حاشیه تالاب استیل آستارا پاکسازی شد

با حضور فرماندار، رییس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست استارا و همچنین دوستداران طبیعت در شهرستان آستارا، زباله های حاشیه تالاب استیل این شهرستان جمع آوری و به محل دفن پسماند منتقل شد.

به گزارش تالشان نیوز عنایت رضایی پور، فرماندار آستارا در حاشیه این برنامه و بازدید از تالاب استیل آستارا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه زباله مهم ترین عامل تهدید نظام طبیعی تالاب استیل آستارا است، اظهار کرد: مسافران و گردشگران ورودی به تالاب استیل آستارا باید از ریختن هر گونه پسماند در حاشیه تالاب استیل آستارا خودداری کنند.

وی افزود: تالاب زیبای استیل آستارا از سرمایه های طبیعی و خدادادی شهرستان آستارا و استان گیلان است و همه باید در صیانت از آن کوشا باشیم و به درستی برای نسل های آینده حفظ و تحویل دهیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه بهتر است با ریختن زباله در سطل های تعبیه شده در اطراف مناطق طبیعی از جمله تالاب استیل و سواحل شهرستان، نسبت به حفظ و صیانت از محیط سبز و زیبای خود تلاش کنیم، گفت: امروز با حضور نیروهای زحمتکش شهرداری آستارا، رئیس و کارکنان پرتلاش اداره حفاظت محیط زیست و همچنین دوستداران طبیعت، زباله های اطراف تالاب استیل پاکسازی شد که قدم موثری در حفاظت از این تالاب زیبا است.

به گزارش ایسنا، تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت و با داشتن درختان توسکا در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد و از مهم ترین مناطق گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان محسوب می شود.