جولان سگ های ولگرد در سطح شهر تالش

به گزارش تالشان نیوز مشاهدات میدانی از سطح شهر تالش از افزایش روزافزون سگ های ولگرد حکایت دارد طوری که در هر ساعت از شبانه روز میتوان در گوشه ای از شهر گله های سگ های ولگرد را مشاهده کرد.

پرسه ی ازادانه سگ های ولگرد که غالبا بیمار هستند علاوه بر انکه موجب آلودگی محیط میشود بلکه میتواند برای مردم بسیار خطرافرین باشد.

با وجود اینکه امار دقیقی از گازگرفتگی مربوط به سگ های ولگرد ارائه نشده است اما دست کم در طول یک سال گذشته بارها در فضای مجازی اخبار مربوط به حمله سگ ها به صورت گله ای و گازگرفتگی مردم و عابرین پیاده منتشر شده است .

مطابق آیین نامه های ابلاغی از سوی وزارت کشور مسئولیت جمع اوری و نگهداری سگ های ولگرد با هدف انگل زدایی عقیم سازی و رها سازی با شهرداری ها میباشد .

شهرداری تالش از سالهای گذشته موضوع ساماندهی سگ های ولگرد را با کمک سازمان های مردم نهاد در دستور کار خود قرار داده بود و تا حدودی نیز توانسته بود در این زمینه اقدامات مثبتی را انجام دهد.

اما از سال گذشته شهرداری تالش با برون سپاری مسئولیت خدمات شهری از جمله جمع اوری سگ های ولگرد به شرکت درفک ، مسئولیت این امر به این شرکت در قالب قرار دادی واگذار شد که متاسفانه در نبود نظارت از سوی شهرداری تالش ، قصور و کوتاهی این شرکت در انجام وظایف محوله که بابتش پول دریافت میکند به صورت کاملا مشهود قابل مشاهدست.

انتظار میرود با ورود دستگاه های نظارتی و همچنین دقت نظر مسئولین امور شهری از شهرداری تا شورای شهر ضمن جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال از آسیب های جولان سگ های ولگرد که صحنه های زشت و زننده ای را در سطح شهر به وجود اورده اند جلوگیری به عمل اورد.