جزئیات صید غیرمجاز ماهی با برق در گیلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر با اشاره به اینکه صیاد غیرمجاز با استفاده از برق موجب تلف شدن تعدادی زیادی ماهی در رودخانه پلرود شده است، گفت: استفاده از روش صید ماهی با برق غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد و تحقیقات برای شناسایی فرد خاطی ادامه دارد.

به گزارش تالشان نیوز، طی چند روز گذشته شاهد تلف شدن تعداد زیادی ماهی در رودخانه پلرود در محدود روستای طول لات رحیم آباد بودیم که واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و حقیقی به دنبال داشت.

رحمان پورحسین رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با بیان اینکه ماهیگیری با برق یکی از نادرترین شیوه‌های ماهیگیری بوده که در این شهرستان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: صیادان در این شهرستان معمولاً از قلاب و تور برای ماهیگیری استفاده می‌کنند و روش صید ماهی با برق از نادرترین روش هاست که تاکنون دیده نشده است.

وی صید ماهی با برق را غیرانسانی و غیرمجاز دانست و افزود: وقتی شوک الکتریکی وارد رودخانه می‌شود ماهی‌ها و بچه ماهی‌ها و همه جانداران از بین می‌روند و در واقع اکوسیستم رودخانه بهم می‌خورد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر با اشاره به اینکه ماهی‌ها اغلب در روش استفاده از برق با ولتاژ بالا فلج شده و از بین می‌روند، تصریح کرد: استفاده از روش صید ماهی با برق غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد و تحقیقات برای شناسایی فرد خاطی که موجب تلف شدن تعداد زیادی از ماهیان رودخانه پلرود شده ادامه دارد.

پورحسین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در محیط زیست، مورد را به سرعت به نیروی انتظامی و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر اطلاع دهند.