یک مسئول تاکید کرد

جدیت و قاطعیت، از وظایف دادستان و مدعی العموم است

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه اجرای دقیق برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه با جدیت و قاطعیت، از وظایف دادستان و مدعی العموم است، به دادستان‌های استان دستور داد تا در پرونده‌های مهم شخصا ورود و چنین مواردی را به حوزه ریاست استان اعلام کنند.

به گزارش تالشان نیوز ؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۲۴ دی ماه در نشست با دادستان‌های استان گیلان با تبریک حلول ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب ماه آمادگی برای ورود به مهمانی بزرگ خدای متعال است.

وی با تشکر از اقدامات انقلابی و جهادی دادستان‌های استان گیلان، افزود: مدیران دستگاه قضایی باید صد در صد انقلابی بوده و از شجاعت، جسارت، اقتدار و تدبیر برخوردار باشند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه انتخابات باید پرشور و رقابتی برگزار شود،گفت: باید با اقدامات موثر به مشارکت در انتخابات کمک کنیم.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در راستای اجرای قانون و جلوگیری از بی‌قانونی، حضور موثر و معنادار دادستان‌ها در مراقبت از قانون ضروری است.

این مقام ارشد قضایی بر نظارت هوشمندانه بر مصوبات شورای تامین تاکید کرد و گفت: مصوبات نباید مغایرتی با قانون داشته باشند و در صورت هر گونه نقصی، موارد را متذکر شوند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم نامزدهای انتخاباتی به تخریب یکدیگر بپردازند و فضای ناسالم انتخاباتی را ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: نتیجه تخلفات انتخاباتی، محرومیت در دوره‌های بعدی انتخابات است.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: مشاورین املاک غیر مجاز نباید به هیچ عنوان اجازه فعالیت داشته باشند و تخلفات آنها باید سریعا پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای دقیق برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه با جدیت و قاطعیت از وظایف دادستان و مدعی العموم است، به دادستان‌های استان دستور داد تا در پرونده‌های مهم شخصا ورود و چنین مواردی را به حوزه ریاست استان اعلام کنند تا در صورت لزوم در جلسات مربوطه مطرح شود.

براساس گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، صادقی نیارکی با تاکید بر اجرای احکام مرتبط با حوزه زمین و اراضی ملی، افزود: سازمان‌های آب منطقه‌ای، جهاد و منابع طبیعی مکلف هستند احکام قضایی را در چنین مواردی اجرا کنند.