جدال محسن هاشمی و حسین شریعتمداری روی آنتن زنده تلویزیون بر سر تذکر رهبری به شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت ها

محسن هاشمی در مناظره انتخاباتی گفت: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند که عدم احراز را چرا اجازه شرکت در انتخابات نمی دهید.

به گزارش تالشان نیوز ، محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از مناظره انتخاباتی خود با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، در برنامه گفتگوی ویژه خبری صداوسیما، گفت: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند که عدم احرازصلاحیت شدگان را چرا اجازه شرکت در انتخابات نمی دهید. اگر به عدم احراز رسیدید، باید اجازه دهید مردم تصمیم بگیرند.

حسین شریعتمداری در واکنش به این اظهارات هاشمی گفت: نکته ای که به آقا نسبت دادید و گفتید، ما اینجوری نشنیدیم. ما جور دیگری شنیدیم. اینکه می گویید گفتند عدم احرازها را به مردم بسپارید چنین چیزی هرگز نیست و از جانب حضرت آقا نمی تواند اینگونه باشد. چرا نسبت می دهید و می گویید من شنیدم؟ شنیدن باید مستند و مبنایی داشته باشد.

در بخش دیگری از این مناظره که باشگاه خبرنگاران بازنشر کرده، محسن هاشمی می گوید: رهبر انقلاب علاقمندند که یک انتخابات پرشور و رقابتی در کشور برگزار شود. اگر ما به هر دلیلی این اراده را به منصه ظهور نرسانیم به نظام و رهبری ظلم کرده‌ایم. به نظر من، انتخابات پرشور نیازمند رقابت جدی است و رقابت جدی با اینگونه ردصلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان ایجاد نمی‌شود.

شریعتمداری نیز گفت: تنها کسی که انتخابات را برای مقبولیت نظام میخواست نه برای مشروعیت نظام، مرحوم هاشمی رفسنجانی بود.