رئیس کل دادگستری گیلان در نشست مجمع نمایندگان مطرح کرد:

جایگاه سوم گیلان در ارایه بیمه بیکاری آمار نگران کننده ای برای استان است / در خصوص معضل زباله‌های گیلان نباید شتاب زده تصمیم گرفته شود

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی ، با بیان اینکه گیلان در بخش اشتغال در حوزه صنعت رتبه ۲۰ در کشور دارد ، تمرکز صرف به حوزه کشاورزی گیلان را نگاه صحیح ندانست و افزود : گیلان ظرفیت بزرگ صنعتی دارد که توجه نکردن به آن در سال‌های گذشته موجب زیان استان شده است.

به گزارش تالشان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در نشست با مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر حل ریشه‌ای مشکل زباله در گیلان ، گفت: نباید برای حل مسئله در یک منطقه ، محیط دیگر تخریب شود.

وی با بیان اینکه اگرچه حل این مشکل بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، افزود: دستگاه قضا برای رفع این معضل بعنوان مطالبه مردمی تخصصی بررسی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه هر جلسه‌ای که برگزار می‌شود باید مؤثر باشد گفت: در خصوص معضل زباله‌های گیلان نباید شتاب زده تصمیم گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی ، تمرکز صرف به حوزه کشاورزی گیلان را نگاه صحیح ندانست و افزود : گیلان ظرفیت بزرگ صنعتی دارد که توجه نکردن به آن در سال‌های گذشته موجب زیان استان شده است.

وی با اشاره به سهم گیلان در بیمه تأمین اجتماعی تصریح کرد: سهم استان در بیمه تامین اجتماعی بخش صنعت ۳۸ درصد است در حالی که این رقم در میانگین کشوری بیش از ۵۰ درصد است.

رئیس کل دادگستری گیلان گفت : گیلان در بخش اشتغال در حوزه صنعت رتبه ۲۰ در کشور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه وضعیت بیمه کشاورزان در استان مناسب نیست گفت: گیلان در خصوص بیمه کشاورزان رتبه ۱۴ و در ارایه بیمه بیکاری جایگاه سوم کشور را دارد که آمار برای استان نگران کننده است.

وی در ادامه به اصلاح کارشناسانه قوانین حوزه توزیع عادلانه آب، مشخص شدن حریم و بستر رودخانه‌ها و قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی تأکید کرد واصلاح سریع و کارشناسی قوانینی که مؤثر نیست وموجب ایجاد مشکلات در جامعه می‌کند را خواستارشد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم با اشاره به زمین‌های محدود کشاورزی در استان گفت : تهیه و اجرای طرح‌های هادی در گیلان باید با هدف توسعه روستا‌ها و ماندگاری جوانان در روستا‌ها انجام شود.

سید علی آقازاده اضافه کرد : اگر لازم باشد باید در تهیه طرح هادی در گیلان تجدید نظر شود.

وی به مشکلات کشاورزان اشاره و تصریح کرد: از دستگاه قضا خواستار ورود به مسئله قیمت برنج هستیم.

در ادامه این نشست آقایان احمدی نماینده رشت و خمام، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، نجفی نماینده آستانه اشرفیه، محمدنژاد نماینده لنگرود، دنیامالی نماینده بندر انزلی و فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل نیز به حل مشکلات پسماند و جلوگیری از ایجاد پهنه‌های جدید انباشت زباله، برداشت بی رویه شن و ماسه، حمایت از روستائیان در اجرای اصولی طرح هادی براساس بافت روستایی در گیلان، حمایت از شرکت‌های تولیدی احیاء شده، جلوگیری از ایجاد غیر قانونی بنا در بستر رودخانه ها، حل مشکلات کشاورزان گیلانی بویژه در قیمت برنج و چایی تأکید کردند.