برف جاده های کوهستانی گیلان را سفیدپوش کرد

جاده‌های برفی گیلان امشب یخ می‌زند/لزوم استفاده از زنجیر چرخ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از بارش برف در محورهای کوهستانی ۶ شهرستان گیلان شامل تالش، رضوانشهر، ماسال، املش، رودبار و فومن خبر داد و خاطرنشان کرد: بارش برف در حد سفیدپوشی است و کلیه محورها باز است.

به گزارش تالشان نیوز ، غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به افزایش ورود خودرو به استان گیلان با توجه به تعطیلات فاطمیه، اظهار کرد: در بازه ۲۲ لغایت ۲۶ آذرماه، شاهد ورود ۲۸۴ هزار و ۲۹۳ دستگاه وسیله نقلیه به استان گیلان بودیم.

وی با اشاره به ورود ۲۴۶ هزار و ۲۸۸ دستگاه وسیله نقلیه به استان گیلان در مدت زمان مشابه هفته گذشته، افزود: شاهد افزایش ۱۶ درصدی ورود به استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین از افزایش ۶ درصدی خروج از استان طی پنج روز مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: در بازه ۲۲ لغایت ۲۶ آذرماه شاهد خروج ۲۷۰ هزار و ۷۵۷ دستگاه وسیله نقلیه از استان بودیم؛ این در حالی است که در مدت زمان مشابه هفته گذشته ۲۵۶ هزار و ۴۲۳ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شدند.

نیک فهم همچنین از بارش برف در محورهای کوهستانی ۶ شهرستان گیلان شامل تالش، رضوانشهر، ماسال، املش، رودبار و فومن خبر داد و خاطرنشان کرد: بارش برف در حد سفیدپوشی است و کلیه محورها باز است.

وی از رانندگان خواست از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت لزوم حتما لوازم گرمایشی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و عنوان کرد: از امشب شاهد یخبندان خواهیم بود و عملیات راهداری با محوریت پاشیدن مخلوط نمک و ماسه انجام می شود.