معاون فرماندار تالش خبر داد:

تولید روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان تالش

تالشان نیوز : به گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش،«فرامرز مرجانی» در همایش مدیریت پسماند تالش که در محل سالن مصطفی خمینی این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد:

در شهرستان تالش با جمعیتی بالغ بر ۲۰۳هزار نفر، روزانه ۱۷۰تن زباله تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تالش با بیان‌اینکه تولید زباله تنها مختص شهرها نیست، افزود: روستاها به‌ دلیل گردشگرپذیر بودن و حضور اقشار مختلف مردم بخش زیادی از تولید زباله را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح‌کرد: ساماندهی پسماند درد مشترکی برای همه‌ شهرهای استان گیلان است.

مرجانی بر آموزش در نحوه پیشگیری و آموزش راهکارهای جدید در حوزه مدیریت پسماند تاکید کرد و گفت: شهرستان تالش نیازمند آموزش نحوه پیشگیری و راهکارهای جدید برای مدیریت پسماند است.

مرجانی در پایان عنوان داشت : اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به مشارکت مردم نیاز دارد.

«یاور پیراعلایی» نیز در این همایش، اظهارکرد: بی‌توجهی به موضوع پسماند، هزینه و تبعات منفی زیادی برای شهرستان تالش به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان افزود: تخلیه و انباشت زباله‌های تولیدی از مشکلات اساسی مناطق روستایی این منطقه به شمار می‌رود.

وی با بیان‌اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به همکاری و مشارکت عموم مردم با بخشداران ، دهیاران و شوراهای شهر و روستا نیاز دارد، گفت:

عدم هماهنگی میان بخشداری‌ها دهیاری‌ها و شوراها در حوزه مدیریت پسماند موجب بروز مشکل و دغدغه برای مردم می‌شود در حالی که با هم افزایی بین نهادها می‌توان زمینه رفع نگرانی شهروندان در پسماند را فراهم کرد.

پیراعلایی خاطرنشان‌کرد: تلاش داریم با ایده‌های نو برنامه‌ریزی سازمانی و استفاده از تجربه‌های موفق در حوزه تبدیل پسماند و تفکیک زباله در مبدا موفق عمل کنیم.

عکس از مهدی حیدری نژاد