استاندار گیلان:

تولیدکنندگان واقعی و دارای اهلیت حمایت شوند

 با اشاره به اینکه ممکن است افرادی هرچند به تعداد اندک و انگشت شمار به نام تولید کننده، تسهیلات را در جاهایی به غیر از سرمایه‌گذاری در تولید مصرف کنند بر حمایت از تولیدکنندگان واقعی و دارای اهلیت تاکیدکرد.

به گزارش تالشان نیوز اسدالله عباسی روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه حمایت از تولید کنندگان، حمایت از اشتغال و تولید است، افزود: گاهی سخت‌گیری‌های بی مورد و اطاله در رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در دستگاه‌ها موجب نا امیدی آنها از سرمایه گذاری در استان می شود.

وی تصریح کرد: ممکن است برخی از افراد به نام تولید، سوء استفاده کرده و تسهیلات را در جاهای دیگری غیر از تولید بکار گیرند بنابراین دستگاههای متولی باید تولیدکنندگان واقعی و دارای اهلیت را قبل از تشکیل کارگروه شناسایی کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: در این ایام دستگاه‌های خدمات رسان کم‌کاری کردند و باید در این ایام پایانی سال که تولیدکنندگان حقوق کارگران و عیدی و پاداش بدهند با آن‌ها همکاری بیشتری داشته و در خدمت تولید باشند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها نباید از اهداف دولت فاصله بگیرند، خاطر نشان کرد: باید حداکثر توان خود را بگذاریم و از واحدهایی که دچار مشکل می شوند، حمایت نموده و اجازه ندهیم که آن ها زمین بخورند چرا که اگر این اتفاق بیافتد، بازگشت آن ها به چرخه تولید دشوار خواهد بود.

عباسی با تشبیه واحدهای تولیدی به انسانی که خود نمی تواند روی پاهایش بایستد و خمیده راه می رود و با یک عصا می توان به آن کمک کرد، افزود: کمک به این واحدها همچون عصایی است که می تواند از زمین خوردن آن‌ها جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که سرمایه گذار دارای اهلیت که دچار مشکل شده، حمایت نشود و زمین بخورد؛ سرمایه گذاری به سود نمی رسد و عملا توان پرداخت بدهی ها را ندارد ضمن اینکه کارگران هم بیکار می شوند.

استاندار گیلان خطاب به دستگاه های متولی تصریح کرد: همه باید بر اساس تکالیف قانونی عمل کنید و برای کمک به استان برای سرمایه گذاران دارای اهلیت سخت‌گیری نکنید.

گیلان دارای حدود ۲ هزار واحد صنعتی فعال است./ایرنا