توضیحات فرمانده ی نیروی انتظامی تالش در خصوص ضرب و شتم راننده ی خودروی سواری با سرباز وظیفه

به گزارش تالشان نیوز : سرهنگ “محمد رستمی” در تشریح ماجرای درگیری یکی از شهروندان با سرباز وظیفه گفت: در تاریخ یازدهم فروردین ماه و در ترافیک پرحجم سفرهای نوروزی، راننده یک دستگاه خودرو سواری که بدون توجه به دستور پلیس و با سرپیچی از مقررات راهنمایی قصد ادامه مسیر داشت توسط سرباز وظیفه شناس مورد تذکر قرار گرفت که متاسفانه راننده مذکور برخلاف قانون و در اقدامی توهین آمیز با دست به سینه سرباز وظیفه کوبید.

وی با گلایه‌مندی از برخی رسانه‌ها که بدون توجه به اصل موضوع و با استفاده از برخی الفاظ نسبت به بزرگنمایی و انتشار غیرواقعی اخبار اقدام می‌کنند افزود: راننده خودرو پس از تعدی به مأمور پلیس بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش به ابراز ندامت و پشیمانی راننده خاطی پس از دستگیری اشاره کرد و گفت: متهم این پرونده با اعتراف به نداشتن شرایط روحی مناسب، رسما از سرباز وظیفه‌شناس انتظامی پوزش خواست و سرانجام پس از وساطت خانواده و اقوام و پس از جلب رضایت سرباز انتظامی، آزاد شد.

سرهنگ “محمد رستمی” ضمن رد هرگونه فشار برای جلب رضایت سرباز وظیفه‌شناس افزود: پلیس و دستگاه قضائی با افرادی که نسبت به تشویش اذهان عمومی در فضای حقیقی و مجازی اقدام کنند قاطعانه برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره با خدمات شبانه‌روزی پلیس در ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی در ایام نوروز و تسهیل در تردد و اسکان مسافران گفت: همه در برابر قانون یکسان هستند و هیچ فردی حق تعرض به مأموران پلیس به عنوان مجریان قانون و مسوولان تامین نظم و امنیت جامعه را ندارد.