در همایش «شب رضوانشهر» مطرح شد ؛

توسعه پایدار رضوانشهر با برندسازی این شهر/ برند سازی رضوانشهر گامی در جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی این شهر

در گردهمایی ” شب رضوانشهر ” که با حضور رضا رسولی شهردار رضوانشهر، “معروف عبدالرحمان اف ” دبیر اول و معاون سفیر تاجیکستان در ایران ، رضوانشهری های مقیم شهرهای مختلف کشور و جمعی از مسوولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، فرهیختگان ، سرمایه گذاران و شخصیت های تاثیر گذار در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در هتل پارسیان اوین برگزار شد ، لزوم برند سازی شهر رضوانشهر و بهره گیری از ظرفیت های این شهر برای توسعه حوزه گردشگری و اقتصاد منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

به گزارش تالشان نیوز ، رضا رسولی شهردار رضوانشهر در گردهمایی شب رضوانشهر اظهار داشت : شهر مجموعه ای از رویدادها و اجزایی است که سرمایه های شهر را تشکیل می دهند و دیدگاهی در شهر سازان وجود دارد که در واقع شهر را از بعد کالبدی می نگرند و از نظر آنان شهر مجموعه ای از بلوک های سیمانی، فلزی ، معابر و شوارع و راههای دسترسی است که مردم در آن زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه امروز تعریف شهر از دیدگاه شهرسازان نوین تغییر کرده است ،گفت : بر اساس تعریف نو شهر محل همزیستی و زندگی و محل مراودات و مناسبات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی و شهری است که اجزای کوچکی مانند خیابان ،راه و ساختمان ها نیز در آن وجود دارند .

شهردار رضوانشهر با اشاره به توسعه کالبدی این شهر عنوان کرد : با همراهی و مشورت اعضای محترم شورای شهر رضوانشهر ، فعالیت ها را به سمت و سوی توسعه کالبدی شهر اختصاص دادیم و در کنار بخشی از پروژه ها نظیر دروازه کاسپین ، راه اندازی کنار گذر که در حال انجام است پروژه های دیگری نیز مانند پروژه پیاده رو سازی و ساماندهی چهارشنبه بازار و … نیز مد نظر قرار دارد.
رسولی با بیان اینکه در توسعه شهری باید انسان محور باشیم ،افزود : باید مبنا و محور هر تصمیمی را در مناسبات و مراودات اجتماعی و اقتصادی شهر ببینیم .

وی با اشاره به طرح بازآفرینی شهر رشت و ایجاد پیاده راه فرهنگی در این شهر گفت : ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری شهر بهشت مکانی برای توسعه اجتماعی شهر مبتنی بر هویت ، آداب و رسوم بسیار ارزشمند و غنی و باستانی رضوانشهر و منطقه تالش است که این آداب و سنن و قدمت بر کسی پوشیده نیست.

شهردار رضوانشهر اضافه کرد : شاخصه هایی درخشان و ارزشمند برای توسعه این شهر در نظر گرفته می شود که این اتفاقات و رویدادها می تواند به صورت پایلوتی باشد که بعدها در سطح ملی و حتی بین المللی مطرح شود.

وی با اشاره به راه اندازی خانه خلاقیت و نوآوری رضوانشهر عنوان کرد : این مکان فضایی خواهد بود که همگان از سرمایه ها ،دانش و داشته های هنری، فرهنگی ، اجتماعی و … خود را ارائه کنند و تعریف توسعه پایدار نیز این است که اگر امروز ثروتی تولید می شود باید متکی بر داشته های خودمان باشد و یک اتفاق کالبد محور نباشد .

رسولی ادامه داد : اتفاق صرفا کالبد محور پایدار نخواهد بود و توسعه به همراه نخواهد داشت و فقط رشد و بزرگ شدگی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی در خصوص یکی از بوستان های رضوانشهر خاطر نشان کرد : در راستای توسعه اقتصادی رضوانشهر ،توانمند سازی و شبکه سازی و فرآیند اقتصادی مبتنی بر شبکه می تواند ایجاد جهش کند و آن زمانی رخ خواهد داد که همه بدانند چه فرصت هایی برای زندگی و گردش در چارچوب برند سازی شهر اتفاق می افتد.

وی از رونمایی “برند بوک ” رضوانشهر خبر داد و گفت : ان شاء الله تصمیمات خوبی در شهر رضوانشهر انجام خواهد شد که حتی در ابعاد شهرستانی نیز اندیشیده شده و از همه اجزاء و پتانسیل ها نظیر دریا ، ییلاقات ، جنگل های هیرکانی و … نیز بهره گیری خواهد شد .

رسولی با اشاره به تصدی یکساله خود در سمت شهرداری رضوانشهر گفت : رضوانشهر شهر ارزشمندی است که همه شهروندان باید برای رشد و توسعه این شهر با استفاده از پتانسیل ها و داشته های خود مشارکت نمایند .

لازم بذکر است شهر رضوانشهر ( شهر بهشت ) در غرب گیلان واقع شده و دارای پتانسیل های خدادادی برای رشد و گسترش حوزه گردشگری است .یادآور می شود رضوانشهر خواستگاه اسب کاسپین نیز می باشد.

همچنین تاریخ ، فرهنگ و آداب و سنن و خوراک این منطقه از غنای ویژه ای برخوردار است که در نوع خود می تواند به عنوان یک برند مطرح شود./گیل خبر