شهردار تالش :

تندیس تاریخی رستم کلاچرمینه مرمت و بازسازی می‌شود

داوود قوی پنجه شهردار تالش از مرمت و بازسازی و جا نمایی مناسب تندیس رستم کلاه چرمینه در راستای منظر و زیبا سازی شهری خبر داد

به گزارش تالشان نیوز داوود قوی پنجه در گفتگویی با اشاره به اهمیت توجه به منظر و زیبا سازی شهری در نشاط اجتماعی از عزم جدی مجموعه شهرداری و اعضای محترم شورای شهر در راستای بازنگری در المان ها تندیس و مجسمه ها و منظر و زیباسازی و نورپردازی شهر تالش خبر داد .

شهردار تالش افزود : در راستای اجرای برنامه ساماندهی و رسیدگی به وضعیت مجسمه ها و المان های شهر تالش و با توجه به آسیب و فرسودگی المان رستم کلاچرمینه ، درهمین راستا عملیات مرمت و بهسازی کامل و جانمایی جدید و محوطه سازی این تندیس تاریخی در دستور کار شهرداری تالش قرار دارد.

شهردار تالش در پایان از تمامی افراد حقیقی،حقوقی ،هنرمندان و متخصصین در زمینه المان های شهری خواست تا در راستای هرچه بهتر شدن ایده ی بازسازی المان فرهنگی تاریخی رستم کلاه چرمینه ایده ها و نظرات خود را به شهرداری تالش اعلام دارند.

المان زیبای رستم کلاه چرمینه در دهه ۸۰ از یادگاران مدیریت شهری تالش بود که سهم بسزایی در معرفی شهر تالش به گردشگران داشت که متاسفانه بر اثر برخی کج سلیقگی ها ضمن تغییر مکان آن بر اثر فرسودگی در طی سالهای اخیر به طور کامل از بین رفت و جاذبه گردشگری خود را از دست داد.

احیا و بازسازی المان رستم کلاه چرمینه از مطالبات فعالین فرهنگی و گردشگری تالش بود که شهرداری تالش بر آن شده تا بازسازی این المان تاریخی را در دستور کار خود قرار دهد.