معاون سازمان انرژی اتمی تأکید کرد؛

تلف شدن ۳۰ درصد محصولات کشاورزی در کشور

به گزارش تالشان نیوز ، سید پژمان شیرمردی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به وجود برخی نیازمندی‌ها برای تسریع در اجرای برنامه‌های سازمان انرژی اتمی در بخش تولیدات گیلان، اظهار کرد: استان گیلان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ایران به رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اشاره کرد و گفت: پرتودهی کود مرغ به عنوان یکی از قوی‌ترین غذاهای دام و آبزیان که در دنیا قابل استفاده قرار می‌گیرد یکی از اقداماتی است که قابلیت اجرایی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های مرتبط با کشاورزی و سلامت، اضافه کرد: بر اساس آمایش صورت گرفته ۱۲ منطقه اولویت دار کشور را که دارای ظرفیت سامانه‌های پرتوی بودند، احصا کردیم که یکی از آنها، گیلان است.

شیرمردی با بیان اینکه گیلان از نظر تولید محصولات کشاورزی و بهره مندی از تولیدات استراتژیک و موقعیت راهبردی و اداری شرایط خوبی دارد، ادامه داد: هم اکنون ۳۰ درصد محصولات کشاورزی تلف می‌شود در حالی که با استفاده از این سامانه‌ها قبل از کاشت، داشت و برداشت می‌توانیم کمک کنیم.

وی با تأکید بر نگاه ویژه به پیش بردن امور به صورت کارشناسی، از استاندار گیلان خواست تا عزم جهادی دستگاه‌های اجرایی برای به ثمر نشستن اهداف و برنامه‌های تعیین شود.