در دیدار نوروزی اعضای شورای رشت با نماینده ولی فقیه در گیلان :

تلاش برای بازگشت سراوان به دامان طبیعت / عدم توسعه خیابان ها در رشت / اجرای تراموا موجب کاهش مشکلات ترافیکی رشت می شود/ فردی که دائما در حال درگیری است نمی تواند موفق باشد

به گزارش تالشان نیوز ، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار نوروزی با نماینده محترم ولی فقیه در گیلان بهمراه دیگر اعضای شورای رشت گفت :وضعیت فعلی سراوان باید چند سال پیش تر ایجاد می شد که متاسفانه به دلیل عدم اجرای مصوبات ، کاری در این باره از پیش نرفته بود و به حول الهی و اقدامات انجام شده اخیرا شاهد کاشت درختان در محدوده دفنگاه زباله و تسریع در اجرای خدمات با هدف بازگشت سراوان به دامان طبیعت هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رفع معایب آسفالت رشت نیز در دوران سرپرستی با جدیت انجام شد تصریح کرد: اعضای شورای شهر رشت خود را مقید به شرکت در نماز جمعه می دانند و در یکی از این هفته ها شاهد گله مندی نماینده ولی فقیه پیرامون وجود دست انداز ها در آسفالت معابر رشت بودیم افزود: طی سه هفته اخیر در کمترین مسیری از مسیرهای رشت ممکن است شاهد حضور واحد امانی شهرداری رشت نباشیم و بسیاری از معابر که سالها رنگ آسفالت ندیده بودند خوشبختانه طی دوران سرپرستی تحت پوشش آسفالت قرار گرفتند.

کارگرنیا با تاکید به اینکه قول می دهیم در سال ۱۴۰۲ حداقل پنج تا ۱۰ برابر تولیدات آسفالت نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته باشد افزود: آن شاالله در سال جدید تمامی مسیرهایی که شهروندان بابت وضعیت آسفالت آن گلایه دارند را تحت پوشش آسفالت قرار خواهیم داد .

رئیس شورای شهر رشت با انتقاد از عدم مدیریت یکپارچه شهری بیان کرد: متاسفانه فقدان زیر ساخت های لازم در بسیاری از محلات همچون گاز آب و فاضلاب و غیره موجب می شود تا شهرداری رشت در خدمات رسانی با مشکل مواجه شود و قانون صراحتا شهرداری ها را از ارائه خدمات به مناطقی که زیر ساخت های لازم را ندارند منع کرده است.

کارگرنیا با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ بسیار دقیق تدوین و تصویب شده است و امیدواریم بخش عمده ای از بودجه تحقق پیدا کند و بتوانیم بااجرای برنامه های تدوینی درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد کنیم ‌.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت با تحقق درآمد پایدار می تواند نسبت به بهبود وضعیت معیشت شهروندان نیز گام هایی بردارد تصریح کرد: شهر رشت از نعمت های خدادادی بهره مند است که متاسفانه بنا به هر دلیلی تا پیش از این مغفول مانده که از این موارد می توانیم به تالاب عینک رشت اشاره کرد که می تواند یک منبع درآمدزایی برای ساکنین منطقه و همچنین ماندگاری بیشتر گردشگران در رشت باشد.

سرعت گرفتن کارها در دوران سرپرستی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار نوروزی با نماینده محترم ولی فقیه در گیلان بهمراه دیگر اعضای شورا در دفتر نمایندگی ولی فقیه با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با ماه میهمانی خدا یقینا موجب خیرات و برکات بیشتر است و ان شاا طاعات و عبادات تمامی مؤمنین روزه دار مورد قبول درگاه باریتعالی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه منتخبین مردم رشت در شورای ششم پذیرای نصایح نماینده ولی فقیه در گیلان هستند افزود: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و افزایش تولید نامگذاری کرده اند و معتقدیم این نامگذاری تکلیف همه را در رفع مشکلات جامعه صد چندان کرده است و اعضای شورای ششم رشت نیز تمام تلاش خود را به منظور تحقق این عنوان به کار می گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به شروع فعالیت شورای ششم رشت تصریح کرد: شورای ششم فعالیتش را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرد و طی این مدت نیز با چالش های فراوانی مواجه بود .

کارگرنیا به انتخاب شهردار رشت در کوتاهترین زمان ممکن توسط اعضای شورا اشاره کرد و گفت :شروع کار شورای ششم بسیار سریع و انقلابی بود و شورای ششم رشت جزو معدود شوراهای کشور بود که به واسطه جلوگیری از فرصت سوزی ، زودتر از شهرهایی همچون تهران نسبت به ابقای شهردار رشت اقدام کرد ،اما متاسفانه به واسطه بروز برخی از مشکلات شخصی برای شهردار منتخب وی استعفا داد و در نهایت شورا به ناچار در چرخه انتخاب شهردار جدید قرار گرفت که این بار نیز با سرعت شهردار جدید برای رشت انتخاب شد.

وی با بیان اینکه شورای رشت طی این مدت نسبت به انجام تکالیفی که قانون بر عهده شورا قرا داده است اقدام کرد افزود: متاسفانه برنامه های تدوین شده شورا به خوبی اجرایی نشد و توفیقات مورد نظر شورا برای شهر و شهروندان محقق نشد ، اما خوشبختانه در طی دوران سرپرستی و با سکانداری سرپرست شهرداری رشت ، اقدامات خوبی انجام شد و امیدواریم با صدور هر چه سریعتر حکم شهردار رشت از سوی وزارت کشور ، در انجام برنامه ریزی ها تسریع صورت بگیرد .

کارگرنیا با اشاره به اینکه شهر رشت با چالش هایی مواجه است تصریح کرد: بزرگترین چالش رشت ، زباله های سراوان است و خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده است در حال حاضر وضعیت پسماند رشت به شرایط مناسبی رسیده است و به گفته ساکنین این منطقه، سراوان به لحاظ بهداشتی در شرایط مناسبی قرار دارد و با وجود تزریق اعتبارات طی چند سال اخیر برای ساماندهی زباله های سراوان، وضعیت فعلی سراوان باید چند سال پیش تر ایجاد می شد که متاسفانه به دلیل عدم اجرای مصوبات ، کاری در این باره از پیش نرفته بود و به حول الهی و اقدامات انجام شده اخیرا شاهد کاشت درختان در محدوده دفنگاه زباله و تسریع در اجرای خدمات با هدف بازگشت سراوان به دامان طبیعت هستیم.

وی به مشکلات ترافیکی رشت اشاره کرد و گفت : شهر رشت علیرغم توسعه انسانی و خودرویی ، توسعه خیابانی نداشته است و معبر جدیدی طی حدود سی سال گذشته در شهر ایجاد نشد و فقط شاهد اجرای یک بلوار نیمه کاره در میدان شهدای بسیج ( میدان صیقلان) و همچنین خیابان هشت دی هستیم که خیابان هشت دی پس از گذشت حدود بالغ بر بیست سال اجرایی شد و موجب اتصال دو خیابان به یکدیگر شده و باری از ترافیک رشت نمی کاهد .

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت در سال۹۴ افزود: طرح جامع ترافیک رشت به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسید ولی متاسفانه اقدامات مربوط به واسطه عدم هماهنگی و فقدان مدیریت یکپارچه شهری و عدم وحدت ما بین مدیران دستگاه های خدمات رسان و حفار در ارتباط با مباحث ترافیکی و توسعه معابر توفیقات چندانی حاصل نشد و امیدواریم با ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز از جمله رینگ ۹۰ متری از محدوده میدان گیل با همراهی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و استاندار گیلان بتوانیم در سال ۱۴۰۲ کلنگ اجرای این پروژه به زمین بخورد و طی چند سال آینده شاهد بهره برداری کامل آن باشیم.

کارگرنیا به اجرای تراموا در رشت اشاره کرد و گفت : در بحث اجرایی شدن تراموا در رشت ، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بالاخص آقای جبار کوچکی نژاد تلاش های فراوانی انجام داد و پروژه ای که تقریبا خاموش شده بود را مجددا به حرکت درآوردند و ان شاا با اجرای فاز مطالعاتی آن در سال ۱۴۰۲ ، امیدواریم اتفاقات خوبی در راستای رفع مشکلات ترافیکی شهر رقم بخورد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های روتین و روزانه شهرداری رشت افزود: طی چند ماهه اخیر از عمر سرپرستی کارها بسیار سرعت گرفت و اجرای آسفالت در چهار ماهه اخیر سرپرستی نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته و بسیاری از معابر اصلی و فرعی رشت خصوصا محلات اطراف رشت آسفالت انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه متاسفانه شهر رشت بر اساس طرح تفصیلی توسعه پیدا نمی کند افزود: هر جایی که زمین ارزان‌تر باشد ، مردم نیز متعاقبا نسبت به خرید زمین و ساخت و ساز اقدام می کنند و حتی در بسیاری از مواقع در این ملاک اصول ساخت و ساز رعایت نمی شود و این یکی از مشکلات اساسی رشت است و قصد داریم با انجام ممیزی املاک و شناسایی آسیب ها از بروز مشکلات در این حوزه و آسیب هایی که می تواند در زمان وقوع زلزله و غیره رقم بخورد جلوگیری کنیم.

کارگرنیا با قدردانی از ورود مدیر کل دادگستری گیلان پیرامون وضعیت تالاب عینک رشت تصریح کرد: با همراهی دستگاه قضا پس از سالها تالاب عینک رشت تعیین تکلیف و ما بین شهرداری رشت و آب منطقه ای گیلان نیز تفاهم نامه ای منعقد شد و امیدواریم بتوانیم در سال جدید این مهم به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به وضعیت پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان بیان کرد: این پارک حدود پنج سال پیش به شهرداری رشت برای مدت زمانی مشخص واگذار شد ،اما متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نشد وبا پیگیری های انجام شده در دوران فعالیت شورای ششم و تمدید این تفاهم نامه ،قصد داریم از ظرفیت این پارک بزرگ برای جذب هر چه بیشتر گردشگر استفاده کنیم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به عنوان رشت شهر خلاق خوراک اشاره کرد و گفت : در هر کجای دنیا عنوان شهرهای خلاق خوراک یونسکو را جستجو کنند ، نام رشت نیز مشاهده می شود و در تلاشیم تا با برند سازی هر چه بیشتر این عنوان با جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در راستای بهبود وضعیت معیشت شهروندان گام برداریم همچنین با گام های بلند هر چه سریعتر عنوان رشت شهر خلاق صنایع دستی را نیز برای شهر کسب و عواید آن را نصیب شهر و شهروندان کنیم.

 فردی که دائما در حال درگیری است نمی تواند موفق باشد
نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: به تمامی اعضای شورا بابت مطالبه گری ها و تلاش هایی که در طول سال گذشته برای رفع مشکلات انجام داده اند خدا قوت می گویم.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه انسان ها در عرصه های مدیریتی به چند شاخصه نیازمند هستند افزود: حوصله ،صبر ، متانت و سعه صدر یکی از مهم ترین این شاخص ها است و فردی که سعه صدر ندارد و دائما در حال درگیری است نمی تواند موفق باشد.

وی با تاکید به همگرایی ما بین مدیران ارشد استان بیان کرد : با همگرایی و تعامل بسیاری از مشکلات برطرف می شود و مشکل زمین های نسقی یکی از مباحثی است که یقینا با تعامل بیشتر کاملا برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید به توجه شهرداری رشت نسبت به موضوعات فرهنگی گفت : کار فرهنگی باید در اولویت باشد و به موضوع عفاف و حجاب باید با توجه بیشتری بپردازید.

فلاحتی با تاکید بر پاکدستی مدیران بیان کرد: شورا باید دائما به مباحث مختلف مدیریت شهری نظارت داشته باشد و بالاخص به مباحث مالی با حساسیت بیشتری نظارت کند.