نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بهره برداری از خط آهن رشت – کاسپین و باقیمانده آزادراه رشت – قزوین موجب تحولات سازنده ایی در حوزه حمل و نقل و اقتصاد دریامحور خواهد شد.
به گزارش تالشان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور امروز در حاشیهی بازدید از طرحهای خط آهن رشت – کاسپین و ۸ کیلومتر آزادراه باقیمانده حد فاصل رودبار به منجیل در محور قزوین – رشت گفت: تمامی تلاش دست اندرکاران، اتمام هرچه سریعتر این طرحها است تا زمینهی افتتاح آن با حضور رییس جمهور فراهم شود.
راه آهن رشت کاسپین، خطی ۳۷ کیلومتری و حلقهی تکمیلی کریدور شمال جنوب از طریق دریا ، طرحی که عملیات اجرایی آن از سال ۹۸ آغاز شده و امروز افتتاح آن به اولویتی مهم برای دولت سیزدهم درآمده است و بر همین اساس آخرین مراحل اجرای آن، امروز از سوی خیر الله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور بازدید و پیگیری شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، در حاشیهی بازدید از این طرح در حوالی منطقهی آزاد انزلی به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: طرح احداث خط آهن رشت کاسپین اکنون ۹۷ درصد پیشرفت کار دارد و برای اجرای آن دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما ارزش اسمی این طرح امروز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.
خیر الله خادمی امروز همچنین از مراحل پایانی ۸ کیلومتر باقیماندهی آزادراه رشت قزوین حدفاصل رودبار به منجیل بازدید کرد و در رابطه با این طرح مهم ملی گفت: برای این ۸ کیلومتر از آزادراه باقیمانده در حدفاصل رودبار تا منجیل هم، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و و ارزش روز این طرح اکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: این طرح از لحاظ حجم کار، نوع مهندسی و هزینه ایی که برای آن شده از طرحهای بزرگ و اساسی کشور است که با فن آوری کاملا بومی انجام شده است.)
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز با تشریح برنامه ریزی دولت در خصوص نحوهی افتتاح این دو طرح، تصریح کرد: درحال حاضر طرح ۸ کیلومتر باقیمانده از آزاد راه حدفاصل رودبار تا منجیل برای افتتاح پیش از آغاز سال جدید نهایی شده و بهره برداری از افتتاح خط آهن رشت – کاسپین مستلزم اعلام نظر دفتر ریاست جمهوری ست.
خادمی افزود: بهره برداری از این ۲ طرح مهم بنا به اقتضائات و اهمیت شان، دیر یا زود منشا تحولات سازنده ایی برای زیرساختهای گیلان و تبلور ظرفیتهای نهفته در حوزه حمل و نقل و اقتصاد دریامحور خواهند بود.