رئیس جمهوری داغستان:

تقویت ارتباط گیلان و داغستان نتایج مثبت دارد

رئیس جمهوری داغستان در گفت و گوی تلفنی با استاندار گیلان گفت: تقویت ارتباط گیلان و داغستان نتایج مثبت دارد.

به گزارش تالشان نیوز ، سرگئی ملیکوف، رئیس جمهوری داغستان که در یک همایش سیاسی مهم در مسکو شرکت کرده بود، در تماس تصویری با استاندار گیلان ضمن عذرخواهی از تداخل پیش آمده، اظهار کرد: به دلیل حضور و شرکت در همایش سیاسی مهم در مسکو هستم و از اینکه نتوانستم به صورت حضوری با شما ملاقات داشته باشم عذرخواهی می کنم.

وی با تاکید بر تحکیم روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران اسلامی و گیلان افزود: برگزاری نشست های مشترک و مستمر و حضور چندین باره در داغستان و تقویت ارتباط مسوولان دو طرف نتایج مثبت خواهد داشت.

رئیس جمهوری داغستان با دعوت از استاندار گیلان در فصل بهار آینده در راستای تحکیم روابط همکاری دو طرف بیان کرد: برای امضای موافقت نامه ها و توسعه و گسترش مناسبات سیاسی،اقتصادی و تجاری گیلان و داغستان بهار آینده به این کشور سفر کنید.

ملیکوف با تاکید بر پذیرش دعوت سران داغستان از سوی استاندار و هیات اقتصادی گیلان تصریح کرد: انتطار داریم با حضور در سفر آینده از مجموعه های بزرگ صنعتی، اماکن تاریخی و فرهنگی داغستان بازدید کنید.

وی با اشاره به روابط حسنه و صمیمی ایران با روسیه در بخش های مختلف افزود: جمهوری اسلامی ایران در این سال ها ثابت کرده که شریک اقتصادی مطمئنی با روسیه است.

نماینده عالی دولت در گیلان در آخرین روز سفر خود در صدر یک هیات اقتصادی به روسیه؛ با عبدالمسلم عبدالمسلم اف، نخست وزیر جمهوری داغستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

عباسی در این دیدار با نخست وزیر جمهوری داغستان روسیه، توسعه روابط تجاری و اقتصادی استان گیلان با داغستان را منشا تحولات مطلوب برشمرد.

نخست وزیر جمهوری داغستان نیز در این دیدار گفت: تحکیم روابط ایران و روسیه به صورت جدی در استان ها و جمهوری های کشور روسیه دنبال می شود.