نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس:

تفکری که موجب ایجاد نارضایتی و بدبینی در مردم شود خیانت است

به گزارش تالشان نیوز: «حسن محمدیاری» امروز (جمعه ۲۶ آذر) در سخنرانی پیش از خطبه‌های ‌عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان تالش اظهار داشت: کشورمان در بدترین شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار دارد و استکبار جهانی امروز کمر بسته تا ما به آرمان‌های مقدس اسلام و انقلاب دست پیدا نکنیم اما اعتقاد دارم نظام اسلامی که متکی به مردم است هرگز از سوی صهیونیست، استکبار جهانی و عوامل خارجی آسیب نمی‌بیند.

وی موازی‌کاری، عدم حاکم بودن نظم و انضباط و ناتوانی در استفاده از ظرفیت‌های موجود را زمینه‌ساز وارد آمدن آسیب به جامعه دانست و گفت: دشمن هرگز توانایی این را ندارد که به این نظام مقدس آسیب وارد کند و بدون شک تنها خطری که متوجه ماست این است که خدای ناکرده از درون متزلزل شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس اظهار داشت: امام جمعه و مسئولان شهرستان در جریان هستند که ما اگر بخواهیم یک پروژه عمرانی را به مقصد برسانیم با چه موانعی مواجهیم و در چند جبهه باید رایزنی کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

محمدیاری با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی و به علت کمبود اعتبارات و امکانات پیشبرد پروژه‌ها بسیار سخت و پیچیده شده است عنوان کرد: متاسفانه وقتی که میخواهیم بودجه‌ و اعتباری را به شهرستان وارد کنیم با یکسری فساد اداری و بروکراسی زائد و خسته کننده مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه انفال و مواهب طبیعی باید در جهت خدمت رسانی به مردم به کار گرفته شود اضافه کرد: انفال و مواهب طبیعی متعلق به مردم است و تعلق به یک شخص و یا گروه خاصی ندارد بنابراین اگر این موهبت‌های الهی در راه خدمت به مردم استفاده نشود هیچ فایده‌ای ندارد.

وی مدیریت کارا، توانمند و هماهنگ را نیاز جدی امروز جامعه دانست گفت: اگر هماهنگی‌ها با حفظ خط قرمزها وجود داشته باشد قطعا ما می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیم و از نعمت‌ها در جهت خدمت رسانی به مردم استفاده نمایید.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس ابراز داشت: آنچه که امروز انسان را به شدت آزار می‌دهد حاکم شدن تفکراتی است که خروجی آن به مسکوت ماندن پروژه‌ها و ایجاد نارضایتی و بدبینی در مردم ختم می‌شود و در شرایط کنونی هیچ خیانتی از این بالاتر نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه کسانی که خواسته و ناخواسته از چنین تفکری برخوردارند خائن هستند گفت: همه ما مسئولیت داریم و پاسخگو هستیم مردم ولی نعمت ما هستند و در تمام عرصه‌ها فعال بودند و با اینکه گرانی بیداد می‌کند همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند و از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر بیکاری بیداد می‌کند و معیشت مردم در خطر افتاده است افزود: به علت کارشکنی‌ها و تحریم‌های دشمن دست دولت در تخصیص اعتبارات بسته است بنابراین قطعاً در چنین شرایطی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به ما کمک شایان توجهی خواهد داشت.

محمدیاری فراهم شدن بسترهای لازم را برای ورود بخش خصوصی مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: باید همه عوامل شهرستانی و استانی در مهیا سازی این بستر با هم متحد باشند و تلاش کنند زیرا وقتی بخش خصوصی به طور مثال در اخذ مجوزات قانونی به مشکل برخورد می‌کند بی‌انگیزه شده و فراری می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس اظهار داشت: در شهرستان و حتی استان هیچ انشقاقی بین مسئولان وجود ندارد و همه در کنار هم هستند؛ ما تکلیف داریم که اتحاد و امیدواری را در مردم تقویت نماییم زیرا ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم خیانت است.

محمد یاری ابراز داشت: در همینجا این اطمینان را می‌دهم علی‌رغم اینکه در مزایا و تنگناهای مالی قرار داریم اما امیدواریم با تلاش و کوشش همه خدمتگزاران و مسئولان، روند خدمت رسانی به مردم را در همه حوزه‌ها به ویژه در بخش منابع طبیعی، معیشت و اشتغال دنبال کرده و ادامه دهیم./شبستان