استاندار گیلان حکم فرماندار جدید تالش را امضا نکرده پس فرستاد !

تعویق یا لغو مراسم تودیع معارفه ی فرماندار جدید تالش ؟

به گزارش تالشان نیوز عصر روز جمعه پس از برقراری تماسی از سوی استانداری گیلان با فرمانداری تالش ،خبر انتصاب فرماندار جدید این شهرستان به صورت گسترده در رسانه های محلی و استانی منتشر شد.


بدین ترتیب ، بر اساس حکم استاندار گیلان مقرر گردید با حضور مصطفی پور معاونت سیاسی استاندار گیلان مراسم تودیع حسین شاه کویی و معارفه مهدی جعفری در جلسه ی شورای اداری شهرستان تالش برگزار گردد.اما ساعاتی بعد ، برگزاری این مراسم به دلایل نامعلوم لغو شد.


حال مشخص نیست ایا لغو جلسه تودیع و معارفه به معنی تعویق در روز برگزاری مراسم میباشد یا به طور کلی تغییرات مورد نظر ، مورد توافق نهایی قرار نگرفته است.

سوابق مهدی جعفری


با گذری دقیق بر سوابق مهدی جعفری فرماندار مورد نظر استاندار گیلان و مقایسه آن با معیار ها و ارزش های مد نظر دولت انقلابی روی کار ، احتمال لغو تغییرات در فرمانداری تالش قوت میپذیرد.


در سوابق مهدی جعفری معاونت سیاسی شهرستات بندر انزلی و فرمانداری شهرستان املش در زمان دولت احمدی نژاد دیده میشود.

مواضع سیاسی گزینه ی فرمانداری تالش


جعفری بعد از سال ۹۲ نیز پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توسط استاندار اسبق گیلان محمدعلی نجفی در سمت خود به عنوان نیروی معتدل و نزدیک به دولت ابقا میشود.


تا حتی پس از عسگر حسنی پور در زمستان سال ۹۴ به عنوان مدیر کل امور روستایی منصوب شد اما پس از چندی از این سمت کنار گذاشته شد و به آموزش و پرورش بازگشت.


جعفری در سال ۹۴ در مصاحبه ای با بیان اینکه “ما با اعتدالیون شرعا ، قانونا و به لحاظ عاطفی بیشتر محشور هستیم” میگوید :


“یک نکته وجود دارد که بسیار ظریف است و آن اینکه مردم در انتخابات ریاست جمهوری به افکار ، روش و  سیره ی اعتدالی رای دادند،

اگر مسوولی نتواند پیام مردم را درک کند و اقداماتش را بر اساس خواسته های مردم و همینطور اهداف و آرمانها و شعارهای دولت پیش ببرد ، نشستن بر صندلی خدمت به مردم معنی پیدا نمیکند مابا اعتدالیون شرعا ، قانونا و به لحاظ عاطفی بیشتر محشور هستیم “


جعفری که در دولت احمدی نژاد از اموزش پرورش به وزارت کشور ماموریت پیدا کرده و به کرسی معاونت سیاسی فرمانداری بندرانزلی و فرمانداری املش رسیده بود با غیر کارشناسی خواندن دولت احمدی نژاد در انتقاد از سیاست های دولت مهر ورز  و تایید سیاست های رییس جمهور روحانی چنین اظهار میدارد :


“دولت در اولین روزهای استقرارش براساس تجارب بسیار مطلوب و مناسب رویکرد جدیدی را ارایه داد که بر مبنای ان مسایل  در چهارچوب منطقی بین ایران و سایر کشورهای جهان حل و فصل شود و ایران به یک کشور منفعل و منزوی تبدیل نگردد این طرز تلقی اگر نسبت به کشور ما ایجاد شود بسیاری از مسایل برای ما و دنیا حل خواهد شد.

چیزی که تا به امروز دیدیم انصافا تیمی بوده که تمام تصمیمات خود را بر اساس نظریات مقام معظم رهبری در چهاچوب درست و با ظرافت و دقت پیش برده است امیدواریم این مذاکرات به نتیجه ی مطلوبی برسد اگر تندرو ها اجازه بدهند!! “

حضور در همایش شورای مشورتی اصلاح طلبان


ضمن اینکه مهدی جعفری در زمانی که فرماندار املش بود در شهریور سال ۹۴ در  همایش شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان که با حضور حجت الاسلام رهامی رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شده بود، حضور پیدا میکند که اعتراض شدید رسانه های حامی دولت مهرورز و مخالف روحانی را در پی میدارد.

تضاد با معیارهای منسوخ حامیان دولت انقلابی


این اظهار نظر ها و رفتار سیاسی مهدی جعفری در حالیست که بیش از نیمی از وزرا و کارگزاران دولت ابراهیم رییسی یادگاران و کادر تربیتی دولت احمدی نژاد میباشند و اساسا وجود چنین اظهار نظر ها و رفتارهای سیاسی در سوابق یک شخص در خصوص تایید عملکرد دولت روحانی یا نقد به دولت احمدی نژاد

به مثابه حضور ان شخص در دایره مدیران بانی وضعیت موجود میباشد و قطعا نمیتواند جایگاهی در بین مدیران جهادی و انقلابی مورد نیاز دولت ابراهیم رییسی داشته باشد.


هر چند که این معیارها در جامعه قابل پذیرش نیست اما با توجه به تاکید حامیان دولت ابراهیم رییسی بر این ارزش های منسوخ باید دید در نبود نیروهای توانمند و در عین حال پایبند به اصول آنان آیا به انتصاب مهدی جعفری به عنوان فرماندار تالش رضایت خواهند داد یا خیر ؟