علی رغم تخصیص اعتبار و تعیین پیمانکار

تعلل شهرداری تالش مانع اجرای آسفالت کنارگذر بیست متری تالش

با وجود رایزنی های نماینده تالش با ریاست سازمان راهداری کشور و جذب اعتبار لازم جهت آسفالت خیابان بیست متری تالش که در وضعیت تاسف باری قرار دارد اما بررسی های تالشان نیوز حکایت از آن دارد این پروژه با وجود انتخاب پیمانکار و تخصیص اعتبار از سوی سازمان راهداری با تعطل شهرداری تالش تاکنون اجرایی نشده است .

به گزارش تالشان نیوز آسفالت سراسر تخریب شده و غیر استاندارد خیابان های تالش شرایط غیر قابل تحملی را برای شهروندان فراهم اورده است و همواره یکی از مطالبات اصلی مردم بوده است که البته زیر سایه عدم ثبات مدیریت شهری و گرانی و هزینه سنگین آسفالت ریزی همواره مغفول مانده است .

در این راستا خیابان بیست متری جمهوری اسلامی ایران که روزگاری کمربندی شهر تالش محسوب میشد و محل عبور و مرور کامیون ها و ماشین آلات سنگین بود با گسترش محدوده ی شهری به یکی از خیابان های اصلی شهر تبدیل شده است با این تفاوت که رفت و آمد ماشین های سبک و شهری و سنگین برون شهری با هم ادغام گشته است .

با این تفاسیر ضرورت اجرای آسفالت و تخصیص منابع مالی جهت اجرای پروژه در دستور کار مشترک شهرداری تالش و نماینده شهرستان قرار گرفت تا در نهایت با رایزنی حسن محمدیاری موافقت نامه ای میان سازمان راهداری کشور و شهرداری تالش در خصوص اجرای مشترک حدود ۲ کیلومتر آسفالت از میدان امام علی ع  تا سر حد پل بیست متری منعقد شد.

مطابق این توافق نامه مقرر بود هزینه اجرای پروژه مشروط بر تامین ۱۵۰ تن قیر از سوی شهرداری تالش بر عهده سازمان راهداری باشد.

سازمان راهدادی بر اساس این توافق نامه اقدام به تعیین پیمانکار نموده و از اواخر بهمن ماه پیمانکار مذکور آماده اجرای عملیات آسفالت در صورت تامین قیر از سوی شهرداری بوده است اما شواهد نشان میدهد تاکنون این پروژه اجرایی نگشته است.

بررسی های تالشان نیوز حکایت از آن دارد شهرداری تالش هم به جهت تخصیص قیر رایگان و هم به جهت خرید قیر از منابع داخلی حدود بیش از ۵۰۰ تن قیر در انبار های پیمانکاران خود در اختیار دارد و در صورت در اختیار قرار دادن قیر به پیمانکار خیابان بیست متری عملیات اجرایی ان آغاز میشود.

گفتنیست حتی در نامه مدیر کل راه داری و حمل و نقل جاده ای استان به شهرداری تالش در تاریخ ۱۳ اسفند سال گذشته به اجرای مفاد قرار داد از سوی شهرداری تالش تاکید شده است .

حسن محمدیاری در گفتگو با تالشان نیوز ضمن تایید این خبر گفت : سال گذشته پیرو مطالبه به حق مردم رایزنی هایی در سطح سازمان راهداری داشتیم و در نهایت موفق به اخذ اعتبار ۴ میلیاردی از سوی سازمان راهداری شدیم قرار شد شهرداری ۱۵۰ تن قیر پروژه را تامین کند .

وی افزود : عرصه خدمت رسانی به هر دلیلی نباید از سوی دستگاه اجرایی مغفول باقی بماند و انتظار داریم شهرداری تالش هر چه سریع تر اقدام به تامین قیر پیمانکار جهت اغاز پروژه اسفالت گردد.

شنیده ها همچنین حکایت از ورود دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی به این موضوع دارد