خیرین درست کردند مسئولین عکس گرفتند

تعطیلی مرکز شیمی درمانی تالش بدلیل نبود پزشک با گذشت بیش از سه ماه از افتتاح

انتظار میرود مدیر شبکه بهداشت درمان تالش به جای به خدمت گرفتن رسانه های استیجاری جهت مجیزه و مدیحه سرایی عملکرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ، رفع نیازهای اولیه حوزه ی درمان منطقه را از مسئول مافوق خود مطالبه کند چرا که کمکاری دانشگاه در تخصیص پزشک برای مرکزی که با پول مردم ساخته شده است موجب سلب اعتماد خیرین و مردم در مشارکت های عمومی خواهد شد

به گزارش تالشان نیوز آذر سال گذشته بود که همایشی با ابتکار مدیر تازه منصوب شده بهداشت و درمان تالش با حضور خیرین حوزه سلامت برگزار شد .

در این همایش خیرین شهرستان در اقدامی کم نظیر مبلغی بالغ بر سه میلیارد تومان به درخواست مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش به تجهیز و ساخت مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید نورانی تالش کمک کردند .

روند تجهیز این مرکز با همکاری همه دستگاه ها و دانشگاه علوم پزشکی تسریع پیدا کرد تا حتی پزشک انکولوژیست برای مرکز شیمی درمانی تخصیص پیدا کرد.

پس از تغییر و تحولات دانشگاه علوم پزشکی پروژه مرکز شیمی درمانی تالش در زمره پروژه های افتتاخ شده در دهه فجر قرار گرفت .

این مرکز در حالی با حضور معاون استاندار افتتاح شد که پزشک طرحی انکولکژیست تخصیص یافته به این مرکز قبل افتتاح با موافقت دانشگاه علوم پزشکی به شهر دیگری منتقل شد .

تا بدین ترتیب مرکزی که با مشارکت خیرین اماده به خدمت به بیماران سرطانی شهرستان شده بود با گذشت بیش از سه ماه از افتتاح ان همچنان به دلیل عدم تخصیص پزشک از سوی دانشگاه علوم پزشکی تعطیل باشد.

انتظار میرود مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش به عنوان متولی این حوزه به جای بسیج رسانه های استیجاری جهت مدیحه سرایی و مجیز گویی برای عملکرد و خدمات ارائه نکرده رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم صدا با مسئولین شهرستان مشکلات و کاستی های حوزه بهداشت و درمان را از مقام مافوق خود پیگیری کند .

چرا که به طور قطع تاخیر بیش از این و تعلل دانشگاه علوم پزشکی در تخصیص پزشک، اعتماد خیرین و مشارکت عمومی مردم را برای حضور فعالانه در این حوزه را خواهد کاست.

گفتنیست در شهرستان تالش و شهر های غرب گیلان بیش از چندین هزار بیمار سرطانی از نبود مرکز شیمی درمانی رنج میبرند و در حال حاضر برای تزریقات سرپایی خود رنج سفر به شهرهای همجوار را به جان میخرند که افتتاح این مرکز میتواند التیامی بر درد های این بیماران و خانواده هایشان باشد.