مدیر تعاون روستایی گیلان

تعاون روستایی گیلان در ۱۱ شهرستان برنج پارسال را خریداری می‌کند

حسن پور لسکوکلایه با بیان اینکه تعاون روستایی برنج سال گذشته کشاورزان گیلان را با توجه به کیفیت محصول خریداری می کند، بیان کرد: برنج کیفی از ۷۰ تا ۷۳ هزار تومان و برنج پرمحصول شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود.

به گزارش تالشان نیوز به نقل از ایرنا، کیوان حسن پور لسکوکلایه عصر روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در رشت اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده استانی و نشست هایی با وزیر جهاد کشاورزی و تاکید بر خرید برنج سال گذشته برنجکاران، تعاون روستایی استان برای خرید محصول باقیمانده ورود کرده است.

وی تولید برنج در گیلان را حدود ۷۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان در سال گذشته حدود ۶۴۰ هزار تن به فروش رسید و ۱۱۰ هزار تن برنج شامل ۸۰ درصد برنج کیفی و ۲۰ درصد پرمحصول باقی مانده بود که بر اساس آمارهای دریافتی در زمان حاضر با خریدی که انجام شده هنوز ۴۰ هزار تن دیگر باقی است ضمن اینکه پیش از این شرکت های زنجیره ای برای خرید برنج مازاد ورود کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز خرید توافقی برنج مازاد کشاورزان استان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای این برنج هارا از کشاورزان گیلان توافقی خریداری می‌کنند.

حسن پور لسکوکلایه با بیان اینکه تعاون روستایی برنج سال گذشته کشاورزان گیلان را با توجه به کیفیت محصول خریداری می کند، بیان کرد: برنج کیفی از ۷۰ تا ۷۳ هزار تومان و برنج پرمحصول شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود.

وی در ادامه با تشریح سایر اقدامات تعاون روستایی گیلان در خریدهای توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی اعم از گندم، پیله تر ابریشم و برگ سبز چای اضافه کرد: بیش از هزار تن برگ سبز چای در سال جاری از چایکاران گیلان خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی گیلان، توزیع ۱۶ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران استان در سال جاری را از دیگر فعالیت های این اداره کل عنوان کرد و افزود: حدود ۳۱۴ شرکت تعاونی و اتحادیه در استان وجود دارد که ۲۵۵ اتحادیه فعال است.

وی به برپایی نمایشگاه دایمی روستایازار برای ارایه دستاوردها و تولیدات کشاورزان تا سه ماه آینده اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در اول حاج بیشه رشت و بازیاگوراب لاهیجان فعال می شود.

مدیر تعاون روستایی گیلان به برنامه دانش بنیان کردن شرکت های تعاونی و اتحادیه دارای برنامه اشاره کرد و ادامه داد: تعاون روستایی در موضوع گیاهان دارویی و خشک کردن گیاه گل گاوزبان در قالب شرکت های دانش بنیان ورود کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان و ضرورت توجه به این مهم خاطر نشان کرد: آموزش کشاورزان باید توجه شود و آنان باید متناسب به کشاورزی روز دنیا به روز شوند ضمن اینکه کشت تک محصولی صلاح و منفعت کشاورز نیست.

حسن پور لسکوکلایه با بیان اینکه اراضی شالیزاری گیلان بعد از برداشت برنج، شرایط کشت سبزیجات و صیفی جات را دارند، اضافه کرد: اطلاع رسانی و آموزش های لازم در این ارتباط باید به کشاورزان داده شود.

وی ضمن قدردانی از خبرنگاران برای اطلاع رسانی در بخش های مختلف حوزه تعاون روستایی گیلان اظهار کرد: خبرنگاران در اطلاع رسانی توزیع کود، خریدهای تضمینی و توافقی بسیار کمک کردند و موثر بودند.