در راستای اجرای قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری ها؛

تصویب تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر در آمدهای شهرداری رشت

در راستای اجرای قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری ها؛ تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای ۱۴۰۳ شهرداری رشت به تصویب شورای شهر رسید.

به گزارش تالشان نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، مدیر درآمدهای شهرداری با اشاره به مصوبه اعضای شورای اسلامی رشت مبنی بر اجرای قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها اظهار کرد: ۲۹ بهمن ماه جاری به استناد ماده ۳۰ آیین نامه مالی شهرداری ها، بند ۲۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، بند ۱۶ و ۲۶ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، بند یک ماده ۵۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۲ قانون درآمدهای پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری ها، اعضای شورای اسلامی شهر تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای شهرداری رشت را به تصویب رساندند.

مریم گل احضار، مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر رشت را از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا دانست و تصریح کرد: مصوبه مذکور در محدوده و حریم شهر رشت لازم الاجراست و در این راستا اعلام عمومی می‌گردد.

تعاریف

ارزش معاملاتی مبنای محاسبات عوارض(P):

مبنای محاسبات عوارض ملاک عمل مفاد این تعرفه بر اساس دفترچه تقویم املاک ملاک عمل اداره امور مالیاتی در سال ۱۴۰۲ با اعمال ضریب ۱۴% می‌باشد.

تبصره۱: چنانچه ارزش معاملاتی ملکی در خیابان‌های جدیدالاحداث که در آخرین دفترچه تقویم املاک، پیش‌بینی نشده باشد از ارزش معاملاتی نزدیک‌ترین خیابان یا معبر هم‌عرض آن معبر جدیدالاحداث در دفترچه تقویم املاک برای تعیین ارزش آن ملک استفاده می‌شود. (صفحه ۵ دفترچه ارزش معاملاتی املاک)

تبصره ۲: در محاسبه عوارض، چنانچه زمینی دارای چند بر به معابر عمومی باشد، ارزش معاملاتی گرانترین معبر ملک، ملاک محاسبه عوارض می‌باشد. (صفحه ۶ دفترچه ارزش معاملاتی املاک)

تبصره ۳: در خصوص املاکی که در خارج از محدوده شهر و داخل حریم واقع شده است و ارزش معاملاتی آنها مشخص نمیباشد ۷۰% ارزش معاملاتی آخرین معبر ختم شده به منطقه مورد نظر ملاک محاسبه میباشد. (صفحه ۶ دفترچه ارزش معاملاتی املاک)

(در سایر موارد نیز ملاک عمل دفترچه ارزش معاملاتی املاک ملاک عمل اداره امور مالیاتی می باشد )

عوارض محلی: وجوهی است که برای تأمین بخشی از هزینه‌های شهر و روستا بر مواردی اعم از اراضی، مستحدثات، تأسیسات، تبلیغات معابر و فضاهای درون شهری و روستایی و ارزش افزوده ناشی از اجرای طرحهای توسعه شهری و روستایی و داراییهای غیرمنقول مطابق قوانین و مقررات وضع می‌گردد و عناوین و ترتیبات وصول آن در این دستورالعمل تعیین شده است.

بهاء خدمات: کارمزدی است که شهرداری، سازمانها، مؤسسات و شرکتهای وابسته به شهرداریها و یا دهیاریها در چارچوب قوانین و مقررات در ازای ارائه خدمات مستقیم، وصول میکند و عناوین آن در این دستورالعمل تعیین شده است.

واحد مسکونی: عبارت است از کلیه ساختمان‌هایی که برای سکونت افراد و یا خانواده ساخته می‌شود که حداقل شامل سالن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی باشد بدیهی است انجام پاره‌ای از فعالیت‌های شخصی مندرج در قوانین نیز در آنها مجاز خواهد بود.

تبصره: حداقل فضای مسکونی قابل قبول برای اینکه به عنوان یک واحد مسکونی پذیرفته شود ۶۰ مترمربع با رعایت حداقل فضای سکونت ۳۵  مترمربع به جهت فضای خالص مسکونی و احتساب حداقل یک پارکینگ می‌باشد.

(در صورت داشتن هرگونه مغایرت و یا ابهام در تعاریف کاربری‌های ذکر شده در تعرفه، آخرین مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ملاک عمل قرار میگیرد.)

واحد تجاریخدماتی: عبارت است از کلیه ساختمان‌هایی که به‌منظور استفاده کسب و پیشه و تجارت احداث شده و یا در آنها واحدهای صنفی تحت پوشش قانون نظام صنفی و یا واحدهای تابع قانون تجارت فعالیت داشته باشد.

کاربری خدمات انتفاعی و غیر انتفاعی: کاربری ها برابر صفحه ۱۳ دفترچه ضوابط طرح تفصیلی ملاک قرار میگیرد. ضمناً در زمان صدور پروانه خدمات انتفاعی ملاک میباشد.

مؤسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی که با اصول بازرگانی اداره می‌شوند اعم از اینکه مشمول مالیات بشوند یا نشوند در این تعرفه واحد تجاری محسوب می‌گردند.

واحد صنعتی: عبارت است از کلیه ساختمان‌هایی که به‌منظور استفاده صنعتی و یا ایجاد کارگاه‌های صنعتی و تولیدی با پروانه بهره‌برداری سازمان صنعت، معدن و تجارت احداث می‌شود

واحد اداری: عبارت است از کلیه ساختمان‌های دولتی و عمومی غیردولتی به‌موجب قانون، که از شمول تعریف بندهای دیگر این ماده خارج باشد در ردیف واحد اداری قرار می‌گیرد.

واحد آموزشی: عبارت است از کلیه ساختمان‌هایی که در کاربری آموزشی با تأییدیه سازمان آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی و سایر مراجع ذیربط به منظور احداث مهد کودک، کلیه مدارس آموزشی (اعم از کودکستان‌ها، دبستان‌ها، مدارس راهنمایی، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و سایر مراکز آموزشیاحداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مراکز بهداشتی و درمانی: عبارت است از کلیه ساختمان‌هایی که در کاربری مجاز با تأیید مراجع ذیربط به منظور احداث بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز بهزیستی، خانه بهداشت، مراکز بهداشتی، کلینیک‌های پزشکی و دامپزشکی (انسان و دام) و غیره احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اماکن ورزشی: عبارت است از اماکن ورزشی و تربیتی که در کاربری مجاز با تأیید اداره کل ورزش و جوانان احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در منطقه ورزشی احداث زمین‌ها و سالن‌های ورزشی مجاز است همچنین در این منطقه پارکینگ، فضای سبز، تأسیسات و تجهیزات، پذیرایی و فروشگاه‌های لازم و تجهیزات ورزشی تا سطح مورد نیاز همان مجموعه با موافقت کمیسیون ماده ۵ شورای عالی معماری و شهرسازی مجاز است.

تأسیسات و تجهیزات شهری: عبارت است از پست ترانسفورماتور، پست برق، مخابرات، ایستگاه‌های تنظیم فشار آب، گاز، جایگاه‌های سوخت، سرویس‌های عمومی بهداشتی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و غیره که جهت رفاه عمومی شهروندان احداث می‌گردد.

اماکن تاریخی وفرهنگی: عبارت است از ساختمان‌هایی که در کاربری مجاز از قبیل موزه‌ها، کتابخانه‌ها، سالن اجتماعات، نمایشگاه‌های (فرهنگی، هنری و …)، سالن سینما، تئاتر، احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تجاری متمرکز: به ساختمان‌هایی اطلاق می‌شود که فقط به عنوان تجاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد مانند پاساژها، مغازه‌های واقع در محدوده بازار و غیره

پارکینگ: پارکینگ‌ها به سه نوع عمومی، اختصاصی و مکانیزه تقسیم  و در ضوابط طرح تفصیلی تعریف می‌گردد.

تجاری نواری: به املاکی گفته می‌شود که فقط در طبقه همکف به عمق حداکثر ۸ متر یا عمق تعیین‌شده در طرح تفصیلی اجازه احداث مغازه دارند و در طبقات حق ایجاد مسکونی یا دفاتر تجاری دارند.

تبصره: به منظور محاسبه ماده ۲ برای املاک تجاری که در کاربری‌های غیرتجاری احداث می‌گردند با توجه به مفاد تعریف تجاری متمرکز، آن قسمت از اعیانات احداثی خارج از عمق اشاره ‌شده در بند مزبور (در همکف حداکثر ۸ متر) از ردیف تجاری متمرکز ملاک عمل قرار می‌گیرد.

مجتمع‌های مختلط: به مجموعه‌هایی گفته می‌شود که دارای کاربری‌های متفاوت بوده و به‌ صورت همزمان در یک مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مذهبی: اماکنی نظیر مساجد، حسینیه‌ها، فاطمیه‌ها، مصلی، مهدیه، دارالقرآن.

حریم شهر: عبارت است از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت دارد و از مرز تقسیمات کشوری و بخش مربوط تجاوز ننماید.

محدوده شهر: محدوده شهر عبارت است از حد کالبدی موجود شهر و توسعه آتی در دوره طرح جامع تا تهیه طرح مذکور در طرح تفصیلی جدید شهر، که ضوابط و مقررات شهرسازی در آن لازم‌الاجرا است.

پیاده راه: مسیری است که برای عبور و مرور عابرین پیاده احداث گردیده و تردد اتومبیل ممنوع بوده و تنها تحت ضوابط خاصی امکان‌پذیر می‌باشد.

تفریحی و گردشگری: اماکنی نظیر هتل، مسافرخانه، مهمان‌پذیر، مهمانسراها، هتل‌آپارتمان، متل، شهربازی تفریحی ویژه، مانَک‌های جنگلی، اردوگاه‌های جهانگردی، پلاژهای ساحلی، باغ وحش و غیره.

انبار: در منطقه انبار احداث انبار جهت مواد غذایی، صنعتی، کالاهای ساختمانی و کشاورزی مجاز است در این منطقه احداث فضای سبز، پارکینگ، سالن غذاخوری، ساختمانهای نگهبانی، تأسیسات و تجهیزات و سایر خدمات مورد نیاز مجموعه انبار در حد نیاز مجاز است. احداث انبار مواد سوختنی، محترقه و کالاهای اشتعال‌زا در محوطه انبار ممنوع است. احداث هرگونه کاربری به‌جز کاربری‌های فوق در این منطقه ممنوع است.

قیمت ساختمان: قیمت ساختمان موضوع بند (ج) ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی که توسط کمیسیون تقویم املاک تعیین و ابلاغ می‌گردد و به‌طور اختصار قیمت ساختمان نیز گفته می‌شود که در محاسبات عوارض نوسازی ملاک عمل قرار می‌گیرد.

تفکیک: عبارت است از تجزیه کردن مال غیرمنقول به قطعات کوچک‌تر بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر و منطبق با ضوابط.

افراز: عبارت است از جدا کردن سهم مشاع شریک با شرکا، به عبارت دیگر تقسیم مال غیرمنقول مشاع بین شرکا به نسبت سهم آنان یا تقسیم مال منقول و یا غیرمنقول، خواه به تراضی باشد یا به حکم دادگاه.

پهنه: محدودهای از اراضی در داخل شهر که امکان استقرار فعالیت‌های مندرج در این گزارش در آن پذیرفته شده است. پهنه‌های تعیین ‌شده در شهر رشت در چهار گروه عمده قرار دارند که شامل سکونت، فعالیت، مختلط و حفاظت است.

کد پهنه‌های طرح تفصیلی جدید که به شرح ذیل می‌باشد:

الف) کد پهنه‌های طرح تفصیلی شامل: پهنه  R(سکونت)، پهنه M (مختلط)، پهنه S (فعالیت)، پهنه G (حفاظت).

ب) کد پهنه‌های توافقی شامل.T-S،T-M،T-R،T-G

تبصره: با پرداخت عوارض بند ب موضوع مـاده ۱۳، کد پهنـه‌ توافقی بـرای آن ملک تثبیت می‌گردد.

ج) کد پهنه s تثبیت‌شده نظیر درمانی، آموزشی، اداری- انتظامی، ورزشی، فرهنگی- مذهبی، تأسیسات یاتجهیزات شهری، حمل و نقل و انبارداری، تفریحی-گردشگری و غیره.

یادآوری: تمامی عرصه‌ها در طرح تفصیلی جدید، دارای کد پهنه بوده و تنها املاک واقع در مسیر خیابان فاقد کد پهنه می‌باشند.

استرداد عوارض:

بازپرداخت عوارض واریزی (به استثنای عوارض نوسازی، فضای آموزشی، عوارض آتشنشانی، عوارض حمل و نقل، بهای خدمات کارشناسی) پس از ثبت درخواست استرداد وجه به شرح ذیل امکانپذیر میباشد.

تبصره ۱: آندسته از دارندگان پروانه ساختمانی، چنانچه قبل از شروع عملیات ساختمانی پروانه ساختمانی آنان برابر حکم قضایی ابطال گردد یا ارائه درخواست انصراف از احداث بنا و استرداد وجه نمایند، از وجوه پرداختی مالک  فقط عوارض صدور پروانه ساختمان مسترد می‌گردد و سایر وجوه از قبیل عوارض نوسازی، فضای آموزشی، عوارض آتشنشانی، عوارض حمل و نقل و بهای خدمات کارشناسی قابل استرداد نمیباشد.

تبصره ۲: عوارض پرداختی در صورت تقلیل زیربنا، تبدیل و یا سایر موارد مشابه با ذکر در پروانه صادره (به استثنای مواردی تغییر یافته بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی) قابل استرداد نمی‌باشد.

تبصره۳: استرداد وجه بدلیل کاهش زیربنا در زمان صدور اصلاح پروانه برابر مفاد این ماده امکان‌پذیر می‌باشد.

مهلت قانونی مؤدیان برای پرداخت بدهی به شهرداری:

مالکان و مؤدیان بدهکار شهرداری مکلفند نسبت به پرداخت بدهی خود به شرح ذیل اقدام نمایند. شهرداری مکلف است پس از انقضای مهلت پرداخت و عدم اقدام مالکان و مؤدیان در تأدیه بدهی‌های خود، اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.

ردیف عنوان بدهی مهلت پرداخت بدهی
۱ جریمه حداکثر ۲ ماه پس از قطعیت رأی
۲ عوارض صدور پروانه ساختمانی یا اصلاح آن بر اساس تعرفه حاکم در زمان پرداخت عوارض
۳ عوارض ابقاء ۲ ماه پس از فیش گیری (ابلاغ) در صورت تعیین تکلیف جریمه رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰
۴ سایر عوارض محلی سالیانه از ابتدای هر سال تا پایان همان سال
۵ بهای خدمات پسماند از ابتدای هر سال تا پایان همان سال

 

تبصره ۱: عوارض کسب و پیشه و حرف خاص و بهای خدمات به محض تصویب و ابلاغ مصوبه و اطلاع رسانی تعرفه به منزله ابلاغ بوده و کل بدهی ماضی از ابتدای سالجاری مشمول جریمه می‌گردد.

منظور از ابلاغ، هر نوع ابلاغ چه به صورت الکترونیکی (از طریق پیامک و یا درج در سامانه خدمات شهروندی) و چه به صورت فیزیکی (حضوری) می‌باشد. ضمناً شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از میزان بدهی عوارض نوسازی و غیره ملک خود با ورود به سامانه خدمات شهروندی واقع در پرتال شهرداری رشت اقدام نمایند.

 

 

 

  • ماده ۱: عوارض صدور مجوز حصارکشی و دیوارکشی برای املاک فاقد مستحدثات

عوارض صدور مجوز حصارکشی و دیوارکشی (دیوار، نرده و فنس) برای املاک فاقد مستحدثات برابر با یک برابر ارزش  معاملاتی به ازاء هر متر طول حصارکشی در ارتفاع به صورت ذیل محاسبه میگردد.

ارتفاع × طول دیوارگذاری P×  

  • ماده ۲ :عوارض صدور پروانه ساختمانی(عوارض زیربنا)
  • عوارض بر پروانه ساختمانهای مسکونی(عوارض زیربنای مسکونی)
ردیف مساحت عوارض بنای ساختمان‌های مسکونی به ازای هر مترمربع

P) = ارزش معاملاتی املاک )

۱ مشاعات P۶
۲ تا تراکم ۱۰۰% P۱۳
۳ از تراکم %۱۰۱ الی %۱۵۰ P۲۵
۴ از تراکم %۱۵۱ الی %۲۰۰ P۳۰
۵ از تراکم %۲۰۱ الی %۲۵۰ P۳۳
۶ از تراکم %۲۵۱ الی %۳۰۰ P۳۵
۷ از تراکم %۳۰۱ الی %۳۵۰ P۳۷
۸ از تراکم %۳۵۱ الی %۴۰۰ P۳۹
۹ از تراکم %۴۰۱ به بالا P۴۱
۱۰ بنای ساختمان‌های مسکونی در کلیه تراکم‌هایی که توسط شهرداری در اجرای مصوبات کلی و آرای کمیسیون‌های ماده ۵ منجمله ضوابط تراکم اعطایی ناشی از اعمال ضابطه همجواری، هرگونه تراکم اعطایی در ارتفاع و سطح، ضابطه بیش از دو برابری مساحت قطعه نسبت به حدنصاب مساحت کد پهنه تخصیصی و یا اعطای فعالیت بدون تغییر کد پهنه و اعطای تراکم و یا فعالیت بدون تغییر در پهنه‌های کلان ۴ گانه (R، M، S، G) به ازای یک مترمربع P۵۰
۱۱                             افزایش دهنه ماشین رو A=۳۶‏ (متراژ اضافه‌شده دهنه (به ازای هر متر)×‏۵/۱۲‏×(n+۱/۰)

 

 

تبصره ۱: چنانچه مالک نسبت به افزایش دهنه در ماشین‌رو اقدام نماید عوارضی به شرح ردیف ۱۱ برای یکبار محاسبه میگردد.

n = تعداد پارکینگ‌های مازاد بر پروانه که بر اساس افزایش دهنه ماشین‌رو، امکان دسترسی یافته است.

 

منظور از دهنه ماشین رو، یک درب پارکینگ به طول تا ۵/۳ متر میباشد.

 

تبصره ۲: منظور از مشاعات،  زیربنایی است که برابر جدول شماره ۵ و ۵-۱  ضوابط طرح تفصیلی، به استثناء پارکینگ، انبار، بالکن تجاری، تراسهای اختصاصی جزء تراکم ساختمان به حساب نمیآید.

توضیح: در ستون مساحت، جدول شماره ۱، مساحت مشاعات از ردیف ۱، مساحت تراکم اعطایی از ردیف ۱۰ و مساحت باقیمانده از کل زیربنا در ردیف های ۲ الی ۹ توزیع میگردد.

تبصره ۳: کل زیربنای پیلوت و زیرزمین در صورتیکه طبق ضوابط طرح تفصیلی امکان استفاده از برخی ضوابطِ الزامی میسر نباشد جزو زیربنای مشمول تراکم محاسبه میگردد.

 

۲- عوارض بر پروانه ساختمان‌های غیرمسکونی (عوارض زیربنای غیر مسکونی)

بنای ساختمانهای غیر مسکونی به ازای یک مترمربع به شرح ذیل محاسبه میگردد:      B= M (600.000+P)+KP

M = ضریب نوع بهره‌برداری ساختمان       K = ضریب طبقاتی                  P = ارزش معاملاتی املاک

 

ضریب طبقات (K)

 

ردیف شرح

 

خدماتی انتفاعی، خدمات غیر انتفاعی، دفاتر خدماتی فعالیت تجاری

 

اداری، انتظامی و نظامی

 

صنعتی، تجهیزات و تأسیسات شهری، حمل و نقل و انبارداری  ورزشی، تفریحی گردشگری آموزشی، تحقیقات و فناوری،  مذهبی،  شهربازی و سایر کاربری‏ها درمانی، بهداشتی تاریخی، فرهنگی هنری توضیحات
۱ طبقه همکف ۱۰)+n) ۵/۲ ۱۰)+n) ۵/۲  

 

‏۱۲

۳  

 

 

 

۴

 

 

 

 

 

 

۴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۷

 

 

 

 

 

 

۳

 

n=تعداد واحد برابر ضوابط شهرسازی

(  منظور میگرددn=در حالتی که بالکن مغازه متصل به مغازه باشد ۰)

۲ طبقه زیر زمین ۱۰)+n) ۴/۰ ۱۰)+n) ۲ ۵/۱
۳ طبقه  اول ۱۰)+n) ۷/۰ ۱۰)+n) ۵/۱  

 

 

 

 

۳

 

۴ طبقه دوم ۱۰)+n) ۷/۰ ۱۰)+n) ۴/۱
۵ طبقه سوم بالا ۱۰)+n) ۷/۰ ۱۰)+n) ۳/۱
۶ انباری سرپوشیده ۱۰)+n) ۲۵/۰ ۱۰)+n) ۴/۱
۷ نیم طبقه نصف ضریب هر طبقه
۸ فضای باز (به کسر فضای پارکینگ الزامی) ۲ ۵/۰
۹ پارکینگ غیر الزام یک چهارم ضریب هر طبقه
۱۰ موتورخانه و تأسیسات ۱
۱۱ راه پله و آسانسور هریک از طبقات ۳

 

تبصره ۳: عوارض زیربنای شرکت‌هایی که از قانون تجارت پیروی می‌کنند، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به استثناء سرپرستی بانک‌ها، به‌صورت پذیره تجاری محاسبه و وصول می‌گردد و متراژهای مربوط به سرپرستی بنا بر طرح تفصیلی جدید به ‌صورت اداری ملاک محاسبه ضریب قرار می‌گیرد.

تبصره ۴: مالک یا مالکینی که مطابق ضوابط طرح تفصیلی مبادرت به احداث پارکینگ عمومی در کاربری غیرمسکونی ‌نمایند، به شرط تأمین پارکینگ موظف، آن قسمت از بنا که به پارکینگ عمومی اختصاص یافته است مشمول پرداخت عوارض این ماده  نمی‌باشد.

تبصره ۵: متراژ ارتفاع مازاد خارج از جدول ذیل، با ضریب P۳ به ازای مساحت دارای مابهالتفاوت به فرمول این بند اضافه میگردد. در سایر موارد اعلام نشده در جدول ذیل ملاک عمل ضوابط طرح تفصیلی مصوب می‌باشد.

 

ارتفاع هر طبقه مسکونی

از کف تا سقف

هر طبقه زیرزمین پیلوت پارکینگ مغازه فاقد بالکن مغازه دارای بالکن ارتفاع هر طبقه غیر مسکونی و غیر تجاری
۴۲/۳ ۳ ۴۰/۲ ۴۰/۳ ۴۰/۵ ۴۲/۳

تبصره ۶: اعیان نمازخانه و اعیان مربوط به سرویس بهداشتی (در کلیه کاربریها) که جهت استفاده و رعایت حال عموم، مشمول پرداخت عوارض این بند نمیباشند.

تبصره ۷:  برای نمایندگی‌های مجاز خودرو کل عرصه به ‌صورت خدمات اتومبیل (صنایع غیرمزاحم) تغییرکاربری یافته و اعیانات شامل الف: نمایشگاه اتومبیل ب: فروشگاه قطعات لوازم یدکی ج: دفتر کار و به‌طور کلی بخش‌های درآمدزا به ‌صورت اعیان تجاری محاسبه و اخذ می‌گردد و برای قسمت‌های خدمات اتومبیل شامل صافکاری، نقاشی، انبار، مکانیکی و غیره به صورت اعیان تجاری و مساحت محوطه آن به‌صورت فضای باز با ضریب ۲k= محاسبه و وصول می‌گردد.

تبصره ۸:  برای احداث جایگاه‌های پمپ بنزین و گاز (توزیع سوخت) کل عرصه به‌ صورت تجهیزات شهری تغییر کاربری یافته و اعیانات شامل: الف: فروشگاه ب: دفتر کار ج: تعویض روغن و به‌طورکلی بخش‌های درآمدزا به‌صورت اعیان تجاری محاسبه می‌گردد و مساحت محل جایگاه سوخت‌گیری (استقرار پمپ) و محوطه به‌صورت فضای باز با ضریب K=2 محاسبه و وصول می‌گردد.

تبصره ۹: عوارض ابقاء، به نرخ روزِ پرداخت، محاسبه میگردد .اضافه بنای همزمانساز بر اساس تعرفه و نرخ روز محاسبه و وصول میگردد و در صورتی که ملکِ دارای اضافه بنای همزمانساز، بلامانعِ پایانکار یا نقل و انتقال داشته باشد، مشمول عوارض به ازای متراژ اضافه بنای همزمانساز نمیگردد.

تبصره ۱۰ زیربنای پارکینگ (فضای توقف اتومبیل، رمپ و راهرو دسترسی به پارکینگ) ساختمان که طبق ضوابط الزام به تأمین آن وجود دارد، مشمول پرداخت عوارض این ماده نمی‌گردد.

تبصره ۱۱: کلیه ساختمانهای موضوع ماده ۲ تعرفه که با قدمت قبل از بخشنامه شماره  ۳۴/۳/۱/۱۰۸۷- ۱۹/۱/۱۳۶۹  وزارت کشور احداث شده اند مشمول پرداخت عوارض نمی‌باشند.

تبصره ۱۲: برای ساختمانهای نظامی، انتظامی و امنیتی نیاز به ارائه نقشههای ساختمانی نبوده، لیکن اخذ پروانه ساختمانی الزامی است و شهرداری بر اساس این تعرفه با دریافت عوارض زیربنای آن مطابق  زیربناهای اعلامی ارگان مربوطه نسبت به تعیین بر و کف اقدام نماید.

تبصره ۱۳: متقاضیانی که کل عوارض پروانه ساختمانی را با رعایت بخشنامه شماره ۱۶۵۵ مورخ ۱۹/۸/۱۳۷۱  تا پایان ۱۴۰۲ پرداخت نموده اند و پروانه آنها صادر نشده باشد شهرداری باید تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در صورت ارائه کلیه مستندات توسط متقاضی نسبت به صدور پروانه ساختمانی بدون دریافت مابه التفاوت اقدا م نماید .

تبصره ۱۴: مابه التفاوت تعداد فضاهای مورد نیاز بخش غیرمسکونی در مشاعات طبق ضوابط به تعداد فضاهای تأمین شده بخش غیرمسکونی در مشاعات طبق ضوابط، با ضریب P۱۰۰۰  به فرمول این بند اضافه میگردد. (شرط: در صورت منفی شدن تفاوت مزبور، صفر در نظر گرفته می شود.)

 

ضریب نوع بهره برداری ساختمان (M)

 

     

                       کاربری

                             فعلی عرصه     

                     مطابق طرح تفصیلی جدید، قدیم و پهنه های تثبیت شده      

 

                                ¡                    

 

                                               

    

                           نوع بهره برداری  اعیان

¤

پهنه

G

(فضای سبز عمومی و خصوصی، حرایم، باغات و کشاورزی، مسیر خیابان)

پهنه

S۲۲۳ ، S۲۲۲ ، S۲۲۱

 S۳۲۱، S۳۱۲،S۳۱۱  

 S۳۲۲

(گستره‏های اوقات فراغت- خدماتی با غلبه سبز و باز، کارخانه‏ها و  کارگاه‏های بزرگ، کارگاهی- تولیدی)

(تثبیت شده آموزشی، پارکینگ، ورزشی، مذهبی، صنعتی، اداری، انبار، فرهنگی، درمانی، رزرو خدمات، تجهیزات,تاسیسات شهری، تفریحی گردشگری، خدمات اتومبیل و سایر کاربری‏ها)

پهنه

R

(مسکونی)

پهنه

M

(مختلط مسکونی با تجاری، خدماتی و دفاتر تجاری)

(تجاری نواری)

پهنه

S121 ، S112 ، S111

 S211، S123،S122  

 S213، S212

(بازار، محور و گستره‏های تجاری- اداری- خدماتی)

(تجاری متمرکز)

پارک و فضای سبز، حریم طبیعی، باغات و کشاورزی ۸/۳
حمل و نقل، انبارداری، پارکینگ ۲/۶ /۲۱ ۱/۳ ۱/۱ ۱/۱
آموزشی، تحقیقات و فناوری،

ورزشی، درمانی، فرهنگی و هنری

۸/۶ ۸/۳ ۴/۳ ۳/۲ /۲۱
اداری، انتظامی و نظامی، تفریحی گردشگری،  تجهیزات شهری و سایر کاربری‏ها ۸/۶ ۸/۳ ۴/۳ ۳/۲ /۲۱
خدمات غیرانتفاعی ۷ ۳/۶ ۶/۵ ۹/۴ ۲/۴
تجاری  و خدمات انتفاعی ۳۰ ۴/۲۵ ۵/۲۷ ۸/۱۴ ۶/۱۱

 

ضریب   در کلیه تراکم‌هایی که توسط شهرداری در اجرای مصوبات کلی و آرای کمیسیون‌های ماده ۵ منجمله ضوابط تراکم اعطایی ناشی از اعمال ضابطه همجواری، طبقات تشویقی از بابت تجمیع پلاک، هرگونه تراکم اعطایی در ارتفاع و سطح، ضابطه بیش از دو برابری مساحت قطعه نسبت به حد نصاب مساحت کد پهنه تخصیصی و یا اعطای فعالیت بدون تغییر کد پهنه و اعطای تراکم و یا فعالیت بدون تغییر در پهنه‌های کلان ۴گانه (R، M، S، G) از جدول ذیل ملاک محاسبه عوارض موضوع این ماده می‌باشد.

     

                       کاربری

                             فعلی عرصه     

                     مطابق طرح تفصیلی جدید، قدیم و پهنه های تثبیت شده     

 

                                ¡                    

 

                                               

    

                           نوع بهره برداری  اعیان

 

¤

پهنه

G

(فضای سبز عمومی و خصوصی، حرایم، باغات و کشاورزی، مسیر خیابان)

پهنه

S۲۲۳ ، S۲۲۲ ، S۲۲۱

 S۳۲۱، S۳۱۲،S۳۱۱  

 S۳۲۲

(گستره‏های اوقات فراغت- خدماتی با غلبه سبز و باز، کارخانه‏ها و  کارگاه‏های بزرگ، کارگاهی- تولیدی)

(تثبیت شده آموزشی، پارکینگ، ورزشی، مذهبی، صنعتی، اداری، انبار، فرهنگی، درمانی، رزرو خدمات، تجهیزات,تاسیسات شهری، تفریحی گردشگری، خدمات اتومبیل

و سایر کاربری‏ها)

پهنه

R

(مسکونی)

پهنه

M

(مختلط مسکونی با تجاری، خدماتی و دفاتر تجاری)

(تجاری نواری)

پهنه

S121 ، S112 ، S111

 S211، S123،S122  

 S213، S212

(بازار، محور و گستره‏های تجاری- اداری- خدماتی)

(تجاری متمرکز)

پارک و فضای سبز، حریم طبیعی، باغات و کشاورزی ۷/۶
حمل و نقل، انبارداری، پارکینگ ۴/۱۲ ۲/۴ ۲/۶ ۲/۲ ۲/۲
آموزشی، تحقیقات و فناوری،

ورزشی، درمانی، فرهنگی و هنری

۶/۱۳ ۷/۶ ۸/۶ ۶/۴ ۲/۴
اداری، انتظامی و نظامی، تفریحی گردشگری،  تجهیزات شهری و سایر کاربری‏ها ۶/۱۳ ۷/۶ ۸/۶ ۶/۴ ۲/۴
خدمات غیرانتفاعی ۱۴ ۶/۱۲ ۲/۱۱ ۸/۹ ۴/۸
تجاری  و خدمات انتفاعی ۶۰ ۸/۵۰ ۵۵ ۶/۲۹ ۲/۲۳

ماده ۳: عوارض بر پیش آمدگی

  زیربنای مربوط به پیشآمدگی صرفاً مشمول عوارض به شرح ذیل میباشد.

نوع کاربری عوارض هر مترمربع
مسکونی P۵۰
غیرمسکونی P۷۰

زیربنای کنسول که برابر رأی کمیسیون ماده صد ابقاء گردیده باشد نیز از جدول فوق محاسبه میگردد.

 

  • ماده ۴:عوارض مستحدثات واقع در محوطه املاک (آلاچیق، پارکینگ مسقف، استخر)

عوارض مستحدثات مزبور در صورت عدم مغایرت با ضوابط طرح های توسعه شهری براساس فرمول زیر محاسبه و وصول میگردد.

 ارزش معاملاتی × عرض × ارتفاع × طول ×  ۵= عوارض مستحدثات واقع در محوطه املاک

  • ماده ۵: عوارض تمدید پروانه

مطابق تبصره ۲ ماده ۲۹ قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری ها و دهیاری ها موظفند با رعایت مقررات ملی ساختمان و مقتضایات محلی، تاریخ اتمام عملیات ساختمانی را طبق ضوابط مندرج در جدول ذیل در پروانه های صادره درج نمایند.

ردیف مساحت زیربنا (مترمربع) زمان اتمام عملیات (ماه)
۱ تا ۳۰۰ ۱۲
۲ ۳۰۰- ۲۰۰۰ ۲۴
۳ ۲۰۰۰- ۵۰۰۰ ۳۶
۴ ۵۰۰۰- ۱۰۰۰۰ ۴۸
۵ بیش از ۱۰۰۰۰ ۶۰

 

در مواردی که تاریخ اتمام عملیات ساختمانی درج شده در پروانه ساختمانی به پایان رسیده باشد و پروانه ساختمانی صادره با ضوابط طرح های توسعه شهری مغایرت نداشته باشد، پروانه تمدید میگردد.

در این صورت عوارض تمدید پروانه برای سال اول رایگان و برای سال دوم ۳ درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی به نرخ روز تعیین می شود. اگر همچنان در پایان سال دوم ساختمان تکمیل نشود، عوارض تمدید پروانه هر سال به میزان دو درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی به نرخ روز افزایش می یابد تا به بیست درصد عوارض صدور به نرخ روز بالغ گردد. اگر عملیات ساختمانی طبق نظر مهندس ناظر شروع شده باشد، علیرغم مغایرت با طرح های توسعه شهری، طبق این تعرفه تمدید می گردد. املاکی که به دستور مراجع قضایی و شبه قضایی توقیف شدهاند از این ضوابط مستثنی میباشند.

  • ماده ۶: عوارض تجدید پروانه ساختمانی

مطابق تبصره ۲ ماده ۲۹ قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداریها و دهیاریها موظفند با رعایت مقررات ملی ساختمان و مقتضیات محلی، تاریخ اتمام عملیات ساختمانی را طبق ضوابط مندرج در جدول ذیل در پروانه های صادره درج نمایند.

ردیف مساحت زیربنا (مترمربع) زمان اتمام عملیات (ماه)
۱ تا ۳۰۰ ۱۲
۲ ۳۰۰- ۲۰۰۰ ۲۴
۳ ۲۰۰۰- ۵۰۰۰ ۳۶
۴ ۵۰۰۰- ۱۰۰۰۰ ۴۸
۵ بیش از ۱۰۰۰۰ ۶۰

 

در مواردی که تاریخ اتمام عملیات ساختمانی درج شده در پروانه ساختمانی به اتمام رسیده باشد و عملیات ساختمانی طبق نظر مهندس ناظر شروع نشده باشد، در صورتی که ضوابط طرح های توسعه شهری تغییر نموده و با پروانه صادره مغایرت داشته باشد، صرفاً در صورت وجود همه شرایط پیش گفته پروانه قبلی غیرقابل اجرا بوده و پروانه جدید صادر میگردد. در این حالت عوارض پروانه جدید به نرخ روز و عوارض پرداخت شده قبلی به عنوان طلب مودی لحاظ می‌گردد.

لازم به توضیح است در مواردی که مودی درخواست اصلاح پروانه ساختمانی را داشته باشد صرفاً عوارض زیربنای مازاد بر پروانه به نرخ روز طبق تعرفه عوارض محاسبه و وصول می‌گردد.

  • ماده ۷: عوارض آتش نشانی

به منظور کارشناسی جهت بررسی نقشه‌های اجرایی، تهیه طرح ایمنی، بازدید اولیه و تکمیلی، نظارت و صدور تأییدیه برای ساختمانهای سطح شهر عوارضی به شرح روبرو محاسبه و وصول می‌گردد:  %۴ عوارض صدور پروانه ساختمانی

تبصره: عوارض این ماده توسط مناطق شهرداری به نفع سازمان آتش نشانی وصول میگردد. سازمان موظف است مبالغ دریافتی را صرفا برای نوسازی و توسعه ناوگان و خرید تجهیزات و ادوات آتش‌نشانی و… استفاده نماید.

 

 

 

 

 

 

  • ماده ۸: فرمول عوارض بر مشاغل، حرف خاص و بانک ها، موسسات مالی، اعتباری و…

فصل – کلیات

عوارض کسب و پیشه به شرح ذیل محاسبه و وصول می‌گردد:

بند ۱- مکان و محل فعالیت کلیه مؤسسات، شرکت‌ها، کارگاه‌ها اعم از تجاری، صنعتی، صادراتی، وارداتی و خدماتی و واحدهای صنفی مشمول قانون نظام صنفی و واحدهای شغلی که دارای قوانین خاص هستند از قبیل پزشکان، مؤسسات درمانی- بهداشتی، وکلای دادگستری، روزنامه‌ها، دفاتر اسناد رسمی و غیره واقع در محدوده و حریم شهر رشت مشمول پرداخت عوارض مقرره طبق تعرفه و جداول ضمیمه این مصوبه می‌باشد

بند ۲- میزان عوارض هر یک از واحدهای مشمول این مصوبه در رسته‌های مختلف بر اساس شاخص‌های مؤثر مانند قیمت پایه عوارض، ارزش معاملاتی تجاری، مساحت و طبقه وقوع، راسته تجاری و مراکز ویژه تجاری و سایر عوامل به شرح زیر محاسبه و وصول خواهد شد.

 

T=1/5  (b.F.I.C.K) /100

=Tعوارض ماهیانه کسب و پیشه و حرف خاص

=Sمساحت

=Pارزش معاملاتی تجاری

=Fضریب طبقات (بر اساس جدول شماره ۱)

=Kضریب متراژ (بر اساس جدول شماره ۲)

=Iضریب راسته‌های پررونق در معابر خاص (جدول شماره ۳)

=Cضریب مراکز ویژه (بر اساس جدول شماره ۴)

=bقیمت پایه عوارض (بر اساس جدول شماره ۵ (ضمیمه))

 

 

 

 

 

 

تبصره ۱: ضریب طبقاتی جدول شماره ۱ (F) برای مواردی اعمال می‌گردد که کل زیربنا در یک طبقه قرار گرفته شده باشد مانند مغازه‌های واقع در طبقات پاساژها و غیره.

تبصره ۲: در صورت بروز اختلاف فی‌مابین مؤدی و شهرداریدر خصوص تاریخ تأسیس و بهره‌برداری واحد صنعتی و شغلی و در صورت عدم ارائه مدارک مثبته مراتب از اداره اماکن نیروی انتظامی- سازمان امور مالیاتی شرکت‌ها سازمان نظام پزشکی استعلام و بر اساس پاسخ واصله عوارض محاسبه و وصول خواهد شد.

تبصره ۳: به دلیل ارائه خدمات شهرداری به شهروندان و اماکن از جمله بانک‌ها و مؤسسات مالی، اعتباری و قرض‌الحسنه‌های واقع در محدوده شهر و صرف هزینه خدمات در این زمینه، عوارض بر مشاغل بانک‌ها (مؤسسات مالی، اعتباری، قرض‌الحسنه‌ها و …) به شرح ذیل  وصول می‌گردد:

    عوارض بانک‌ها (مؤسسات مالی، اعتباری، قرض‌الحسنه‌ها و…)=p × s۲

p= ارزش معاملاتی        s= مساحت بانک (اعم از شعب و سرپرستی)

عوارض موصوف صرفاً بر مکان‌های بانک‌ها (مؤسسات مالی، اعتباری، قرض‌الحسنه‌ها و…) مستقر در شهر رشت تعلق می‌گیرد و این عوارض بر معاملات بانک‌ها که مغایر با قانون می‌باشد نبوده و با آن تفاوت دارد.

فصل دوم: نحوه محاسبه و وصول عوارض جاری و بدهی معوقه

۱- از واحدهای مذکور در بند یک مستقر در پاساژها، تیمچه‌ها و سراها که فقط دارای یک سند مالکیت و یا اجاره‌نامه رسمی و خطی هستند با توجه به نوع شغل و به‌طور جداگانه عوارض محاسبه و وصول خواهد شد و در صورتی که هر یک از واحدهای مذکور در بند یک به پاساژ و یا واحدهای متعدد تبدیل شده باشد هر یک از واحدها از نظر این آئین‌نامه محل کسب جداگانه تلقی و عوارض مربوط به همان شغل طبق تعرفه و جدول مورد عمل محاسبه و وصول خواهد شد.

۲– از واحدهای بند یک این ماده که دارای چندین نوع پروانه می‌باشند عوارض پروانه‌های موجود محاسبه و وصول خواهد شد.

۳ –چنانچه هر یک از واحدهای مذکور در بند یک تغییر شغل داده باشند و بابت عوارض کسب قبلی بدهی داشته باشند، بایستی مراتب را کتباً به شهرداری اعلام و نسبت به پرداخت بدهی معوقه خود اقدام نمایند و از تاریخ تبدیل عوارض مقرره بر مبنای پروانه کسب جدید محاسبه و وصول خواهد شد.

تبصره: اتحادیه‌های صنفی و سایر مراجع صادرکننده پروانه مکلفند تا در موقع تغییر شغل مفاصاحساب شهرداری را مطالبه نمایند.

۴ –واحدهای مذکور در بند یک موجود در بازارهای روز و همچنین غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار، پایانه‌ها، پارک‌ها و اماکن تفریحی و نمایشی و با توجه به نوع شغل مشمول پرداخت عوارض مقرره علاوه بر مال‌الاجاره و غیره خواهند بود.

۵– از دکه‌های ثابت حواشی خیابان‌ها و میادین که از سازمان‌های ذیربط دارای پروانه اشتغال هستند علاوه بر اجاره عوارض مقرر به شرح ذیل عمل خواهد شد.

۵-۱- فعالیت صنفی به‌صورت دست‌فروشی و یا با خودرو در معابر شهر ممنوع بوده و شهرداری موظف است برابر تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداریها با آنها برخورد نماید و در صورت ساماندهی این صنوف توسط شهرداری و اتاق اصناف عوارض کسب و پیشه تعیین و وصول می‌گردد.

۵-۲- دکه‌های واقع در بازارچه‌ها و سطح شهر چه دارای قرارداد با شهرداری و چه فاقد قرارداد با شهرداری میباشند مشمول عوارض این ماده میگردند

۶- از واحدهای مذکور در بند یک که فاقد پروانه اشتغال و اجاره‌نامه رسمی بوده و بعضاً نیز دارای اجاره‌نامه رسمی بوده و سالهای متمادی است که بدون پرداخت عوارض به کسب مشغول هستند با توجه به تاریخ اجاره‌نامه‌های عادی و رسمی و یا تاریخ اولین فیش اشتراک آب و برق و تلفن هرکدام که تاریخ آن مقدم باشد عوارض مقرره محاسبه و وصول خواهد شد.

۷- میزان عوارض شرکت‌های پخش کالاهای صادراتی و وارداتی -صنعتی بازرگانی- تجاری و معدنی و تأسیساتی- حرارتی ساختمانی و غیره بر اساس تاریخ ثبت شرکت و تاریخ صدور کارت بازرگانی و سند اجاره و پروانه تأسیس از سازمان‌های ذیربط هرکدام که تاریخ آن متقدم باشد محاسبه و وصول خواهد شد.

۷-۱- در صورتی که ۲ یا چند فعالیت در یک محل متمرکز باشند هریک از آنها مشمول پرداخت عوارض جداگانه به ازای کل مساحت مورد بهره‌برداری خواهند بود.

۷-۲- چنانچه محل اصلی شرکت و کارخانه در شهرستان دیگری بوده لکن در رشت نیز دارای دفاتر و شعب باشد از دفتر و شعب این قبیل مؤسسات نیز برابر جدول مربوطه عوارض محاسبه و وصول خواهد شد.

۸- در صورتی که شرکت‌های رسمی منحل شوند از تاریخ انحلال برابر اعلام روزنامه رسمی کشور مشمول پرداخت عوارض نخواهند بود و در صورت تغییر شغل از تاریخ تغییر مشمول پرداخت عوارض شغل جدید خواهند بود.

۹- از پزشکانی که دارای ۲ مطب بوده لکن سه روز از هفته را در یک مطب و چند روز دیگر را در مطب بعدی و یا صبح‌ها در یک مطب و بعدازظهرها در مطب دوم مشغول طبابت هستند عوارض مقرر در تعرفه و جدول مربوطه به‌طور کامل برای هر مکان محاسبه و وصول خواهد شد.

تبصره – در صورتی که مطب پزشکان دارای بخش تزریقات و پانسمان و غیره باشد از این قبیل مشاغل نیز به‌طور جداگانه عوارض مربوط به همان شغل وصول خواهد شد.

۱۰- کلیه مطالبات شهرداری رشت بابت عوارض سنوات قبل از تصویب این مصوبه به استناد مصوبات مورد عمل قبلی محاسبه و وصول خواهد شد.

۱۱- عوارض واحدهای مذکور در بند یک که دارای پروانه بوده ولی فاقد سند مالکیت و یا اجاره‌نامه هستند و تاکنون نیز جهت پرداخت عوارض مقرر به شهرداری مراجعه ننموده‌اند ضمن استعلام از اتحادیه صنف مربوطه و یا حوزه‌های مالیاتی و سازمان نظام پزشکی از تاریخ بهره‌برداری و تاریخ صدور پروانه و یا کارت عضویت هرکدام که مقدم باشد عوارض محاسبه و وصول خواهد شد.

 

 

 

فصل سوم- ضمانت‌نامه‌های اجرائی وصول عوارض

۱- در صورتی که نقل و انتقال بدون اخذ مفاصاحساب شهرداری انجام گیرد بدهی معوق واحد مربوطه به عهده انتقال گیرنده خواهد بود و در هر صورت انتقال گیرنده نیز می‌تواند به منظور استیفای حقوق تضییع‌شده خود از دفترخانه تنظیم‌کننده سند به مراجع ذیصلاح مراجعه نماید.

۲- درصورتی‌که عوارض مقرر تعیین‌شده از طرف شهرداری توسط مؤدیان پرداخت نگردد شهرداری مکلف است نسبت به صدور اخطار و پیش‌آگهی اقدام و به استناد ماده ۲۸ قانون نوسازی و عمران شهری از طریق صدور اجرائیه نسبت به وصول اقدام نماید.

فصل چهارم – سایر مقررات

۱- مادامی که مقدمات اجرایی این ماده و ممیزی اماکن کسبی انجام نگرفته مصوبات قبلی به‌صورت علی‌الحساب ملاک عمل و محاسبه میزان عوارض خواهد بود.

۲- چنانچه هر یک از واحدهای مذکور در بند یک تا پایان سال عوارض مقرره را پرداخت ننمایند بایستی از طریق صدور اخطار و پیش‌آگهی اقدام به وصول گردد و در صورتی که مؤدی نسبت به پیش‌آگهی صادره در مهلت تعیین‌شده پس از رؤیت یا ابلاغ قانونی اعتراض نماید بایستی پرونده امر جهت رسیدگی و صدور رأی به کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها (کمیسیون رفع اختلاف) ارجاع گردد.

۳- کلیه واحدهای مذکور در بند یک که در محدوده شهر رشت دایر و مشغول فعالیت می‌باشند مشمول پرداخت عوارض ماهانه و عوارض بابت قسمتی از بهاء خدمات انجام‌شده توسط شهرداری خواهند بود و پرداخت عوارض متعلقه و صدور مفاصاحساب هیچ‌گونه امتیازی برای پرداخت‌کننده وجه و دارنده مفاصاحساب و محل کسب ایجاد نخواهد کرد و قید این مطلب در کلیه مفاصاحسابهای صادره توسط شهرداری رشت الزامی است.

تبصره: پرداخت عوارض کسب و پیشه توسط دارندگان واحدهای فوق‌الذکر و صدور برگه مفاصاحساب مانع از اجرای طرح جامع شهر و سایر مقررات مربوط به صدور پروانه نخواهد بود.

۴- پرداخت عوارض واحدهای کسبی مذکور در بند یک به عهده صاحب پروانه و یا کسی که سند و اجاره‌نامه به نام او تنظیم گردیده باشد مگر اینکه مالک شخصاً تصدی واحد مذکور را عهده‌دار باشد که در این صورت پرداخت عوارض به عهده او خواهد بود.

تبصره: در صورت عدم تأدیه و تسویه این عوارض از سوی مستأجران یا صاحبان مشاغل و دارندگان پروانه کسب در مدت فعالیت، عوارض مذکور از مالکین یا صاحبان سرقفلی مکان واحد کسبی وصول خواهد شد.

۵ – چنانچه محل فعالیت مشمول این ماده بیش از یک ماه تعطیل بوده و این موضوع مورد تأیید سازمان‌های ذیربط (نیروی انتظامی، اتحادیه‌های صنفی، سازمان نظام پزشکی، حوزه‌های مالیاتی و غیره) قرار گیرد در این مدت عوارض ماهیانه به میزان ۱۰,۰۰۰ ریال خواهند بود و تعطیلی کمتر از یک ماه منظور نخواهد شد.

 

 

ماده ۹: عوارض صدور احداث و نصب تاسیسات شهری (دکلها، تجهیزات و آنتنهای مخابراتی و نظایر آنها)

نماد عنوان ضریب محاسبه
P ارزش معاملاتی در بلوک  دارایی  
S سطح اشغال تاسیسات   ۳۰ متر مربع ۳۰
سطح اشغال تاسیسات <۳۰ متر مربع ۵۰
H ارتفاع (دکل / آنتن )   ۲۴  متر ۴
ارتفاع (دکل / آنتن)   <۲۴ متر ۶
H‌B ارتفاع ساختمان  ۵ طبقه ۲
۱۰ طبقه  ارتفاع ساختمان < ۵ طبقه ۳
۱۰ طبقه < ارتفاع ساختمان ۴
L مسکونی/ تجاری/ اداری ۱
فضای سبز/آموزشی/فرهنگی و … ۰.۷
کارگاه / توقفگاه/انبار ۰.۶
اراضی مزروعی ۰.۲
T عوارض صدور مجوز احداث و نصب و …/ریال جمع کل

 

 

* نحوه محاسبه عوارض صدور احداث و نصب تاسیسات شهری (دکلها، تجهیزات و آنتنهای مخابراتی و نظایر آنها)

T = P * S * H * HB*L

T: عوارض عوارض صدور احداث و نصب تاسیسات شهری بر مبنای  ریال

P: ارزش معاملاتی املاک برمبنای ریال

 S: ضریب سطح اشغال تاسیسات

 H: ضریب ارتفاع  تاسیسات

HB: تعداد طبقات ساختمان

L: ضریب نوع کاربری

 

تبصره ۱: چنانچه  مقدار  T  کمتر از ۰۰۰/۰۰۰/۲۷۰ ریال بدست آمد،  مقدار برابر ۰۰۰/۰۰۰/۲۷۰ ریال  لحاظ میگردد.

تبصره ۲: چنانچه مقدار T  بیشتر از ۰۰۰/۰۰۰/۴۳۸ ریال بدست آمد،  مقدار برابر ۰۰۰/۰۰۰/۴۳۸ ریال  لحاظ میگردد.

تبصره ۳: تعداد طبقات  ساختمان (HB) بر اساس مندرجات در پروانه ساختمانی محل مورد نظر محاسبه خواهد شد.

 

  • ماده ۱۰: عوارض ناشی از اجرای ماده ۹ قانون حمل و نقل ریلی شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت

 در راستای اجرای ماده ۹ قانون حمل و نقل ریلی و به منظور حمایت و توسعه سامانه حمل و نقل عمومی درون شهری عوارضی به شرح ذیل در هنگام صدور پروانه ساختمانی محاسبه و وصول می‌گردد:

%۵ عوارض صدور پروانه ساختمانی

تبصره: شهرداری موظف است این عوارض را صرفاً جهت احداث و بهره‌برداری سیستم حمل و نقل شهری و حومه استفاده نماید.

  • ماده ۱۱: عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی

کلیه صاحبان کالا و خدمات و تولیدکنندگان داخلی و خارجی می‌بایست بابت نصب هر نوع تابلو، پیکره یا سازه‌ای که به نحوی از انحاء جهت معرفی کالا، کاربردی (صنف) و ارائه هر نوع کالا و خدمات و یا به منظور انتقال پیام شخصی در محدوده و حریم شهر رشت که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد اعم از افقی، عمودی، مستقر بر روی بام (صنفی)، متحرک الکترونیکی (LED)، نوشته بر پارچه و امثالهم، مجوز اخذ نموده و نسبت به پرداخت عوارض متعلقه به شرح ذیل اقدام نمایند

صاحبان واحدهای تجاری و اداری و… می‌توانند تابلوی استاندارد که مبین معرفی محل استقرار و نوع فعالیت خود بوده و متضمن تبلیغاتی در زمینه ارائه خدمات مربوطه نباشد در محل فعالیت نصب نمایند که مشمول عوارض موضوع این ماده نمی‌گردد.

بدیهی است در صورتی که تابلو متضمن تبلیغات کالا یا خدمات باشد، مشمول پرداخت عوارض حتی در حد ابعاد استاندارد (موضوع آیین‌نامه ساماندهی تبلیغات محیطی- مصوب ۲۲/۹/۱۳۹۵) می‌گردد

تبصره ۱: در راستای استانداردسازی تابلوهای تبلیغاتی منصوبه در سطح شهر رشت تا مادامی‌که اصلاح ابعاد تابلو در حد استاندارد صورت نپذیرد مشمول عوارض این ماده میباشند.

درصورتیکه تابلو نصب شده در سطح شهر دارای سه ویژگی زیر باشد تابلو معرفی بوده و مشمول پرداخت عوارض نمیگردد.

۱ : مندرجات روی تابلو کاملاً منطبق بر مجوز فعالیت واحد باشد.

۲: تابلو صرفاً بر سردرب یا نمای محل فعالیت نصب شده و بیش از یک عدد نباشد.

۳: ابعاد تابلو کاملاً منطبق بر مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص ضوابط و مقررات ارتقای کیفی سیما و منظر شهری و همچنین دستورالعمل موضوع بند ۲۵ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی (موضوع آیین‌نامه ساماندهی تبلیغات محیطی- مصوب ۲۲/۹/۱۳۹۵ و اصلاحات بعدی) باشد.

در صورتیکه تابلو نصب شده هر یک از این ویژگیها را نداشته باشد مشمول پرداخت عوارض به شرح ذیل میگردد.

جدول شماره ۱ : عوارض تابلوهای تبلیغاتی و معرفی محل بر سردرب واحدها، نما، پیکره ساختمان‌ها و یا محوطه بیرونی اماکن (ماهیانه به ازای هر مترمربع)

               جنس

    نحوه استقرار

معمولی

( چوبی و فلزی و بنر)

نئون و پلاستیک با هرنوع تابلوی نورپردازی شده الکتریکی (دیجیتال،

کامپیوتری و …)

منصوب بر روی دیوار یا پیکره ساختمان و یا محوطه اماکن %۳۰ ارزش معاملاتی %۴۰ ارزش معاملاتی %۵۰ ارزش معاملاتی
پرچمی منصوب بر روی دیوار ساختمان %۲۸ ارزش معاملاتی %۳۶ ارزش معاملاتی %۶۰ ارزش معاملاتی
منصوب بر روی بام ساختمان %۱۲۰ ارزش معاملاتی %۱۸۰ ارزش معاملاتی %۱۸۰ ارزش معاملاتی
بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و  تجاری در مکان‌های شخصی، زمین های محصور، محوطه اماکن (اعم از حقیقی یا حقوقی) ۱۰ برابر ارزش معاملاتی

تبصره۲: برای محاسبه تابلوهای تبلیغاتی منصوبه در جایگاه‏های سوخت با استفاده از فرمول ذیل انجام می گیرد:

   S= مساحت تابلو به ازای هر مترمربع

   P= ارزش معاملاتی تجاری

   K= ضریب تابلو

ردیف شرح تابلو ضریب مصوب K در سال ۱۴۰۳
۱ تابلوهای  منصوب در جایگاه‏های سوخت جهت ارائه تبلیغات تا ۱۵ متر مربع (جدید) ۸
۲ تابلوهای  منصوب در جایگاه‏های سوخت جهت ارائه تبلیغات بالای ۱۵ متر مربع تا ۲۵ مترمربع  (جدید) ۸
۳ تابلوهای منصوب در جایگاه‏های سوخت جهت ارائه تبلیغات بالای ۲۵ متر مربع  (جدید) ۱۰
۵ نمایشگرهای منصوب در جایگاه‏های سوخت جهت ارائه تبلیغات ۳۰

 

تبصره ۳: عوارض این ماده در  تبلیغات محیطی مربوط به بالون روزانه به  مبلغ   ۷.۵۰۰.۰۰۰ ریال بابت میباشد.

تبصره ۴:عوارض این ماده در تبلیغات محیطی بر روی ساختمانهای درحال ساخت و آماده به شرح جدول ذیل میباشد:

شرح ابعاد بنر مبلغ به ازای هر ماه ( به ریال )
به ازای هر بنر زیر ۲ متر مربع (واتربندی) ۱۰.۰۰۰.۰۰۰
به ازای هر بنر بالای ۲ متر مربع (استندی) ۲۰.۰۰۰.۰۰۰

 

 

  • ماده ۱۲: عوارض ارزش افزوده ناشی از تعیین کاربری عرصه در اجرای طرحهای توسعه شهری

در صورتی که به درخواست مالک، ملک فاقد کاربری تعیین کاربری شده باشد و از این اقدام ارزش افزوده  برای ملک ایجاد شود مشمول پرداخت ۴۰% ارزش افزوده ایجاد شده ناشی از تعیین کاربری (ارزش مزبور براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری) می‌باشد. ضمناً هزینه کارشناس رسمی دادگستری به عهده درخواست کننده می باشد.

 

 

 

  • ماده ۱۳: عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری عرصه در اجرای طرحهای توسعه شهری

الف: در صورتی که به درخواست مالک، ملک دارای کاربری، تغییر کاربری یا سایر ضوابط شهرسازی یابد و از این اقدام ارزش افزوده  برای ملک ایجاد شود مشمول پرداخت ۴۰% ارزش افزوده ایجاد شده ناشی از تغییر کاربری (ارزش مزبور براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری) می‌باشد. ضمناً هزینه کارشناس رسمی دادگستری به عهده درخواست کننده میباشد.

تبصره۱: تغییر ریزپهنههای یک پهنه کلان به ریز پهنه های دیگر در همان پهنه در زمان صدور پروانه برابر ماده ۲ تعرفه محاسبه می‌گردد.

تبصره۲:اگر درخواست مالک جهت تغییر کاربری ثبت نشده باشد، تا زمانی که مالک درخواست بهره برداری از کاربری جدید را نداشته باشد مشمول پرداخت این عوارض نمیگردد. به شرط اطلاع رسانی مطابق تبصره ۵ بند ب این ماده.

ب: در راستای اجرای طرح تفصیلی جدید مصوب کمیسیـون ماده ۵ مقـرر در قانون شورای عالی شهرسازی و معماری به منظور تأمین هزینه‏های اجرای طرح و ارزش اضافه شده ناشی از آن و یا سایر طرح‏ها و مصوبـات بـرای کلیـه املاک به درخواست مالک جهت بهره برداری از کاربری جدید در دو حالت زیر، تنها برای یکبار به شرح ذیل برای هر مترمربع محاسبه و وصول می‏گردد:

حالت اول) درخواست احداث بنا                   

حالت دوم) املاک خلاف ساز فاقد مجوز                 

فرمول محاسبه عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح تفصیلی جدید:

A =2/5 M (175.000 + P)

M’ در فرمول شماره ۱: ضرایب ارزش بهینه ناشی از طرح تفصیلی قدیم به جدید از ستون مربـوط به کـاربری اداری، بهداشتی و درمـانی، فرهنگی، صنعتـی، آموزشی، ورزشی، مذهبی، تفریحی- گردشگری، پارکینگ، انبار، پایانه‏ها، رزرو خدمات، تجهیزات و تاسیسات شهری و خدمات اتومبیل و سایر کاربری‏ها در جدول این ماده.

     حداکثر تراکم پهنه مورد تقاضا در طرح تفصیلی جدید – K

۱۰۰

M = M– (                                                                         )           (۱

M’ در فرمول شماره ۲: ضرایب ارزش بهینه نـاشی از طرح تفصیـلی قدیم به جدید بر اساس جدول این ماده به استثنای ستون مربوط به کاربری‏های اداری، بهداشتی و درمـانی، فرهنـگی. صنعتی، آموزشـی، ورزشـی، مذهبــی، تفریحی- گردشگری ، پارکینگ، انبار، پایانه‌ها، رزرو خدمات، تجهیزات و تاسیسات شهری و خدمات اتومبیل و سایر کاربری‏ها.

حداکثر تراکم طرح تفصیلی قدیم – حداکثر تراکم طرح تفصیلی  جدید    ۱۰۰

M = M+(                                                                                    )          (۲

: ضریب ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح تفصیلی جدید

: ارزش معاملاتی

A: عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح تفصیلی جدید به ازای یک متر مربع

K: حداکثر تراکم طرح تفصیلی در پهنه مربوطه که برای پهنه R، S و M به ترتیب ۲۷۰، ۳۴۰ و ۳۰۰ می‏باشد.

تبصره۱: ساده سازی نحوه محاسبه عوارض موضوع بند ب این ماده  جهت تسهیل در روند کار متقاضی بوده و در صورت درخواست هریک از طرفین (متقاضی یا شهرداری)، عوارض موضوع بند فوق مطابق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور به شماره ۲۰۲۸۶۵ – ۲۸/۹/۱۴۰۲، به مانند بند الف تعیین می‌گردد.

تبصره۲: آندسته از املاکی که دارای کاربری یا فاقد کاربری برابر طرح تفصیلی قدیم بوده و با ابلاغ طرح تفصیلی جدید انتفاع ملک تغییر یافته و دارای ارزش بهینه گردیده چه به صورت توافـقی و یا غیـر آن، بــرای یکبـار مشمـول عـوارض ایـن مـاده می‏باشد.

تبصره ۳: آندسته از مالکینی که پس از ابلاغ طرح تفصیلی جدید قصد تغییر کاربری عرصه ملک خود به کاربری دیگری در همان طرح تفصیلی جدید را دارند چه به صورت توافقی و یا غیر آن مشمول پرداخت عوارض بند الف این ماده می‏باشند.

تبصره ۴: در صورتیکه نتیجه بدست آمده از M منفی باشد صفر در نظر گرفته خواهد شد.

تبصره۵: چنانچه متقاضی درخواست استعلام غیر از دو حالت بیان شده در ابتدای بند ب این ماده را داشته باشد عوارض موضوع این ماده اخذ نخواهد گردید. لیکن ذکر این نکته در صدور پاسخ استعلامات فوق الذکر به شرح “این مفاصاحساب جهت کاربری … در طرح تفصیلی قدیم صادر گردیده است و تنها در صورت پرداخت عوارض موضوع بند ب ماده ۱۳، در طرح تفصیلی جدید پهنه … قابل اعمال می‏باشد.” ضروری است.

تبصره۶: زمین‌هایی که در طرح تفصیلی قدیم توسط رأی کمیسیون ماده ۵ برخوردار از انتفاع بالاتری شده‏اند و مالک بابت تغییر کاربری اراضی به شهرداری عوارض پرداخت نموده و در طرح تفصیلی جدیـد، اصلاحـات مطابـق رأی اعمال شده است، مشمول پرداخت عوارض موضوع این ماده نمی‏باشند.

تبصره۷: در مواردی که متقاضی درخواست استفاده از انتفاع حاصل از طرح تفصیلی جدید را ندارد و خواستار باقی ماندن شرایط کاربری در ضوابط قبل از ابلاغ طرح تفصیلی است، پس از تصویب و تثبیت کاربری درخواستی توسط مراجع ذیصلاح، عوارض موضوع این ماده وصول نخواهد شد.

تبصره ۸: در صورتیکه کاربری ملک در طرح تفصیلی جدید، پهنه G باشد و در طرح تفصیلی قدیم دارای انتفاع بالاتری نسبت به پهنه جدید به مانند کاربری مسکونی بوده و درخواست تغییرکاربری به کاربری قدیم ملک خود در طرح تفصیلی قدیم را داشته باشد، در صورت موافقت کمیسیون ماده ۵ مشمول عوارض این ماده نمی‌گردد.

تبصره ۹: املاکی که در طرح تفصیلی جدید دارای پهنه Sتثبیت شده میباشند چنانچه دارای همان کاربری تثبیت شده در طرح تفصیلی قدیم میباشد مشمول عـوارض موضوع ایـن مـاده نمیگردد.

تبصره ۱۰: در صورتی که هریک از کاربری های ذکر شده در ستون اداری، بهداشتی و درمـانی، فرهنگی، صنعتـی، آموزشی، ورزشی، مذهبی، تفریحی- گردشگری، پارکینگ، انبار، پایانه‏ها، رزرو خدمات، تجهیزات و تاسیسات شهری و خدمات اتومبیل و سایر کاربری‏ها در جدول این ماده در طرح قدیم دارای حداکثر تراکم در طرح تفصیلی قدیم باشند برابر فرمول شماره ۲ محاسبه و وصول می‌گردد. 

 

  • ماده ۱۴: عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرحهای عمران شهری

مالکین اراضی و املاکی که بر اثر اجرای طرحهای احداث یا تعریض معابر برای آنها ارزش افزوده ایجاد میگردد، مشمول پرداخت ۴۰% ارزش افزوده ایجاد شده (براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری) برای یکبار در زمان مراجعه مؤدی وصول میگردد.

ضمناً هزینه کارشناس رسمی دادگستری بر عهده مؤدی میباشد.

تبصره: مالکین املاکی که در سال ۱۴۰۱ و ماقبل بابت ملک خود حق تشرف پرداخت نمودهاند مشمول عوارض موضوع این ماده نمیباشند.

 

 

  • ماده ۱۵: بهاء خدمات آماده سازی در اجرای تبصره ۴ ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک

بهاء خدمات آمادهسازی در اجرای تبصره ۴ ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرحهای دولتی و شهرداریها در صورت ارائه خدمات مستقیم، به قیمت تمام شده با نظر کارشناس رسمی دادگستری اخذ می‌گردد.

 

  • ماده ۱۶: بهاء خدمات کارشناسی تخصصی

برای پاسخ‌های استعلامات ملکی که نیاز به معاینه محل و بازدید کارشناسی شهرداری دارند مالک باید ضمن تأمین وسیله ایاب و ذهاب حق‌الزحمه کارشناسی به ازای هر نفر بازدید به شرح ذیل را به حساب شهرداری واریز نماید.

۱– بهای خدمات کارشناسی در داخل محدوده و حریم شهر ۰۰۰/۰۰۰/۱ ریال

۲- بهای خدمات کارشناسی در خارج از محدوده و حریم شهر ۰۰۰/۲۰۰/۱ ریال

۳- بهای خدمات کارشناسی کارگاه‌های داخل و خارج از محدوده شهر ۰۰۰/۵۰۰/۱ ریال

تبصره: به ازای هر بار تغییر نقشه که منجر به ورود اطلاعات فنی و صدور فیش عوارض درآمدی گردد و همچنین در درخواست پایان کار، بهای خدمات کارشناسی مجدداً وصول خواهد شد.

۴- بهای خدمات صدور شناسنامه پیش‌فروش ساختمان به ازای هر واحد ۰۰۰/۰۰۰/۲ ریال

۵- بهای خدمات کارشناسی تعمیرات کلی و تعمیرات بدون مجوز ساختمان ۰۰۰/۰۰۰/۵ ریال

۶- بهای خدمات کارشناسی ایراد خسارت ساختمانی توسط  غیر از مالک   ۰۰۰/۰۰۰/۵ ریال

  • ماده ۱۷: بهای خدمات مدیریت پسماند

بهای خدمات پسماند به شرح ذیل تعیین می‌شود:

۱- به استناد مواد ۷ و ۸ قانون مدیریت پسماند مصوب ۱۳۸۳/۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوط مصوب ۱/۵/۱۳۸۴ هیأت محترم وزیران و دستورالعمل نحوه تعیین بهای خدمات مدیریت پسماند عادی شهری- ابلاغی به شماره ۱۴۱۱۴۸-۱۱/۹/۱۳۹۹ وزیر محترم کشور، شهرداری رشت مکلف است از ابتدای سال ۱۳۹۲ نسبت به وصول بهای خدمات مدیریت پسماندهای شهری از کلیه واحدهای مسکونی بر اساس موارد و روش ذیل اقدام و درآمد حاصله را صرف هزینه‌های مدیریت پسماند نماید.

بهای خدمات پرداختی توسط تولیدکنندگان پسماندهای عادی برای اماکن مسکونی:

C = F × D × R (Ct + Cd) E1 ×E2

F = بعد خانوار شهری رشت ۹۸/۲ نفر

D = تعداد روزهای سال ۳۶۵

R = سرانه تولید پسماند در شهر رشت ۸۵/۰ کیلوگرم

Ct= هزینه جمع‌آوری و حمل یک کیلوگرم پسماند عادی در شهر رشت (۴۱۶۱ریال)

Cd = هزینه دفع یک کیلوگرم پسماند عادی در شهر رشت (۸۷۶ ریال)

برای هر واحد مسکونی با شرط (۵/۱ < E١ < 4/0)

ضریب تشویق جهت گسترش تفکیک از مبدأ نسبت پسماند تفکیک نشده به کل پسماند تولیدی = E2

C = بهای سالیانه خدمات مدیریت پسماند عادی یک خانوار شهری در شهر رشت

تبصره ۱: ضریب تشویق جهت گسترش تفکیک از مبدأ E2 به میزان ۱ ملاک عمل محاسبه قرار می‌گیرد.

تبصره ۲: مبلغ نهایی بهای خدمات پسماند C به میزان ۱۰۰% وصول می‌گردد.

۲- هزینه بیمارستانهای دولتی و خصوصی بر اساس قرارداد فی‌مابین با شهرداری ماهیانه دریافت می‌شود.

۳– هزینه حمل زباله سازمانها، دانشگاه‌ها برابر بند ۱ محاسبه می‌گردد.

۴- برابر دستورالعمل نحوه تعیین بهای خدمات مدیریت پسماندهای عادی اماکن اداری، شرکت‌های دولتی و خدماتی (مخابرات، برق و …)، بانک‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری به میزان ۵۰% عوارض نوسازی محاسبه و وصول می‌گردد.

۵- در اجرای ماده ۹۲ قانون شهرداری‌، هزینه پاک‌سازی دیوارنویسی و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز به ازای هر مترمربع ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال و بر روی دیوارهای بالاتر از ۲ متر ارتفاع، ۴۰ درصد به نرخ مذکور اضافه می‌گردد.

۶- بهای خدمات پرداختی توسط تولیدکنندگان پسماندهای عادی برای واحدهای غیرمسکونی به استناد ماده ۸ قانون مدیریت پسماندها به شرح ذیل محاسبه گردیده و ضریب خروجی فرمول ذیل به ازای هر مترمربع در جدول شماره ۵ ماده ۳۱ تعرفه ملاک عمل محاسبه بهای خدمات پسماند ماهیانه قرار می‌گیرد.

C = Wi × (Ct + Cd) × D × E۲ × E۳

Wi= متوسط تولید روزانه پسماند عادی در هر نوع فعالیت

E۳= ضریب تعدیل بهای خدمات پسماند برای هر نوع فعالیت‌های غیرمسکونی (به میزان ۱ ملاک عمل می‌باشد)

تبصره: بهای خدمات پسماند غیرمسکونی (C) به میزان ۳۰% وصول و الباقی ۷۰% تحت عنوان یارانه از سوی شهرداری تأمین می‌گردد تا ظرف دو سال به قیمت تمام‌شده از آنها اخذ شود.

تبصره ۳: بهای خدمات پسماند نخالههای ساختمانی

در راستای اجرای آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و به‌موجب ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها، هرگونه عملیات ساختمانی نظیر تخریب، احداث بنا، تغییر کاربری بنای موجود، توسعه بنا، تعمیر اساسی و تقویت بنا پس از دریافت مجوز از شهرداری محل امکان‌پذیر می‌باشد لذا برای مالکینی که قصد نوسازی ملک قدیمی خود را دارند پروانه تخریب و احداث بنا مطابق با ضوابط شهرسازی صادر می‌شود و تا مادامی که تخریب بنای قدیمی، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی انجام نشده باشد حق شروع عملیات ساختمانی را ندارند. حالیه برابر ماده مزبور برای مشمولین، این ماده عوارض در هنگام صدور پروانه ساختمانی به شرح ذیل محاسبه می‌گردد:

TG = P S/5

 

 

  • ماده ۱۸: بهاء خدمات بهرهبرداری از معابر و فضاهای عمومی شهری

الف:   بدلیل استفادۀ کلیه مالکین از معابر عمومی در هنگام احداث بنا جهت تجهیز کـارگـاه ضمـن رعایت کلیـه مـوارد حفـاظتی و ایمنی و قبـول کلیـه مسئولیت آن توسط مالک، عوارض سالیانه به شرح ذیل محاسبه و وصول می‏گردد:

۳ × طول بر ساختمان ×  P  × ۲

تبصره۱: مالک متعهد می‏گردد کلیه موارد ایمنی و حفاظتی ساختمان در حال احداث، عرض معبر اشغال شده تا یک سوم عرض پیاده‌رو را رعایت نموده و هرگونه حوادثی ناشی از عدم رعایت موارد فوق بعهده مالک بوده و هیچ‌گونه مسئولیتی‏ متوجه شهرداری نمی‏باشد.

 

ب: چنانچه فضای باز عرصه‏ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متعلق به شهرداری باشد به میزان عرصه مشخص شده توسط شهرداری عوارض به شرح فرمول ذیل به صورت ماهیانه محاسبه می‏گردد:

P×S

 

ج: بهره برداری از تأسیسات سیار، عابـربانـک سیـار و غیره که در زمین‌های مربوط به شهرداری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند مشمول عوارض این ماده به صورت سالیانه به شرح فرمول ذیل می‌باشند:

P × S × ۶

تبصره۲: برای دکل‏های سیار، مساحت مورد محاسبه ۲۵ مترمربع لحاظ می‏گردد.

 

 

  • ماده ۱۹: بهاء خدمات صدور مجوز حفاری، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر

میزان پایه بهای ترمیم نوارحفاری بسترهای متفاوت موجود در معابر شهر رشت برابر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه کشور ، بدین شرح محاسبه می گردد :

جدول۱)  بهای پایه ترمیم و بازسازی نوار حفاری

 

ردیف شرح بستر به ازاری هر مترمربع سال ۱۴۰۳
۱ آسفالت ۱۳,۵۰۰,۰۰۰
۲ کفپوش بتنی – ویبره ای – پرسی ۱۰,۳۲۳,۰۰۰
۳ سنک گیوبیک ۲۱,۹۴۶,۰۰۰
۴ خاکی آماده به آسفالت ۴,۴۰۳,۰۰۰
۵ خاکی  ۰
۶ بتن ۵,۰۰۰,۰۰۰

 

حفاری در زمین های دارای چمن به ازاری هر مترمربع ۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال ملاک محاسبه هزینه ترمیم و بازسازی قرار می گیرد.

تبصره۱: به منظور اجرای عملیات حفاری (خاکی آماده به آسفالت) خارج از متن مجوز صادره، مابه‌التفاوت هزینه حفاری از برای اشخاص حقیقی و حقوقی قابل وصول می‌باشد.

الف ) هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری ( یک مترمربع – انشعاب و اشتراک اشخاص حقوقی و حقوقی )

۱- هزینه ترمیم نوارحفاری برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی دریافت انشعاب و اشتراک خدمات ( آب و فاضلاب  برق  گاز و مخابرات ) می باشند، به صورت تمام نقدی وصول میگردد .

 

۱ هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر آسفالت با برش کاتر
 طول نوارحفاری * عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر ) * بهای مندرج در جدول شماره یک
۲     هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر آسفالت با برش کمپرسور
• طول نوارحفاری * عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر + ۱ متر ) * بهای مندرج در جدول شماره یک
۳   هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر کفپوش و کیوبیک
در مورد بسترهای کفپوش و کیوبیک امکان استفاده از دستگاه کاتر میسر نمی باشد ، در این حالت به دلیل خسارت وارده به لایه های زیرین توسط دستگاه کمپرسور به میزان ۵/۱ متر به عرض نوارحفاری درخواستی شرکت خدماتی ( حداقل ۶۰ سانتی متر ) اضافه می شود .
• طول نوارحفاری* عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر + ۵/۱ ) * بهای مندرج در جدول شماره یک
۴ هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر خاکی آماده به آسفالت 
• طول نوارحفاری* عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر ) * بهای مندرج در جدول شماره یک

تبصره : برش عرض کانال حفاری در بستر خاکی آماده به آسفالت باتوجه به عرض نوار حفاری درخواست شرکت های خدماتی ( حداقل ۶۰ سانتی متر ) ، تنها عرض تعیین شده محاسبه می گردد .

۵ هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر بتن
• نظر به ضرورت بهسازی معابر سطح شهر ( خیابانها و پیادهروها)، هزینه حفاری معابر اصلی بتنی بصورت کفپوش محاسبه میگردد .
 نظر به ضرورت بهسازی (کوچهها )، هزینه حفاری معابر بتنی بصورت آسفالت محاسبه می گردد .

توجه :

تبصره ۱ : حفاری هایی که در حد اتصال تاسیسات بناهای ساختمانی موجود به تاسیسات و دستگاههای خدمات رسان و در حد عرض معبر باشد مشمول عوارض حفاری روکش کلی نمیگردند.

ب ) هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری ( یک مترمربع – توسعه شبکه )

۱ هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر آسفالت قدیم – بالای چهار سال ( با عرض معبر بالای ۱۰ متر )
۱طول نوارحفاری * عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر ) * هزینه مندرج در جدول شماره یک
۲ طول نوارحفاری *۳ ( متر/ عرض ترانشه آسفالت ) * ۰۰۰/۲۰۰/۲ ریال (هزینه روکش آسفالت مجدد نوارحفاری  ریال / مترمربع )
۲ هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر آسفالت جدید – زیر چهار سال ( تا عرض معبر بالای ۸ متر )
۱طول نوارحفاری * عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر ) * بهای مندرج در جدول شماره یک
۲ طول نوارحفاری *۱ ( متر/ عرض ترانشه آسفالت ) * ۰۰۰/۲۰۰/۲ ریال (هزینه روکش آسفالت مجدد نوارحفاری  ریال / مترمربع )
۳    هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر آسفالت زیر چهار سال
هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر آسفالت جدید ( با قدمت زیر چهار سال ) برای اشخاص حقیقی و حقوقی ( متقاضی توسعه شبکه ) یکسان بوده و مطابق ماده ۱۰ دستورالعمل نحوه هماهنگی و صدور مجوز حفاری مصوب سال ۱۳۶۷ کمیسیون عالی هماهنگی امور اجرایی کشور ، علاوه بر هزینه مرمت نوارحفاری ، هزینه کلی روکش معابر نیز براساس مجموع روابط ۱ و ۲ زیر محاسبه و وصول می گردد :
۱ – طول نوارحفاری*عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروزه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر ) * بهای مندرج در جدول شماره یک
۲ – طول نوارحفاری * عرض معبر *۰۰۰/۲۰۰/۲ ریال ( هزینه روکش آسفالت مجدد نوارحفاری  ریال / مترمربع )
تبصره ۱ : در صورتیکه معبر مورد درخواست ، توسط جدول  کانیو و یا رفوژ وسط از سایر معابر جدا باشد به منظور رعایت حال شهروندان فقط عرض همان بخش کنده کاری شده ملاک نظر قرار گرفته و عرض معبر سایر بخش ها در این رابطه منظور نخواهد شد . 
تبصره ۲ : چنانچه متقاضی نسبت به تعیین قدمت سال روکش آسفالت ابهام داشته باشد شهرداری مکلف به اثبات موضوع براساس صورتجلسه تحویل موقت آسفالت موردنظر می باشد .
تبصره ۳ : در صورتیکه درخواست حفاری در معابر با آسفالت جدید ( زیر چهار سال ) بصورت عرضی ( اشخاص حقوقی / ترمیم و نگهداری ) باشد ، جهت یکپارچه سازی مجدد آسفالت پس از تخریب ، عدد ثابت ۵ را به عنوان عرض معبر در رابطه ردیف ۱ همین جدول جایگزین و محاسبه می گردد .
۴   هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر کفپوش و کیوبیک
در مورد بسترهای کفپوش و کیوبیک امکان استفاده از دستگاه کاتر میسر نمی باشد ، در این حالت به دلیل خسارت وارده به لایه های زیرین توسط دستگاه کمپرسور به میزان ۵/۱ متر به عرض نوارحفاری درخواستی شرکت خدماتی ( حداقل ۶۰ سانتی متر ) اضافه می شود .
 طول نوارحفاری* عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر + ۵/۱ ) * بهای مندرج در جدول شماره یک
توجه : هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر کفپوش و سنگ کیوبیک جدید ( با قدمت ۲ و ۵ سال ) در این حالت هزینه مربوطه برای اشخاص حقیقی و حقوقی ( متقاضی توسعه شبکه ) یکسان بوده و علاوه بر هزینه نوارحفاری ، هزینه کلی بستر معابر نیز براساس کل عرض معبر  محاسبه و وصول می گردد .
۵ هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر خاکی و خاکی آماده به آسفالت
 طول نوارحفاری* عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۶۰ سانتی متر ) * بهای مندرج در جدول شماره یک
۶ هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری در بستر بتن
 نظر به ضرورت بهسازی معابر سطح شهر ( خیابان ها و پیاده روها ) ، هزینه حفاری معابر اصلی بتنی بصورت کفپوش محاسبه می گردد .
 نظر به ضرورت بهسازی ( کوچه ها ) ، هزینه حفاری معابر بتنی بصورت آسفالت محاسبه می گردد .
۷ هزینه ترمیم و بازسازی نوارحفاری توسعه شبکه مخابرات ( استفاده با ترینچر )
۱طول نوارحفاری * عرض نوارحفاری ( براساس نوع پروژه متغیر است ؛ حداقل ۳۰ سانتی متر ) * هزینه مندرج در جدول شماره یک
۲طول نوارحفاری *۳ ( متر/ عرض ترانشه آسفالت ) * ۰۰۰/۲۰۰/۲ ریال (هزینه روکش آسفالت مجدد نوارحفاری  ریال / مترمربع )
توجه : حفاری های مرتبط باتوسعه شبکه فیبرنوری – خط تلفن از دریافت سونداژ مستثنی می گردد .

تبصره ۱ : درصورتی که هزینه تمام شده بهای ترمیم نوارحفاری بیش از تعرفه سال جاری باشد، ملاک دریافتی، هزینه تمام شده است .

تبصره ۲: رعایت ماده ۱۴ مصوبه سال ۱۳۶۷ کمیسیون عالی هماهنگی امور اجرایی کشور موضوع تحویل نوارحفاری پس از انجام عملیات از سوی شرکت متقاضی به شهرداری و تنظیم صورتجلسه مربوطه ( مطابق فرم پیوست ) جهت رعایت حقوق شهرداری ، تطبیق مفاد مجوزهای صادره و عملیات انجام شده و همچنین تسریع در مرمت نوارحفاری برای کلیه مجوزهای صادره الزامی است .

تبصره ۳ : در صورتی که فهرست بهای واحد پایه رشته ترمیم و بازسازی نوارحفاری در معابر شهری (موضوع ماده ۱۹ این تعرفه) در سال های آتی از سوی مقامات ذیربطع اعلام نگردد ، بند ۹ د ستورالعمل کاربردی شماره ۷۴۷۴۶۷/۹۷  ۲۸/۱۲/۱۳۹۷ سازمان برنامه و بودجه کشور ملاک عمل قرار خواهد گرفت .

برش با دستگاه کاتر : در این حالت که با درخواست کتبی شرکت خدماتی ( با درج استفاده از دستگاه کاتر برش آسفالت ) امکان پذیر می باشد، فقط عرض نوار تعیین شده محاسبه می گردد و کنترل و تایید این موضوع در هنگام تحویل نوارحفاری و تنظیم صورتجلسه مربوطه ضروری است .

برش با دستگاه کمپرسور :

در این حالت به دلیل خسارت وارده به لایه های زیرین آسفالت توسط دستگاههای مذکور ، به میزان یک متر به عرض نوار درخواستی شرکت خدماتی ( حداقل ۶۰ سانتی متر ) اضافه شود .

 

هزینه نظارت :

۱- در اجرای ماده ۱۰۳ قانون شهرداریها (شامل اجرای عملیات حفاری بستر معابر و ترمیم آن توسط شرکت خدمات شهری متقاضی با درخواست کتبی و توافق شهرداری صورت می گیرد.) هزینه نظارت بر حفاری به میزان ۵% و همچنین هزینه نظارت بر ترمیم به میزان ۵% ( جمعا ۱۰% ) از مجموع هزینه ترمیم نوارحفاری مسیر مورد درخواست محاسبه و قابل وصول خواهد بود.

۲- برای کلیه درخواستهای حفاری (اشخاص حقوقی) هزینه نظارت بر حفاری به میزان ۵% از مجموع هزینه ترمیم نوارحفاری مسیر مورد درخواست محاسبه و قابل وصول خواهد بود.

۳- هزینه سونداژ و هزینهای ثابت مندرج در (هزینه کارشناسی صدور مجوز و دریافت هزینه نصب تاسیسات روبنایی- هزینه بر حفاریهای منهول های فاضلاب) مشمول اعمال محاسبه عوارض نظارت ( در اجرای ماده ۱۰۳ قانون شهرداریها ۵% حفاری و ۵% ترمیم نبوده و به صورت جداگانه پس از اعمال محاسبه به مجموعه اضافه و وصول میگردد.

هزینه سونداژ :

هزینه ترمیم محل حفاری هر عدد سونداژ واقع در مسیر پروژه های شبکه ، نگهداری و … ( جهت شناسایی تاسیسات معارض واقع در مسیر پروژه ) در ابعاد ۰.۵×۳متر مطابق جدول شماره ۱ محاسبه و وصول میشود.

تبصره ۱ : برای هر ۱۰۰ متر طول حفاری در مسیرهای مستقیم حداقل ۳ عدد سونداژ الزاما محاسبه گردد.

تبصره ۲ : برای هر ۱۰۰ متر طول حفاری در مسیرهای غیرمستقیم حداقل ۴ عدد سونداژ الزاما محاسبه گردد.

تبصره ۳ : برای میزان ۲۰ متر در صورت عدم درخواست سونداژ، هزینه مربوطه محاسبه نمیگردد.

توجه : حفاری های مرتبط با انشعاب از دریافت سونداژ مستثنی میگردد.

حفاریهای اضطراری :

هزینه ترمیم محل نوارهای حفاری اضطراری شرکت های خدماتی ( آب و فاضلاب  برق  گاز  مخابرات ) که فقط توسط شرکتهای خدماتی در مناطق مختلف شهر با بسترهای آسفالت  کفپوش  کیوبیک  خاکی آماده به آسفالت  خاکی  بتن  چمن صورت می گیرد ، مطابق جدل یک و بندهای مرتبط محاسبه و وصول می گردد .

کنترل نوع دستگاه مورد استفاده جهت برش بستر مورد تقاضا ( کمپرسور  کاتر ) الزامی است . باتوجه به سابقه موجود و برحسب فوریت ، در اکثر موارد برش بستر با دستگاه کمپرسور صورت می گیرد .

نحوه محاسبه خسارات وارده به بسترهای معابر :

به منظور جلوگیری از افزایش حفاری های غیرمجاز و همچنین نصب تاسیسات غیرقانونی در معابر سطح شهر ، مابه التفاوت حفاری به شرح ذیل محاسبه می گردد:

۱- مازاد نوارحفاری × ۳ ( متر/عرض تراش آسفالت ) * ( مابه التفاوت حفاری ) * ۰۰۰/۲۰۰/۲ ریال ( هزینه روکش آسفالت مجدد نوارحفاری  ریال / مترمربع ) * عدد ثابت ۱۰

۲- به منظور جلوگیری از اجرای عملیات حفاری خاکی آماده به آسفالت خارج از متن مجوز صادره ، مابه التفاوت هزینه حفاری به میزان ۵ برابر ، برای اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان خسارت تعیین و قابل وصول می باشد.

۳- هزینه خسارت وارده به بستر پایه برق حذف شده در صورت عدم اجرای اصول فنی مبلغ کل به اضافه ۱۰% طبق جدول شماره ۱ محاسبه و وصول می گردد.

۴-درصورت نصب پایه برق و تابلو برق و … بدون اخذ مجوز ( درصورتی که محل نصب پایه با طرح تفصیلی و پروژه های عمرانی شهرداری تعارض نداشته باشد ) ، هزینه حفاری مطابق جدول شماره ۱ محاسبه و به اضافه ۱۰ برابر به عنوان خسارت قابل وصول می گردد. در غیر اینصورت هرگونه نصب می بایست توسط دستگاه حفاری جمع آوری گردد.

۵  به منظور جلوگیری از اجرای حفاری خاکی خارج از متن مجوز صادره، کل مسیر حفاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان خسارت به شرح ذیل محاسبه و وصول می گردد.

طول نوار حفاری×عرض نوارحفاری(براساس نوع پروژه متغیر استحداقل ۶۰ سانتی متر)*۰۰۰/۱۸۶/۲ ریال*عدد ثابت ۵

تبصره : حفاری های اضطراری مشمول این بند نمی باشد.

پ : نحوه دریافت و صدور مجوز تاسیسات روبنایی ( توسعه شبکه) :

صدور مجوز نصب هرگونه تاسیسات روبنایی شرکت های خدمات شهری در کلیه معابر ( اعم از خیابان ها ، کوچه ها ، پیاده رو ها و … ) منوط به تایید رسمی مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری می باشد .

نحوه دریافت هزینه نصب پایه برق :

نصب پایه برق و پایه ترانس و … به میزان دو نیم (۵/۲) برابر سطح مقطع هر پایه نصب شده ( شرکت برق موظف به تعیین نوع ابعاد آن در درخواست خود می باشد )

هزینه ترمیم بستر پایه برق حذف شده :

۱– هزینه ترمیم بستر پایه حذف شده به میزان ۲ مترمربع از جدول شماره ۱ و بندهای مرتبط محاسبه و وصول میگردد

۲ – هزینه ترمیم بستر پایه های ترانس به میزان ۱۰ مترمربع از جدول شماره ۱ و بندهای مرتبط محاسبه و وصول میگردد.

 

نحوه دریافت تابلو های مخابرات – جعبه فیوز خیابانی :

به منظور نصب هرگونه تاسیسات روبنایی شرکت های خدماتی ( اعم از کافوی مخابرات ، جعبه فیوز خیابانی ، پایه برق ، ترانس هوایی و … ) که مستلزم تخریب اولیه بستر موجود در معابر خواهد شد ، هزینه ای براساس جدول شماره ۱ و به شرح فرمول های ذیل محاسبه و وصول می گرد:

هزینه نصب تابلو مخابرات و برق و … :

نصب تابلو مخابرات ، برق و … به میزان سطح مقطع نوع تاسیسات مربوطه محاسبه و وصول می گردد.

هزینه حذف تابلو مخابرات و برق و … :

هزینه ترمیم بستر پس از حذف تابلو مخابرات و برق و … به میزان یک و نیم (۵/۱ )برابر سطح مقطع محاسبه و وصول میگردد.

تبصره ۱ : به منظور پاکسازی و تنظیف محل نصب هرگونه تاسیسات شرکتهای خدمات  ( به ازاری نصب هر تابلو مخابرات، تابلو برق، پایه برق و ترانس هوایی … ) مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۴ ریال دریافت میگردد .

توجه : اجاره بهای سالیه نصب تابلوهای برق و مخابرات و … بدون در نظر گرفتن ابعاد هر تابلو در پیادهروهای ملکی شهرداری به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱ ریال میباشد .

ت : هزینه بر حفاری منهول های فاضلاب :

۱- هزینه نظارت بر ترمیم محل حفاری هر عدد منهول در حین اجرا و به طور مجزا در اجرای عملیات پروژه توسعه شبکه ( در اجرای ماده ۱۰۳ قانون شهرداریها ) قیمت ثابت ۰۰۰/۵۰۰/۴ ریال تعیین می گردد .

۲ – هزینه ترمیم محل حفاری هر عدد منهول در حین اجرای عملیات پروژه توسعه شبکه و یا پس از آن براساس طول  عرض و عمق مورد درخواست مطابق جدول شماره ۱ و بندهای مرتبط محاسبه و وصول می گردد .

هزینه حفاری نصب شیر قطع و وصل آب :

۱- هزینه نظارت بر شیر قطع و وصل آب ( گلدانی و … ) ( در اجرای ماده ۱۰۳ قانون شهرداریها ) قیمت ثابت ۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال تعیین می گردد .

۲- هزینه ترمیم محل نصب شیر قطع و وصل آب ( گلدانی و … ) براساس طول  عرض و عمق مورد درخواست مطابق جدول یک و بندهای مرتبط محاسبه و وصول گردد .

نحوه صدور و دریافت هزینه احداث انواع حوضچه

۱- نحوه صدور :

صدور مجوز نصب انواع حوضچه در کلیه معابر شهر ( اعم از خیابانها ، کوچه ها ، پیاده روها و … ) منوط به تایید حوزه شهرسازی منطقه شهرداری می باشد .

دریافت هزینه :

هزینه نظارت بر احداث هرباب حوضچه اعم از فشارشکن ، شیر توزیع ، اتصالی و … ( در اجرای ماده ۱۰۳ قانون شهرداریها ) قیمت ثابت ۰۰۰/۰۰۰/۶ ریال تعیین می گردد .

هزینه ترمیم محل احداث هرباب حوضچه اعم از فشارشکن ، شیر توزیع ، اتصالی و … براساس طول  عرض و عمق مورد درخواست مطابق جدول شماره یک و بندهای مرتبط محاسبه و وصول گردد .

هزینه کارشناسی :

هزینه کارشناسی برای ارائه هرگونه پاسخ به استعلام شرکت های خدماتی و متقاضیان دریافت مجوز حفاری مبلغ ۰۰۰/۵۰۰/۱ ریال می باشد .

هزینه تمدید :

۱- چنانچه اجرای پروژه های عمرانی دستگاههای حفار (توسعه شبکه) تا پایان تعیین شده مجوز صورت نپذیرفت ، ۱۵% به مبلغ حفاری به عنوان تمدید مجوز در حساب فی مابین طرفین محاسبه می شود .

۲- چنانچه اجرای پروژه های عمرانی دستگاههای حفار ( توسعه شبکه ) تا پایان همان سال صورت نپذیرفت و به سال آتی موکول گردید . مابه التفاوت سال آتی به سال اخذ مجوز در حساب فی مابین طرفین محاسبه می شود .

۳- چنانچه هزینه مجوز صادره اولیه برعهده متقاضی بوده ، هزینه تمدید مجوز ثانویه برعهده دستگاه حفار در حساب فی مابین محاسبه می گردد .

۴- مجوزهای انشعاب مشمول افزایش هزینه جهت تمدید مجوز نمی شود .

* هزینه ترمیم نوارحفاری برای شرکتهای آب و فاضلاب  برق مخابرات گاز در صورت درخواست کتبی بالاترین مقام اجرایی با ذکر نحوه پرداخت هزینه ترمیم ، به صورت صورتحساب های خدمات فی مابین ارائه شده به شهرداری ، به صورت سالانه ماهه اقدام گردد . در غیر اینصورت باید نقدا به حساب شهرداری پرداخت نمایند .

* هزینه ترمیم نوار حفاری برای شرکتهای آب و فاضلاب  برق  مخابرات  گاز در صورت درخواست بالاترین مقام اجرایی خود، به صورت صورتحساب های خدمات فی مابین ارائه شده به شهرداری، به صورت سالیانه ماه اقدام گردد . در این راستا نیاز است بالاترین مقام اجرایی شرکت های تاسیسات شهری فوق الذکر کتبا در ابتدای هرسال نحوه عمل پرداخت هزینه به شهرداری اعلام نمایند . درصورت عدم اعلام کتبی به صورت تمام نقدی توسط شهرداری عمل گردد. در این راستا هزینه های فیمابین به صورت سالیانه دریافت نمی گردد و صدور مجوز در هر سال منوط به تسویه حساب مطالبات سال قبل خواهد بود.

 

  • ماده ۲۰: بهاء خدمات ارائه و تصویب طرح ایمنسازی معابر در زمان عملیات کارگاهی

در راستای اجرای ضوابط مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان (الزامات ترافیکی) و پس از ارائه طرح ایمنی عملیات ساختمان بهاء خدماتی به شرح ذیل در هنگام صدور پروانه ساختمانی محاسبه و وصول می‌گردد:

۵/۰ % عوارض صدور پروانه ساختمانی

 

  • ماده ۲۱: بهاء خدمات بهاء خدمات مهاجرین و اتباع خارجی

اتباع خارجی یا بیگانه عبارت است از کلیه افرادی که تابعیت جمهوری اسلامی ایران را نداشته و در قالب یکی از موارد ذیل به کشور ایران مهاجرت یا پناهنده می‏شوند و به عنوان اتباع خارجی شناخته می‏شوند.

۱-دارندگان کارت آمایش (مهاجرین و پناهندگان رسمی کشور تا بحال ۹ مرحله آمایش را گذرانده و دارای کارت معتبر می‏باشند.)

۲-مهاجرین یا پناهندگان دارای مجوز یا کارت معتبر.

۳-مهاجرین و یا پناهندگانی که کارت یا مجوز آن‏ها تبدیل به گذرنامه می‏شود.

۴-افرادی که تابعیت ایرانی را ترک نموده مجدداً ساکن ایران می‏شوند.

۵-افرادی که تابعیت مضاعف دارند (دارای دو گذرنامه).

برابر دستورالعمل اجرایی تبصره ۲ ماده واحده به شماره ۴۲۲۷/۹۳ مورخ ۵/۷/۹۳ شورای محترم عالی استان‏ها و نامه شماره ۳۴۷۸ مورخ ۱۹/۱/۹۵ معاون محترم امنیتی و انتظامی وزارت کشور بهای خدمات شهری از اتباع بیگانه مقیم رشت به روش‏های زیر محاسبه و وصول می‏گردد.

مبلغ قابل پرداخت سالیانه جهت:

الف: سرپرست خانواده و یا تک نفر که به صورت انفرادی زندگی می‏کند: ۱.۷۵۰.۰۰۰ ریال

ب: اضافه جهت افراد تحت تکفل به ازای هر نفر ۸۷۵.۰۰۰ ریال.

تبصره۱: کارکنان سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌هـا از ضوابط این دستـورالعمـل مستثنی می‏باشند.

تبصره۲: بهای نرخ خدمات شهری به کلیه افرادی که در محدوده شهر ساکن هستند، تعلق می‏گیرد و باید پرداخت نماید.

تبصره۳: از میزان بهای تعرفه خدمات دریافتی، ۲۵% سهم امور اتباع بیگانه می‏باشد که می‏بایست صرفاً جهت ساماندهی اتباع خارجی و نظایـر آن هزینـه نماید و مابقی با همکـاری و تـوسط امور اتبـاع خارجی یا دفـاتر کفالتی به حساب شورای اسلامی شهر رشت واریز و مابقی را صرف هزینه‏های خدمات اداری آن شورا نماید.

  • ماده ۲۲: بهاء خدمات حمل و نگهداری تجهیزات عملیات ساختمانی

در اجرای ماده صد قانون شهرداری جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز ، مودیان متخلف مشمول پرداخت بهای این ماده به شرح ذیل محاسبه وصول میگردد.

 

ردیف عنوان تعرفه مبلغ مصوب برای سال ۱۴۰۳ به ریال
بر مبنای یک ساعت اجاره دستگاه
۱ خودرو مزدا ۵۱۱.۰۰۰
۲ خودرو نیسان ۵۱۱.۰۰۰
۳ موتوربرق ۴۰۸.۸۰۰
۴ پیکور ۳۲ کیلویی ۴۰۸.۸۰۰
۵ هوابرش ۶۷۴.۵۲۰
۶ دستگاه جوش ۴۰۸.۸۰۰
۷ بنا ۵۱۱.۰۰۰
۸ کامیون ۳.۳۷۲.۶۰۰
۹ خاور ۲.۱۴۶.۲۰۰
۱۰ بیل بکو ۳.۸۸۳.۶۰۰
۱۱ لودر ۵.۱۱۰.۰۰۰
۱۲ بابکت ۳.۳۷۲.۶۰۰
۱۳ جرثقیل بزرگ ۱۸.۳۹۶.۰۰۰
۱۴ بالابر ۸.۱۷۶.۰۰۰
۱۵ کارگر ۴۰۸.۸۰۰

 

بهای خدمات مربوط به پلمپ به ازای هر ملک به میزان ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال می باشد.

 

  • ماده ۲۳: عوارض خدمات تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع

در معابری که تردد کامیون ممنوع است، در مواردی که تردد شبانه کامیون از ساعت ۱۰ شب به بعد صورت می‌گیرد مشمول پرداخت مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ریال به ازای هر ساعت میگردد.  

 

  • ماده ۲۴: بهای خدمات استفاده از پارکینگهای عمومی

ورودی تا یک ساعت توقف: ۱۰۰.۰۰۰ ریال

توقف اضافه از ۶ صبح الی ۸ شب به ازای هرساعت ۲۲.۰۰۰ ریال

توقف از ۸ شب تا ۶ صبح به ازای هرساعت: ۱۵.۰۰۰ ریال

توقف شبانه روزی (۲۴ ساعت): ۴۴۰.۰۰۰ ریال

سایر درآمدها

  • ماده ۲۵: عوارض/ قدرالسهم تفکیک و افراز اراضی

شهرداری مکلف است از اراضی مشمول ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون شهرداری ها از تاریخ ۱۵/۳/۱۳۹۰ که خارج از مراحل آن، همچنین املاکی که بدون کسب نظریه شهرداری به هر صورتی مبادرت به قطعات کوچکتر  نموده اند قدرالسهم ۹/۴ درصد فضاهای عمومی را صرف تأمین فضای عمومی شهری و قدرالسهم ۸/۲۳ درصدی معابر عمومی مجموعاً ۷/۲۸ درصد قدرالسهم مزبور را برابر نرخ کارشناس رسمی دادگستری به سال وقوع تفکیک صرف توسعه معابر عمومی شهر نماید.

تبصره ۱ :  شهرداری از تفکیک و افراز سابق املاک غیرمشمول مطابق تعرفه حاکم در زمان تفکیک کماکان عوارض مربوطه را دریافت نماید.

تبصره ۲ : در اجرای ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداریها در مواردی که امکان تامین انواع سرانه شوارع و معابر از زمین مورد تفکیک و افراز میسر نباشد شهرداری می تواند معادل قیمت آن را به نرخ اعلامی کارشناس رسمی دادگستری بر اساس قیمت روز دریافت نماید

تبصره ۳:  چنانچه قسمتی از یک ملک برای ایجاد تأسیسات شهری، نظیر پست برق، ایستگاه تقلیل فشار گاز، تفکیک در اختیار دستگاه ذیربط قرار گیرد و تا مادامیکه مساحت تفکیکی تنها مورد بهره برداری موارد فوق قرار گیرد، مشمول پرداخت موضوع این ماده برای مساحت اصلاحی نمیگردد.

تبصره ۴:  در صورتی که به منظور اصلاح ابعاد قطعات تفکیکی از نظر اصول شهرسازی، قسمتی از یک پلاک تفکیک و به صورت همزمان با پلاک مجاور تجمیع شود به شرطی که در نهایت تعداد قطعات تفکیکی اضافه نگردد، مشمول این ماده برای مساحت اصلاحی نمیگردد

 

 

سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت

 

 

عناوین بهای خدمات ایمنی و آتش‌نشانی
ردیف شرح عنوان شاخصهای تدوین بهای خدمات و ترتیبات وصول تعرفه مصوب ۱۴۰۳
۱ اطفاء حریق (یک خودرو مخصوص اطفاء شامل کلیه لوازمات با ۳ تا ۵ خدمه) از زمان اعزام تا زمان استقرار در ایستگاه نفر – ساعت رایگان
۲ نجات و امداد (یک خودرو مخصوص نجات شامل کلیه لوازمات با ۳ تا ۵ خدمه) از زمان اعزام تا زمان استقرار در ایستگاه نفر – ساعت رایگان
۳ احتیاط حریق (یک خودرو مخصوص اطفاء شامل کلیه لوازمات با ۳ تا ۵ خدمه) از زمان اعزام تا زمان استقرار در ایستگاه هر ساعت رایگان (در موارد خاص نظیر دستور شورای تأمین، استقرار در نماز جمعه، سفر مسوولین ارشد کشوری، مسابقات لیگ و مانند آن رایگان و در سایر موارد معمول نظیر برگزاری کنسرت، امتحانات کنکور، درخواست نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی و مانند آن طبق بند ۲۵ اخذ می گردد)
۴ احتیاط امداد (یک خودرو مخصوص اطفاء شامل کلیه لوازمات با ۳ تا ۵ خدمه) از زمان اعزام تا زمان استقرار در ایستگاه  هر ساعت رایگان (در موارد خاص نظیر دستور شورای تأمین، استقرار در نماز جمعه، سفر مسئولین ارشد کشوری، مسابقات لیگ و مانند آن رایگان و در سایر موارد معمول نظیر برگزاری کنسرت، امتحانات کنکور، درخواست نهادها و دستگاههای دولتی و خصوصی و مانند آن طبق بند ۲۵ اخذ میگردد)
۵  صدور گواهی و گزارش حریق یا حادثه از زمان کارشناسی تا پایان مرحله تدوین و تهیه گزارش نفر – ساعت رایگان
۶ تعیین و صدور علت حریق یاحادثه به درخواست مال سوخته، مراجع قضایی، انتظامی، شرکتهای بیمه و … با ذکر زمان، خسارات وارده و مکان وقوع (داخل شهر) از زمان اعزام کارشناس تا پایان مرحله تدوین و تهیه گزارش        نفر – ساعت ۱,۰۰۰,۰۰۰
۷ تعیین و صدور  علت حریق یاحادثه به درخواست مال سوخته، مراجع قضایی، انتظامی، شرکتهای بیمه و … با ذکر زمان، خسارات وارده و مکان وقوع (خارج شهر) از زمان اعزام کارشناس تا پایان مرحله تدوین و تهیه گزارش        نفر – ساعت ۲,۰۰۰,۰۰۰
۸ بازدید  اولیه، تکمیلی، پایانکار، تهیه طرح ایمنی، نظارت بر حسن اجرا و صدور تاییدیه کارشناسی، تهیه شناسنامه، دستورالعمل ایمنی از زمان اعزام تا صدور تأییدیه ایمنی، تهیه شناسنامه یا تنظیم دستورالعمل      نفر – ساعت ۱,۵۰۰,۰۰۰
۹ ممیزی ایمنی در زمان نقل و انتقال املاک مسکونی نفر – ساعت ۲.۲۵۰.۰۰۰
ممیزی ایمنی در زمان نقل و انتقال املاک غیر مسکونی نفر – ساعت ۲.۲۵۰.۰۰۰
۱۰ بررسی و تأیید ایمنی نقشه کاربریهای مسکونی به ازای هر ۱۰۰ متر مربع ۶۰۰,۰۰۰
بررسی و تأیید ایمنی نقشه کاربری‏های آموزشی، درمانی و بیمارستان‏ها ۶۰۰,۰۰۰
بررسی و تأیید ایمنی نقشه  سایر کاربریها ۶۰۰,۰۰۰
عناوین بهای خدمات ایمنی و آتش‌نشانی
ردیف شرح عنوان شاخصهای تدوین بهای خدمات و ترتیبات وصول تعرفه مصوب ۱۴۰۳
۱۱ صدور تأییدیه یا گواهی ایمنی از زمان شروع تا پایان بررسی بازدید، تحقیق و آزمایش مورد موضوع نفر – ‏ساعت ۲.۰۰۰.۰۰۰
۱۲ انجام کارشناسی و آزمایشات لازم به منظور بررسی کیفیت ماشین آلات، تجهیزات و مواد مصرفی آتش نشانی نفر – ‏ساعت ۲.۰۰۰.۰۰۰
۱۳ آموزش دستگاه‏های آتش نشانی و خدمات مشاوره‏ای نفر – ساعت ۱.۰۰۰.۰۰۰
۱۴ ارائه خدمات آموزشی آتش‌نشانی برای مقاطع مختلف تحصیلی (پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی و متوسطه) و اقشار جامعه ۲ساعت آموزش تئوری و عملی به منظور گسترش فرهنگ ایمنی (رایگان)
۱۵ آموزش ایمنی پایه با گرایش آتشنشانی برای گروه‏های مختلف شغلی ۲ساعت آموزش تئوری و عملی ۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۶ آموزش ایمنی نیمه حرفهای (مقدماتی) با گرایش آتشنشانی نفر – ساعت ۱۵۰.۰۰۰
آموزش ایمنی نیمهحرفهای (تکمیلی) با گرایش آتشنشانی نفر – ساعت ۲۰۰.۰۰۰
۱۷ آموزش حرفهای دروس پایه و مهارت‏های آتش شانی نفر – ساعت ۲۵۰.۰۰۰
آموزش حرفهای دروس متوسطه آتشنشانی کسب مهارت‏ و فنون حرفه‏ای نفر – ساعت ۳۰۰.۰۰۰
آموزش حرفهای دروس تخصصی آتش شانی نفر – ساعت ۳۵۰.۰۰۰
۱۸ آموزش دانش آموزان شاخه کار دانش نفر – ساعت افزایش بر اساس تعرفه اعلامی از سوی اداره آموزش و پرورش
۱۹ آزمون ادواری و صدور مهارت آتشنشانی (معادل ۴۷ واحد درسی) به ازای هر نفر ۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۰ آزمون آتش نشانی شهرداری‏های استان به منظور  جــذب و استــخدام در آتش نشانیها به ازای هر نفر ۱.۵۰۰.۰۰۰
۲۱ صدور گواهینامه برای دوره‏های آموزشی برگزار شده به ازای هر نفر ۱.۵۰۰.۰۰۰
عناوین بهای خدمات ماشین آلات و تجهیزات
ردیف شرح عنوان شاخصهای تدوین بهای خدمات و ترتیبات وصول تعرفه مصوب ۱۴۰۳
۲۲ اجاره کلاس آموزش جهت برگزاری کلاس یا دوره‏‏های آموزشی به ازاء هر ساعت ۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۳ اجاره سالن اجتماعات ساختمان مرکزی جهت برگزاری همایش،کلاس یا دوره‏های آموزشی به ازاء هر ساعت ۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۴ اجاره دکل بی‏سیم به منظور استفاده از فضای دکل به جهت بهره‏برداری رادیویی مدت زمان * قیمت تمام شده برای هر ساعت ارزیابی و قیمت‏گذاری توسط نظریه کارشناس رسمی دادگستری
۲۵ استقرار خودرو یا تجهیزات اطفائیه و نجات بمنظور تأمین ایمنی محل براساس درخواست نهادهای دولتی و خصوصی هر ساعت ۶,۰۰۰,۰۰۰
تبصره۱: تعریف کاربری بر مبنای تعاریف مندرج در طرح تفصیلی شهرداری رشت می‏باشد.
تبصره ۲: در خصوص ردیف‏ ۹ با توجه به اینکه گاهاً مشاهده میشود تجهیزات ایمنی نصب شده اغلب توسط مالکین بعد از اخذ پایانکار از محل برداشته شده و یا در موقع بروز حوادث به جهت عدم کنترل و بازبینی عمل نمی‏کنند در زمان استعلام‏های مربوط به نقل و انتقال سند (ملک) تعرفه بهای خدمات ایمنی با عنوان «ممیزی ایمنی‏» از آنان اخذ میگردد . لذا کلیه مناطق شهرداری ملزم به هدایت آنان به سازمان آتشنشانی میباشند.
تبصره ۳: در ردیف ۱۹ مواردی به شرح ذیل اعمال میگردد:
الف: هزینه ثبت نام داوطلبین اخذ مهارت آتش
نشانی برای  همکاران شهرداری و آتشنشانی رشت مبلغ ۴.۲۰۰.۰۰۰ ریال میباشد.
ب: هزینه ثبت نام داوطلبین اخذ مهارت آتش
نشانی برای آتشنشانان  داوطلب و همکارانی که در شهرداریهای شهرهای تابعه استان مشغول به کار میباشند در صورت معرفی نامه از شهرداری محل کار مبلغ ۸.۵۰۰.۰۰۰ ریال میباشد.     
تبصره ۴: هزینههای استقرار تجهیزات و خودروهای آتشنشانی، به غیر از موارد خاص و مصوبات شورای تأمین با صلاحدید مدیریت سازمان بر اساس ردیف ۲۵ انجام پذیرد.

 

 

 

 

 

 

تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳

(بخش پایانه‏ های مسافربری)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تبصره ۱: درآمد حاصل از ۵% فروش بلیط به سازمان واریز گردد
تبصره ۲: درآمد حاصل از توقف خودرو به ازای هر ساعت در ردیفهای ۲ و۳ به میزان ۵ هزار ریال اخذ گردد.
تبصره ۳: تمامی ردیف های تعرفه فوق امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

 

 

 

تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ (بخش ترافیک)

 
 
 
 
 
 
سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت (بخش تاکسیرانی)
ردیف شرح خدمات

 

 

شاخص های تدوین بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد  تعرفه  مصوب ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات    
۱    بهای  خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان  حمل نقل و بار (امتیاز حاصل از صدور و تمدید و تعویض خدمات  پروانه تاکسیرانی (فعالیت)) **** دو ساله ۵۰۰.۰۰۰  
۲     بهای  خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان  حمل نقل و بار  (امتیاز حاصل از صدور و تمدید و تعویض  خدمات پروانه بهره برداری اشخاص حقیقی (اشتغال)) **** سالیانه ۵۰۰.۰۰۰  
۳ بهای  خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان  حمل نقل و بار (حق عضویت سالیانه به ازاء هر دستگاه تاکسی (عمومی، تلفنی، فرودگاه، راه آهن و ….) و سرویس مدارس(کارت شهری)  **** سالیانه ۵۰۰.۰۰۰ پس ازاخذ مجوز از سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور  
۴  بهای خدمات  کارشناسی و فنی  (برای کلیه متقاضیان دریافت هر گونه خدمات در بدو ورود) نفر- ساعت هربار ۳۰۰,۰۰۰  
۵ بهای خدمات  کارشناسی و فنی (تبدیل به احسن خودروهای اسقاطی(تبدیل ماشین اسقاط به ماشین صفر)) نفر- ساعت ۳,۰۰۰,۰۰۰ پس اخذ مجوز از سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور  
۶     بهای خدمات ناشی  از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (واگذاری حق امتیاز تاکسی) **** سالیانه ۶,۰۰۰,۰۰۰  
۷   بها خدمات کارشناسی و فنی  (بابت صدور مجوز سالیانه مرخصی رانندگان) نفر- ساعت سالیانه ۲۰۰,۰۰۰  
۸   بها خدمات ناشی  از صدور و تمدید  پروانه شرکتها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (واگذاری حق امتیاز تاکسی ون ) **** هربار ۱۵,۰۰۰,۰۰۰  
۹  بهاء خدمات ناشی  از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (حق امتیاز تاکسی های انتقالی از شهرهای دیگر به رشت) **** هربار ۴,۰۰۰,۰۰۰  
۱۰    عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی (درآمد حاصل از تبلیغات (تاکسی آگهی) برای هر دستگاه) ابعاد تابلو, وقعیت جغرافیایی, مدت زمان بهره برداری روزانه حذف    
۱۱  بهای  خدمات کارشناسی و فنی  (خدمات سرویسدهی به رانندگان حاشیه شهر و غیره) نفر – ساعت ماهیانه ۹۰,۰۰۰  
ردیف شرح خدمات

 

 

شاخص های تدوین بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد  تعرفه  مصوب ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات    
۱۲  بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکتها و ناوگان  حمل و نقل بار و مسافر (صدور المثنی  کارت‏ شهری، پروانه تاکسیرانی، پروانه بهره برداری) ***** هربار ۴۰۰,۰۰۰  
۱۳ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکتها و ناوگان  حمل و نقل بار و مسافر (امتیاز صدور پروانه نمایندگی شرکتهای حمل و نقل درون شهری مسافر (تاکسی تلفنی)) ***** ۳ ساله ۱۲,۰۰۰,۰۰۰  
۱۴    بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان  حمل و نقل بار و مسافر    (ارائه خدمات  تمدید و تعویض پروانه نمایندگی شرکتهای حمل و نقل درون شهری مسافر (تاکسی تلفنی)) ***** ۳ ساله ۹,۰۰۰,۰۰۰  
۱۵   بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان  حمل و نقل بار و مسافر   (خروج از تاکسی تلفنی، تاکسی بیسیم، تاکسی فرودگاه، تاکسی راه آهن و ….  و درخواست امتیاز گردشی ) ***** ۱۴,۰۰۰,۰۰۰  
۱۶     بهای خدمات کارشناسی وفنی  (خروج از یک تاکسی تلفنی و ورود به تاکسی تلفنی دیگر) نفر- ساعت   ۱.۰۰۰,۰۰۰  
۱۷    بهای خدمات کارشناسی وفنی   (حق بهره برداری به ازای هر خودرو توسط پیمانکار تاکسی بیسیم) نفر- ساعت ماهیانه حذف مبلغ به ازای هرخودرو میباشد    
۱۸     بهای خدمات کارشناسی وفنی  (حق بهرهبرداری به ازای هر خودرو توسط پیمانکار تاکسی رسول اکرم(ص)) نفر- ساعت ماهیانه ۶۰۰,۰۰۰      
۱۹   بهای خدمات کارشناسی وفنی  (حق بهرهبرداری به ازای هر ماشین توسط پیمانکار تاکسی ترمینال(میدان گیل)) نفر- ساعت ماهیانه ۷۰۰,۰۰۰      
۲۰  بهای خدمات کارشناسی وفنی  (بهای خدمات صدور برچسب خودروهای سرویس مدارس) نفر- ساعت سالیانه ۳۰۰,۰۰۰    
۲۱   بهای خدمات ناشی  از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (صدور و تمدید پروانه شرکت پیمانکاری سرویس مدارس) **** سالیانه ۷,۰۰۰,۰۰۰    
۲۲ بهای خدمات استفاده از زیر ساخت شهری توسط ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر (سرویسهای اینترنتی) **** ماهیانه  بر اساس قرارداد  
۲۳     بهای خدمات ناشی  از صدور و تمدید پروانه شرکتها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (امتیاز بکارگیری  به ازای ورود هر خودرو به تاکسی بسیسم (۱۳۳)) **** یک بار حذف    
۲۴        بهای خدمات ناشی  از صدور و تمدید پروانه شرکتها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (متیاز بکارگیری به ازای ورود هر خودرو به تاکسی فرودگاه و راه آهن) **** یک بار حذف    
ردیف شرح خدمات شاخص های تدوین بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد  تعرفه  مصوب ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات  
۲۵          بهای خدمات ناشی  از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر    (متیاز بکارگیری به ازای ورود هر خودرو تاکسی ترمینال) **** یک بار  ۸,۰۰۰,۰۰۰    
۲۶        بهای خدمات ناشی  از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (امتیاز بکارگیری به ازای ورود هر خودرو تاکسی بیمارستان) **** یک بار ۴,۵۰۰,۰۰۰    
۲۷   بهای  خدمات کارشناسی و  فنی  (برگزاری دوره آموزشی رانندگان و شهروندان به ازای هر نفر) نفر- ساعت هر ساعت ۳۰۰,۰۰۰    
۲۸    بهای  خدمات کارشناسی و  فنی    ( امتیاز خدمات و برگزاری آزمون شهرشناسی- کلاس توجیهی (برای کلیه خودروهای تحت نظارت)) نفر- ساعت هربار ۳۰۰,۰۰۰    
۲۹ بهای خدمات کارشناسی مکان اولیه مورد تعرفه شرکتهای مسافربری نفر- ساعت هربار ۵۰۰,۰۰۰    
۳۰ بهای خدمات کارشناسی در هنگام تغییر مدیر عامل شرکت حمل و نقل درون شهری و حومه   هربار  ۴,۰۰۰,۰۰۰    
۳۱      بهای  خدمات کارشناسی و  فنی  (جابجایی مکان شرکتهای حمل و نقل درون شهری مسافر و حومه) نفر – ساعت هربار ۳,۰۰۰,۰۰۰    
۳۲   بهای خدمات ناشی  از صدور و تمدید پروانه شرکتها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (حق عضویت و خدمات خودرویی در اتحادیه تاکسیرانی سراسر کشور و سازمانهای حمل و نقل همکانی (برای هر خودرو)) **** سالیانه (مبلغ اعلامی اتحادیه تاکسیرانی)    ۲۰۰,۰۰۰    
۳۳     بهای خدمات ناشی  از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (تمدید امتیاز تاکسی (۵ ساله)) **** ۵ ساله  ۵۰% ارزش امتیاز خط بر اساس آخرین مصوبه شورا  
۳۵ صدو رکارت شهری بعد از انقضاء هر تاکسی هر ماه    ۱.۲۰۰,۰۰۰    
 

سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت (بخش حمل و نقل بار)

ردیف شرح خدمات شاخص های تدوین بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۱ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل ونقل بار و مسافر  (بهای خدمات برای هر نوع صدور، تمدید، تعویض و ….. مجوز (اشتغال، بهره برداری، تمدید، تعویض، المثنی، امتیاز و ….)) **** هر بار   ۱.۰۰۰,۰۰۰  
۲ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل ونقل بار و مسافر  ( بابت عضویت ناوگان در شرکت حمل ) **** ماهانه (۲۰%هزینه باربرگ)   ۲۰.۰۰۰  ماده ۴۲ صفحه ۱۹
۳ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای ترافیکی (کامیون ۶ چرخ به ازای صدور هر باربرگ) **** هر بار   ۱۴۰,۰۰۰ ماده ۲ صفحه ۲ و  ماده ۶ صفحه۳ دستورالعمل صدور اسناد حمل بار شهری و حومه (باربرگ)
۴ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای ترافیکی   (کامیون ۱۰ چرخ به ازای صدور هر باربرگ) **** هر بار   ۲۲۰,۰۰۰
۵ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای تراقیکی  (  تریلی به ازای صدور هر باربرگ) **** هر بار   ۲۸۰,۰۰۰
۶ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان  حمل و نقل بار  و مسافر   (موتورسیکلت به ازای صدور هر باربرگ) **** هر بار   ۱۱,۰۰۰
۷ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای ترافیکی   ( وانت بار (نیسان، پیکان وانت، مزدا) به ازای صدور هر باربرگ) **** هر بار   ۸۰,۰۰۰
۸ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای ترافیکی ( جرثقیل به ازای صدور هر باربرگ) **** هر بار   ۲۸۰,۰۰۰
۹ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای ترافیکی    (خودروی حمل زباله  به ازای صدور هر باربرگ) **** روزانه   ۸۰,۰۰۰
۱۰ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای ترافیکی        ( تانکر (میکسر حمل بتن) به ازای صدور هرباربرگ) **** هر بار   ۲۸۰,۰۰۰
۱۱ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای ترافیکی   (کامیونت به ازای صدورهر باربرگ) **** هر بار   ۱۰۰,۰۰۰
۱۲ بهای خدمات صدور مجوز تردد بارهای ترافیکی  ( خودرو های راهداری و راهسازی به ازای ورود به شهر جهت عملیات کاری در داخل شهر ) هر کیلومتر تردد در شهر برابر  مبلغ بیمه محموله   ۵۰۰,۰۰۰
۱۳ بهای خدمات ناشی  از  صدور وتمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر (صدور، تمدید، تعویض و تغییر پروانه اشتغال به کار راننده زیر ۳.۵ تن) **** سالیانه   ۱.۰۰۰,۰۰۰ بند ۶ماده۳۷ صفحه ۱۸ و ماده ۲۰ صفحه ۹
۱۴ بهای خدمات ناشی  از  صدور وتمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر (صدور، تمدید، تعویض و تغییر  پروانه اشتغال به کار راننده بین ۳.۵ تا ۶ تن) **** سالیانه   ۱.۵۰۰,۰۰۰
۱۵ بهای خدمات ناشی  از  صدور وتمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر  (صدور، تمدید، تعویض و تغییر  پروانه اشتغال به کار راننده بیش از ۶ تن) **** سالیانه   ۱.۵۰۰,۰۰۰
ردیف شرح خدمات شاخص های تدوین بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب سال ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۱۶ بهای خدمات ناشی  از  صدور وتمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر  (صدور المثنی پروانه اشتغال به کار راننده) **** هربار   ۹۰۰,۰۰۰ بند ۷ ماده ۴۶ صفحه ۲۱ و ماده ۲۰ صفحه ۹- عنوان هم به استناد بند ۴-۴-صفحه ۲۱
۱۷ بهای خدمات ناشی  از  صدور وتمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر (صدور، تمدید، تعویض و تغییر پروانه بهره برداری (فعالیت) وسیله نقلیه(اشخاص حقیقی و حقوقی) زیر ۳.۵ تن) **** سالیانه   ۲,۵۰۰,۰۰۰
۱۸ بهای خدمات ناشی  از  صدور وتمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر  (صدور، تمدید، تعویض و تغییر پروانه بهره برداری (فعالیت) وسیله نقلیه (اشخاص حقیقی و حقوقی) بین ۳.۵ تا ۶ تن) **** سالیانه   ۳,۵۰۰,۰۰۰
۱۹ بهای خدمات ناشی  از  صدور وتمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر  (صدور، تمدید، تعویض و تغییر پروانه بهره برداری (فعالیت) وسیله نقلیه (اشخاص حقیقی و حقوقی) بیش از ۶ تن) **** سالیانه   ۴,۵۰۰,۰۰۰
۲۰ بهای خدمات ناشی  از  صدور وتمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر  (صدور المثنی پروانه بهره برداری (فعالیت) وسیله نقلیه ) **** هربار   ۱.۰۰۰,۰۰۰
۲۱ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه  شرکت ها وناوگان حمل و نقل و بار (صدور پروانه بهره‏برداری شرکت‏های باربری حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۱) **** سه ساله   ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ به استناد ماده ۲۰ صفحه ۹ و بند ۱۰-۲۴ ماده ۲۴ صفحه ۱۲یکساله به استناد تبصره ۳ ماده ۲۲ دستورالعمل و بند ۷ ماده ۲۹ صفحه ۱۴
۲۲ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه  شرکت ها وناوگان حمل و نقل و بار  (صدور پروانه بهره‏برداری شرکت‏های باربری حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۲) **** سه ساله   ۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۳ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه  شرکت ها وناوگان حمل و نقل و بار  ( صدور پروانه بهره‏برداری شرکت‏های باربری حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۳) **** سه ساله   ۹,۰۰۰,۰۰۰
۲۴ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه  شرکت ها وناوگان حمل و نقل و بار  (صدور پروانه بهره‏برداری شرکت‏های باربری حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۴) **** سه ساله   ۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۵ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه  شرکت ها وناوگان حمل و نقل و بار  ( تمدید پروانه بهره‏برداری شرکت‏های باربری حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۱) **** سالیانه   ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ به استناد ماده ۲۰ صفحه ۹
۲۶ تمدید پروانه بهره‏برداری شرکت‏های باربری حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۲ **** سالیانه   ۱۵,۰۰۰,۰۰۰  
۲۷ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه  شرکت ها وناوگان حمل و نقل و بار  (تمدید پروانه بهره‏برداری شرکت‏های باربری حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۳) **** سالیانه ۹,۵۰۰,۰۰۰  
۲۸ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه  شرکت ها وناوگان حمل و نقل و بار ( تمدید پروانه بهره‏برداری شرکت‏های باربری حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۴) **** سالیانه   ۳,۵۰۰,۰۰۰  
ردیف شرح خدمات شاخصهای تدوین بهای خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب سال ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۲۹ بهای خدمات کارشناسی و فنی (اخذ مجوز شعب نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۱) نفر – ساعت سه ساله   ۶,۵۰۰,۰۰۰  
۳۰ بهای خدمات کارشناسی و فنی  (اخذ مجوز شعب نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۲) نفر – ساعت سه ساله   ۵,۰۰۰,۰۰۰  
۳۱ بهای خدمات کارشناسی و فنی  ( اخذ مجوز شعب نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۳) نفر – ساعت سه ساله   ۳,۵۰۰,۰۰۰  
۳۲ بهای خدمات کارشناسی و فنی  (اخذ مجوز شعب نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۴) نفر – ساعت سه ساله   ۱,۵۰۰,۰۰۰  
۳۳ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر    (تمدید،تعویض یا تغییر پروانه نمایندگی بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۱) **** سالیانه   ۵,۰۰۰,۰۰۰  
۳۴ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر   ( تمدید،تعویض یا تغییر پروانه نمایندگی بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۲) **** سالیانه   ۳,۵۰۰,۰۰۰  
۳۵ تمدید،تعویض یا تغییر پروانه نمایندگی بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۳ **** سالیانه   ۲,۵۰۰,۰۰۰  
۳۶ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر    ( تمدید،تعویض یا تغییر پروانه نمایندگی بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۴) **** سالیانه   ۱۰.۰۰۰,۰۰۰  
۳۷ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  ( صدور پروانه بهره‏برداری شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۱) **** سه ساله   ۱۶,۰۰۰,۰۰۰  
۳۸ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (صدور پروانه بهره‏برداری شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۲) **** سه ساله   ۲۰,۰۰۰,۰۰۰  
۳۹ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر    (صدور پروانه بهره‏برداری شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۳) **** سه ساله   ۲۰,۰۰۰,۰۰۰  
۴۰ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر   ( صدور پروانه بهره‏برداری شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۴) **** سه ساله   ۱۰,۰۰۰,۰۰۰  
۴۱ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر   ( تمدید پروانه بهره‏برداری شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۱) **** سالیانه   ۲۲,۰۰۰,۰۰۰  
۴۲ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر   (تمدید پروانه بهره‏برداری شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۲) **** سالیانه ۱۷,۰۰۰,۰۰۰
ردیف شرح خدمات شاخص های تدوین بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۴۳ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر    ( تمدید پروانه بهره‏برداری شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۳) **** سالیانه ۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۴۴ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر   ( تمدید پروانه بهره‏برداری شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۴) **** سالیانه ۸,۰۰۰,۰۰۰
۴۵ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  ( صدور المثنی پروانه بهره برداری شرکتهای باربری و مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه همه درجات) **** هر بار ۷,۰۰۰,۰۰۰
۴۶ بهای خدمات کارشناسی و فنی (اخذ مجوز شعب نمایندگی شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۱) نفر –  ساعت سه ساله ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ شعب دفاتر فرعی شرکت است که بر اساس ضوابط درجه بندی مجوز آن به شرکت ارائه میشود.
۴۷ بهای خدمات کارشناسی و فنی  ( اخذ مجوز شعب نمایندگی شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۲) نفر –  ساعت سه ساله ۶,۵۰۰,۰۰۰
۴۸ بهای خدمات کارشناسی و فنی   (اخذ مجوز شعب نمایندگی شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۳) نفر –  ساعت سه ساله ۵,۰۰۰,۰۰۰
۴۹ بهای خدمات کارشناسی و فنی   (اخذ مجوز شعب نمایندگی شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۴) نفر –  ساعت سه ساله ۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۰ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (تمدید، تعویض یا تغییر پروانه نمایندگی شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۱) **** سالیانه ۷,۰۰۰,۰۰۰ در صورت تغییر نوع شرکت یا درجه شرکت
۵۱ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (تمدید، تعویض یا تغییر پروانه نمایندگی شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۲) **** سالیانه ۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۲ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (تمدید، تعویض یا تغییر پروانه نمایندگی شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه ۳) **** سالیانه ۴,۰۰۰,۰۰۰ در صورت تغییر نوع شرکت یا درجه شرکت
۵۳ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (تمدید، تعویض یا تغییر پروانه نمایندگی شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه درجه۴) **** سالیانه ۲,۵۰۰,۰۰۰
۵۴ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (صدور المثنی پروانه بهره‏برداری (فعالیت) شرکت‏های باربری و مدیریتی حمل و نقل بار درون شهری و حومه) **** هربار ۶,۵۰۰,۰۰۰
ردیف شرح خدمات شاخص های تدوین بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۵۵ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  ( حق ثبت (امتیاز) صدور پروانه بهره برداری شرکتهای درجه ۱) **** سه ساله ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۶ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (حق ثبت (امتیاز) صدور پروانه بهره برداری شرکتهای درجه ۲) **** سه ساله ۶,۵۰۰,۰۰۰
۵۷ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (حق ثبت (امتیاز) صدور پروانه بهره برداری شرکتهای درجه ۳) **** سه ساله ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۸ آموزش به رانندگان درخصوص نحوه کار با سامانه باربرگ **** هرساله ۳۰۰,۰۰۰
۵۹ بهای خدمات ناشی  از  صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (حق ثبت (امتیاز) صدور پروانه بهره برداری شرکتهای درجه ۴) **** سه ساله ۲۲,۵۰۰,۰۰۰
 

 

تبصره۱: در صورت ارتقای درجه شرکت‏ها، شرکت ملزم است مابه التفاوت هزینه‏های مربوطه را به نسبت مدت باقیمانده پروانه پرداخت نماید.

تبصره۲: حق ثبت شرکت‏های حمل و نقل بار و شرکت‏های مدیریتی حمل و نقل بار برای یک مرحله اخذ میگردد و پس از مدت ۵ سال در صورت فعال بودن شرکت دارای پروانه بهره‏برداری و تغییر هزینه حق ثبت مابه التفاوت قیمت جدید و قدیم از شرکت اخذ خواهد شد.
سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت (بخش اتوبوسرانی)
ردیـف شرح خـدمـات شاخص های تدوین  بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۱  بهای خدمات ( کرایه ) جابجایی مسافر توسط اتوبوس , مینی بوس و  سایر وسایط نقلیه و  حمل و نقل ریلی درون شهری  (نرخ بلیط اتوبوس ملکی) **** هر نفر ۱۰,۰۰۰
۲ بهای خدمات (کرایه) جابجایی مسافر توسط اتوبوس , مینی بوس و  سایر وسایط نقلیه و  حمل و نقل ریلی درون شهری(  نرخ کارت بلیط اتوبوس ملکی) **** هر نفر ۱۰,۰۰۰
۳ عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی  (تبلیغات  بدنه اتوبوس (سوپر باس) ابعاد تابلو موقعیت جغرافیایی, مدت زمان بهره برداری ماهیانه ۴۵,۰۰۰,۰۰۰
۴    عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی (تبلیغات داخل اتوبوس شامل فضای پشت کابین راننده اتوبوس و شیشه روبروی پله بانوان) ابعاد تابلو موقعیت جغرافیایی, مدت زمان بهره برداری ماهیانه ۹,۰۰۰,۰۰۰
۵ عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی   (تبلیغات بر روی دستگیره اتوبوس به ازای هر ماه) ابعاد تابلو موقعیت جغرافیایی, مدت زمان بهره برداری ماهیانه ۵,۰۰۰,۰۰۰
۶ عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی  (تبلیغات بر روی بلیتهای کاغذی اتوبوس) ابعاد تابلو موقعیت جغرافیایی, مدت زمان بهره برداری   برابر نظر کارشناس رسمی دادگستری
۷ بهای خدمات ( کرایه ) جابجایی مسافر توسط اتوبوس , مینی بوس و  سایر وسایط نقلیه و  حمل و نقل ریلی درون شهری  (نرخ کرایه اتوبوس ) **** هر ساعت ۲,۵۰۰,۰۰۰
۸   بهای خدمات ( کرایه ) جابجایی مسافر توسط اتوبوس، مینی بوس و  سایر وسایط نقلیه و  حمل و نقل ریلی درون شهری   (نرخ کرایه اتوبوس بیش از ۸ ساعت داخل شهر) **** هر ساعت ۲,۰۰۰,۰۰۰
ردیـف شرح خـدمـات شاخص های تدوین  بها خدمات و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۹   بهای خدمات کارشناسی و فنی (اجاره اتوبوس‏های فرسوده جهت برپایی نمایشگاه) نفر – ساعت روزانه ۱.۰۰۰,۰۰۰
۱۰ عوارض بر تابلوهای تبلیغاتی محیطی (تبلیغات بر روی اتوبوس‏های فرسوده در نمایشگاه) ابعاد تابلو موقعیت جغرافیایی, مدت زمان بهره برداری ماهیانه ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۱   بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه  شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار (صدور پروانه فعالیت حقیقی و حقوقی حمل مسافر برای خودروهای دارای ظرفیت بالای ۲۷ نفر) ***** سالیانه ۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۲  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه  شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار   (تمدید پروانه فعالیت حقیقی و حقوقی حمل مسافر برای خودروهای دارای ظرفیت بالای ۲۷ نفر) ***** سالیانه ۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۳ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه  شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار  ( صدور المثنی پروانه فعالیت حقیقی و حقوقی حمل مسافر  برای خودروهای دارای ظرفیت بالای ۲۷ نفر) ***** سالیانه ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۴  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه  شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار  (صدور پروانه اشتغال حقیقی و حقوقی حمل مسافر برای خودروهای دارای ظرفیت بالای ۲۷ نفر) ***** سالیانه ۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۵  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه  شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار  ( تمدید پروانه اشتغال حقیقی و حقوقی حمل مسافر برای خودروهای دارای ظرفیت بالای ۲۷ نفر) ***** سالیانه ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۶ بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه  شرکت ها و ناوگان حمل و نقل و بار  (صدور المثنی پروانه اشتغال حقیقی و حقوقی حمل مسافر با اعتبار یکساله برای خودروهای دارای ظرفیت بالای ۲۷ نفر) ***** سالیانه ۱,۵۰۰,۰۰۰
تبصره:مبلغ کرایه بلیط اتوبوس در ردیف یک و دو در صورت واگذاری به بخش خصوصی به ازای هر ۵کلیومتر در محدوده شهر ۳۵.۰۰۰ ریال
سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت (بخش مینی بوسرانی)
ردیـف شرح خـدمـات شاخص های تدوین نحوه محاسبه عوارض و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۱  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (صدور پروانه فعالیت و اشتغال حمل مسافر برای خودروهای با ظرفیت بین ۱۶ تا ۲۶ نفر) **** سالیانه ۳,۲۰۰,۰۰۰
۲  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (تمدید، تعویض و المثنی پروانه فعالیت و اشتغال حمل مسافر برای خودروهای با ظرفیت بین ۱۶ تا ۲۶ نفر) **** سالیانه ۱,۶۰۰,۰۰۰
۳  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (امتیاز صدور و ارائه خدمات تمدید و تعویض پروانه نمایندگی شرکت پیمانکاری سرویس مدارس خودروهای با ظرفیت بین ۱۶ تا ۲۶ نفر) **** سالیانه ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۴    بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (صدور پروانه  اشتغال حمل مسافر برای خودروهای با ظرفیت بین ۱۶ تا ۲۶ نفر(کمکی) **** سالیانه ۱,۲۰۰,۰۰۰
۵  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (حق عضویت سالیانه به ازای هر دستگاه مینی بوس (کارت شهری) **** سالیانه ۷۰۰,۰۰۰
۶  بهاء خدمات کارشناسی و فنی(بهای خدمات صدور برچسب خودروهای سرویس مدارس با ظرفیت بین ۱۶ تا ۲۶ نفر) نفر – ساعت سالیانه ۱.۰۰۰,۰۰۰
۷  بهاء خدمات کارشناسی و فنی(بهای خدمات شهرداری شامل نظارت و انتفاع از خطوط حمل و نقل و آماده سازی آن برای تردد مینی بوس از خط درجه ۱) نفر – ساعت ماهیانه ۲,۷۰۰,۰۰۰
۸  بهاء خدمات کارشناسی و فنی( بهای خدمات شهرداری شامل نظارت و انتفاع از خطوط حمل و نقل و آماده سازی آن برای تردد مینی بوس از خط درجه ۲) نفر – ساعت ماهیانه ۲,۵۰۰,۰۰۰
ردیـف شرح خـدمـات شاخص های تدوین نحوه محاسبه عوارض و ترتیبات وصول بازه/واحد تعرفه  مصوب ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۹  بهاء خدمات کارشناسی و فنی(بهای خدمات شهرداری شامل نظارت و انتفاع از خطوط حمل و نقل و آماده سازی آن برای تردد مینی بوس از خط درجه ۳) نفر – ساعت ماهیانه ۲,۴۰۰,۰۰۰
۱۰  بهای خدمات  ( کرایه ) جابجایی مسافر توسط اتوبوس, مینی بوس  و سایروسایط نقلیه و حمل و نقل ریلی درون شهری   (کرایه مینی بوس ملکی سازمان داخل شهر ) ***** هرساعت ۱,۸۰۰,۰۰۰
۱۱  بهای خدمات(کرایه) جابجایی مسافر توسط اتوبوس , مینی بوس و سایروسایط نقلیه و حمل و نقل ریلی درون شهری(کرایه مینی بوس سازمان بیرون شهری ) ***** هرساعت ۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۲  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (انتقال یا واگذاری امتیاز خط از سوی مالک به غیر) ***** هر بار ۵۰درصد امتیاز خطوط بر اساس تعرفه
۱۳  بهای خدمات ناشی از صدور و تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (صدور حق امتیاز مینی‏بوس‏های انتقالی از شهرهای دیگر به رشت) ***** هربار ۱۵,۵۰۰,۰۰۰
کلیه هزینه های مرتبط با  ردیف ۱۰و ۱۱ ،  شامل (اسکان ، خوراک راننده ، سوخت و اخذ مجوزهای مرتبط مانند صورت حساب خروج و … ) برعهده اجاره گیرنده می‌باشد که نیازمند اخذ دستور شهردار محترم می‌باشد.
سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت (حق امتیاز بخش مینی بوسرانی)
ردیف نام خط دارای حق امتیاز  و درجه خطوط شاخص های تدوین نحوه محاسبه عوارض و ترتیبات وصول تعرفه  مصوب۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۱ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (بلوار امام خمینی (ره) به لاکانشهر (درجه ۱) %۵۰ درصد امتیاز خطوط بر اساس تعرفه ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۲  بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (بلوار شهید آیت ا… طالقانی به شهرک امام (حمیدیان) (درجه ۱) ***** ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۳    بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر ( بلوار شهید آیت ا… طالقانی به دخانیات (درجه ۱) ***** ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۴  بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر ( خیابان امام- مسکن مهر (درجه ۱) ***** ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۵  بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (بلوار امام (ره) به جماران ( درجه ۲) ***** ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۶     بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  ( خیابان سعدی به پیر بازار (درجه ۲) ***** ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۷   بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  ( بلوار شهید آیت ا… طالقانی به علی آباد (درجه ۲) ***** ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۸  بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (بلوار شهید آیت ا… طالقانی به معلولین(درجه ۲) ***** ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۹ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر(میدان صیقلان (میدان بسیج) به دیانتی (درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۰ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر( بلوار شهید آیت ا… طالقانی به رشتیان ( شهید رجایی) (درجه ۲) ***** ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر(خیایان شریعتی به جعفر آباد (درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۲ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر(خیابان سعدی به کاسپین ( درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ردیف نام خط دارای حق امتیاز  و درجه خطوط شاخص های تدوین نحوه محاسبه عوارض و ترتیبات وصول تعرفه مصوب ۱۴۰۳
(مبلغ به ریال)
توضیحات
۱۳ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (بلوار امام خمینی (ره) به ترمینال (درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۴   بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (بلوار شهید آیت ا… طالقانی به احمدگوراب( درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۵ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر(خیابان سعدی به کوی حسینی (درجه۲) ***** ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۶ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (پل عراق به شهرک کوثر درجه۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۷    بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (خیابان دکتر شریعتی به خمام ( درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۸      بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (خیابان سعدی به شهید بهشتی ( درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۹      بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  ( خیابان سعدی به کارخانه پوشش( درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۰     بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر (خیابان سعدی به فرودگاه سردار جنگل( درجه ۳) ***** ۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۱ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  (تعویض خطوط از درجه ۲ به درجه ۱) پرداخت کامل بر عهده راننده ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ بعلاوه اخذ مابه التفاوت حق امتیاز خطوط انتقالی
۲۲ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر( تعویض خطوط از درجه ۳ به درجه ۲) ***** ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۳  بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  ( تعویض خطوط از درجه ۳ به درجه ۱) ***** ۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۴ بهای خدمات ناشی از صدورو تمدید  پروانه شرکت ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر ( انتقال به خطوط هم‏عرض) ***** ۳۵,۰۰۰,۰۰۰
 

 

 

 

 

 

 

حق عضویت در خصوص نقل و انتقال

خطوط تاکسیرانی

ردیف شرح مسیر(مبدا-مقصد) متراژ محور تعداد خودرو تعرفه مصوب ۱۴۰۳(مبلغ به ریال)
۱ سعدی-گلسار(بلوار گیلان) ۵.۵ سعدی به گلسار ۴۲۵ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۲ سعدی-فرودگاه ۵.۹ سعدی به فرودگاه ۲۶۳ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۳ امام-بیمارستان ۵.۷۳ امام به جاده تهران ۷۲۰ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۴ امام-فلسطین ۴.۷ امام به پاستوریزه ۸۷ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۵ سبزه میدان-معلولین ۳.۲ سبزه میدان به معلولین ۳۹۳ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۶ سبزه میدان-بلوار افتخاری ۳.۷۹ سبزه میدان به بلوار افتخاری ۷۷ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۷ سبزه میدان-حمیدیان ۳.۹۳ سبزه میدان به حمیدیان ۱۸۳ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۸ شریعتی آج بیشه ۴.۹۹ شریعتی به آج بیشه ۴۸۴ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۹ صیقلان-گلسار ۲.۳۷ صیقلان به گلسار ۱۱۲ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۰ شریعتی-خمام ۱۴.۹ خ دکتر شریعتی به خمام ۵۱ ۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۱ نامجو-گلسار ۴.۵۵ خ نامجو به گلسار ۲۶ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۲ سعدی-تخته پل- پیربازار ۸.۲۵ سعدی به تخته پل-پیربازار ۴۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۱۳ سعدی-کوی حسینی ۳.۵۵ سعدی به کوی حسینی ۵۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۱۴ سبزه میدان -پسیخان (پلیس راه) ۵.۲ سبزه میدان به پسیخان (پلیس راه) ۶۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۵ سبزه میدان- علی آباد ۲.۳ سبزه میدان به علی آباد ۴۹ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۱۶ گاز-لاکان ۴.۱ گاز به لاکان ۳۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۷ گاز- طالشان- مسکن مهر ۳.۶۸ گاز به طالشان (مسکن مهر) ۶۴ ۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۸ گاز- شهر صنعتی ۱۴.۳ گاز به شهر صنعتی ۱۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۱۹ دیلمان-گلسار-ولیعصر ۲.۲ دیلمان به گلسار (ولیعصر) ۲۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۲۰ صیقلان-دیانتی ۲.۴ صیقلان به دیانتی ۳۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۲۱ صیقلان-لاکانی ۲.۹۸ صیقلان به لاکانی ۱۸ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۲۲ صیقلان-کوچصفهان ۱۶.۶ صیقلان به کوچصفهان ۵۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۳ صیقلان-طالشان (مسکن مهر) ۶.۳۵ صیقلان به طالشان (مسکن مهر) ۱۳ ۵,۵۰۰,۰۰۰
 

 

امتیاز خطوط تاکسیرانی
ردیف شرح مسیر(مبدا-مقصد) متراژ محور تعداد خودرو تعرفه مصوب ۱۴۰۳(مبلغ به ریال)
۲۴ صیقلان- گاز ۲.۵۴ صیقلان به گاز ۶۳ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۵ انتظام-آقا سید شریف ۱۱.۶ انتظام به آقا سید شریف ۳۶ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۲۶ انتظام- تیزهوشان ۲.۴ انتظام به تیزهوشان ۶ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۲۷ شهدای گمنام- ولیعصر ۱۱.۲ شهدای گمنام به ولیعصر ۶۷۸ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۲۸ شهدای گمنام- نماز ۵.۴ شهدای گمنام به نماز ۱۳۹ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۹ شهدای گمنام-حمیدیان ۱.۴۶ شهدای گمنام به حمیدیان ۱ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۳۰ صفاری-علی آباد ۲.۱ صفاری به علی آباد ۱۴ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۳۱ بانک ملی-طالشان(مسکن مهر) ۴.۹ بانک ملی به طالشان(مسکن مهر) ۸۴ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۳۲ بانک ملی-لاکان ۵.۸ بانک ملی به لاکان ۸ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۳۳ جانبازان-انصاری ۳.۴۸ جانبازان به انصاری ۶۹ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۳۴ چهارراه قدس- سه راه پاستوریزه ۳.۴۵ چهارراه قدس به سه راه پاستوریزه ۲۹ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۳۵ چهارراه قدس-دانشگاه (مسکن مهر) ۴.۳ چهارراه قدس به دانشگاه (مسکن مهر) ۲۱ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۳۶ چهارراه قدس- زرجوب- ولیعصر ۴.۸۸ چهارراه قدس به زرجوب (ولیعصر) ۱۳ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۳۷ چهارراه قدس-گلسار ۳.۷۱ چهارراه قدس به گلسار ۶ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۳۸ پل عراق- ملکی ۲ پل عراق به ملکی ۳۵ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۳۹ پل عراق- چمران ۲.۳۸ پل عراق به چمران ۲۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۴۰ معلم- سعدی ۱.۵۲ معلم به سعدی ۲۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۴۱ معلم- معلم ۲ ۱.۳۵ معلم به معلم ۲ ۵ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۴۲ مصلی-سنگر ۱۳.۲ مصلی به سنگر ۱۴ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۴۳ مصلی- شهدای گمنام ۵ مصلی به شهدای گمنام ۱۷۳ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۴۴ مصلی- ولیعصر ۶.۳ مصلی به ولیعصر ۷۲ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۴۵ مصلی- داخل دانشگاه گیلان ۹.۶۸ مصلی به داخل دانشگاه گیلان ۳۸ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۴۶ مصلی- شهر صنعتی ۱۳ مصلی به شهر صنعتی ۱۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰
امتیاز خطوط تاکسیرانی
ردیف شرح مسیر(مبدا-مقصد) متراژ محور تعداد خودرو تعرفه مصوب ۱۴۰۳(مبلغ به ریال)
۴۷ پردیس- دانشگاه ۱.۱۸ پردیس به دانشگاه ۱۹ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۴۸ زمزم- شاقاجی ۲۲ زمزم به شاقاجی ۸ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۴۹ زرجوب-ولیعصر ۳.۲۷ زرجوب به ولیعصر ۱۱ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۵۰ لاکانی-طالشان(مسکن مهر) ۴.۸ لاکانی به طالشان(مسکن مهر) ۶ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۱ لاکانی- رودباری ۱.۳۲ لاکانی به رودباری ۱۸ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۵۲ لاکانی-چهارراه قدس ۱.۹۴ لاکانی به چهارراه قدس ۳۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۳ لاکانی- گاز ۱.۹۷ لاکانی به گاز ۲۵ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۴ رشتیان-صابرین- نماز ۵.۲۵ رشتیان به صابرین (نماز) ۳۲ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۵ رشتیان-سیاه اسطلخ ۲.۴۱ رشتیان به سیاه اسطلخ ۱۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۵۶ فرهنگ- سه راه پاستوریزه ۳.۲ فرهنگ به سه راه پاستوریزه ۵۴ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۷ گردشی محدوده داخل شهر به استثناء محدوده طرح ترافیک ۳۵۸ ۹,۰۰۰,۰۰۰
۵۸ گردشی-ش محدوده داخل شهر مجاز ورود به خیابان شریعتی ۱۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۹ گردشی- س محدوده مجاز به ورود به خیابان ۱۲ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۰ گردشی- الف محدوده داخل شهر مجاز به ورود به خیابان امام ۱۱ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعرفه پیشنهادی خدمات سازمان آرامستانهای شهر رشت در سال ۱۴۰۳

تعرفه بهای خدمات این سازمان از ردیف بهای خدمات آرامستان ها با شاخص تدوین بهای خدمات ارائه شده حمل، تغسیل، تدفین و همچنین از طبقه درآمدی فروش اموال شهرداری برابر ماده ۲۹ آیین نامه مالی شهرداریها

 

ردیف عنوان  خدمات تعرفه سال ۱۴۰۳ به ریال توضیحات
۱ واگذاری حق انتفاع قبور توسط صاحب قبر به سایر افراد ۱% واگذاری حق انتفاع  
۲ انجام مقدمات  نماز و تلقین متوفی ۹۰۰,۰۰۰  
۳ انجام مقدمات غسل میت شامل :شستشو با آب و صابون-هزینه های سدر، کافور و پنبه ۷,۰۰۰,۰۰۰  
۴ بهای تنظیف (سالیانه) ۴۵۰,۰۰۰  
۵ واگذاری حق انتفاع زمین  (به ابعاد ۷۰*۷۰*۲۴۰) در وادی باغ رضوان جهت دفن روزانه (بدون پیش فروش) ۳۵,۰۰۰,۰۰۰
۶ واگذاری حق انتفاع زمین (به ابعاد ۷۰*۷۰*۲۴۰) در وادی تازه آباد جهت دفن روزانه (بدون پیش فروش) ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
۷ بهای تدفین بافتهای تحویلی از آزمایشگاهها و مراکز درمانی به ازای هر سرویس رفت و برگشت آمبولانس
(۵ جفت یک سرویس محاسبه می شود)
۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۸ بهای تدفین جفت های تحویلی ازمراکز درمانی و بیمارستانهای دولتی و خصوصی
(۵ جفت یک سرویس محاسبه می شود)
۴,۵۵۰,۰۰۰  
۹ بهای تکفین و تدفین متوفیان ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال نصف مبلغ تعرفه سال جاری  
۱۰ بهای دفع زباله ۲۶۰,۰۰۰
۱۱ بهای نصب موزائیک جهت قبور پیش فروش شامل: مصالح و مزد کارگر ۸,۰۰۰,۰۰۰  
۱۲ پارچه کفنی به متراژ ۱۰ متر به نرخ روز  
۱۳ پیش واگذاری حق انتفاع قبر   (به ابعاد ۷۰*۷۰*۲۴۰) در وادی تازه  آباد به ازای هر کد ملی ۳۵۶,۲۰۰,۰۰۰  
۱۴ پیش واگذاری حق انتفاع  قبر  (به ابعاد ۷۰*۷۰*۲۴۰) در “از قطعه ۱ الی ۲۲” وادی باغ رضوان به ازای هر کد ملی ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰  
۱۵ پیش واگذاری حق انتفاع قبور خانوادگی (به ابعاد ۷۰*۱۹۰*۵۰۰) روباز۴ لحدی در وادی باغ رضوان رضوان (به ازای هر کد ملی یک قبر) ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰  
۱۶ پیش‌واگذاری حق انتفاع قبور خانوادگی(به ابعاد ۷۰*۲۷۰*۵۰۰) روباز۶ لحدی در وادی باغ رضوان رضوان (به ازای هر کد ملی یک قبر) ۹۷۵,۰۰۰,۰۰۰  
ردیف عنوان  خدمات تعرفه سال ۱۴۰۳ به ریال توضیحات
۱۷ پیش‌واگذاری حق انتفاع قبور خانوادگی (به ابعاد ۷۰*۳۵۰*۵۰۰) روباز۸ لحدی در وادی باغ رضوان رضوان (به ازای هر کد ملی یک قبر) ۱.۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰  
۱۸ تجهیز متوفی با تابوت یکبار  مصرف ۶,۰۰۰,۰۰۰  
۱۹ سرانه خدمات تدفین  نوزادان تحویلی از مراکز درمانی و اشخاص ۴.۵۵۰,۰۰۰  
۲۰ سرانه کرایه صندلی در هر مراسم ۳۰,۰۰۰  
۲۱ سرتاسری پلاستیکی میت به نرخ روز  
۲۲ صدور  جواز  دفن برای  تدفین در  آرامستانهای متفرقه ۳,۶۴۰,۰۰۰  
۲۳ کاور یکبار مصرف حمل متوفی به نرخ روز  
۲۴ کرایه   حمل درون شهری متوفی از  وادی باغ رضوان به وادی تازه  آباد  رشت بدون تشریفات ۴,۰۰۰,۰۰۰  
۲۵ کرایه  حمل درون  شهری  متوفی  از  نقاط  مختلف  شهر  رشت   به وادی باغ رضوان ۳,۰۰۰,۰۰۰  
۲۶ کرایه  حمل درون شهری  متوفی با تشریفات بردن  به منزل ۲,۳۰۰,۰۰۰  
۲۷ کرایه حمل و نقل برون شهری  درون استانی متوفی بر مبنای هر کیلومتر ۱۱۷,۰۰۰  
۲۸ کرایه حمل و نقل متوفی ،خارج از استان بر مبنای  هر کیلومتر (زیر ۵۰۰ کیلومتر) ۷۸,۰۰۰  
۲۹ کرایه حمل و نقل متوفی، خارج از استان بر مبنای  هر کیلومتر (بالای ۵۰۰ کیلومتر) ۵۲,۰۰۰  
۳۰ کرایه سالن برای هر مراسم به قیمت کارشناس رسمی دادگستری در ابتدای سال ۱۴۰۳  
۳۱ کرایه سایه بان در هر مراسم ۱.۰۰۰,۰۰۰  
۳۲ مرمت و نصب سنگ قبور قدیمی ۴,۵۰۰,۰۰۰  
۳۳ نصب  سنگ قبر  اسمی(بدون احتساب بهای سنگ) ۷,۵۰۰,۰۰۰  
۳۴ نگهداری متوفی در سردخانه به ازای هر شب ۲,۳۴۰,۰۰۰  
۳۵ هزینه  های تدفین  شامل : ضد عفونی   خاکریزی  بتن ریزی ۶,۲۴۰,۰۰۰  
۳۶ هزینه های آماده سازی  قبر  شامل : خاکبرداری –  دیوار  چینی و مصالح  مورد نیاز  ساخت  قبور شامل: سنگ  لحد  سنگ بلوک- سیمان  – شن ریزی  روی کف ۲۶,۰۰۰,۰۰۰  
۳۷ خدمات الکترونیک به صورت اختیاری (یادبود مجازی) ۱,۳۰۰,۰۰۰  

تعرفه بهای خدمات سازمان پسماند

تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت در سال۱۴۰۳   به استناد مواد ۷و۸ قانون مدیریت پسماند مصوب ۲۰/۲/۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوط مصوب ۱/۵/۱۳۸۴ هیئت محترم وزیران
تعرفه جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در خصوص هزینه دفن زباله برای خودروهای روباز حمل زباله شرکت کود آلی و سایر شرکت ها  به غیر از زباله جمع آوری شده توسط پیمانکاران مناطق شهرداری رشت و  براساس قرارداد رفت و روب و تنظیف و حمل زباله
ردیف شـرح خـدمـات (دفن زباله توسط ماشین آلات حمل) میزان تناژ (کیلوگرم) تعرفه هرکیلو ۱۴۰۳ تعرفه  ۱۴۰۳ توضیحات
۱  تریلر به ازای هر سرویس ۱۷۰۰۰ ۱۴۲۰ ۲۴,۱۴۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۱۷ تن)
۲  سیم تریلر به ازای هر سرویس ۲۲۰۰۰ ۱۴۲۰ ۳۱,۲۴۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۲۲ تن)
۳ کامیون جفت به ازای هر سرویس ۱۰۰۰۰ ۱۴۲۰ ۱۴,۲۰۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۱۰ تن)
۴ کامیون تک به ازای هر سرویس ۷۰۰۰ ۱۴۲۰ ۹,۹۴۰,۰۰۰  
(با احتساب ۷ تن)
۵ خاور رو باز به ازای هر سرویس ۲۸۰۰ ۱۴۲۰ ۳,۹۷۶,۰۰۰  
(با احتساب  ۲.۸ تن)
۶ خاور پرسی به ازای هر سرویس ۳۶۰۰ ۱۴۲۰ ۵,۱۱۲,۰۰۰  
(با احتساب  ۳.۶ تن)
۷  رنومیدلام به ازای هر سرویس ۱۰۰۰۰ ۱۴۲۰ ۱۴,۲۰۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۱۰ تن)
۸ نیسان وانت به ازای هر‌سرویس ۱۵۰۰ ۱۴۲۰ ۲,۱۳۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۱.۵ تن)
۹  پیکان وانت به ازای هر سرویس ۷۵۰ ۱۴۲۰ ۱.۰۶۵,۰۰۰  
(با احتساب  ۰.۷۵ تن)
۱۰  مان به ازای هر سرویس ۵۰۰۰ ۱۴۲۰ ۷,۱۰۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۵ تن)
۱۱  آمیکو، فوتون و ایسوز به ازای هر سرویس (با احتساب  ۴.۳ تن) ۴۳۰۰ ۱۴۲۰ ۶,۱۰۶,۰۰۰  
۱۲ هیوندا به ازای هر سرویس ۴۰۰۰ ۱۴۲۰ ۵,۶۸۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۴ تن)
۱۳ ذیل به ازای هر سرویس ۲۰۰۰ ۱۴۲۰ ۲,۸۴۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۲ تن)
تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت در سال۱۴۰۳   به استناد مواد ۷و۸ قانون مدیریت پسماند مصوب ۲۰/۲/۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوط مصوب ۱/۵/۱۳۸۴هیئت محترم وزیران
تعرفه جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در خصوص هزینه دفن زباله برای خودروهای روباز حمل زباله به مرغداری ها ، کشتارگاهها، دهیاری ها ی حومه رشت   براساس قرارداد رفت و روب و تنظیف و حمل زباله
ردیف شـرح خـدمـات میزان تناژ (کیلوگرم) تعرفه هرکیلو ۱۴۰۳ تعرفه  ۱۴۰۳ توضیحات
۱۴ دفن زباله توسط تریلر به ازای هر سرویس (با احتساب  ۱۷ تن) ۱۷,۰۰۰ ۱۵۶۲ ۲۶,۵۵۴,۰۰۰  
۱۵ دفن زباله توسط سیم تریلر به ازای هر سرویس (با احتساب  ۲۲ تن) ۲۲,۰۰۰ ۱۵۶۲ ۳۴,۳۶۴,۰۰۰
۱۶ دفن زباله توسط کامیون جفت به ازای هر سرویس (با احتساب  ۱۰ تن) ۱۰,۰۰۰ ۱۵۶۲ ۱۵,۶۲۰,۰۰۰  
۱۷ دفن زباله توسط کامیون تک به ازای هر سرویس (با احتساب ۷ تن) ۷,۰۰۰ ۱۵۶۲ ۱۰,۹۳۴,۰۰۰
۱۸ دفن زباله توسط خاور رو باز به ازای هر سرویس (با احتساب  ۲.۸ تن) ۲,۸۰۰ ۱۵۶۲ ۴,۳۷۳,۶۰۰  
۱۹ دفن زباله توسط خاور پرسی به ازای هر سرویس (با احتساب  ۳.۶ تن) ۳,۶۰۰ ۱۵۶۲ ۵,۶۲۳,۲۰۰
۲۰ دفن زباله توسط رنومیدلام به ازای هر سرویس (با احتساب  ۱۰ تن) ۱۰,۰۰۰ ۱۵۶۲ ۱۵,۶۲۰,۰۰۰  
۲۱ دفن زباله توسط نیسان وانت به ازای هر‌سرویس (با احتساب  ۱.۵ تن) ۱,۵۰۰ ۱۵۶۲ ۲,۳۴۳,۰۰۰
۲۲ دفن زباله توسط پیکان وانت به ازای هر سرویس(با احتساب  ۰.۷۵ تن) ۷۵۰ ۱۵۶۲ ۱.۰۲۳.۰۰۰  
۲۳ دفن زباله توسط مان به ازای هر سرویس (با احتساب  ۵ تن) ۵,۰۰۰ ۱۵۶۲ ۷,۸۱۰,۰۰۰
۲۴ دفن زباله توسط آمیکو، فوتون و ایسوز به ازای هر سرویس(با احتساب  ۴.۳ تن) ۴,۳۰۰ ۱۵۶۲ ۶,۷۱۶,۶۰۰  
۲۵  توسط هیوندا به ازای هر سرویس (با احتساب  ۴ تن) ۴,۰۰۰ ۱۵۶۲ ۶,۲۹۲,۰۰۰
۲۶  توسط ذیل به ازای هر سرویس (با احتساب  ۲ تن) ۲۰۰۰ ۱۵۶۲ ۳,۱۲۴,۰۰۰  
تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت در سال۱۴۰۳   به استناد مواد ۷و۸ قانون مدیریت پسماند مصوب ۲۰/۲/۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوط مصوب ۱/۵/۱۳۸۴ هیئت محترم وزیران
تعرفه جدید سازمان مدیریت پسماندشهرداری رشت در خصوص هزینه دفن زباله های بیمارستانی براساس قرارداد رفت و روب و تنظیف و حمل زباله
ردیف شـرح خـدمـات میزان تناژ (کیلوگرم) تعرفه هرکیلو ۱۴۰۳ تعرفه  ۱۴۰۳ توضیحات
۲۷ تریلر به ازای هر سرویس ۱۷۰۰۰ ۱۴۲۰ ۲۴,۱۴۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۱۷ تن)
۲۸  سیم تریلر به ازای هر سرویس ۲۲۰۰۰ ۱۴۲۰ ۳۱,۲۴۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۲۲ تن)
۲۹ کامیون جفت به ازای هر سرویس ۱۰۰۰۰ ۱۴۲۰ ۱۴,۲۰۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۱۰ تن)
۳۰ کامیون تک به ازای هر سرویس ۷۰۰۰ ۱۴۲۰ ۹,۹۴۰,۰۰۰  
(با احتساب ۷ تن)
۳۱ خاور رو باز به ازای هر سرویس ۲۸۰۰ ۱۴۲۰ ۳,۹۷۶,۰۰۰  
(با احتساب  ۲.۸ تن)
۳۲ خاور پرسی به ازای هر سرویس ۳۶۰۰ ۱۴۲۰ ۵,۱۱۲,۰۰۰  
(با احتساب  ۳.۶ تن)
۳۳  رنومیدلام به ازای هر سرویس ۱۰۰۰۰ ۱۴۲۰ ۱۴,۲۰۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۱۰ تن)
۳۴ نیسان وانت به ازای هر‌سرویس ۱۵۰۰ ۱۴۲۰ ۲,۱۳۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۱.۵ تن)
۳۵ دفن زباله توسط پیکان وانت به ازای هر سرویس (با احتساب  ۰.۷۵ تن) ۷۵۰ ۱۴۲۰ ۱.۰۶۵,۰۰۰  
۳۶ دفن زباله توسط مان به ازای هر سرویس ۵۰۰۰ ۱۴۲۰ ۷,۱۰۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۵ تن)
۳۷ آمیکو، فوتون و ایسوز به ازای هر سرویس (با احتساب  ۴.۳ تن) ۴۳۰۰ ۱۴۲۰ ۶,۱۰۶,۰۰۰  
۳۸ دفن زباله توسط هیوندا به ازای هر سرویس ۴۰۰۰ ۱۴۲۰ ۵,۶۸۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۴ تن)
۳۹  ذیل به ازای هر سرویس ۲۰۰۰ ۱۴۲۰ ۲,۸۴۰,۰۰۰  
(با احتساب  ۲ تن)
تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت در سال۱۴۰۳   به استناد مواد ۷و۸ قانون مدیریت پسماند مصوب ۱۳۸۳/۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوط مصوب ۱۳۸۴/۵/۱ هیئت محترم وزیران
شرح خدمات نرخ ۱۴۰۳ به ریال
نوع خودرو ۵۰
نوع خودرو هزینه باسکول
۱  تریلر ۸۵۰,۰۰۰
۲  سیم تریلر ۱,۱۰۰,۰۰۰
۳ کامیون جفت ۵۰۰,۰۰۰
۴ کامیون تک ۳۵۰,۰۰۰
۵ خاور رو باز ۱۴۰,۰۰۰
۶  مان ۲۵۰,۰۰۰
۷  آمیکو، فوتون و ایسوزو ۲۱۵,۰۰۰
۸ هیوندا ۲۰۰,۰۰۰
۹ ذیل ۱۰۰,۰۰۰
۱۰  رنومیدلام ۵۰۰,۰۰۰
۱۱ نیسان وانت ۷۵,۰۰۰
۱۲  پیکان وانت ۳۷,۵۰۰
۱۳ سایر خودروها بر حسب کیلویی ۵۰ ریال

تعرفه بهای خدمات سازمان عمران

تعرفه بهای خدمات ماشین آلات و تجهیزات و … در سال ۱۴۰۳ بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده

ردیف شرح موضوع بهای خدمات شاخص مبلغ مصوب سال ۱۴۰۳
۱ اجاره دستگاه آسفالت تراش مترمربع با ضخامت ۵ سانتیمتر ۵۰۰.۰۰۰
۲ اجاره دستگاه آسفالت تراش با کامیون و خاور آب پاش مترمربع با ضخامت ۵ سانتیمتر ۶۰۰,۰۰۰
۳ غلتک ویبره یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۶۰,۰۰۰,۰۰۰
۴ بیل چرخ لاستیکی یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۵ لودر (موتور ۱۵۰ اسب بخار) یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۶ لودر (موتور ۳۰۰ اسب بخار) یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۷ گریدر یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۸ غلتک دستی یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۹ کامیون شش چرخ یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۶۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۰ کامیون جهت حمل مصالح سنگی(تا فاصله حمل ۵۰ کیلومتر) تن ۱,۸۰۰,۰۰۰
۱۱ کامیون جهت حمل آسفالت از محل تولید آسفالت تا محل اجرا( تا فاصله حمل ۵۰ کیلومتر) تن ۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۲ بیل بکهو یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۳ مینی لودر یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴ مینی لودر با ادوات چکش برای بتن با ابعاد ۱۰*۵۰*۱۰۰ یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۵ جرثقیل یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۶ بیل زنجیری یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۷ لیفتراک یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۸ خاور یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۹ غلطک چرخ آهنی یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۴۵.۰۰۰.۰۰۰
۲۰ غلطک چرخ پلاستیکی یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۲۱ تریلی کمرشکن براساس نرخ پایه حمل کالا از مبدا شهرستان رشت (توافق انجمنهای صنفی با اداره کل راهداری استان گیلان براساس نرخ پایه حمل کالا از مبدا شهرستان رشت (توافق انجمنهای صنفی با اداره کل راهداری استان گیلان
تعرفه بهای خدمات ماشین آلات  و تجهیزات و … در سال ۱۴۰۳ بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده
ردیف شرح موضوع بهای خدمات شاخص قیمت تمام شده مصوب سال ۱۴۰۳
۲۲ اجرای آسفالت به صورت فینیشری تن ( حداقل مقدار صفر تا ۲۵۰ تن) ۲,۸۵۰,۰۰۰
اجرای آسفالت به صورت دستی تن ( حداقل مقدار صفر تا ۲۵۰ تن) ۳,۱۵۰,۰۰۰

 

 

تعرفه درآمد حاصل از فروش آسفالت و انواع مصالح در سال ۱۴۰۳ بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده
ردیف شرح موضوع بهای خدمات شاخص مبلغ مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
۲۳ قیمت آسفالت توپکا بدون حمل تن ۲۵,۲۰۰,۰۰۰
۲۴ قیمت آسفالت بیندر بدون حمل تن ۲۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۵ قیر پاشی تک کت مترمربع(وزن ۴۵۰ گرم) ۱۳۱,۰۰۰
۲۶ قیر پاشی پریمکت مترمربع(وزن ۸۰۰ گرم) ۳۳۹,۰۰۰
۲۷ تسطیح و رگلاژ مترمربع ۴۹,۰۰۰
۲۸ شن مخلوط تن ۱.۶۲۰,۰۰۰ در صورت اعلام نرخ از سوی سازمان صمت، نرخ مصوب آن سازمان ملاک قرار میگیرد
۲۹ ماسه بادی تن ۲.۰۲۵,۰۰۰
۳۰ پشت سرندی تن ۲,۴۳۰,۰۰۰
۳۱ ماسه بلوکی تن ۲,۴۳۰,۰۰۰
۳۲ ماسه شسته طبیعی ۰-۶ تن بر اساس آخرین نرخ اعلامی سازمان صنعت و معدن
۳۳ ماسه شکسته تن
۳۴ نخودی شکسته ۸-۱۲ میلیمتر تن ۳,۳۰۸,۰۰۰ در صورت اعلام نرخ از سوی سازمان صمت، نرخ مصوب آن سازمان ملاک قرار میگیرد
۳۵ بادامی شکسته ۱۲-۱۹ میلیمتر تن ۳,۳۰۸,۰۰۰
۳۶ بادامی شکسته ۱۲-۲۵ میلیمتر تن ۳,۳۰۸,۰۰۰
۳۷ بیس شکسته تن ۳,۷۸۰,۰۰۰
۳۸ تراشه آسفالت یک سرویس بدون حمل ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۳۹ تراشه آسفالت یک سرویس با حمل ۲۵,۵۰۰,۰۰۰

 

ردیف شرح موضوع بهای خدمات شاخص مبلغ مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
۴۰ کفپوش پرسی شیاردار زرد رنگ طرح نابینایان به ضخامت ۵ تا ۷ سانتیمتر مترمربع ۲,۰۸۰,۰۰۰
۴۱ کفپوش پرسی طوسی به ضخامت ۵ تا ۷ سانتیمتر مترمربع ۱,۶۵۰,۰۰۰
۴۲ کفپوش پرسی قرمز به ضخامت ۵ تا ۷ سانتیمتر مترمربع ۱,۷۶۰,۰۰۰
۴۳ جدول ۵۰*۳۵ قالب ۵۸۸,۰۰۰
۴۴ بلوک سیمانی (تزگوللر) ۴۰*۲۰ قالب ۷۷,۰۰۰
۴۵ بلوک سیمانی با دستگاه ویبره دستی قالب جدید ۷۲,۰۰۰

 

سایر درآمد های سازمان عمران شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳

ردیف شرح موضوع بهای خدمات شاخص مبلغ مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
۴۶ درآمد حاصل از تولید آسفالت بیندر از مواد اولیه دریافتی از پیمانکار تن ۶,۱۷۰,۰۰۰
۴۷ درآمد حاصل از تولید آسفالت توپکا از مواد اولیه دریافتی از پیمانکار تن ۶,۱۷۰,۰۰۰

 

بند ۱: در صورت افزایش قیمت مواد اولیه فرآورده ها و تولیدات سازمان نظیر قیر ، گازوئیل ، حامل های انرژی و …. قیمت‌های پیشنهادی در طول سال با مصوبه هیات مدیره سازمان عمران شهرداری رشت  قابلیت تغییر خواهد بود.

بند۲ : تحویل فرآورده‌های بتنی سازمان عمران بدون هزینه حمل در محل اداره فنی و نظارت بر پروژه های عمرانی سازمان می باشد.

بند ۳ : بهای اعلام شده فروش تولیدات ، فرآورده های بتنی و اجاره ماشین آلات برای شهرداری رشت، مناطق پنجگانه  و سایر تا سقف ۵ درصد قابل تغییر می‌باشد.

بند ۴: در خصوص اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت توسط سازمان عمران ۲۰ درصد ضریب بالاسری تعلق می‌گیرد.

بند ۵: در خصوص اجرای پروژه های جدول گذاری و محوطه سازی توسط سازمان عمران ۱۰ درصد ضریب بالاسری تعلق می‌گیرد .

بند ۶: با توجه به تفاوت قابل ملاحظه برخی تعرفه بهای خدمات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت و قیمت‌های بازار ، اولویت قطعی ارایه خدمات سازمان به واحدهای زیرمجموعه شهرداری رشت خواهد بود

بند ۷: بهای آسفالت توپکا و بیندر (ردیفهای ۲۰ و ۲۱) با توجه به دستورالعمل شورای فنی استانداری و بهای قیر به استناد قیمت عرضه قیر در بورس کالا قابل تغییر می‌باشد.

بند ۸: در خصوص اجاره دستگاه آسفالت تراش بیش از ۵ سانتمتر ضخامت به ازای هر ۱ سانتی متر ضخامت مبلغ ۶۰.۰۰۰ ریال به تعرفه افزایش خواهد یافت.

بند۹: کلیه تعرفه ها با توجه به متوسط نرخ افزایش اجاره ماشین آلات درگاه ملی آمار ایران www.amar.org.ir احصا گردیده است.

بند ۱۰:  افزایش بی سابقه قیمت قطعات یدکی ماشین آلات، افزایش چشمگیر نرخ  تعرفه ماشین آلات را به همراه داشته است، لیکن به دلیل تشریفات اداری که مشکلاتی جهت جذب مشتری بوجود می آورد و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان که در محاسبات مرکز آمار ایران لحاظ نگردیده است، از سه رنج حداقل، متوسط و حداکثر کشوری، نرخ متوسط ملاک محاسبات قرار گرفته است تا بدینوسیله جذابیت لازم جهت جذب مشتری نیز فراهم گردد.

تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳

بخش ورزشی

ردیف عنوان خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۱ اجاره یک سانس سالن ورزشی باقرآباد بدون استفاده از تجهیزات بدنسازی در زمان پیک ۱,۴۳۰,۰۰۰
۲ اجاره یک سانس سالن ورزشی باقرآباد بدون استفاده از تجهیزات بدنسازی در زمان عادی ۱,۳۰۰,۰۰۰
۳ اجاره یک سانس سالن ورزشی باقرآباد بدون استفاده از تجهیزات بدنسازی در زمان غیر پیک ۹۱۰.۰۰۰
۴ اجاره یک سانس سالن ورزشی باقرآباد با استفاده از تجهیزات بدنسازی در زمان پیک ۱.۸۲۰.۰۰۰
۵ اجاره یک سانس سالن ورزشی باقرآباد با استفاده از تجهیزات بدنسازی در زمان عادی ۱,۴۳۰,۰۰۰
۶ اجاره یک سانس سالن ورزشی باقرآباد با استفاده از تجهیزات بدنسازی در زمان غیر پیک ۱.۲۳۵,۰۰۰
۷ اجاره زمین چمن مصنوعی منظریه برای یک جلسه تمرین تیم‏های محلات شهر ۱,۸۷۵,۰۰۰
۸ اجاره زمین چمن مصنوعی منظریه برای یک جلسه تمرین تیم‏های محلات شهر در زمان عادی ۱.۴۲۵,۰۰۰
۹ اجاره زمین چمن مصنوعی منظریه برای یک جلسه تمرین تیم‏های محلات شهر در زمان غیرپیک ۱.۲۰۰,۰۰۰
۱۰ اجاره زمین چمن مصنوعی منظریه برای یک جلسه تمرین تیم‏های باشگاهی در زمان پیک ۲,۷۰۰,۰۰۰
۱۱ اجاره زمین چمن مصنوعی منظریه برای یک جلسه تمرین تیم‏های باشگاهی در زمان عادی ۲,۲۵۰,۰۰۰
۱۲ اجاره زمین چمن مصنوعی منظریه برای یک جلسه تمرین تیم‏های باشگاهی در زمان غیر پیک ۱,۸۷۵,۰۰۰
۱۳ اجاره یک سانس سالن ورزشی حجاب برای یک جلسه در زمان پیک ۱,۶۹۰,۰۰۰
۱۴ اجاره سنگنوردی پارک قدس رشت (هر سانس) ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۵ اجاره یک سانس سالن ورزشی حجاب برای یک جلسه در زمان عادی ۱,۶۲۵,۰۰۰

 

تبصره: سالن هایی که در مناطق محروم می باشند یک سانس در اختیار مردم محروم همان منطقه بر اساس نامه قرارگاه محرومیت زدایی در زمان غیر پیک با ۱۰% قیمت پایه قرار گیرد.

ردیف عنوان خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۱۶ اجاره یک سانس سالن ورزشی حجاب برای یک جلسه در زمان غیر پیک ۱,۳۰۰,۰۰۰
۱۷ شهریه بسکتبال خیابانی در منظریه بطور ماهیانه حذف
۱۸ شهریه سایر رشته‏‏های ورزشی بصورت ماهیانه هر نفر (کشتی، ورزش‏های رزمی و …) ۱.۳۵۰,۰۰۰
۱۹ شهریه رشته های توپی (والیبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون، تنیس روی میز) ماهیانه ۱.۴۲۵,۰۰۰
۲۰ شهریه کلاس آموزشی شطرنج ماهیانه حذف
۲۱ شهریه کلاس آموزشی دارت ماهیانه حذف
۲۲ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۱) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‌های محلات زمان پیک ۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۳ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۱) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‌های محلات زمان عادی ۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۴ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۱) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‌های محلات زمان غیر پیک ۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۵ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۱) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‌های باشگاهی زمان پیک ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۶ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۱) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‌های باشگاهی زمان عادی ۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۷ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۱) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‌های باشگاهی زمان غیر پیک ۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۸ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۲) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیمهای محلات زمان پیک ۲,۷۰۰,۰۰۰
۲۹ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۲) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‌‌های محلات زمان عادی ۲,۰۰۰,۰۰۰
۳۰ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۲) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیمهای محلات زمان غیر پیک ۱,۷۰۰,۰۰۰

 

 

ردیف عنوان خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۳۱ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۲) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‏های باشگاهی زمان پیک ۶,۷۶۰,۰۰۰
۳۲ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۲) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیم‌های باشگاهی زمان عادی ۴,۹۴۰,۰۰۰
۳۳ اجاره زمین چمن طبیعی شماره (۲) مجموعه ورزشی شهید چمران برای یک جلسه تمرین تیمهای باشگاهی زمان غیر پیک ۴,۵۵۰,۰۰۰
۳۴ حق عضویت کلاس‏های مدرسه فوتبال و آموزش فوتسال سازمان بصورت ترمی (۳ماهه) ۴,۹۴۰,۰۰۰
۳۵ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام برای یک جلسه تمربن تیم‏های محلات شهر-زمان پیک ۱,۹۵۰,۰۰۰
۳۶ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام برای یک جلسه تمربن تیم‌های محلات شهر-زمان عادی ۱,۵۶۰,۰۰۰
۳۷ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام برای یک جلسه تمربن تیم‏های محلات شهر-زمان غیر پیک ۱,۳۰۰,۰۰۰
۳۸ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام برای یک جلسه تمربن تیمهای باشگاهی-زمان پیک ۲,۴۷۰,۰۰۰
۳۹ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام برای یک جلسه تمربن تیم‌های باشگاهی-زمان عادی ۲,۲۱۰,۰۰۰
۴۰ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام برای یک جلسه تمربن تیم‏های باشگاهی-زمان غیر پیک ۲,۰۸۰,۰۰۰
۴۱ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام برای برگزاری مسابقه فوتسال به ازای هر  جلسه ۵,۸۵۰,۰۰۰
۴۲ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام جهت برپایی همایش‌های ورزشی و فرهنگی بدون بلیط فروشی تا سقف ۵ ساعت (تبصره:بیش از ۵ ساعت به ازای هر ساعت یکصد هزار تومان افزایش می یابد.) ۴۲,۹۰۰,۰۰۰
۴۳ اجاره زمین چمن مصنوعی پارک قدس  برای یک جلسه تمرین تیم‌های محلات-زمان پیک ۴,۵۰۰,۰۰۰
۴۴ اجاره زمین چمن مصنوعی پارک قدس  برای یک جلسه تمرین تیم‏های محلات-زمان عادی ۳,۷۵۰,۰۰۰

 

 

ردیف عنوان خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۴۵ اجاره زمین چمن مصنوعی پارک قدس  برای یک جلسه تمرین تیمهای محلات-زمان غیر پیک ۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۶ اجاره زمین چمن مصنوعی پارک قدس  برای یک جلسه تمرین تیم‌های باشگاهی-زمان پیک ۷,۸۰۰,۰۰۰
۴۷ اجاره زمین چمن مصنوعی پارک قدس  برای یک جلسه تمرین تیم‏های باشگاهی-زمان عادی ۵,۵۵۰,۰۰۰
۴۸ اجاره زمین چمن مصنوعی پارک قدس  برای یک جلسه تمرین تیمهای باشگاهی-زمان غیر پیک ۴,۹۵۰,۰۰۰
۴۹ بابت آموزش شنای مقدماتی (به ازای ۱۰ جلسه) حذف
۵۰ بابت آموزش شنای تکمیلی (به ازای ۱۰ جلسه) حذف
۵۱ اجاره زمین چمن مصنوعی بوستان ملت برای یک جلسه تمرین تیم‏های باشگاهی- زمان پیک ۲,۳۴۰,۰۰۰
۵۲ اجاره زمین چمن مصنوعی بوستان ملت برای یک جلسه تمرین تیم‏های باشگاهی- زمان غیر پیک ۱,۹۵۰,۰۰۰
۵۳ اجاره زمین چمن مصنوعی بوستان ملت برای یک جلسه تمرین تیم‏های محلات- زمان پیک ۱,۵۶۰,۰۰۰
۵۴ اجاره زمین چمن مصنوعی بوستان ملت برای یک جلسه تمرین تیم‏های محلات- زمان غیر پیک ۱,۳۰۰,۰۰۰
۵۵ حق عضویت کلاس‏های مدرسه فوتسال و فوتبال سازمان (ماهیانه) حذف
۵۶ اجاره اتاق ورزشی واقع در طبقه اول سالن حجاب (پیک) ۷۸۰,۰۰۰
۵۷ اجاره اتاق ورزشی واقع در طبقه اول سالن حجاب (غیر پیک) ۶۵۰,۰۰۰

 

بخش فرهنگی

ردیف عنوان خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۵۸ اجاره سالن چند منظوره میدان انتظام جهت برپایی کنسرت، جنگ شادی و … که روزانه بلیط فروشی میشود ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۹ کلاس بزرگ: استفاده برای یک ساعت فعالیت‏های آموزشی شهروندی و فرهنگی (ساختمان فرهنگ و هنر) حذف
۶۰ کلاس بزرگ: استفاده برای یک ساعت فعالیت‌های تجاری و غیره ۱,۰۰۰,۰۰۰
۶۱ کلاس کوچک: استفاده برای یک ساعت فعالیت‌های آموزشی شهروندی و فرهنگی (ساختمان فرهنگ و هنر) حذف
۶۲ کلاس کوچک: استفاده برای یک ساعت فعالیت‌های تجاری و غیره ۶۰۰,۰۰۰
۶۳ خانه کوچک نمایش (پلاتو)- استفاده برای زمان تمرین ۲۳۰,۰۰۰
۶۴ خانه کوچک نمایش (پلاتو)- استفاده برای زمان اجراء ۷۰۰,۰۰۰
۶۵ گالری بزرگ: استفاده جهت فعالیت‏های آموزشی شهروندی و فرهنگی در راستای برنامه‏های سازمان و شهرداری (روزانه) حذف
۶۶ گالری بزرگ: استفاده جهت فعالیت‌های تجاری و … (روزانه) حذف
۶۷ گالری کوچک: استفاده برای فعالیت‌های آموزشی شهروندی فرهنگی و غیره حذف
۶۸ گالری کوچک: استفاده روزانه برای فعالیت‌های تجاری و غیره حذف
۶۹ حق عضویت در کتابخانه سازمان (سالانه) ۳۰۰,۰۰۰
۷۰ اتاق زیر شیروانی برای کارهای مستمر ماهیانه حذف
۷۱ اتاق زیر شیروانی برای فعالیت های ساعتی یا تعاریف فرهنگی در راستای برنامه های سازمان حذف
۷۲ اجاره ماهیانه گالری کوچک جهت فعالیت‌های تجاری و … ۱۵,۰۰۰,۰۰۰

 

 

 

 

ردیف عنوان خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۷۳ اجاره ماهیانه گالری بزرگ جهت فعالیت‌های تجاری و … ۳۳,۰۰۰,۰۰۰
۷۴ اجاره ماهیانه گالری بزرگ جهت فعالیت‌های فرهنگی حذف
۷۵ نرخ بلیط ورودی خانه میرزا کوچک خان جنگلی (به ازای هر نفر) ۱۰۰,۰۰۰
۷۶ اجاره اتاق ۳ تخته هتل کوشیار با احتساب حق مدیریت و ارزش افزوده زمان پیک برای هر شب ۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۷ اجاره اتاق ۳ تخته هتل کوشیار با احتساب حق مدیریت و ارزش افزوده زمان غیر پیک برای هر شب ۴,۶۵۰,۰۰۰
۷۸ اجاره اتاق ۴ تخته هتل کوشیار با احتساب حق مدیریت و ارزش افزوده زمان پیک برای هر شب ۷,۴۲۵,۰۰۰
۷۹ اجاره اتاق ۴ تخته هتل کوشیار با احتساب حق مدیریت و ارزش افزوده زمان غیر پیک برای هر شب ۶,۱۵۰,۰۰۰
۸۰ اجاره آلاچیقهای کوشیار گیلانی (کمپینگ) از ساعت ۸ شب الی ۸ صبح روز بعد ۹۷۵,۰۰۰
۸۱ کلاسهای آموزشی در سراهای محلات و اماکن در اختیار سازمان حذف
۸۲ اجاره کلاسهای آموزشی در سراهای محله (۹۰ دقیقه) حذف
۸۳ اجاره کلاسهای آموزشی در رصدخانه (۹۰ دقیقه) ۹۴۵,۰۰۰
۸۴ بلیت ورودی آسمان نما   (هر نفر) ۵۴۰,۰۰۰
۸۵ بلیتهای قراردادی ( ادارات ، شرکت ها و نهادهای نظامی) (هر سانس) ۴۳۲,۰۰۰
۸۶ بلیت ورودی ویژه مدارس (هر نفر) ۳۶۰,۰۰۰
۸۷ رزرو اختصاصی سالن آسمان نما  (هر سانس) ۱۴,۴۰۰,۰۰۰
۸۸ بلیت برنامههای رصد (هر نفر) ۵۴۰,۰۰۰
۸۹ برنامههای ترکیبی رصد و آسمان نما  (هر نفر) ۸۱۰,۰۰۰
۹۰ رزرو اختصاصی رصدخانه (هر سانس) ۵,۴۰۰,۰۰۰
۹۱ اجاره سالن آمفی تئاتر رصد خانه (هر سانس) ۳,۳۷۵,۰۰۰
۹۲ اجاره کلاسهای آموزشی رصد خانه (هر سانس) ۶۷۵,۰۰۰
۹۳ اجاره اتاق میزگرد رصد خانه ۲,۲۵۰,۰۰۰

 

تبصره: اماکن اعلامی در  ردیف های  ۸۱ الی ۸۵ در صورتی که در اختیار شهرداری باشد تعرفه مصوب ملاک عمل میباشد.

 

 

 

تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در سال ۱۴۰۳

۱-    عوارض قطع اشجار

(آیین نامه اجرایی ماده یک قانون  حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، تنقیحی مورخ ۱۷/۰۶/۱۴۰۱ شورای عالی استانها)

الف– قطع درختان در معابر شهری
ردیف شرح تعرفه مصوب ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۱-۱ کند رشد تا محیط بن ۵۰ سانتی‏متر ۱۱,۲۶۷,۰۰۰ C =
۲-۱ تند رشد تا محیط بن ۵۰ سانتی‏متر ۸,۸۴۱,۰۰۰ C =
۳-۱ کند رشد محیط بن مازاد از ۵۰  تا  ۱۰۰ سانتی‏متر (به ازاء هر سانتی‏مترافزایش= X۱) ۸۲۷,۰۰۰ C۱ = به ازای هر سانتی‌متر افزایش محیط بن
۴-۱ تند رشد محیط بن مازاد از ۵۰  تا  ۱۰۰ سانتی‏متر (به ازاء هر سانتی‏مترافزایش= X۱) ۴۲۰,۰۰۰ C۱ =
۵-۱ کند رشد محیط بن مازاد از  ۱۰۰ سانتی‏متر به بالا (به ازاء هر سانتی‏مترافزایش= X۲) ۸۹۲,۰۰۰ C۲ = به ازای هر سانتی متر افزایش محیط بن
۶-۱ تند رشد محیط بن مازاد از ۱۰۰ سانتی‏متر به بالا (به ازاء هر سانتی‏مترافزایش= X۲) ۶۵۱,۰۰۰ C۲ =
 

 

 

فرمول جدول ۱: محاسبه بهای قطع هر اصله درخت در مناطق باید با لحاظ نمودن ارزش معاملاتی املاک و با استفاده از فرمول ذیل انجام گیرد:

K= ضریب ارزش معاملاتی املاک که از طریق فرمول روبرو محاسبه میشود:
P= ارزش معاملاتی املاک مکان مورد نظر به ریال
M= شیب تغییرات ارزش معاملاتی املاک که از طریق فرمول روبرو محاسبه میشود:
L= پایین ترین ارزش معاملاتی املاک در هر سال به ریال

H= بالاترین ارزش معاملاتی املاک در هر سال به ریال

 
ب– قطع اشجار در باغات
ردیف شرح تعرفه مصوب ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۱-۲ سریع الرشد متناسب با گونه و سن و موقعیت مطابق نظر کارشناس(حداقل- حداکثر)  ۶۳۰،۰۰۰ –  ۱۳۴،۰۰۰
۲-۲ کند رشد متناسب با گونه، سن و موقعیت مطابق نظر کارشناس(حداقل-حداکثر)  ۶۹۶،۰۰۰ – ۱۴۵،۰۰۰
ج-هزینه بازکاشت نهال به ازای قطع درختان در محدوده شهر ( به تعداد دو برابر محیط بن درختان قطع شده )
ردیف مکان هزینه بازکاشت نهال (۳.۷۰۰.۰۰۰ ریال)
۱ معابر عمومی، املاک خصوصی و دولتی (بر اساس تبصره ۲ ماده ۵ آئین نامه اجرایی ماده یک قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها) خرید نهال ۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال + هزینه کاشت ۰۰۰/۷۰۰ ریال
* هزینه کاشت نهال ۰۰۰/۷۰۰ ریال شامل : حفر چاله کاشت به ابعاد ۰/۶*۰/۸*۰/۸ متر، خاک نباتی، کود حیوانی، قیم، ریسمان و کاشت نهال.
* هزینه خرید نهال ۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال با مشخصات فنی (حداقل ارتفاع ۵/۲ متر، سطل با سایز ۷ تا ۱۰ و ریشه پر با تاج مناسب)
۲-جریمه قطع، حذف و هرس غیر مجاز درختان

(باستناد تبصره ۳ ماده ۵ آیین نامه اجرایی ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، تنقیحی مورخ ۱۷/۰۶/۱۴۰۱ شورای عالی استانها)

  شرح  تعرفه مصوب سال  ۱۴۰۳ (مبلغ به ریال) توضیحات
۱ قطع درخت (بدون مجوز)
  کند رشد محیط بن تا ۵۰ سانتی‏متر (بدون مجوز) ۶۹/۳۶۸/۰۰۰
  تند رشد محیط بن تا ۵۰ سانتی‏متر (بدون مجوز) ۴۷/۸۳۸/۰۰۰
  محیط بن مازاد بر ۵۰ سانتی متر  (بدون مجوز) مطابق محاسبه تعرفه قطع
  آسیب رسانی به درخت و درختچه و … نظیر ریختن مواد آلاینده، کت زنی و موارد مشابه ملاک ارزیابی مطابق نظر کارشناس مربوطه
  خشکاندن عمدی درختان مراجع قضایی و نظر کارشناس رسمی دادگستری
۲ هرس درخت
  هرس سبک درخت کند رشد یا تند رشد (بدون مجوز) سریع رشد ۸.۷۶۴.۰۰۰
کند رشد ۱۲.۲۰۹.۰۰۰

سریع رشد ۲۳.۸۴۲.۰۰۰

  هرس سنگین درخت کند رشد یا تند رشد (بدون مجوز)
کند رشد ۳۱.۷۱۲.۰۰۰
۳ هرس و قطع و گونه های گیاهی استثنایی ملاک ارزیابی مطابق نظر کارشناس رسمی دادگستری
 
  شرح  تعرفه مصوب سال  ۱۴۰۳ توضیحات
۳ بهای خدمات حفاری باندهای فضای سبز کنار پیاده روها توسط شرکتهای حفار و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی برابر  تعرفه صدور مجوز حفاری عوارض و بهای خدمات شهرداری رشت
۴  بهای خدمات بهره برداری از فضای سبز عمومی حسب درخواست شرکتها، موسسات و نهادها (با مالکیت شهرداری) ملاک عمل دریافت بهای خدمات بر مبنای مساحت در مدت زمان بهره برداری مطابق نظر کارشناس رسمی دادگستری یا کمیسیون ارزیابی شهرداری طی قرارداد
۵ بهای خدمات صدور مجوز حفاری به منظور حذف فضای سبز برابر تعرفه صدور مجوز حفاری عوارض و بهای خدمات شهرداری رشت
تبصره: در خصوص حذف فضای سبز بازدید در زمان پایانکار توسط کارشناس فضای سبز مستقر در منطقه صورت میپذیرد.

۶- بهای خدمات بهرهبرداری از خدمات آبرسانی با تانکر

ردیف شرح تعرفه مصوب ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۱-۵ تانکر ۶.۰۰۰ لیتری ۳,۰۰۰,۰۰۰ به ازای هر کیلومتر طول مسیر در خارج از محدوده شهر تا حریم قانونی شهر ۱۰۰،۰۰۰ ریال مازاد بر بهای خدمات می باشد . در صورت دارا بودن تانکر، هزینه آبگیری نصف هزینه تانکر محاسبه می‌گردد
۲-۵ تانکر ۱۰.۰۰۰ لیتری ۴,۵۰۰,۰۰۰
۳-۵ تانکر۱۲.۰۰۰ لیتری ۵,۱۰۰,۰۰۰
۴-۵ تانکر۲۰.۰۰۰ لیتری ۷,۵۰۰,۰۰۰
۵-۵ تانکر۲۵.۰۰۰ لیتری ۹,۰۰۰,۰۰۰
۷- بهای خدمات کارشناسی:
ردیف شرح تعرفه مصوب ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۱-۶ بهای خدمات بازدید کارشناسی بابت تقاضای قطع و هرس درختان معابر شهری به ازای نفر- ساعت ۸۰۰,۰۰۰
۲-۶ بهای خدمات بازدید کارشناسی بابت تقاضای قطع برای باغات شهری                به ازای نفر – ساعت ۱.۰۰۰,۰۰۰
تبصره ۱) کلیه درآمدهای ناشی از فعالیت‏های بخش خصوصی در پارک‏ها نظیر درآمد ناشی از غرفه‏ها، پکیج‏های سرمایه‏گذاری و نظایر آن در محدوده پارک‏ها و فضای سبز باید به حساب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری واریز گردد.
تبصره ۲) شهرداری‌ها و سازمان‌ها موظف می باشند مستند به ماده ۴ قانون لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اصلاحی سال ۱۳۹۸ پیگیری‌های لازم جهت اعمال قانون مزبور در موارد مروط به قطع و هرس غیر مجاز و خشکاندن درختان تا حصول نتیجه و مجازات مرتکبین را انجام دهد.
 

 

 

 

 

۸-اجاره تابلوهای  استند

ردیف محل نصب   تعرفه بهای سال ۱۴۰۳به ازای یک هفته   تعرفه بهای سال ۱۴۰۳ به ازای ده روز(ملبغ به ریال)
  (مبلغ به ریال)
۱ گلسار- پارک توحید ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۲ گلسار- توحید- ابتدای پیربازار  ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۳ گلسار -توحید- خروجی اصفهان ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۴ گلسار- نبش خیابان ۱۵۲ ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۵  بوسار- نبش نواب ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۶ بلوار شهید انصاری- گلباغ نماز ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۷ بلوار شهید انصاری- مدرسه نبوت ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۸ میدان شهید انصاری-جنب دکه خوشحال ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۹ میدان شهید انصاری- جنب مخابرات ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۰ میدان شهید انصاری- ورودی تختی ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۱ میدان شهید انصاری-جنب تلویزیون شهری ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۲ صابرین- ابتدای گلسار ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۳ لاکانی-نبش ضیابری ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۴ لاکانی-نبش رودباری ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۵ پارک شهر-روبروی خ  ملت ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۶ میدان فرهنگ- جنب پمپ بنزین- سمت راست  بیلبورد ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۷ میدان فرهنگ- جنب پمپ بنزین- سمت چپ بیلبورد ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۸ میدان فرهنگ- روبروی کفش ملی ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۱۹ پرستار- توتونکاران ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۲۰ بلوار معلم- کلینیک خانواده ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۲۱ میدان معلم- ابتدای استاد سرا ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۲۲  خیابان طالقانی- (بیستون) بقعه   ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۲۳ منظریه-ابتدای نامجو ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۲۴ خیابان بیستون-ورودی بلوار معلم ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۲۵ میدان حشمت- جنب بانک ملی ۳۴,۰۸۸,۰۰۰ ۵۱,۱۳۱,۰۰۰
۲۶ خیابان انقلاب- ورودی حاجی آباد ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۲۷ پل بوسار- جنب راه و شهرسازی ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
 ۸- اجاره تابلوهای  استند
ردیف محل نصب   تعرفه بهای سال ۱۴۰۳به ازای یک هفته   تعرفه بهای سال۱۴۰۳ به ازای ده روز(ملبغ به ریال)
  (مبلغ به ریال)
۲۸ پل بوسار- نبش خروجی ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۲۹ بلوار شهید انصاری-آرسو ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۰ یخسازی- ورودی شهدای گمنام ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۱ سردار جنگل  (دیوار موتوری) ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۲ بلوار شهید انصاری- ورودی بلوار دیلمان ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۳ بلوار آیت اله رودباری- تقاطع بلوار شهید بهشتی ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۴ بلوار قلی پور- خوش خلقت ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۵ سعدی- نوسازی مدارس ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۶ میدان پورفسور سمیعی- ورودی لاکان ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۷ میدان ولیعصر- جنب پاسگاه ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۸ خیابان نامجو- روبروی کوچه توکل ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۳۹ منظریه- روبروی پارک بانوان ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۴۰ فلکه گاز- خروجی به سمت یخسازی ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۴۱ فلکه گاز- جنب اداره برق ۲۴,۹۶۹,۰۰۰ ۳۷,۴۵۴,۰۰۰
۴۲ خیابان شهدا- پیاده‏رو تازه‏آباد ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۴۳ میدان مصلی- جنب پارس شهاب۲ ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۴۴ میدان مصلی- مقابل پاسگاه ۱ ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۴۵ میدان مصلی- مقابل پاسگاه ۲ ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۴۶ میدان مصلی- جنب پارس شهاب ۱ ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۴۷ فرهنگ-روبروی دخانیات ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۴۸ بلوار شهید انصاری- نیروی انسانی ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۴۹ نیروی دریایی- هفت آذر ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۰ میدان گیل ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۱ میدان زرجوب ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۲ زرجوب- ابتدای خیابان جوان ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۳ خیابان رسالت- جنب پمپ بنزین ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
 ۸- اجاره تابلوهای  استند
ردیف محل نصب   تعرفه بهای سال ۱۴۰۳به ازای یک هفته   تعرفه بهای سال ۱۴۰۳ به ازای ده روز(ملبغ به ریال)
  (مبلغ به ریال)
۵۴ رازی-آتش نشانی ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۵ فرهنگ-روبروی سازمان ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۶ باهنر- جنب تلویزیون شهری ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۷ بلوار امام- روبروی بلوار شهید باهنر ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۸ پل طالشان- خروجی مسکن مهر ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۵۹ مسکن مهر- ورودی شهرک ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۰ بلوار شهید افتخاری- مقابل تابلوی دانشگاه فنی ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۱ بلوار چمران- زمین ورزشی ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۲ مسکن مهر- لچکی میدان اول رفت ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۳ مسکن مهر- لچکی میدان اول برگشت ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۴ مسکن مهر- میدان دوم روبروی ناحیه ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۵ ابتدای بلوار انقلاب اسلامی جنوبی ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۶ خیابان ملت- چهار راه احمدزاده ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۷ مسکن مهر- جنب پیاده‏رو  سپاه مهر ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۸ مسکن مهر- بعد از سپاه ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۶۹ مسکن مهر- نبش میدان اول ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۰ مسکن مهر- پیاده‏رو میدان دوم ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۱ مسکن مهر- بطرف آتش نشانی ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۲ میدان امام حسین- خروجی چمران ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۳ میدان امام حسین- ورودی  چمران ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۴ میدان جانبازان- ورودی خیابان شهدا ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۵ رشتیان- ورودی علی آباد ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۶ رشتیان (شمسی پور) ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۷ میدان جهاد- خروجی قلی پور ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۸ پرستار ولایت ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
۷۹ رودباری- جلوی زمین ورزشی ۱۶,۰۸۶,۰۰۰ ۲۴,۱۲۹,۰۰۰
 

 

 

 

 

 ۹- اجاره تابلوهای  واتر بند
ردیف محل نصب گروه بندی   تعرفه بهای سال ۱۴۰۳به ازای یک هفته   تعرفه بهای سال ۱۴۰۳ به ازای ده روز(ملبغ به ریال)
  (مبلغ به ریال)
۱ گلسار منظریه مطهری  لاکانی و حافظ-معلم A ۳,۴۴۳,۰۰۰ ۵,۱۶۴,۰۰۰
۲  سعدی- نامجو- انصاری تختی پورسینا بیستون- گلباغ نماز B ۲,۹۱۵,۰۰۰ ۴,۳۷۲,۰۰۰
۳ شهرداری تا فرهنگ- شهرداری تا صیقلان-انقلاب-پرستار- ضیابری- خرمشهر – رشتیان – قلی پور C ۲,۴۱۵,۰۰۰ ۳,۶۲۳,۰۰۰
 
ردیف شـرح خـدمـات   تعرفه مصوب ۱۴۰۳   توضیحات
۱۰ بهای خدمات بهره برداری از معابر و فضاهای عمومی جهت تبلیغات بیلبوردها، پلها (تقاطع ها) و…   بر اساس ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری یا نظر کمیسیون ارزیابی شهرداری در قالب قرارداد
۱۱ بهای خدمات  بهره برداری از معابر و فضاهای عمومی برپایی نمایشگاه ها   براساس  نظر کمیسیون ارزیابی شهرداری
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۲    درآمد حاصل از فروش تولیدات گل و گیاه آپارتمانی و نهادههای کشاورزی
ردیف مشخصات گل و گیاه و نهاده های کشاورزی واحد تعرفه مصوب ۱۴۰۳ به ریال توضیحات
۱ یوکا جنگلی سطل ۴ سطل ۷ ۷۳۰،۰۰۰

۹۴۰،۰۰۰

۲ یوکا آپارتمانی سطل ۴ سطل ۷ ۹۴۰،۰۰۰

۱.۳۶۰،۰۰۰

۳ ناز گوشتی گلدانی ۱۴ ۲۹۰,۰۰۰
۴ فیکوس سطل ۴ ۱،۶۸۰،۰۰۰-۲،۱۰۰،۰۰۰
۵ شمعدانی گلدانی ۱۴ ۳۸۰،۰۰۰-۵۹۰،۰۰۰
۶ مرجان گلدانی ۱۲ گلدانی ۱۴ ۳۸۰،۰۰۰

۵۹۰،۰۰۰

۷ دراسنا قرمز گلدانی ۱۲ گلدانی ۱۴ ۷۳۰،۰۰۰

۶۲۰،۰۰۰

۸ دراسنا سبز گلدانی ۱۲ گلدانی ۱۴ ۳۸۰،۰۰۰

۵۹۰،۰۰۰

۹ سانسوریا گلدانی ۱۲ گلدانی ۱۴ ۳۸۰،۰۰۰

۵۲۰،۰۰۰

۱۰ پتوس سطل ۴ ۸۰۰,۰۰۰
۱۱ آگلونما سطل ۴ گلدانی ۱۴ ۸۰۰،۰۰۰

۵۲۰،۰۰۰

۱۲ دیفن باخیا سطل ۴ ۱.۱۲۰,۰۰۰
۱۳ شاه پسند سطل ۴ ۴۵۰,۰۰۰
۱۴ شمشاد طلائی سطل ۴ ۳۴۰,۰۰۰
۱۵ فیتونیا سطل ۴ ۵۶۰,۰۰۰
۱۶ به ژاپنی سطل ۴ ۷۳۰,۰۰۰
۱۷ یاس هلندی سطل ۴ ۳۱۰,۰۰۰
۱۸ پیراکانتا سطل ۴ ۳۱۰,۰۰۰
۱۹ زرشک زینتی سطل ۴ ۳۱۰,۰۰۰
۲۰ زرشک فرانسوی سطل ۴ ۳۸۰,۰۰۰
۲۱ شاخ گوزنی (افوربیا) سطل ۴ ۳۱۰,۰۰۰
۲۲ رز سطل ۴ ۳۱۰,۰۰۰
۲۳ نسترن سطل ۴ ۳۱۰,۰۰۰
۱۲    درآمد حاصل از فروش گل و گیاه آپارتمانی و نهادههای کشاورزی
ردیف مشخصات گل و گیاه و نهاده های کشاورزی واحد تعرفه مصوب ۱۴۰۳ به ریال توضیحات
۲۴ شمشاد برگ پرتقالی سطل ۴ ۱۹۵,۰۰۰
۲۵ نشاء زمینی بوته ۱۴.۰۰۰-۱۳.۰۰۰
۲۶ نشاء های بازکاشتی بوته ۱۶،۰۰۰-۱۷،۰۰۰
۲۷ گلهای فصلی گلدانی متناسب با سایز گلدان و نوع گل گلدان ۸۴،۰۰۰-۱۰۰،۰۰۰
۲۸ خاک زراعی گونی کوچک (۱۰ کیلویی) گونی ۴۲۰,۰۰۰
۲۹ خاک زراعی گونی متوسط (۲۰ کیلویی) گونی ۵۰۰,۰۰۰
۳۰ خاک زراعی گونی بزرگ (۳۰ کیلویی) گونی ۶۰۰,۰۰۰
۳۱ کود دامی گونی کوچک (۱۰کیلویی) گونی ۵۲۰,۰۰۰
۳۲ کود دامی گونی متوسط (۱۵ کیلویی) گونی ۶۳۰,۰۰۰
۳۳ کود دامی گونی بزرگ (۲۰ کیلویی) گونی ۷۰۰,۰۰۰
 
۱۳ بهای خدمات ماشین آلات و تجهیزات( بالابر): (شاخص تدوین نحوه محاسبه عوارض و ترتیبات وصول برابر مدت زمان*قیمت تمام شده برای هر ساعت)
شرح خدمات مبلغ( به ریال )
یکروز کاری معادل ۸ ساعت ۲۴,۰۰۰,۰۰۰

تعرفه بهای خدمات سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوردههای کشاورزی

ماده ۱ : بهای خدمات بهره برداری از معابر و فضاهای عمومی شهری / روستایی دارای شرایط فنی و ایمنی و عدم ایجاد مزاحمت تردد

تبصره ۱ افرادی که در محلهای تعیین شده توسط سازمان و یا با مالکیت غیر مشغول فعالیت باشند به شرح ذیل مشمول پرداخت بهای خدمات میگردند .

ردیف شرح خدمات   تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳

(مبلغ به ریال)

توضیحات
۱ دستفروشان (با توجه به موقعیت  استقرار بر یا عقب بودن بصورت روزانه)   هرمترمربع ۰۰۰/۱۵۰

 

 
۲ احداث بازارچه های هفتگی یا روزانه (به ازای هر نفر دستفروش بصورت روزانه)   ۰۰۰/۳۰۰  
۳ ساماندهی سایر مشاغل سیار   ۰۰۰/۶۰۰  
۴ هردستگاه خودرو ساماندهی شده

 (با توجه به موقعیت مکانی و نرخ پایه شغل و مساحت و تعداد روز فعالیت)

  ۰۰۰/۳۵۰/۱

 

 

تبصره ۲ : سازمان در نظر دارد با هدف ساماندهی گاری های سیار (با اولویت گاری کباب ها) سطح شهر از جهت متحد الشکل شدن و رعایت بهداشت نسبت به برون سپاری امر ساماندهی براساس نرخ تعیین شده توسط نظر کارشناس رسمی دادگستری اقدام نماید.

تبصره ۳ : بهای خدمات حاصل از نصب عابر بانک و… مستقر در املاک دارای مالکیت عمومی و اختصاصی شهرداری رشت چنانچه درآمد حاصل از نصب عابربانک و… با نظارت سازمان منعقد گردد و ضوابط ترتیب وصول آن بهاء خدمات این بند به صورت دوره ای و متناسب با زمان استفاده از بهره برداران مشمول در قالب قرارداد منتسب با ارزیابی اعلامی از سوی نظر کارشناس رسمی دادگستری یا کمیسیون ارزیابی میباشد .

 ماده ۲: بهای خدمات استفاده از مراکز رفاهی ،تفریحی ،فرهنگی ،ورزشی ،اجتماعی و خدماتی

حق بهره برداری سازمان (میزان حق انتفاع)

۱-مکانهایی که در مالکیت شهرداری و در اختیار سازمان بوده و جهت احداث بصورت مشترک و با بهره برداری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می گردد.در صورت برپایی سازه موقت /احداث بازارچه بخش خصوصی با مشارکت سازمان/بهره برداری بخش خصوصی از بازارچه های متعلق به سازمان:میزان حق بهره برداری سازمان (میزان حق انتفاع)براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و یا کمیسیون ارزیابی شهرداری برآورد می گردد.

۲-بهای خدمات مکانهایی که در مالکیت غیر بوده و مجوز احداث و حق بهره برداری از سوی سازمان صادر گردیده است.در صورت ساخت مغازه و یا بازارچه عرضه میوه و تره بار (با سازه موقت ):میزان حق بهره برداری سازمان براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و یا کمیسیون ارزیابی شهرداری برآورد می گردد.

  1. درصورت استفاده از سایر قسمتهای عرصه در بازارچه عرضه میوه و تره بار و غیر از عرضه میوه و تره بار مبنای محاسبه حق بهره برداری براساس کمیسیون ارزیابی شهرداری و یا نظر کارشناس رسمی دادگستری برآورد می گردد.

برپایی نمایشگاه

ردیف عنوان خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳ توضیحات
(مبلغ به ریال)
۱ اجاره اماکن جهت برپایی نمایشگاه های موقت صنایع دستی و … در داخل بوستانها بصورت غرفه و به ابعاد ۳*۳ (روزانه) ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲ اجاره اماکن جهت برپایی نمایشگاه های موقت عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در داخل بوستانها بصورت غرفه و به ابعاد ۳*۳ (روزانه) ۱,۰۰۰,۰۰۰
۳ اجاره اماکن جهت برپایی نمایشگاه های موقت صنایع دستی و غذاهای محلی در پیاده راه بصورت غرفه و به ابعاد ۳*۳ (روزانه) ۳,۳۷۵,۰۰۰
۴ اجاره اماکن جهت برپایی نمایشگاه های موقت عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در پیاده راه بصورت غرفه و به ابعاد ۳*۳ (روزانه) ۲,۲۵۰,۰۰۰
۵ درآمد بابت برگزاری نمایشگاه در زمینهای بخش خصوصی به ازای هر غرفه ۳*۳ روزانه ۱.۱۲۵,۰۰۰
۶ اجاره اماکن جهت برپایی نمایشگاههای صنایع دستی و غذاهای محلی به ازای هر میز (روزانه) گروهی داداه نشود ۴۸۸,۰۰۰
۷ اجاره اماکن جهت برپایی نمایشگاه های موقت عرضه کتاب و محصولات فرهنگی به ازای هر میز (روزانه) گروهی داداه نشود ۳۲۵,۰۰۰

 

 

ماده ۳: درآمد حاصل از اموال سازمان

الف: اجاره بهای دریافتی از مستاجرین دکاکین ، مغازه ها و غرف و اراضی متعلق به سازمان براساس مبلغ تعیین شده توسط کمسیون ارزیابی شهرداری و یا کارشناس رسمی دادگستری ( بطور ماهیانه ) می باشد که توسط سازمان قابل وصول است.

ب : اجرت المثل ایام تصرف توسط کمسیون ارزیابی شهرداری و یا کارشناس رسمی دادگستری برابر درخواست سازمان تعیین و وصول میگردد .

ت : سازمان به منظور پرداخت هزینه های خدمات عمـومی بازار چه ها از قبیل نظافت عمومی وکادر نگهبانی بازارچه و هزینه آب و برق بشکل اجاره سالانه به شرح ذیل در قالب قرارداد دریافت می نماید .

شرح خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳

(مبلغ به ریال)-سالانه

شارژ ۰۰۰/۰۰۰/۱*

 

 

 

*لازم بذکر است هزینه شارژ بصورت علی الحساب می باشد در صورتیکه هزینه های مشترک بیشتر یا کمتر شود براساس هزینه مصرفی و تعداد  غرفه ها  مابین آنها سرشکن می شود

ث : درصورت اعلام رضایت و اذن سازمان به مستاجر مغازه های دارای حق سرقفلی مبنی بر اجاره دادن عین مستاجره واگذاری موقت مکان مورد بهره برداری به اشخاص ثالث ، بدینوسیله علاوه بر مبلغ ماهیانه مندرج در قرارداد فی مابین مستاجر مکلف است مبلغ یکماه قرارداد منعقده خود را به حساب سازمان واریز نماید.

ماده ۴ : بهای خدمات ورود ماشین آلات حمل و نقل به پایانه ها و میادین و بازارهای میوه و تره بار با شاخص تدوین بهاء خدمات و ترتیبات وصول نرخ پایه و زمان توقف.

ردیف شرح خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳

(مبلغ به ریال)

۱ سواری ۰۰۰/۲۰
۲ انواع وانت ۰۰۰/۵۰
۳ انواع وانت نیسان و مشابه ۰۰۰/۵۰
۴ خاور ۰۰۰/۱۰۰
۵ کامیون ۰۰۰/۱۰۰
۶ تریلی ۰۰۰/۱۲۰

 

تبصره:بابت توقف ماشین های حمل بار در میدان بار به ازای هرساعت توقف مبلغ ۰۰۰/۲۰ ریال

 

 

ماده ۵ : بهای خدمات پسماند

دکاکین ، مغازه ها ، غرفه ها ،خودروگذرها و گاری کباب ها مشمول پرداخت بهای خدمات پسماند بطور ماهیانه بر اساس تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در قالب قرارداد وصول خواهد گردید .

ماده ۶ : بهای خدمات کارشناسی            و فنی

 به ازای انجام هر معامله ، نقل و انتقال سرقفلی ( موضوع مغازه های متعلق به شهرداری که در اختیار سازمان است ) و تمدید قرارداد و …  که نیاز به تایید سازمان باشد میبایست بر اساس تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در قالب قرارداد به حساب سازمان واریز گردد.

ماده ۷ : درآمد حاصل از انتفاع حق مالکیت املاک متعلق به سازمان

 املاک تجاری که عرصه و اعیان آن متعلق به شهرداری و در اختیار سازمان بوده است و سرقفلی آن متعلق به غیر باشد در زمان واگذاری سرقفلی بر مبنای اعلام ارزش حق سرقفل توسط اداره کل امور مالیاتی استان گیلان یا ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری ، به شرح جدول ذیل تحت عنوان انتفاع حق مالکیت اخذ گردد.

ردیف شرح خدمات نحوه محاسبات به ریال درصد توضیحات
۱ دریافت حق مالکانه بابت واگذاری سرقفلی به غیر   %۱۰
۲ دریافت حق مالکانه با تجمیع دو مغازه با یکدیگر ۱۰%
۳ دریافت حق مالکانه بابت تغییر شغل (محاسبه بصورت پلکانی انجام می گیرد) از ۱الی ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ۳%
از ۰۰۱/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ الی ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰ ۲%
بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰ ۱%

ماده ۸ : اجاره تابلوهای تبلیغات محیطی ناشی از تبلیغات محیطی و LED در داخل بازارچه ها

تبصره : چنانچه قرارداد بهره برداری تبلیغاتی از تابلوها ، بیلبوردها و یا شرکت های تبلیغاتی منحصراً در بازارچه ها ، دکه های مطبوعاتی و غرفه های متعلق به سازمان منعقد گردد ملاک دریافت بهای آن ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری می باشد.

 

تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت سال‏۱۴۰۳

 

ماده ۱: درآمد حاصل از اجاره یا فروش فیبر نوری                                                                                  

درآمد حاصل از اجاره یا فروش فیبر نوری بر اساس پهنای باند و اظهار نظر کارشناس رسمی دادگستری یا سایر مراجع ذیصلاح محاسبه می‏گردد.    

ماده ۲: درآمد حاصل از اجاره ملک و فضای احداث آنتنها، کافوها، کابینت‏های مخابراتی و دکل‏های  منصوبه بر روی ملک متعلق به شهرداری                                                                                 

مبنای محاسبه اجاره بها، اظهار نظر کارشناس رسمی دادگستری و در صورت انعقاد قرارداد بین موجر و مستاجر، ملاک ارزیابی تعرفه درآمدی، مبلغ مورد توافق می‏باشد.

ماده ۳:  بهای ارایه خدمات کارشناسی فنی توسط سازمان فاوا

بهای سایر خدمات سازمان برابر آخرین نرخ پایه خدمات فنی تعرفه نظام صنفی رایانه‏ای کشور به ازای هر نفر ساعت محاسبه می‏شود.

ماده ۴: درآمد حاصل از اجاره بهای احداث دکل یا سایت BTS بر روی عرصه‌های متعلق به شهرداری        

اجاره بهای  احداث دکل یا سایت BTS  بر روی عرصه‌های متعلق به شهرداری برای تمام نقاط شهر با قابلیت سایت شرینگ با ابعاد عرصه حداکثر ۷×۷ متر  ، ماهیانه به ازای هر اپراتور  مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵۰ ریال محاسبه می‌شود.(%۱۰۰ افزایش)   

تبصره:  برای سایت‌ها یا دکل‌های با ابعاد عرصه  حداکثر ۲×۲ متر(میکرو) ماهیانه مبلغ ۰۰۰/۵۰۰/۳۷ ریال به  ازای هر اپراتور محاسبه می‌گردد.              (۵۰% افزایش)    

تعرفه بهای خدمات سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت سال ۱۴۰۳

 

۱-درآمد کارگزاری و بهای خدمات تخصصی کارشناسی و فنی و اقتصادی (نفر-ساعت) حاصل از ارائه خدمات مشاوره ای، بازاریابی و جذب سرمایه به بخش خصوصی (سرمایه گذار) بر اساس جدول شماره ۱ می باشد که توسط سازمان سرمایه گذاری  از سرمایه گذار وصول می گردد.

جدول شماره ۱: درآمد حاصل از کارگزاری ارائه خدمات مشاوره ای، بازاریابی و جذب سرمایه به بخش خصوصی

ردیف شرح خدمات تعرفه مصوب سال ۱۴۰۳ (بر اساس حجم کل سرمایه گذاری جذب شده (یک چهارم درصد تضمین شرکت در فرآیند ارجاع کار آئین نامه تضمین معاملات مشارکت عمومی- خصوصی)) توضیحات
الف پروژه های تا ۲۰ برابر حدنصاب معاملات متوسط ۰/۵% حداقل مبلغ درآمد کارگزاری سازمان در این بند ۶۵٪ سقف معاملات جزئی (کوچک) است.
ب پروژه های مازاد بر ۲۰ تا ۱۰۰ برابرحدنصاب معاملات متوسط ۰/۳۷% ۰
پ پروژه های مازاد بر ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابرحدنصاب معاملات متوسط ۰/۲۵% ۰
ت پروژه های مازاد بر ۳۰۰ تا ۸۰۰ برابرحدنصاب معاملات متوسط ۰/۱۲% ۰
ث پروژه های مازاد بر ۸۰۰ برابرحدنصاب معاملات متوسط ۰/۰۷% حداکثر مبلغ درآمد کارگزاری سازمان در این بند ۱۵ برابر سقف معاملات جزئی (کوچک) است.

 

 

تبصره ۱: هزینه های کارگزاری ارائه خدمات مشاورهای، بازاریابی و جذب سرمایه به بخش خصوصی مطابق جدول شماره ۱  و در اسناد فراخوان و مفاد قرارداد فیمابین شهرداری و سرمایه گذار پروژه ذکر و پس از انعقاد قرارداد و همزمان با آزاد سازی سپرده شرکت در فراخوان  از سرمایه گذار اخذ خواهد شد. در صورتی که از سوی سرمایه گذار پرداخت نشود، از سپرده شرکت در فراخوان کسر و مابقی به سرمایه گذار عودت داده میشود.

تبصره ۲: در صورت اخذ مجوزات لازم و قانونی و ترک تشریفات فراخوان، درآمد کارگزاری  ارائه خدمات مشاوره ای، بازاریابی و جذب سرمایه به بخش خصوصی بر اساس جدول شماره ۱  و در قرارداد فی مابین شهرداری و سرمایهگذار ذکر و از سرمایهگذار اخذ خواهد شد.

  تبصره ۳: درصدهای اعلامی جدول شماره ۱ به غیر از مبلغ مالیات بر ارزش افزوده می باشد. لذا درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به مبلغ درآمد حاصل از کارگزاری جدول فوق اضافه و از سرمایهگذار وصول خواهد شد.

تبصره ۴: در صورتی که حجم کل سرمایهگذاری مرتبط با هر یک از طبقه بندیهای جدول شماره ۱، تا حداکثر ۱۵ درصد بیشتر از سقف بازهی پیش بینی شده در طبقه بندی قبل باشد، مبلغ درآمد کارگزاری سازمان مطابق درصد اعلامی طبقهبندی پایین محاسبه و اخذ خواهد شد.

۲- در صورت درخواست سایر شهرداریها مبنی بر ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی کارشناسی و فنی و اقتصادی (نفر -ساعت) برای تهیه بسته سرمایهگذاری، هزینه مطالعات پروژه و درآمد حاصل از کارگزاری و بهای خدمات آن پس از عقد توافق نامه فی مابین شهرداری رشت و شهرداری مربوطه، از سوی سازمان سرمایهگذاری قابل وصول میباشد.

۳- در فرآیند فروش قدرالسهم شهرداری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری، ضمن دعوت از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت در مراحل فروش، ۳% از مبلغ فروش (مطابق جدول شماره ۲)، متعلق به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی  است که میبایست در راستای هدفمند نمودن بخشی از درآمدهای قدرالسهم شهرداری، جهت تعریف پروژه های سرمایهگذاری جدید استفاده شود و مابقی نیز توسط شهرداری جهت تولید ملک برای پروژه های سرمایه گذاری و یا به منظور تامین وثایق اجرای پروژهها هزینه شود.

جدول شماره ۲: درآمد کارگزاری حاصل از فروش پروژه‏های سرمایه‏گذاری دارای قرارداد

ردیف شرح خدمات تعرفه  مصوب ۱۴۰۳ (درصد)
الف آورده شهرداری ۳%

 

۴- چنانچه شهرداری و یا سازمان سرمایه‏گذاری و مشارکت‏های مردمی شهرداری رشت هرگونه سهامی را خریداری نماید و یا پروژه‏هایی را از طریق یکی از روش‏های سهام  پروژه یا صندوق پروژه و یا روش‏های مشابه انجام دهد، سود حاصله پس از کسر هزینه‏های مترتب در این خصوص در حساب جداگانه‏ای نگهداری شده و با تصویب شورای اسلامی شهر رشت، توسط شهرداری، در تولید ملک با اولویت بهره‏برداری به صورت پروژه‏های سرمایه‏گذاری و یا تأمین وثایق اجرایی پروژه‏های سرمایه‏گذاری، اختصاص مییابد.

جدول شماره ۵: قیمت پایه عوارض کسب و پیشه و حرف خاص و بهای خدمات مدیریت پسماند
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) به ازای یک مترمربع قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱ دفاتر بیمه مرکزی ۶۹۸ ۲۸,۶۰۰
۲ نمایندگی‏های بیمه ۱,۶۴۶ ۷,۸۶۵
۳ پانسیون‏ها، محل‏های نگهداری اطفال، سالمندان و خوابگاه‏های انتفاعی و خصوصی ۱,۳۳۰ ۲,۸۶۰
۴ مهدکودک و پیش دبستانی ۶۲۹ ۲,۸۶۰
۵ آموزشگاه‏ها و کلاس‏های تدریس خصوصی کمک درسی، زبان و غیره ۷۳۹ ۱,۹۵۰
۶ مؤسسات و آموزشگاه‌های تعلیم خیاطی، آرایش، موسیقی، ماشین‌نویسی، گل‌دوزی، نقشه‌برداری، نقشه‌کشی، نقاشی، حسابداری، رادیو و تلویزیون، تعلیم آواز و موسیقی، تعلیم امور رایانه ای، الکترونیک و مدیریت اداری و  غیره ۷۳۹ ۲,۱۴۵
۷ موسسات و آموزشگاه‏های رانندگی ۱,۱۸۸ ۳,۵۷۵
۸ موسسات حسابرسی، حسابداری،  بورس و معاملات اوراق بهادار ۶۷۱ ۵,۲۰۰
۱۵ دفاتر تبلیغاتی ۱,۲۶۱ ۵,۲۰۰
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۶ بنگاه‏ها، مؤسسات و شرکت‏های باربری ۴۳۰ ۱۰,۱۴۰
۱۷ نمایندگی‏های مؤسسات حمل ونقل هوایی، زمینی، دریایی و دفاتر خدمات توریستی ۴۳۰ ۱۰,۴۰۰
۲۲ دفاتر مهندسی، مشاوره‏ای، امور کارشناسی و نظایر ۶۹۸ ۹,۲۹۵
دفاتر فروش روزنامه و مجله ۶۹۸ ۷,۸۰۰
۲۳ دفاتر اسناد رسمی –  ازدواج و طلاق ۱,۶۴۶ ۸,۴۵۰
۲۴ امور وکالت ۱,۶۴۶ ۸,۴۵۰
۲۶ مدیران گروه حج و زیارت ۱,۶۴۶ ۸,۴۵۰
۲۸ پمپ بنزین ۱۳۰ ۹,۷۱۸
۱۶۶ دکه‏های فروش جراید ۱۴,۷۸۲ ۱,۳۰۰
۱۷۸ فروشگاه‏ها و نمایندگی‏های کارخانجات کفش ۲,۳۹۳ ۸,۴۵۰
۳۰۲ سایر دفاتر خدماتی ۳,۸۷۴ ۵,۲۰۰
۳۱۰ انواع شرکت‏ها و نمایندگی‏های خودرو اعم از ایران‌خودرو، سایپا، پارس خودرو و غیره * ۱,۳۲۱ ۱۸,۰۰۰
۳۱۲ فروشگاه‏های تک منظوره اعم از پوشاک، مواد غذایی و نظایر آن [۱] ۲,۸۷۹ ۱۹,۵۰۰
۳۱۳ فروشگاه‏های چند منظوره اعم از پوشاک، مواد غذایی و نظایر آن[۲] ۲,۵۴۴ ۳۲,۵۰۰
۳۱۴ مدارس غیرانتفاعی ۶۲۹ ۳,۹۰۰
۳۱۵ تعاونی‏های مصرف ادارات و سازمان‏های مختلف ۱,۶۰۶ ۸,۵۸۰
۳۳۵ دفاتر خدمات الکترونیک، ATM و غیره ۱,۶۴۶ ۱۰,۰۱۰
۳۳۰ بهره برداران گاز CNG در جایگاه‏ها ۲۳۶ ۸,۴۵۰
۳۴۳ پرورش آبزیان مانند ماهی و غیره ۹۷۲ ۳,۲۵۰
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال ماهیانه)
۳۴۶ فروشگاه‏های اینترنتی ۱,۶۴۶ ۱۴,۳۰۰
۱۹۲ مطب پزشکان فوق تخصص ۱,۳۹۸ ۲۶,۹۱۰
۱۹۳ مطب پزشکان متخصص ۱,۳۹۸ ۲۲,۸۸۰
۱۹۴ مطب پزشکان عمومی، ماما و همچنین پزشکان عمومی که دارای مدرک طب مکمل می‏باشند. از قبیل همیوپاتی، کاریوتراپی، طب سوزنی و غیره ۱,۶۹۲ ۱۵,۶۰۰
۱۹۵ مطب دندانپزشکان متخصص رشته‏های مختلف ۱,۳۹۸ ۲۳,۹۲۰
۱۹۶ دندانساز تجربی ۲,۲۱۷ ۷,۸۰۰
۱۹۷ مطب و کلینیک‏های دامپزشکی ۱,۱۵۹ ۱۳,۰۰۰
۱۹۸ بیمارستان فوق تخصص خصوصی- ۲۰,۸۰۰
۱۹۹ تخصص خصوصی ۱۳,۰۰۰
۲۰۰ معمولی خصوصی         – ۱۰,۴۰۰
۲۰۱ درمانگاه‏های خصوصی ۲۰,۸۰۰
۲۰۲ آزمایشگاه‏های تشخیص طبی ۱,۲۰۰ ۲۶,۰۰۰
۲۰۳ مؤسسات فیزیوتراپی (پزشکی و توانبخشی) رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی، ماموگرافی، رادیوتراپی، کبالت تراپی، سزیوم تراپی، پزشکی هسته‏ای (رادیو ایزوتوپ) ، نوار مغزی (الکترو آنسفالوگرافی) ۱,۲۰۰ ۲۲,۸۸۰
۲۰۴ تست ورزش، نوار قلب، سنگ شکن، آندوسکوپی ریوی و گوارشی، شنوایی سنجی (اودیومتری)، بینایی سنجی (اپتومتری) ۱,۲۰۰ ۱۳,۰۰۰
۲۰۵ داروخانه و داروخانه داخل بیمارستان ۱,۹۶۲ ۱۷,۸۷۵
۳۲۳ مطب دندانپزشکان جراح، ارتودنسی و غیره ۱,۶۴۹ ۲۰,۰۲۰
۳۳۹ تزریقات ۱,۳۹۸ ۲,۶۰۰
۳۲۸ دفاتر آمبولانس خصوصی و دولتی، فوریت‏های پزشکی و اورژانس ۴۳۰ ۶,۵۰۰
۳۲۹ دفاتر یا مراکز پخش دارو ۸۷۶ ۱۱,۷۰۰
اتحادیه آبمیوه و بستنی و پالوده
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۶۵ فروشندگان انواع بستنی اعم از ماشینی، سنتی و فالوده ۱۲,۰۰۰ ۱۴,۰۰۰
۲۷۴ کافه تریا و آب‏میوه فروشی ۱۲,۰۰۰ ۱۴,۰۰۰
اتحادیه آرایشگران زنانه
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۴ آرایشگاه زنانه و سالن‏های زیبایی ۲۰,۰۰۰ ۱۷,۲۵۰
اتحادیه آرایشگران مردانه
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۳ آرایشگاه مردانه و سالن‏های زیبایی ۴,۰۹۴ ۶,۵۰۰
اتحادیه آهنکاران
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۲۲ فروشندگان انواع آهن‏آلات (تیرآهن، نبشی، سپری، ناودانی، تسمه، ورق، میله گرد و غیره) * ۱,۳۵۱ ۱۵,۰۰۰
۱۲۶ چلنگر * ۷,۳۹۱ ۱,۶۵۰
۱۲۷ فروشنده آهن و آلومینیوم قراضه * ۳,۴۱۵ ۶,۰۰۰
۱۲۸ سازنده و فروشنده درب و پنجره و دکور و مصنوعات فلزی وآلومینیوم  * ۱,۱۱۷ ۹,۷۵۰
۱۲۹ فروش میز، صندلی، کمد، فایل، کابینت، قفسه، کازیه و غیره از جنس فلزی ۵,۵۱۱ ۷,۱۵۰
۱۳۱ کلید ساز ۷,۳۹۱ ۴,۲۹۰
۱۳۲ تانکر ساز * ۱,۴۳۷ ۴,۹۵۰
۱۳۴ حلبی ساز و حلبی فروش نظیر لوله بخاری، ناودان، کانال کولر و اتصالات مربوطه * ۲,۱۲۲ ۴,۹۵۰
۱۳۵ فروشنده ورق حلب و کارگاه کرکره سازی ورق شیروانی و غیره ۲,۰۰۸ ۷,۱۵۰
۱۴۴ سازنده و فروشنده ظروف مس، برنج و روی ۲,۹۳۵ ۲,۱۴۵
۱۵۱ برش انواع ورق و صفحات فلزی ۶۱۲ ۵,۷۲۰
اتحادیه ابزارآلات صنعتی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۳۳۲ فروشندگان ابزار آلات صنعتی ۴,۶۱۰ ۱۲,۳۵۰
اتحادیه اغذیه فروشان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۷۷ کیوسک‏های فروش اغذیه ۱۲,۰۰۰ ۳,۰۰۰
۲۷۹ مرغ سوخاری، پیتزا و از این قبیل ۲۰,۰۰۰ ۱۸,۰۰۰
۲۸۰ ساندویچ و اغذیه فروشی ۱۵,۰۰۰ ۱۱,۰۰۰
اتحادیه الکتریک
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۶۶ موتورهای مولد برق، جوشکاری، الکتروموتور، ترانسفورماتور و انواع مشعل‏ها، مخزن پلاستیکی، لوازم تأسیساتی و حرارتی، سیم پیچی الکتروموتور، هواکش صنعتی فروشنده        ۲.۵۱۶ ۱۱,۴۴۰
۶۷ فروشنده قطعات ۹,۱۵۲
۳,۸۹۳
۶۸ تعمیرکننده  * ۲.۱۱۳ ۷,۲۰۰
۶۹ کرایه دهنده ۹,۹۸۴
۱,۶۱۳
۹۲ تابلوساز برق صنعتی ۹۴۱ ۱۲,۸۷۰
۹۳ فروشندگان لوازم برقی (لوستر و لوازم تزئینی، چراغ‏های تزئینی، چراغ‏های فلورسنت اعم از پارکی و خیابانی و سقفی و دیواری، آباژور، هواکش، آنتن  و نظایر آن) ۴,۸۴۵ ۱۱,۴۴۰
۱۰۳ فروشنده لوازم مهندسی و نقشه کشی ۱,۱۹۹ ۶,۵۰۰
۱۰۷ فروشنده لوازم و دستگاه‏های آتش‏نشانی ۲,۴۰۹ ۷,۸۰۰
۱۰۸ لوازم و وسائل آرایشگاه زنانه و مردانه اعم از الکتریکی و غیر الکتریکی و لوازم مربوط به آن‏ها ۲,۱۴۰ ۸,۴۵۰
۲۹۴ فروشندگان و تعمیرکاران انواع آسانسور و بالابر ۲,۷۷۲ ۱۴,۳۰۰
۳۰۳ تعمیرکنندگان لوازم خانگی و آرایشگاهی و نظایر آن (باستثناء لوازم صوتی و تصویری، حرارتی و برودتی) ۲,۱۱۳ ۳,۳۸۰
۳۱۹ دفاتر سیم کشی برق ساختمانی و نظایر آن ۴,۹۶۷ ۴,۸۷۵
اتحادیه بارفروشان آجیل و خشکبار
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۶۳ خشکبار فروشی ۳,۴۳۲ ۷,۸۰۰
۳۰۰ سقط فروشان ۶,۳۷۵ ۷,۸۰۰
اتحادیه بارفروشان میوه تره بار
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۵۳ فروشنده انواع میوه، صیفی و سبزیجات ۵,۰۰۰ ۴,۲۹۰
۲۷۸ کیوسک‏های فروش میوه ۸,۵۵۳ ۲,۸۶۰
۳۰۱ فروشندگان میوه و تره بار (بارفروشان عمده) * ۴,۲۴۳ ۹,۹۰۰
اتحادیه باطریسازان و باطری فروشان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۳۹ تعمیرکار، سرویس کار و شارژکننده کولر، دینام،  باطری‏ساز و سیم‏کش اتومبیل ۲,۲۱۷ ۶,۵۰۰
۵۰ تزئینات و لوکس فروشی  انواع خودرو از هر حیث (دزدگیر و غیره ) ۸,۵۳۴ ۱۴,۳۰۰
۷۰ فروشنده انواع باطری خشک و تر ۹,۵۰۳ ۳,۹۰۰
اتحادیه برنج فروشان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۲۷ فروشنده گونی و چتایی ۱,۱۴۷ ۴,۲۹۰
۲۸۸ انباری ۳,۴۳۲ ۲,۸۶۰
۲۸۹ انبارداری کالا * ۸۷۸ ۷,۲۶۰
۲۵۷ برنج فروش و حق العمل کاران برنج ۱,۷۵۵ ۱۰,۰۱۰
اتحادیه بلور و چینی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۲۰ فروشندگان بلور و ظروف چینی، سرامیک استیل، سفال و گلدان سفالی، گلی و غیره ۲,۴۳۴ ۹,۱۰۰
اتحادیه پارچه فروشان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۲۳ فروشگاه‏ها و نمایندگی‏های کارخانجات نساجی ۱,۹۳۱ ۱۰,۰۱۰
۲۲۴ بنکداران و طاقه فروشان پارچه اعم از پشمی، نخی، ابریشمی، الیاف مصنوعی ۳,۷۴۲ ۱۳,۰۰۰
۲۲۵ بزاز (مترفروش) ۱,۹۳۱ ۱۰,۰۱۰
۲۲۶ پرده دوز و پرده فروش و لوازم پرده ۴,۳۱۲ ۹,۱۰۰
اتحادیه پزندگان و چلو کبابی‌ها
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۲۷ عاملین فروش مواد نفتی و گازی (غیر پمپ بنزین) * ۲۳۶ ۸,۲۵۰
۱۶۲ ذغال فروش و هیزم فروش ۱۶,۵۰۷ ۱,۴۳۰
۲۴۹ طباخی ( کله و پاچه، سیراب و شیردان ) جگرکی، کبابی و آشپزی از قبیل حلیم، شیر برنج، فرنی، آش و غیره ۶,۷۸۸ ۵,۷۲۰
۲۷۲ چلوکبابی و چلو خورشتی ۴,۴۸۵ ۲۰,۰۲۰
۲۷۳ کافه رستوران و سلف سرویس ۷,۶۲۸ ۸,۵۸۰
۲۷۵ قهوه خانه ۴,۱۳۴ ۴,۲۹۰
۲۷۶ قهوه خانه سنتی یا سفره خانه سنتی که به طبخ و سرو انواع غذاها می‏پردازند ۷,۶۲۸ ۷,۸۰۰
۲۸۱ خوراک‌پزی‏های متفرقه ۴,۱۳۴ ۲,۸۶۰
۳۲۶ رستوران‏های بزرگ غذایی ۳,۲۲۱ ۲۱,۴۵۰
۳۳۳ کته پزی ۴,۱۳۴ ۱۲,۸۷۰
۳۳۴
آشپزخانه
۹,۵۵۳ ۱۴,۳۰۰
۲۶۶ فروشندگان مواد غذایی آماده به طبخ ۴,۴۸۵ ۱۱,۷۰۰
اتحادیه پلاسکو و ملامین
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۷۲ فروشندگان مصنوعات پلاستیکی و لاستیکی و ملامین و مشمع و اسفنج و تورهای نایلونی و انواع آن ۲,۹۳۸ ۱۴,۳۰۰
اتحادیه پوشاک
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۰۷ فروشنده پوشاک اعم از مردانه، زنانه و بچه گانه ۵,۳۸۵ ۱۰,۰۱۰
۲۳۲ پوشاک مجلسی، خارجی و بوتیک ۵,۳۸۵ ۱۴,۳۰۰
اتحادیه تاسیسات حرارتی و دفاتر مهندسی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۹۱ موسسات حفاری (چاه‏های عمیق و نیمه عمیق) ۴۴۳ ۶,۴۳۵
اتحادیه تجهیزات پزشکی و عینک‌سازان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۹۱ فروشندگان کالاهای پزشکی و آزمایشگاهی و دندانپزشکی ۲,۴۴۶ ۱۴,۳۰۰
۳۳۸ فروشنده و تعمیرکننده انواع مختلف عینک ۲,۲۸۵ ۸,۵۸۰
اتحادیه تراشکاران و ریخته‌گران
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۳۶ ریخته گر و چدن ریز * ۴,۸۸۷ ۲,۴۷۵
۱۳۷ تراشکار * ۲,۲۱۷ ۱۳,۵۰۰
۲۹۷ تعمیرات و جوشکاری آلومینیوم * ۲,۲۱۷ ۶,۷۵۰
اتحادیه تعمیر کاران لوازم خانگی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۷۳ تعمیرکننده دستگاه‏های تصفیه آب و انواع پمپ‏های آب و باد ۱,۵۹۲ ۷,۸۰۰
۷۷ تعمیرکننده چرخ خیاطی، ماشین‏های جوراب بافی، کاموا‌بافی ۲,۱۱۳ ۳,۹۰۰
۸۱ تعمیرکننده لوازم خانگی (صوتی، تصویری، حرارتی و برودتی) و نظایر ۲,۱۱۳ ۷,۸۰۰
۸۷ تعمیرکننده آب سردکن، ماشین‏های بستنی سازی و اجناس مشابه ۲,۱۱۳ ۷,۸۰۰
۹۶ تعمیرکننده چراغ‏های توری، بادی، باطری‌دار، فانوس، خوراک پزی، روشنایی (برقی، نفت سوز، گاز سوز) ۲,۱۱۳ ۱,۳۰۰
اتحادیه تعمیر کاران اتومبیل (سبک و سنگین)
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۳۲ ماشین شویی (کارواش) * اتوماتیک       ۹۴۸ ۶,۷۵۰
۳۳ معمولی          ۹۴۸ ۴,۵۰۰
۴۰ صافکاری، جوشکاری و تعمیرکار انوع سپر خودرو، آبکاری  و قیرپاشی اتومبیل (ایزولاسیون) * ۳,۱۶۸ ۹,۹۰۰
۴۱ لنت کوبی صفحه کلاچ * ۲,۲۱۷ ۹,۰۰۰
۴۲ رادیاتورسازی (تعمیر و بازسازی کننده) * ۲,۲۱۷ ۶,۷۵۰
۴۳ آهنگر اتومبیل و کمک فنرساز * ۱۲,۷۹۳ ۶,۷۵۰
۴۴ نقاش اتومبیل * ۲,۲۱۷ ۷,۴۲۵
۴۶ تعمیرگاه اتومبیل سواری * ۲,۲۱۷ ۷,۴۲۵
۴۷ مجموعه تعمیرگاهی بیش از یک نوع فعالیت * ۲,۲۱۷ ۱۳,۲۰۰
۴۸ تعمیرگاه‌های ماشین‏های سنگین از قبیل کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی‏بوس * ۲,۲۱۷ ۱۱,۲۵۰
۵۳ تعمیرکار ماشین آلات صنعتی، راه‌سازی، کشاورزی و ساختمانی * ۱,۵۹۲ ۶,۷۵۰
۲۹۳ تعمیرکاران انواع اگزوز اتومبیل * ۲,۲۱۷ ۶,۷۵۰
۳۳۱ تعمیرگاه  CNG ۱,۵۹۲ ۷,۸۰۰
۳۴۴ مرکز تشخیص عیب و رنگ خودرو ۸,۵۸۰ ۷,۱۵۰
۳۴۵ اطاق سازی * ۱,۴۳۷ ۹,۰۰۰
سرامیک خودرو * ۹۴۸ ۱۲,۰۰۰
اتحادیه تعویض کنندگان و فروشندگان روغن اتومبیل
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۴۵ تعویض و فروش روغن اتومبیل * ۲,۲۱۷ ۹,۹۰۰
۱۹۰ فروشندگان انواع روغن موتور، ضد یخ، گریس، اسیدهای چرب صنعتی، روغن وسوخت‏های معدنی ۱,۶۶۹ ۱۵,۶۰۰
اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۲۳۸ فروشنده صنایع دستی ۱,۹۸۴ ۵,۲۰۰
اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۱۱ دفاتر فروش انواع آجر، بلوک، سنگ ساختمانی، قطعات بتنی و فوم بتن ۱,۲۸۰ ۱۰,۷۲۵
۱۱۳ فروشندگان مصالح ساختمانی و بنایی  * ۱,۸۹۵ ۱۲,۳۷۵
۱۱۴ حکاکی و فروش سنگ قبور * ۴,۱۰۶ ۶,۷۵۰
۱۱۵ فروشندگی کناف و نصب انواع لوازم گچی تزئینی پیش‏ساخته ۲۴۲ ۸,۵۸۰
۱۲۱ فروشندگان لوله – ورق ایرانیت ۴,۲۳۵ ۹,۱۰۰
۱۲۳ دفاتر اجاره داربست فلزی ۱,۶۱۳ ۸,۵۸۰
۱۲۵ دفاتر فروش شن و ماسه ۴۵۷ ۹,۱۰۰
۲۹۰ فروشندگان وسائل دست دوم اعم از خانگی و ساختمانی ۳,۴۱۵ ۵,۲۰۰
اتحادیه خدمات و فروشندگان لاستیک خودرو
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۳۸ تنظیم و میزان فرمان و بالانس چرخ اتومبیل وپنچرگیری * ۲,۲۱۷ ۴,۹۵۰
۱۸۳ فروشندگان انواع لاستیک اتومبیل ۳,۴۴۹ ۱۵,۶۰۰
اتحادیه خرازی و تریکو
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۰۲ فروش اسباب بازی، لوازم جشن و تولد ۳,۰۳۰ ۱۰,۴۰۰
۱۱۸ فروشندگان چراغ‏های تزئینی و آئینه و شمعدان ۳,۶۷۶ ۷,۸۰۰
۲۱۱ تریکوباف، کشباف، جوراب باف ۱,۱۸۱ ۸,۹۷۰
۲۱۲ فروشنده تریکو ، کشباف، جوراب و لباس زیر ۳,۰۴۲ ۸,۹۷۰
۲۱۳ فروشنده حوله، پتو، ملحفه، روتختی، تشک آماده و نظایر آن ۲,۵۶۵ ۹,۷۵۰
۲۱۴ فروشنده انواع مختلف روسری ۵,۱۴۴ ۵,۸۵۰
۲۲۰ کاموا فروش ۲,۳۸۴ ۷,۸۰۰
۲۲۸ زری باف، ترمه باف، گلابتون دوز (تهیه کننده و فروشنده) ۱,۲۲۲ ۵,۷۲۰
۲۲۹ گلدوزی روی پارچه بوسیله ماشین ۱,۲۲۲ ۴,۲۹۰
۲۳۰ فروشنده و کرایه دهنده لباس عروس ۳,۴۲۷ ۱۴,۲۰۳
۲۳۱ حجله، خنچه (کرایه دهنده) ۳,۴۲۷ ۷,۱۵۰
۲۳۳ فروشنده لباس، تجهیزات و لوازم ورزشی ۳,۲۹۸ ۹,۲۹۵
۲۳۴ خراز ۲,۹۹۳ ۷,۱۵۰
۲۳۶ سیسمونی کودک و فروشگاه‏های لباس کودک ۴,۱۸۸ ۱۳,۷۲۸
۳۴۲ سازنده و فروشنده مجسمه، سردیس و تندیس ۱,۸۳۸ ۷,۱۵۰
اتحادیه خشکشویی و لباسشویی وقالیشویی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۸۸ خشک شویی، سفید شویی ۳,۱۶۸ ۸,۹۷۰
۱۸۹ رنگرزی، گلدوزی، سنگ زنی انواع البسه * ۴,۴۷۷ ۳,۳۰۰
۲۱۹ رفوگری فرش و قالی‏شویی اعم از کارگاه و غیره * ۱,۷۰۳ ۹,۹۰۰
اتحادیه خواربار و سقط، لبنیات و چای خشک فروشان رشت
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۹ بسته بندی انواع کالا ۸۷۶ ۵,۲۰۰
۱۰۹ روغن گیری (از قبیل کنجد، زیتون) ۱۶,۵۰۷ ۷,۸۰۰
۲۳۹ سردخانه مواد غذایی ۴۵ ۷,۸۰۰
۲۵۲ بارفروشان و بنکداران که معاملات سلف انجام می‏دهند ۴,۲۴۵ ۱۱,۴۴۰
۲۵۴ مواد لبنی ۱۱,۱۴۲ ۷,۸۰۰
۲۵۵ عطار ۶,۳۷۵ ۵,۸۵۰
۲۵۶ خواربارفروش ۵,۰۰۰ ۵,۸۵۰
۲۵۸ دارو و گیاهان طبی ۵,۴۶۴ ۵,۸۵۰
۲۶۲ فروشنده چای اعم از بسته بندی و فله، داخلی و خارجی ۶,۸۶۳ ۷,۸۰۰
۲۶۴ فروشندگان یخ ۵,۵۴۳ ۲,۸۶۰
۲۶۹ فروشندگان سرکه و ترشیجات و آب قوره ۴,۵۹۷ ۴,۲۹۰
۲۹۹ فروشندگان سیگارت ۲,۴۰۹ ۷,۸۰۰
۳۲۵ زیتون فروشی ۴,۵۹۷ ۷,۸۰۰
۳۲۷ فروشندگان عسل ۴,۵۹۷ ۷,۸۰۰
۳۳۶ نمایندگی فروش آب معدنی، نوشابه و غیره ۵,۰۶۸ ۷,۸۰۰
اتحادیه خیاطان مردانه و زنانه
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۲۰۸ خیاط زنانه (تک دوز) ۴,۳۱۲ ۷,۸۰۰
۲۰۹ خیاط مردانه(تک دوز) ۴,۳۱۲ ۷,۸۰۰
۲۲۱ تولیدکننده و فروشنده کلاه ۶,۵۵۶ ۲,۸۶۰
۲۳۷ فروشنده و دوزنده علائم و وسایل نظامی ۳,۸۵۶ ۳,۹۰۰
۳۱۸ تعمیرات لباس ۴,۳۱۲ ۴,۵۵۰
اتحادیه درود گران و مبلسازان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۵۴ کارگاه چوب بری و پرس کاری چوب * ۱,۷۵۵ ۱۶,۲۰۰
۱۵۵ فروشندگان انواع چوب و الوار ۱,۲۳۳ ۱۴,۰۴۰
۱۵۷ سازنده درب، پنجره، دکور و مصنوعات چوبی مانند میز، صندلی، کمد، فایل، کابینت، قفسه،کازیه و غیره * ۳,۸۳۰ ۱۳,۲۰۰
۱۵۸ فروشنده درب، پنجره، دکور و مصنوعات چوبی مانند میز، صندلی، کمد، فایل، کابینت، قفسه،کازیه و غیره از جنس چوب ۲,۶۵۱ ۱۴,۳۰۰
۱۵۹ فروشنده درب و پنجره ضد سرقت ۳,۶۹۶ ۱۱,۴۴۰
۱۶۰ سازنده و فروشنده انواع جعبه‏های چوبی (فروشندگان مبلمان و سرویس خواب) * ۲,۶۵۱ ۲۲,۵۰۰
۱۶۱ خاتم ساز و منبت کار، قنداق ساز تفنگ و نظائر آن ۳,۱۳۸ ۳,۹۰۰
۲۱۰ خیاط سری دوز ۳,۷۵۵ ۷,۸۰۰
۳۲۲ تعمیرکاران مبل و لوازم چوبی * ۳,۸۳۰ ۶,۷۵۰
۳۴۰ دوخت روکش مبل (لباس مبل) ۴,۳۱۲ ۵,۸۵۰
اتحادیه دوچرخه و موتور سیکلت
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۵۴ موتور سیکلت و سه چرخه موتوری فروشنده     ۲.۸۵۸ ۸,۵۸۰
۵۵ فروشنده قطعات۶.۱۵۱ ۸,۵۸۰
۵۶ تعمیرکار  *  ۵.۲۸۸ ۴,۵۰۰
۵۷ فروشنده     ۲.۸۵۸ ۸,۵۸۰
۵۸ دوچرخه فروشنده قطعات۶.۱۵۱ ۶,۴۳۵
۵۹ تعمیرکار *   ۵.۲۸۸ ۲,۲۵۰
۶۰ کرایه‏دهنده ۲.۸۵۸ ۷۸۷
اتحادیه رنگ، میخ، قفل، لولا و تخته سه‌لا
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۳۰ فروش قفل و لولا، یراق آلات و پیچ و مهره و غیره ۵,۴۷۴ ۱۰,۷۲۵
۱۵۲ فروشنده لوازم سیمی از قبیل لوازم آشپزخانه، کتابخانه، قفسه، قفس پرندگان و امثال آن‏ها ۲,۳۷۶ ۷,۸۰۰
۱۵۳ فروشنده میخ ۲,۹۹۳ ۹,۱۰۰
۱۵۶ فروشندگان فیبر و تخته سه لا و تراورس و نئوپان و فرمیکا و غیره ۱,۲۳۳ ۱۱,۷۰۰
۱۸۷ فروشندگان انواع رنگ ساختمان و اتومبیل ۹۵۸ ۱۱,۷۰۰
۳۲۴ فروشگاه‏ها و توزیع کنندگان انواع مختلف چسب ۲,۸۵۱ ۵,۸۵۰
اتحادیه سازندگان تابلوهای نئون پلاستیک
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۶۷ نقاش تابلو، تابلو نویس، پرده نویس، فروشنده پوستر و تابلوهای نقاشی ۳,۶۰۳ ۳,۹۰۰
۱۶۹ حکاک، پلاک ساز، مهر ساز، کلیشه ساز، گراور و لیتوگراف ۳,۹۷۶ ۵,۸۵۰
۱۸۴ فروشندگان و سازندگان تابلوهای نئون، فلورسنت و پلاستیکی ۱,۴۰۸ ۱۴,۰۴۰
۲۹۶ کارگاه‏های تولیدی سنگ و بلوک زنی ماشینی * ۱,۸۹۵ ۱۲,۰۰۰
اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۹۷ انواع مختلف ساعت عمده فروش ۴.۷۱۲ ۹,۳۶۰
۹۸ تعمیر کننده   ۲.۱۱۳ ۳,۹۰۰
۱۳۸ جواهرساز و جواهر فروش ۳,۵۹۰ ۲۸,۶۰۰
۱۳۹ ر ۳,۵۹۰ ۲۸,۰۸۰
۱۴۰ فروشنده لوازم و ابزار زرگری، لحیم کاری، سفیدکاری و تعمیرات طلا ۳,۵۹۰ ۱۱,۷۰۰
۱۴۱ فروش زیورآلات بدلی ۱,۰۴۷ ۹,۱۰۰
۱۴۲ نقره فروش ۳,۵۹۰ ۱۴,۰۴۰
۱۴۳ فروشندگان اشیاء لوکس و نفیس (غیرزیرخاکی) ۱,۹۸۴ ۲۳,۴۰۰
۲۹۵ صرافان و تبدیل کنندگان ارز ۲,۸۰۱ ۱۱,۷۰۰
اتحادیه شیشه بران و شیشه فروشان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۳۶ فروشندگان شیشه اتومبیل ۱۰,۵۷۱ ۸,۹۷۰
۱۱۶ فروشندگان شیشه ساختمانی ۱,۸۹۵ ۹,۳۶۰
۱۱۷ فروشندگان انواع درب‏های شیشه‏ای و دکوراسیون شیشه‏ای (سکوریت) ۱,۸۹۵ ۸,۹۷۰
۱۱۹ فروشندگان آئینه و قاب و چاپ عکس، گل زنی روی ظروف و شیشه ۴,۴۷۷ ۵,۸۵۰
۳۲۰ نصب درب اتوماتیک ۲,۰۰۸ ۱۴,۰۴۰
اتحادیه عرضه کنندگان محصولات فرهنگی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۱ عرضه کنندگان محصولات فرهنگی و هنری ۵,۴۹۱ ۳,۹۰۰
اتحادیه عکاسان و فیلمبردارن
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۰ استودیو عکاسی و مونتاژ فیلم ۱,۸۶۰ ۱۰,۹۲۰
۱۲ فروشندگان و اجاره دهندگان دستگاه‏های صوتی، تصویری و تجهیزات فیلمبرداری ۳,۷۷۶ ۵,۷۲۰
۱۶۸ فتوکپی، اوزالید، پرس جلد پلاستیک و نظائر آن ۵۳۱ ۵,۸۵۰
۳۳۷ فروش سیستم‏های حفاظتی و دوربین‏های مدار بسته ساختمانی ۳,۲۰۳ ۱۱,۴۴۰
اتحادیه فرش ماشینی و موکت و تزئینات ساختمانی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۲۰ حق العمل کارداخلی و امانت کار (سمسار) ۳,۷۷۶ ۲,۹۹۰
۲۱۶ فروشنده فرش دستباف، قالی، قالیچه و تابلو فرش ۳,۵۲۴ ۱۸,۷۲۰
۲۱۷ فروشنده فرش ماشینی و موکت ۲,۷۴۱ ۱۴,۹۵۰
۲۱۸ فروشنده کفپوش، پرده کرکره، کاغذ دیواری و غیره ۴,۲۹۰ ۱۲,۶۷۵
اتحادیه فروشندگان پلاستیک، نایلون و سفره جات
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۸۲ فروشندگان ظروف پلاستیکی یک بار مصرف ۲,۹۳۸ ۷,۸۰۰
اتحادیه فروشندگان کتاب و لوازم التحریر و چاپخانه‌داران
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۲۵ دارالترجمه ۱,۶۴۶ ۹,۱۰۰
۱۶۳ کتاب فروشی چند منظوره ۴,۳۵۶ ۲۶,۰۰۰
۱۶۴ فروشنده کتاب و لوازم التحریر ۴,۳۵۶ ۸,۵۸۰
۱۶۵ چاپخانه ۲۰۳ ۱۸,۷۲۰
۱۷۰ فروشندگان کارت‏های ویزیت، کارت عروسی، کارت پستال و نظائر آن ۷,۱۷۴ ۵,۸۵۰
۱۷۱ صحافی ۱,۱۵۳ ۵,۸۵۰
۳۰۵ فروشندگان انواع کاغذ و مقوا ۲,۰۷۹ ۷,۸۰۰
۳۰۶ فروشندگان انواع کاغذ و مقوا مستعمل ۲,۰۷۹ ۳,۹۰۰
اتحادیه فروشندگان گل و گیاه و سموم و لوازم کشاورزی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۰۱ اسلحه، لوازم شکار و ماهیگیری ۴,۱۴۹ ۱۰,۴۰۰
۱۸۶ فروشندگان انواع داروهای دامی، سموم دفع آفات نباتی و مواد غذایی حیوانی ۱,۸۲۳ ۵,۸۵۰
۲۵۱ فروشندگان لوازم و تاسیسات دامی و مرغداری و غیره ۲,۴۱۳ ۵,۸۵۰
۲۵۹ گل فروش ۱,۸۴۸ ۱۱,۷۰۰
۲۶۰ پرورش گل ۱۳۱ ۳,۹۰۰
۳۰۹ فروشندگان خوراک دام و طیور ۱,۹۷۷ ۷,۸۰۰
اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۷۱ فروشنده        ۲.۷۹۴ ۱۲,۸۷۰
۷۲ دستگاه‏های تصفیه آب و انواع پمپ‏های آب و باد فروشنده قطعات ۱۰,۷۲۵
۳,۲۰۳
۷۴ کرایه دهنده   ۳.۲۰۳ ۷,۸۶۵
۷۵ چرخ خیاطی، ماشین‏های جوراب بافی، کاموا بافی فروشنده        ۳.۴۳۵ ۷,۸۰۰
۷۶ فروشنده قطعات ۵۷۱ ۳,۹۰۰
۷۸ لوازم خانگی (صوتی، تصویری، حرارتی و برودتی) و نظایر نمایندگی فروش ۱۴,۰۴۰
۲,۵۸۷
۷۹ فروشنده        ۲.۵۸۷ ۱۱,۷۰۰
۸۰ فروشنده قطعات ۷,۰۲۰
۲,۵۱۶
۸۵ فروشنده           ۶۰۷ ۹,۷۵۰
۸۶ آب سردکن، ماشین‏های بستنی سازی و اجناس مشابه فروشنده قطعات ۵,۸۵۰
۲,۵۱۶
۹۴ چراغ‏های توری، بادی، باطری دار، فانوس، خوراک پزی، روشنایی (برقی، نفت سوز، گاز سوز) فروشنده        ۴.۶۵۶ ۲,۶۰۰
۹۵ فروشنده قطعات ۲,۶۰۰
۲,۵۱۶
۹۹ قپان و سایر دستگاه‏های توزین عمده‏فروش  ۲.۱۱۱ ۷,۸۰۰
۱۰۰ خرده‏فروش   ۲.۱۱۱ ۵,۸۵۰
باسکول ۲,۱۱۱ ۱۵,۶۰۰
۱۳۳ کرایه دهندگان میز، صندلی و ظروف ۴,۰۳۲ ۶,۲۴۰
۲۶۱ فروشندگان انواع گل مصنوعی ۲,۹۳۳ ۶,۲۴۰
اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمانی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند (ریال- ماهیانه) قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
۱۱۲ فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمانی از قبیل کاشی، سرامیک، روشویی، وان حمام و غیره ۶,۹۸۱ ۱۳,۵۲۰
۱۲۴ دفاتر اجرای ایزولاسیون، کنتکس و مشابه ۳,۸۷۴ ۸,۳۲۰
۱۴۶ دفاتر تخلیه چاه و لوله بازکنی ۳,۸۷۴ ۵,۲۰۰
۱۴۷ دفاتر لوله کشی آب سرد و گرم ۵,۱۷۴ ۷,۸۰۰
۱۴۸ دفاتر لوله کشی گاز شهری ۵,۱۷۴ ۷,۸۰۰
۱۴۹ فروشنده لوازم لوله کشی و انواع شیلنگ و شیر آلات عمده‏فروش    ۱.۱۶۴ ۱۴,۰۴۰
۱۵۰ خرده‏فروش    ۹.۳۴۵ ۹,۳۶۰
اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۲۴۳ فروشندگان مرغ و تخم مرغ ۱۰,۵۶۵ ۸,۹۷۰
۲۴۴ فروشندگان مرغ – جوجه چند روزه و طیور زنده ۱۰,۵۶۵ ۷,۸۰۰
۲۴۵ فروشندگان تخم مرغ (کل فروش) ۱۰,۵۶۵ ۷,۸۰۰
۲۴۶ فروشنده پرندگان غیر خوراکی (طوطی، بلبل، قناری و نظائر آن) ۳,۹۴۲ ۳,۹۰۰
۲۴۸ فروشندگان کله و پاچه، سیراب و شیردان، دل و جگر و غیره بصورت خام ۱۲,۰۳۷ ۵,۸۵۰
۲۵۰ فروشندگان ماهی‏های تزئینی و آکواریم و خوراک ماهی‌های تزئینی و تجهیزات آکواریم ۲,۹۲۰ ۵,۸۵۰
۲۷۰ سوپرمارکت و مواد پروتئینی ۸,۴۱۱ ۹,۳۶۰
۲۷۱ فرآورده‏های گوشتی از قبیل سوسیس، کالباس، همبرگر و غیره ۱۰,۱۰۹ ۱۰,۹۲۰
اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۸۲ فروشنده      ۱.۸۸۴ ۹,۷۵۰
۸۳ ماشین‏های اداری و ماشین‏های چاپ و نظایر فروشنده قطعات ۹,۷۵۰
۱,۹۲۸
۸۴ تعمیرکننده ۷,۸۰۰
۲,۱۱۳
۸۸ فروشنده      ۳.۴۱۱ ۷,۸۰۰
۸۹ آلات موسیقی فروشنده قطعات ۷,۸۰۰
۱,۹۲۸
۹۰ تعمیرکننده   ۳.۷۵۲ ۵,۲۰۰
۹۱ کرایه‏دهنده  ۴.۰۳۲ ۵,۸۵۰
۱۰۴ فروشنده و تعمیرکار تلفن ۳,۶۹۶ ۵,۲۰۰
۱۰۵ رایانه(نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری، فروشنده سخت‌افزار، نرم‌افزار، لوازم مصرفی از قبیل دیسکت و نظایر آن و ارائه خدمات نقشه کشی، تایپ و چاپ رایانه‌ای) ۲,۱۱۳ ۱۰,۴۰۰
۱۰۶ ارائه خدمات اطلاع رسانی (اینترنت و سرویس‏های محلی) و دفاتر روزنامه اینترنتی و غیر اینترنتی ۱,۶۴۶ ۱۹,۵۰۰
۲۸۷ کلوپ تفریحی ۵,۴۹۱ ۷,۸۰۰
۳۰۴ فروشندگان و تعمیرکاران انواع موبایل (تلفن همراه) ۳,۶۹۶ ۱۲,۴۸۰
۳۰۷ فروشندگان و تعمیرکاران قطعات الکترونیک ۳,۲۰۳ ۱۲,۴۸۰
۳۱۱ کافی نت ۵,۴۹۱ ۸,۵۸۰
اتحادیه قصابان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۷۴ فروشندگان انواع پوست خام و چرم، جیر و ورنی (طبیعی یا مصنوعی ) ۳,۸۶۶ ۵,۲۰۰
۲۴۰ فروشندگان گوشت گاو اعم از فله و بسته بندی ۷,۱۸۴ ۹,۳۶۰
۲۴۱ فروشندگان گوشت گوسفند اعم از فله و بسته بندی ۹,۲۱۱ ۹,۳۶۰
۲۴۲ فروشندگان ماهی و میگو ۱۰,۵۶۵ ۸,۵۸۰
اتحادیه قنادان و آبنبات ریز و نقل ریزان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۴۵ فروشندگان لوازم قنادی ۳,۲۰۳ ۸,۵۸۰
۲۸۲ کارگاه تولید انواع شیرینی خشک و تر ۱,۱۰۹ ۸,۹۷۰
۲۸۳ قنادی و شیرینی فروشی (سازنده و فروشنده) ۲,۴۳۵ ۱۱,۷۰۰
۲۸۴ آب نبات پز و آب نبات فروش ۱۰,۳۴۸ ۳,۹۰۰
۲۸۵ کلوچه پز و کلوچه فروش ۱۰,۳۴۸ ۵,۸۵۰
۲۸۶ تریا قنادی ۱,۹۷۱ ۷,۸۰۰
اتحادیه کفاشان و کفش فروشان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۴۹ سراج با تودوزی اتومبیل ۸,۵۳۴ ۳,۹۰۰
۱۷۵ فروشندگان انواع پوشاک از چرم طبیعی یا مصنوعی و غیره ۵,۳۸۵ ۱۱,۷۰۰
۱۷۶ تولیدکنندگان و فروشندگان انواع چمدان، ساک، کفش، کیف و مصنوعات وابسته ۵,۷۹۹ ۱۴,۰۴۰
۱۷۷ کفشدوز و کفش فروش (دست دوز) ۴,۵۶۹ ۱۱,۷۰۰
۱۷۹ تعمیرکنندگان کفش، کیف و قالب‏های کفش ۸,۸۷۰ ۲,۶۰۰
۱۸۰ فروشندگان لوازم کفاشی و سراجی ۱۴,۲۲۸ ۴,۲۹۰
۱۸۱ فروشندگان و تعمیرکنندگان جزء چرم و پسائی سازان ۳,۸۶۶ ۵,۲۰۰
۲۱۵ فروشنده چادر و سایبان برزنتی ۶,۵۴۹ ۱۰,۷۲۵
اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی و گرمابه داران
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۹ مؤسسات ورزشی و ژیمناستیک، استخر شنا، سالن ماساژ، حمام، سونا و مشابه ۸۴ ۱۰,۹۲۰
۱۸۵ فروشگاه لوازم بهداشتی، عطر و ادکلن ۴,۴۳۵ ۱۴,۰۴۰
اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل (سبک و سنگین)
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۳۴ قطعات منفصله و لوازم یدکی وسائط نقلیه عمده‏فروش  ۱.۵۶۸ ۱۶,۹۰۰
۳۵ خرده‏فروش ۴.۱۹۵ ۸,۴۵۰
۳۷ اوراق کنندگان اتومبیل و اوراق فروش * ۲,۲۳۱ ۷,۵۰۰
۲۹۲ فروشندگان انواع اگزوز اتومبیل ۴,۱۹۵ ۷,۱۵۰
اتحادیه مشاورین املاک
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۲۱ مشاور املاک ۴,۰۱۹ ۱۲,۶۷۵
اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۸ فروش قایق‏های تفریحی (تاکسی‏های آبی) ۴۳۰ ۱۰,۴۰۰
۶۱ کرایه دهندگان جرثقیل ۱۸۶ ۱۷,۱۶۰
۶۲ دفاتر تاکسی تلفنی و تاکسی بار ۴۳۰ ۸,۵۸۰
۶۳ دفاتر تاکسی تلفنی و تاکسی بار  بدون فضای پارکینگ ۴۳۰ ۱۳,۰۰۰
۶۴ کرایه دهندگان سواری ۴۳۰ ۷,۸۰۰
۲۹۸ پیک موتوری ۴۳۰ ۱,۹۵۰
اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۲۶۸ نانوایی فانتزی و پزندگان و فروشندگان انواع نان روغنی ۲,۲۳۷ ۱۱,۷۰۰
اتحادیه نانوایان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۱۰ کارگاه‏های آرد کننده برنج ۱۱۴ ۳,۹۰۰
۲۶۷ نانوایی ماشینی و سنتی ۲,۰۵۲ ۸,۵۸۰
۳۰۸ فروشندگان و تعمیرکاران وسایل نانوایی ۸۴۰ ۷,۸۰۰
۳۱۶ نانوایی‏هایی که بصورت مجتمع فعالیت دارند اعم از لواشی، تافتون و غیره ۲,۵۸۷ ۱۸,۷۲۰
۳۴۱ آرد فروشی ۶,۸۶۳ ۵,۸۵۰
اتحادیه ندافان و پیراهن دوزان
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۱۷۳ فروشندگان تشک، خوشخواب و بالش‏های اسفنجی، ابری، روتختی و کالای خواب ۲,۵۶۵ ۱۴,۰۴۰
۲۰۶ فروشنده پنبه، پشم، کرک و مو ۳,۱۷۸ ۳,۹۰۰
۲۲۲ دوزنده و فروشنده انواع مختلف لحاف و تشک (سنتی) ۴,۳۱۲ ۱,۹۵۰
۲۳۵ اشخاصی که ضایعات نخ، پشم و غیره را پس از حلاجی به فروش می‏رسانند ۴,۳۱۲ ۳,۹۰۰
۲۴۷ فروشندگان پرمرغ و طیور اعم از اینکه شسته شود یا به صورت اولیه معامله شود * ۳,۱۷۸ ۱,۶۵۰
۳۱۷ پیراهن دوزان ۴,۶۹۳ ۷,۰۲۰
اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۲۹ تا ۱۰۰ متر مربع             ۸۰۴ ۸,۹۷۰
۳۰ نمایشگاه‏ها و فروشگاه‏های اتومبیل از ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربع   ۸۰۴ ۱۱,۲۱۳
۳۱ بیشتر از ۱۵۰ مترمربع     ۸۰۴ ۱۳,۴۵۵
۵۱ فروشنده      ۹۳۲ ۱۳,۴۵۵
۵۲ ماشین آلات صنعتی، راه‌سازی، کشاورزی و ساختمانی فروشنده قطعات و کرایه‌دهندگان     ۱.۸۸۴ ۱۳,۴۵۵
۶۵ پارکینگ عمومی ۵۰ ۱۰,۴۰۰
اتحادیه هتل داران، مهمانپذیران و تالار جشن‏های عروسی
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
هتل ۱,۳۳۰ ۱۸,۲۰۰
۳۲۱ مهمان‏سرا، مهمانپذیر و مسافرخانه ۱,۳۳۰ ۱۶,۳۸۰
۳۲۲ تشریفات عروسی ۴,۰۳۲ ۵,۲۰۰
کد تعرفه نوع فعالیت بهای خدمات پسماند قیمت پایه عوارض ۱۴۰۳ (ریال)
(ریال- ماهیانه)
۳۲۱ خودروگذر ۷,۶۲۸
۳۲۲ گاری کباب‌ها ۴,۱۳۴
فروشگاه‏های تک منظوره: فروشگاه‏هایی با متراژ حداقل ۱۵۰ مترمربع هستند که تنها به عرضه یک گروه کالایی خاص مبادرت می‏نمایند
فروشگاه‏های چندمنظوره: فروشگاه‏هایی با متراژ حداقل ۵۰۰ مترمربع هستند که به عرضه بیش از یک نوع گروه کالایی خاص مبادرت می‏نمایند.
مشاغل آلاینده یا مزاحم*