دادستان آستارا:

تصرفات در اراضی ملی برخورد شدید دستگاه قضا را در پی دارد

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با تاکید بر اینکه تصرفات اراضی ملی باید جدی گرفته شود، گفت: با هرگونه تصرفات در اراضی ملی و منابع طبیعی به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش تالشان نیوز ، یاسر همدمی امروز در جلسه مشترک شورای مدیریت و پیشگیری از وقوع جرم و شورای انفال که با حضور اعضای کمیته تخصصی حفظ و صیانت از جنگل ها و مراتع شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی خط قرمز دستگاه قضا هستند و هیچ گونه کم کاری در زمینه حفظ حقوق بیت المال از سوی متولیان امر پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه در راستای دفاع از حقوق مردم و به عنوان مدعی العموم اجازه تعرض به جنگل ها و منابع طبیعی و محیط زیست را نخواهیم داد، افزود: تدابیر لازم در ایام نوروز و در حفاظت از جنگل ها، بیشه ها و کوهستان با اجرای گشت های مشترک دستگاه های اجرایی مرتبط برای مقابله با هر نوع جرائمی اتخاذ می شود.

همدمی با اشاره به اینکه دغدغه ما حفاظت از جنگل و طبیعت بکر منطقه است، اظهار کرد: مسافرانی که قصد بازدید، استراحت و گردشگری از جنگل ها و مراتع شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان  گیلان را دارند باید در حفظ طبیعت خدادادی منطقه کوشا باشند.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با تاکید بر اینکه نباید اجازه قطع درختان را به افراد سودجو بدهیم، تصریح کرد: منابع طبیعی جزء سرمایه ملی کشور است و همه موظفیم در حفظ و صیانت از آنها تلاش کنیم و از هموطنان عزیز درخواست می شود در سفرهای نوروزی خود به منطقه آستارا از روشن کردن آتش در جنگل خودداری نمایند.

وی خواستار نظارت دستگاه های اجرایی مرتبط بر اماکن گردشگری، هتل ها، اقامتگاه های داخل و بیرون شهر، ناوگان حمل و نقل شهری و همچنین نانوایی ها شد و گفت: متکدیان اعم از زن و مرد و کودک و نوجوان که در سطح شهرستان تکدی گری میکنند باید هر چه سریع تر توسط دستگاه های اجرایی ذیربط جمع آوری و ساماندهی شوند.

عنایت رضایی پور، فرماندار آستارا نیز در این جلسه با بیان اینکه راه آهن جمهوری آذربایجان و پیمانکار مربوطه باید تمامی مشکلات مالی موجود در بارانداز ریلی آستارا را براساس تعهدات خود رفع کند، اظهار کرد: راه آهن آستارا یک پروژه بین المللی است و ادامه توسعه این پروژه باید با سرعت تمام و از سوی پیمانکار و دستگاه های اجرایی فعال در این زمینه ادامه یابد و نباید به هیچ وجه جلوی کار و توسعه این پروژه مهم بین المللی گرفته شود.

وی خواستار محصورسازی کامل و همچنین اجرای کامل برق رسانی و پایش تصویری در بارانداز ریلی آستارا شد و گفت: استقرار ادارات دولتی در بارانداز ریلی آستارا به صورت استاندارد بسیار مهم است و هرگونه مطالبات از سمت نهادها و دستگاه های اجرایی و پیمانکار در بحث راه آهن آستارا، از مجاری قانونی باید رفع و حل و فصل شود.