معاون دادگستری گیلان خبر داد :

تجهیز مدرسه شبانه روزی لیسار با کمک های سازمان اموال تملیکی | واگذاری بهره برداری فرهنگی و گردشگری قلعه صلصال به شهرداری لیسار با رعایت چهارچوب های نظارتی میراث فرهنگی و گردشگری | تسریع در رفع موانع کنار گذر خطبه سرا

حجت الاسلام حمزه خلیلی روز شنبه ۹ بهمن به همراه احمد اقایی معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان ، فرماندار تالش همچنین بخشدار و رییس حوزه قضایی بخش کرگانرود و برخی دستگاه های اجرایی از برخی پروژه های این بخش بازدید به عمل اوردند

 

به گزارش تالشان نیوز ، معاون دادگستری گیلان در حاشیه بازدید از بخش کرگانرود در گفتگو با خبرنگاران گفت : رییس کل دادگستری گیلان به همراه جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی و قصایی به منظور بررسی مشکلات و رفع موانع و مساعدت در بخش کرگانرود حضور پیدا کردند .

وی افزود : در جریان این بازدید ، از مدرسه ابی ابن ابیطالب که یک مدرسه عشایری و شبانه روزیست و عمدتا دانش اموزان روستایی مستعد و آسیب پذیر با حمایت های خیران و با یک مدیریت خوب مشغول تحصیل در ان هستند بازید به عمل آمد.

مقرر شد در بحث زیر ساخت ، امرار و معاش و امکانات تحصیلی دانش اموزان ، در سازمان اموال تملیکی نیاز های اساسی این مدرسه در بحث سرمایش و گرمایشی برطرف و در اختیار مدیریت مدرسه قرار بگیرد تا این دانش اموزان از ان بهرمند گردند.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان با اشاره به توقف چندین ساله در اجرای پروژه کنار گذر خطبه سرا اظهار داشت :

بازدید دومی که در بخش کرگانرود انجام شد پل و کنار گذر خطبه سرا بود که متاسفانه سالهاست تعویق ان مشکلات زیادی را گریبانگیر منطقه کرده است.

وی افزود : این پروژه مشکلات مختلفی دارد از ازاد سازی و تملک اراضی زراعی تا تامین مصالح و کمبود اعتبار که با دستور رییس کل دادگستری مقرر شد موانع این پروژه مرتفع گردد و همچنین مصالح لازم در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا هر چه زودتر این کمربندی به جاده اصلی متصل شود و به کاهش بار ترافیکی کمک کند.

آقایی ادامه داد : بازدید سوم رییس کل دادگستری بنابر مطالبات مردم منطقه از رودخانه سیاه جعفر بود که معمولا در بارندگی ها طغیان کرده و آسیب هایی را به مردم و منطقه وارد میکند و در گذشته نیز خسارتهایی را هم به بار اورده است .

معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان از دستور رییس کل دادگستری از لایروبی رودخانه سیاه جعفر خبر داد و گفت : جهت پیشگیری از خسارات احتمالی در بارندگی و سیلاب مقرر شد لایروبی و جدار سازی این رودخانه انجام بگیرد

احمد آقایی از واگذاری قلعه صلصال با رعایت موازین قانونی به شهردا ی لیسار خبر داد و عتوان داشت : بازدید چهارمی که در بخش کرگانرود انجام شد قلعه باستانی صلصال بود که جزو میراث فرهنگی منطقه و استان محسوب میشود ولی در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

اقایی افزود : در این بازدید با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مقرر شد با کمک منابع طبیعی بهره برداری از قلعه صلصال لیسار که از قدمت بالای تاریخی برخوردارست جهت بهره برداری گردشگری و فرهنگی به شهرداری لیسار واگذار گردد .