محمد شیخان :

تالش در اتوبان توسعه ، دنده عقب می رود / با  تصمیم گیری خانوادگی برای تالش مخالفیم

شیخان در جلسه انتخاباتی خود در جمع فرهنگیان ماسال گفت: ما با تفکری که احساس می‌کند می تواند خانوادگی برای سرنوشت تالش تصمیم بگیرد مخالفیم. تا کی باید این شرایط را تحمل کنیم؟

به گزارش تالشان نیوز : دکتر محمد شیخان در جمع فرهنگیان ماسال با انتقاد از کم کاری های صورت گرفته در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال و بر زمین ماندن پروژه ها گفت:افرادی که پیرامون این موضوع مسئولیت داشتند و عضو کمیسیون تلفیق مجلس هم بودند اهتمام و توجهی به این مسأله نداشتند و اغلب پروژه ها در این منطقه سالیان سال است که بر زمین مانده است.

وی تاکید کرد: بهره برداری از کمربندی تالش که شعار اصلی چند نماینده بوده، همچنان بر روی زمین مانده است. آیا این توهین به مردم نیست؟

شیخان با بیان اینکه بیمارستان ماسال هیچ کدام از شاخص ها و استانداردهای یک بیمارستان را ندارد، افزود: اخیرا عده ای وعده دادند که می خواهیم پل اسالم را درست کنیم‌ و حال آن که ساخت این پل  را  سه سال پیش وعده داده بودند.

وی با طرح این سوال که چرا از ظرفیت جوانان و تخصص آنان در منطقه استفاده نمی شود، تصریح کرد: با وجود بیکاری جوانان متخصص،  شاهد سیل حضور مدیران غیر متخصص در این منطقه هستیم.

شیخان گفت: ما با تفکری که احساس می‌کند می تواند خانوادگی برای سرنوشت تالش تصمیم بگیرد مخالفیم. تا کی باید این شرایط را تحمل کنیم؟

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که همه شهرستان ها به سمت توسعه و پیشرفت می روند؛  اما تالش در اتوبان با سرعت، دنده عقب حرکت می کند. آیا با داشتن نیروی انسانی جوان و زبده گ وضع ما باید اینگونه باشد؟

شیخان گفت: ما در همین ایام چند نفر از تالشی‌ها را به سطح مدیرکلی رساندیم و عده ای با حسادت آنها را پایین کشیدند! آیا این تفکر می تواند تالش را به شکوه و جلال و قله های پیشرفت برساند؟

وی با بیان اینکه امروز حل مشکلات تالش پیچیده و دشوارتر از گذشته شده است، افزود: توسعه با شعار محقق نمی شود. مسیر توسعه از سرمایه گذاری و اقتصاد قوی می گذرد. نمی توان مدام بخش خصوصی را تضعیف  و از رانت آن استفاده کرد و سپس انتظار داشت که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد منطقه شود.

شیخان با تاکید بر اینکه ارتقای وضعیت گردشگری می‌ تواند کل منطقه ما را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: به نظر شما آیا جنگل های زیبای گیلان و تالش نمی تواند جذب گردشگر داشته باشد؟

وی گفت: یکی از مسائل و مشکلات ما این است که نگاه آینده محور نداریم و دچار  روزمرگی شده ایم. وظیفه نمایندگی مجلس تقسیم مناصب نیست؛ بلکه باید بتوانیم برای  خیل عظیم جوانان با استعدادمان کار کنیم.

شیخان با بیان این که تالش، تاریخی پرشکوه،  تمدنی دیرین و  مردمی خونگرم و صمیمی دارد و غیرت و آزادگی مردم این دیار زبانزد خاص و عام  است، افزود: تالش بزرگ یک سوم وسعت استان گیلان اما از کمترین بودجه و منابع دولتی را در اختیار دارد.

وی افزود: آنها که در این مدت  مدعی پرچمداری حقوق و منافع  تالش بودند، با سهل انگاری و کوتاهی این مسیر را به انحراف کشیدند.