مدیرکل شیلات گیلان :

تالش بزرگترین تولیدکننده ماهی خاویاری در کشور

به گزارش تالشان نیوز عظیم مدبری در گفت وگویی ، با بیان اینکه گیلان ۷۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارد، اظهار کرد: پیش بینی شده امسال از این مزارع ۵.۵ تن خاویار به ارزش هر کیلوگرم ۲۰ میلیون تومان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه گوشت ماهی خاویاری ارزش غذایی بالایی دارد، افزود: پارسال ۸۶۱ تن گوشت ماهی خاویاری و ۵۴۵۱ کیلوگرم خاویار استحصال شد و پیش بینی شده امسال هم ۱۰۴۰ تن گوشت ماهی خاویار استحصال و به بازارهای مصرف عرضه شود.

مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه شهرستان تالش بزرگترین تولیدکننده ماهی خاویاری در گیلان است، گفت: تالش با تولید ۴۲۰ تن ماهی خاویاری با استفاده از آب دریا از بزرگترین تولیدکنندگان ماهی خاویاری در کشور است.

مدبری، از ارزآوری صادرات خاویار خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳۲ کیلوگرم خاویار پرورشی تولید گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، ازبکستان، کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۷۰ پرورش دهنده ماهی خاویاری دارد، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان خاویار با تولید و صادرات این میزان خاویار ۳۰۲ هزار دلار ارز عاید کشور کردند.

مدیرکل شیلات گیلان، کیفیت خاویار تولید شده در گیلان را خوب دانست و گفت: گیلان بزرگترین تولید خاویار پرورشی در کشور را دارد و خاویار تولیدی گیلان به دلیل استفاده از آب دریای خزر از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و در بازارهای جهانی مقبولیت و محبوبیت ویژه‌ای دارد./ایسنا