اخبار امروز : 0
  • تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 - May - 2024
  • ساعت :
    مدیرکل دامپزشکی استان گیلان

    بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد

    مدیرکل دامپزشکی گیلان از پایان یافتن اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی از چرخه مصرف خارج شد.

    به گزارش تالشان نیوز هادی بابایی ظهر یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به پایان طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال گذشته تا ۲۲ فروردین ماه سال جاری در این استان اجرا و در جریان این طرح، ۶ هزار و ۹۰۶ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان گیلان انجام شد.

    وی با بیان اینکه طی این بازدیدها تا کنون ۷ هزار و ۷۱۲ کیلو گرم فرآورده از چرخه مصرف غذایی انسانی خارج شده است، افزود: در این مدت ۱۴ واحد متخلف پلمب و ۴۶۳ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت این اداره کل مشاهده شده است.

    بابایی به بازرسی و تأمین گوشت سالم از کشتارگاه‌ها پرداخت و گفت: ۲۰ هزار و ۷۲ رأس دام سبک طی انجام این طرح در کشتارگاه‌های استان کشتار و بیش از ۴۲۴ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

    وی افزود: ۹ هزار و ۲۶۰ رأس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان کشتار و بیش از ۲۰۰۰ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده است.

    بابایی اضافه کرد: از ابتدای اجرا تا پایان این طرح مقدار ۱۸ هزار و ۸۱۰ تن گوشت مرغ تولید شده و این میزان گوشت سفید از کشتار ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۹۳۸ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان استحصال شده است.

    وی ادامه داد: ۴۴ گروه متشکل از ۴۲ نفر از بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار در این مدت وظیفه بازرسی بهداشتی از ۴۳۲۵ مرکز تولید، توزیع، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی را برعهده داشتند.

    مدیرکل دامپزشکی استان گیلان در پایان به شهروندان محترم توصیه کرد: ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر، در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات و مهر دامپزشکی دقت کرده و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنید

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا