بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط کمیته امداد آستارا پرداخت شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا گفت: ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی این نهاد در سال جاری به مددجویان در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش تالشان نیوز ، بهرام تسلی‌نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تسهیلات جهت اجرای ۱۱۹ طرح اشتغالزا از جمله در زمینه‌های کشاورزی و مکانیزاسیون، کیوی‌کاری، دامداری، خدمات و حمل و نقل به واجدان شرایط پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در آستارا تخصیص یافته است، افزود: ۴۸۵ فرصت شغلی جدید باید تا پایان سال جاری با این میزان اعتبار در شهرستان ایجاد شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا اظهار کرد: ۹۲ نفر نیز در حوزه آموزش‌های مرتبط با اشتغال در سال جاری زیر پوشش قرار گرفتند که شامل ۲۷ نفر مهارتی، ۴۰ نفر مقدماتی و ۲۵ نفر پایدارسازی است.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۶۵ طرح اشتغالزا با مبلغ ۸۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات در شهرستان آستارا به اجرا درآمد و با آموزش‌های ارائه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله ۱۰۲ خانوار خودکفا شدند، برای ۱۸ نفر کاریابی شد و ۲۰ نفر از آموزش‌های مهارتی، ۵۴ نفر مقدماتی و ۱۱۷ نفر پایدارسازی برخوردار شدند.

تسلی‌نیا آموزش‌ها و اشتغال ایجاد شده را در حوزه خدمات، دامداری، حمل و نقل، کشاورزی، زنبورداری، فرش و گلیم، صنفی و صنعتی عنوان کرد.

۱۳ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانوار در حال حاضر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان آستارا قرار دارند و از خدمات متنوع این نهاد از جمله دریافت مسمتری برخوردار هستند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است./ایرنا