معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان :

بومیان منطقه در حالی از ساخت مسکن برای فرزندان خود محروم هستند که برای غیر بومی ها فرش قرمز پهن شده است

به گزارش تالشان نیوز؛ نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بخش کرگانرود با محوریت مسائل و مشکلات زیست محیطی و پسماند و انفال با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان و معاون پیشگیری از جرم دادگستری و مسئولین حوزه ی قضاییه کرگانرود و دستگاه های اجرایی در مسجد جامعه شهر لیسار برگزار شد

احمد اقایی معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان با اشاره به مواهب طبیعی خدادادی شهرستان تالش گفت : خطه ی سرسبز تالش صرف نظر از آداب و سنت ها و سبقه ی تاریخی و فرهنگی غنی خود از جلوه گری زیبای منحصر به فرد طبیعی بهره مند است .

وی افزود : این ویژگی های فرهنگی و طبیعی در خطه تالش از آستارا تا ماسال سبب شده تا این منطقه زیبا به مقصد گردشگری از سرتاسر کشور و حتی سایر کشورهای دنیا تبدیل شده و سالیانه هزاران گردشگر را به خود میبیند.

احمد آقایی با بیان اینکه امروزه زباله یا پسماند به یک تهدید محیط زیستی جدی برای زندگی مردم تالش به سبب گردشگرپذیر بودن آن تبدیل شده است گفت : زباله یا پسماند حاجب نامحرمیست که میتواند طبیعت ما را مخدوش و به آن اسیب وارد کند و ما اگر از طبیعت پیرامون خود و این جلوه گری زیبای خداوند حفاظت و صیانت نکنیم قطعا بر پیشینینمان ستم و کفر نعمت ورزیدیم.

وی ادامه داد : تفکیک زباله از مبدا میتواند نیمی از مشکلات مربوط به تهدید زباله را حل کند در غیر این صورت در اقتصاد و توسعه پایدار منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

دبیر شورای حفظ بیت المال استان گیلان در خصوص تغییر کاربری ها در اراضی روستایی استان گیلان اظهار کرد : نگاه رییس کل و مقام محترم دادگستری استان آن است که ترتیبی اتخاذ شود تا یک روستایی بتواند در زمین و سکونت گاه خود ، برای فرزندان خود سکونت گاه بسازد و به همین منظور نماینده دستگاه قضا در موضوع بازنگری و تجدید نظر تغییر کاربری اراضی حضور دارد تا این ملاحضات به نفع مردم اعمال شود.

وی افزود : الان به گونه ای شده است برای افراد غیر بومی فرش قرمز پهن میشود ولی فرد و خانواده ای که ۴۰۰ سال در یک منطقه سابقه ی زندگی داشته است نمیتواند از ساخت مسکن بهره مند گردد و این معضلیست که رییس کل دادگستری دستور بررسی ان را صادر کردند تا بستر برای افراد بومی فراهم گردد و نه فرش قرمز برای غیر بومی ها.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان با اشاره به اهمیت تسریع در روند بازسازی سردهنه های کشاورزی تصریح کرد : متاسفانه در سنوات گذشته بسیاری از سردهنه های کشاورزی به سبب برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها توسط سودجویان دچار آسیب شده اند و پذیرفتنی نیست که کشاورزان در فصل کشاورزی دچار مشکل شوند .