سرپرست فرمانداری تالش خبر داد

بهره برداری از ۲۳۱ طرح در شهرستان تالش به مناسب هفته دولت

فرامرز مرجانی با اشاره به نگاه ویژه دولت به تکمیل طرح‌های زیر ساختی گفت : ۲۳۱ طرح عمرانی، اشتغال زایی، تسهیلات مسکن و اشتغال زایی مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تالشان نیوز سرپرست فرمانداری شهرستان تالش با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه رجایی و باهنر گفت: دولت به آرمان‌های اصیل انقلاب که خون شهیدان برای آن فدا شده وفادار است و ادامه دهنده راه آنان است.

فرامرز مرجانی با بیان عزم راسخ دولت برای توسعه منطقه بیان کرد: در هفته دولت ۲۳۱ طرح عمرانی، اشتغال زایی، تسهیلات مسکن و اشتغال زایی مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

مرجانی افزود نگاه ویژه دولت به تکمیل طرح‌های زیر ساختی را بخش مهم برنامه‌های هفته دولت بیان کرد که ۸۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۸ میلیارد و ۵۲۲ میلیون افتتاح می‌شود و نقش مهمی در توسعه منطقه دارد.

وی با اشاره به برنامه دولت برای اشتغالزایی از ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی جدید در شهرستان خبر داد.

سرپرست فرمانداری تالش در همین مورد تصریح کرد: با افتتاح ۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان، ۱۴۴ فرصت شغلی ایجاد می‌شود. طرح های اشتغال، ۲۶.۵۳ درصد از اعتبار طرح‌های هفته دولت را به خود اختصاص داده است.

مرجانی درباره توجه دولت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تصریح کرد: ۳ مجموعه طرح تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به متقاضیان واگذار شد که برای ۶۵۶ نفر شغل ایجاد شده است. سهم فرصت‌های شغلی مددجویان از اعتبار هفته دولت ۱۶.۴۶ درصد است.

همچنین چهار مجموعه تسهیلات ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی کمیته امداد و بهزیستی به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان واگذار شده است که ۴.۵۳ درصد برنامه های هفته دولت را شامل می‌شود.

سرپرست فرمانداری اعلام کرد؛ ۳۳ طرح‌های عمرانی توسط شهرداری های تالش، اسالم، لیسار، حویق و چوبر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان افتتاح خواهد شد. سهم این پروژه ها از برنامه های هفته دولت ۶.۸ درصد است که زمینه خدمات رسانی به شهروندان را فراهم می‌کند.

فرامرز مرجانی با اشاره به اهتمام دولت برای خدمات رسانی به روستاها و بهبود کیفیت زندگی ساکنان آن اضافه کرد: افتتاح ۹۵ پروژه دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان سهم ۶.۳۴ درصد را در هفته دولت به خود اختصاص داده است.

بنابر گفته سرپرست فرمانداری تالش پروژه‌های عمرانی هفته دولت سال ۱۴۰۲ رشد ۱۳۸ درصدی از نظر اعتباری نسبت به سال گذشته دارد.