نماینده اردبیل خبر داد :

بهره برداری از راه آهن اردبیل میانه تا یک ماه آینده / تخصیص اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم

حجت‌الاسلام موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن اردبیل – میانه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مردم استان اردبیل بعد از ۲۰ سال به آرزوی دیرین خود رسیده و سوت قطار را خواهند شنید.

به گزارش تالشان نیوز : حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد : این پروژه به طول ۱۸۰ کیلومتر با سرعت تمام در حال اجرا است و ۲۵ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری آن باقی مانده که با اتمام آن ماه آینده این پروژه افتتاح شده و مردم استان اردبیل بعد از ۲۰ سال به آرزوی دیرین خود رسیده و سوت قطار را خواهند شنید.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد، تقصیر پیمانکاران و تغییرات پی‌درپی در انتخاب پیمانکاران و برخی مسائل پشت پرده است که از هم اکنون هشدار می‌دهم، عده‌ای مراقب اقدامات خود باشند تا راه آهن اردبیل به موقع و با تلاش پیمانکاران فعلی به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به مغان را به عنوان یک مقصد نهایی در رسیدن به خط ریلی قفقاز یادآور شد و گفت: راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به مغان تنها برای انجام مسافرت نیست بلکه مقرر است بیش از پنج میلیون تن محصولات استراتژیک کشاورزی از طریق خط ریلی جابجا شده و این خط به حوزه قفقاز متصل شود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در دولت گذشته و با همراهی سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان و در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز با افزایش ۲۲۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق، ۷۲۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل بودجه گرفتیم تا این پروژه بالاخره به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای بزرگراه اردبیل – سرچم هفت ماه پیش ۲۰۰ میلیارد تومان و ۱۰ روز پیش نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از وزارت راه و شهرسازی دریافت کردیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: بدون اتلاف وقت باید راه آهن اردبیل و بزرگراه‌ها تکمیل و آماده افتتاح شود و اگر این کار به انجام نرسد، تقصیر پیمانکاران و دست‌اندازهای عده‌ای است که سعی می‌کنند بهره‌برداری از راه آهن اردبیل – میانه به تأخیر بیفتد.

وی بیان کرد: بنده بدون نیاز به شوی تبلیغاتی در جریان روند اجرایی این پروژه هستم و ضرورتی ندارد که از طریق بالگرد از مسیر راه آهن اردبیل بازدید کنم بلکه با پیگیری‌های مستمر تلاش بر این است تا این پروژه در سریع‌ترین زمان به سرانجام برسد.