رئیس اداره بنیاد مسکن بندرانزلی:

بندرانزلی، شهرستان پیشرو در صدور اسناد مالکیت روستایی

رئیس اداره بنیاد مسکن بندرانزلی از کسب رتبه اول این شهرستان در بین ۱۷ شهرستان استان گیلان در صدور اسناد مالکیت روستایی خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری اداره ثبت اسناد و با صدور۲۹۷ جلد سند و تحویل به روستاییان محقق شد.

به گزارش تالشان نیوز :  رضا بلندپایه امروز دوشنبه ۲۷ فروردین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی سال گذشته عملکرد ویژه این بنیاد اجرای بهسازی و آسفالت معابر روستایی بندرانزلی همزمان معابر۱۴ روستای این شهرستان با طول تقریبی۱۷ کیلومتر و هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان با بهره‌مندی از قیر رایگان و اعتبارات دولتی همچنین اخذ اعتبارات ویژه ملی توسط نماینده محترم شهرستان بوده است.

بلندپایه از کسب رتبه اول بندرانزلی در بین ۱۷ شهرستان استان گیلان در صدور اسناد مالکیت روستایی خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری اداره ثبت اسناد و با صدور۲۹۷ جلد سند و تحویل به روستاییان عزیز شهرستان محقق شد.

وی افزود: طی سال گذشته ۱۲۸ واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با سود پنج درصد و دوران مشارکت دو ساله و بازپرداخت ۲۰ ساله به ازای هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان انجام شد همچنین پرداخت ۱۲ فقره تسهیلات احداث واحد مسکونی به اقشار کم درآمد جامعه در قالب تفاهم‌نامه دو جانبه با بنیاد مستضعفان به ازای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض و تعداد ۳۰۰ پاکت سیمان رایگان در این مدت در روستاهای شهرستان بندرانزلی صورت گرفت.

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن شهری تاکید کرد: اجرای پروژه ۳۶ واحدی طرح اقدام ملی مسکن غازیان با پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد تا به امروز همچنین اجرای پروژه ۴۸ واحدی طرح اقدام ملی مسکن کلویر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حوزه طرح نهضت ملی مسکن شهری بندرانزلی در دست انجام است.

بلندپایه با اشاره به تشکیل و فعال کردن هیئت امنای حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) در شهرستان و جذب کمک خیرین گفت: طی این مدت خیرین بالغ بر ۲۱۰ میلیون تومان جهت کمک به تکمیل و احداث مسکن محرومین کمک کردند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی با اشاره به بازنگری طرح هادی ۱۰ روستا تصریح کرد: شاخص فعالیت شهرستان بندرانزلی در این حوزه ۱۰۰ درصد بود که شاخص استانی و کشوری در این حوزه ۹۸ درصد است.

بلندپایه همچنین از تملک ۱۳۰۷ متر اراضی منابع طبیعی خبر داد و گفت: تملک اراضی منابع طبیعی جهت تامین مسکن اقشار روستایی فاقد مسکن و کم درآمد انجام شده و اغلب اراضی تملکی از منابع طبیعی تصرفات اشخاص بوده که طبق ضوابط پس از تحویل طی فرآیند قانونی انتقال سند مالکیت به افراد انجام خواهد شد.