بزرگترین رویداد خوراک کشور در گیلان برپا شد

شهردار رشت در بزرگترین رویداد خوراک ایران که امروز (پنجشنبه) با همکاری شهرداری و شورای اسلامی رشت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد گفت : در تلاشیم تا با بهره مندی از عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو نسبت به ایجاد فرصت های مناسب اقتصادی ، تجاری، فرهنگی و.. برای رشت اقدام کنیم.

به گزارش تالشان نیوز : رحیم شوقی امروز پنج شنبه ۷ دی ماه در بزرگترین رویداد خوراک ایران که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته رشت اظهار کرد: ۱۲ دی‌ماه ۴۶۶ سال پیش رشت به عنوان مرکز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی ولایت گیلان انتخاب شد. شهر رشت با وجود ظرفیت‌های متعدد و همچنین بینش بالای مردمان زادگاه بزرگان و عالمان متعددی بوده است.

شهردار رشت افزود: رشت با وجود ظرفیت‌های متعدد همچون ستاره‌ای درخشان در آسمان ایران می‌درخشد و از قطب‌های گردشگری، فرهنگی، صنعتی و غیره بوده و غذاهای رشت که آمیخته با صنایع دستی است همواره باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

وی بیان کرد: رشت به واسطه همین توانمندی‌ها در شبکه شهرهای خلاق خوراک یونسکو به ثبت رسیده، این فرصت خوبی فراهم کرده تا بتوانیم با ارائه انواع خوراک‌های محلی و بومی اشتغال پایدار را برای جوامع محلی ایجاد کنیم.در این راستا مجموعه مدیریت شهری امروز بزرگترین گردهمایی خوراک ایران را برگزار می‌کند.

شوقی با اشاره به هفته بزرگداشت رشت، تصریح کرد: حدود ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته رشت از ۶ تا ۱۲دی‌ماه در رشت برگزار می‌شود که جشنواره خوراک یکی از همین برنامه‌هاست که با حضور سفرا و خبرنگاران خارجی در حال برگزاری است.