برگزاری مسابقه چوگان ساحلی با اسب کاسپین در تالش

همزمان با لیگ نوزدهم مسابقات چوگان کشوری مسابقه نمادین چوگان ساحلی با اسب کاسپین در رده سنی نونهالان در تالش برگزار می‌شود

به گزارش تالشان نیوز؛ مهدیار پیرزاده عصر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به انجام مسابقه چوگان با اسب کاسپین اظهار کرد: این مسابقه نمادین قرار است در مسابقات لیگ نوزدهم چوگان کشوری به میزبانی تالش در گیلان برگزار و تیم‌های چوگان با اسب کاسپین در رده سنی نونهالان در افتتاحیه طی دو چوکه با هم رقابت کنند.

رئیس انجمن حفاظت از اسب کاسپین افزود: طی جلسه مشترک انجمن حفاظت از اسب کاسپین، هیأت چوگان استان گیلان و هیأت چوگان شهرستان تالش با دبیر و اعضای فدراسیون چوگان در محل فدراسیون هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مسابقه انجام شده است.

پیرزاده با اشاره به برگزاری این مسابقه در بهمن ماه سال جاری اضافه کرد: اسب کاسپین با قابلیت‌های بالایی که دارد گزینه مناسبی برای بازی چوگان به ویژه در گروه سنی نونهالان است و انجمن حفاظت از اسب کاسپین در راستای حمایت از این گونه فعالیت‌ها و معرفی این اسب در بازی اصیل ایرانی چوگان آمادگی لازم را دارد.

وی با اشاره به اینکه انجمن حفاظت از اسب کاسپین یک تشکل غیر دولتی و غیرانتفاعی است، اضافه کرد: با توجه به نداشتن ردیف بودجه دولتی یا درآمد، انجمن برای کمک به فعال نمودن ورزش‌های سوارکاری از جمله چوگان با اسب کاسپین، نیازمند همراهی و حمایت برندهای تجاری، علاقه مندان به این میراث ملی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این مسیر است.

گفتنی است، از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد برگزاری آئین نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین در فهرست آثار ناملموس ایران و رونمایی از تمبر یادبود این رویداد است.