مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان:

برنامه مدونی از فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرهای ساحلی گیلان تدوین شد

به گزارش تالشان نیوز ، ولی جهانی روز سه‌شنبه در نشست خبری به‌مناسبت برگزاری اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان که از ۲۳ تا ۲۶ آبانماه در تالار مرکزی برگزار می‌شود، افزود: این استان از مقاصد مهم گردشگری کشور است و افزایش ۵۰ درصدی صدور موافقت اصولی صادر شده در نیمه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان دهنده مواجهه گیلان با حجم بالای سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه‌گذارانی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان نیز به استان ورود کرده اند، عنوان کرد : گیلان کوچک با ظرفیت‌های ساحلی و جنگلی دارای فرصت‌های غنیمتی برای سرمایه گذاری است؛ از این‌رو این همایش و نمایشگاه، فرصتی انسجام یافته برای ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی تلقی می شود.

وی بیان کرد:همایش یادشده برنامه‌ریزی برای انجام سرمایه گذاری‌های هدفمند است و برهمین اساس بناست طبق نیاز هر شهرستان مجوز سرمایه گذاری صادر شود و بدین منظور با مدیران ارشد استان، ۵۲ شهرداری، فرمانداران و بخشداران گیلان جلسات متعددی برگزار و ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در بخش طبیعی و تاریخی از شهرداری های استان احصاء شده است.


گیلان فرصت بی بدیل برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

فرماندار رشت نیز در این نشست خبری برگزاری همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان را غنیمتی ارزشمند در حوزه سرمایه گذاری برای گردشگری عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بناست تا فرصت های سرمایه گذاری هر شهرستان در قالب بسته های سرمایه گذاری ارائه شود و موانع، برای صدور مجوز با کمک حوزه معاونت اقتصادی، فرمانداران و مدیران کل مربوطه احصاء، بررسی و اقدامات موثری برای رفع آنها انجام شود.

حمیدرضا امام پناهی، گیلان را فرصتی بی بدیل برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دانست و گفت: زمانی می توانیم بگوییم گیلان در بحث گردشگری موفق است که ماندگاری گردشگر در استان را افزایش دهیم و این ماندگاری بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق نمی شود.

وی اضافه کرد: هرچقدر ماندگاری گردشگر در استان افزایش یابد، اشتغالزایی در استان نیز بالا می رود و سبد درآمدی خانوار ارتقا می یابد.

همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان در قالب ۶۰ غرفه  با حضور مسئولان استانی و کشوری از ۲۳ آبان در تالار مرکزی رشت گشایش می یابد و در ۲۶ آبانماه به کار خود پایان می دهد.