نشست شورای معادن

برداشت از رودخانه‌ها و معادن گیلان نباید به زیرساخت‌ها آسیب بزند

 به گزارش تالشان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست شورای معادن گیلان با اشاره به اهمیت نظارت نهاد‌های متولی و دستگاه قضایی بر عملکرد پیمانکارانی که از معادن بهره برداری می‌کنند، گفت: به تعویق افتادن پیشرفت طرح‌ها از جمله طرح‌های عمرانی، به مردم و بیت المال خسارات وارد می‌کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده و مصالح مورد نیاز طرح‌ها، افزود: برداشت از رودخانه و معادن نباید به زیرساخت‌های روستا‌ها و دیگر مناطق آسیب برساند و بر اساس مقررات، باید از ظرفیت بهره برداران برای توسعه عمرانی و طرح‌های عام المنفعه استفاده کرد.

استاندار گیلان گفت: کارگاه‌های شن و ماسه‌ای که کارگر دارند و به هر دلیل فعالیت شان متوقف شده، باید تعیین تکلیف شوند.

دکتر اسدالله عباسی افزود: برنامه ریزی صحیح و قانونمند بهره برداری از معدن در زمینه‌های مختلف از جمله تأمین مصالح نهضت مسکن در گیلان، توسعه عمرانی و تسریع در پیشرفت طرح‌ها باید با مدیریت هزینه‌ها، فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کند.

در این نشست مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار، خلیل بهروزی فر نماینده شفت و فومن و محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی هم دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

همچنین شیوه نامه جدید صدور مجوز‌های برداشت موقت، بررسی و موضوع بهره برداری از برخی معادن استان و تعیین تکلیف آن‌ها در این نشست بررسی شد.