استاندار گیلان تاکید کرد :

برخورد با نانوایی‌هایی که با جوش شیرین اقدام به پخت نان می‌کنند / هیچ نانوایی حق ندارد پخت را تعطیل کند

اسداله عباسی با بیان اینکه جهاد کشاورزی مسئول توزیع خمیر مایه در نانوایی‌ها بوده و باید به درستی در خصوص روند توزیع نظارت کامل داشته باشد گفت : در برخی مواقع شاهد هستیم که نانوایی‌ها یی برای پخت نان از جوش شیرین استفاده می‌کنند که باعث کیفیتی ظاهری ولی ناسالم نان می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی باید ضمن بازدید از نانوایی‌ها بر روند چگونگی پخت نان نظارت کرده و در صورت تخلف آن را به نهادهای مربوطه و استانداری گزارش دهند.

به گزارش تالشان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی روز(شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار،  مردم را ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ،انقلاب مستضعفان و مردم است و هر فردی، مدیر و دستگاهی که در روند بازار خلل وارد کرده و سلامت روانی جامعه را به خطر بیاندازند نخواهم بخشید.

وی، با تاکید بر کنترل کیفیت کالاها و با بیان اینکه خمیر مایه نانوایی‌ها یکی از ملزومات اساسی در گیلان است، گفت: جهاد کشاورزی مسئول توزیع خمیر مایه در نانوایی‌ها بوده و باید به درستی در خصوص روند توزیع نظارت کامل داشته باشد زیرا به نظر اُفت کیفیت نان تولیدی در استان به هیچ‌عنوان مناسب نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر برخورد با نانوایی‌هایی که با جوش شیرین اقدام به پخت نان می‌کنند، افزود: در برخی مواقع شاهد هستیم که نانوایی‌ها یی برای پخت نان از جوش شیرین استفاده می‌کنند که باعث کیفیتی ظاهری ولی ناسالم نان می‌شود..

دکتر عباسی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی باید ضمن بازدید از نانوایی‌ها بر روند چگونگی پخت نان نظارت کرده و در صورت تخلف آن را به نهادهای مربوطه و استانداری گزارش دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت هر گونه تعطیلی نانوایی‌ها در تمامی شهرستان‌های گیلان گفت:نانوایی‌ها باید بر اساس میزان فروش نان آرد دریافت کنند و این مهم از قاچاق آرد در حوزه‌های مختلف جلوگیری می‌کند، از این رو در توزیع آرد اختصاص یافته به گیلان باید به مسافرخیز بودن این استان توجه شود و هیچ نانوایی حق ندارد پخت را تعطیل کند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به نظارت بر چگونگی قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در این استان افزود: همه باید به وظایف خود به درستی عمل کنند، لذا اگر در قیمت‌گذاری، کنترل کیفیت و قیمت کالا کوتاهی شود هیچگونه بخششی وجود ندارد.
دکتر عباسی با تاکید بر کنترل دقیق قیمت‌ کالاهای اساسی گفت:مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در کارگروه‌های جلسه ستاد تنظیم بازار باید مشکلات بازار را بررسی و سپس راهکار حل این مشکلات را رسانه‌ای کنند.

وی با اشاره به نقش نهادهای نظارتی در کنترل بازار و مبارزه علیه اخلال‌گران در عرصه اقتصادی افزود: همواره عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد اختلال در بازار هستند از این رو نهادهای اجرایی و دستگاه‌های نظارتی باید نظارت کافی بر کنترل قیمت را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از شعارهای راهبردی در جمهوری اسلامی را رشد تولید و مهار تورم برشمرد و بیان کرد: شعار سال مهار تورم و رشد تولید است که یک شعار راهبردی در کشور است، از این رو باید به زنجیره تولید و توزیع مناسب توسط متولیان امر توجه شده و از افزایش قیمت به دلیل واسطه‌گری جلوگیری شود.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه هدف دولت مردمی سیزدهم حمایت از مصرف کننده در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: کشور در شرایط سخت اقتصادی باید کالاها به طور دقیق در جامعه توزیع و به دست مصرف کننده برسد.

وی با تاکید بر این مهم که باید بین عرضه و تقاضاتناسب و تعادلی برقرار باشد یاد آور شد: چرا باید وقتی قیمت مواد اولیه گران نشده بعضی تولید کنندگان قیمت تولیدات را افزایش میدهند و در این میان مردم آسیب می بینند که باید با این مساله برخورد شود.