برخورد با تخلفات ناوگان باربری در گیلان

رئیس پلیس راه گیلان از برخورد با تخلفات ناوگان باربری با سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت در محور‌های رودبار و انزلی به رشت خبر داد.

به گزارش تالشان نیوز ؛ سرهنگ جاورصفاری با اشاره به بهره‌مندی پلیس راه استان گیلان از سیستم نوین و فناوی‌های جدید، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تردد‌ها و نداشتن کنترل کافی ترافیکی توسط عامل انسانی، استفاده از فناوری‌های نظارتی و کنترلی جدید در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سیستم WIM یا سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت یکی از همین سیستم‌ها است که توانایی توزین خودرو‌های سنگین و ثبت سرعت آنها را حین حرکت دارد، افزود: در حال حاضر ۲ نمونه از این سامانه در محور‌های رودبار به رشت و انزلی به رشت نصب شده و قادر است علاوه بر توزین خودرو‌های سنگین، سرعت تمامی خودرو‌ها را ثبت و همزمان به پاسگاه طول مسیر اعلام کند.

رئیس پلیس راه گیلان با اعلام اینکه این سامانه وزن وسایل نقلیه خودرو‌های سنگین را بدون نیاز به توقف آنها با دقت مناسب اندازه‌گیری کرده و همچنین سرعت حرکت، عکس و مشخصات وسیله نقلیه عبوری اعم از پلاک، نوع وسیله و تعداد محور‌ها و چرخ‌های آن را به صورت خودکار ثبت می‌کند، گفت: پس از شناسایی خودرو و ارسال مشخصات آن به پلیس راه طول مسیر در مرحله بعد وزن خودرو در باسکول‌های ثابت پلیس راه به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌شود.

سرهنگ جاور صفار هدف از نصب این سامانه، ساماندهی و قانونمند کردن تردد ناوگان باربری و جلوگیری از تخلفات شایع حمل بار اضافی، جلوگیری ازخسارت به حریم راه و همچنین جلوگیری از سرعت رانندگان قانون‌گریز اعلام کرد و افزود: پلیس راه گیلان در صدد است تا با همکاری راهداری و حمل و نقل استان نسبت به افزایش این سیستم در محور‌های پرتردد و حادثه‌خیز اقدام کند.