معاون اداره کل آموزش و پرورش گیلان؛

بحران کمبود نیروی انسانی در مناطق غرب گیلان

زره کارگر با بیان‌اینکه با موج عظیمی از بازنشستگی در استان روبرو هستیم، گفت: این مشکل در شهرستان‌های غرب گیلان همچون بندر آستارا، تالش و ماسال بیشتر نمود دارد و با بحران کمبود نیروی انسانی در این مناطق مواجه هستیم.

به گزارش تالشان نیوز ، حسین زره‌ کارگر سه‌شنبه( ۱۳ دی) در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: اداره آموزش و پرورش آستارا در مستندسازی املاک، صدور بلاغ کارکنان و رتبه‌بندی نسبت به سایر شهرستان‌های استان رتبه نخست را دارد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان با بیان‌اینکه با موج عظیمی از بازنشستگی در استان روبرو هستیم، افزود: این مشکل در شهرستان‌های غرب گیلان همچون بندر آستارا، تالش و ماسال بیشتر نمود دارد و  با بحران کمبود نیروی انسانی در این مناطق مواجه هستیم.

وی تصریح‌کرد: قرارداد نیروی انسانی باتوجه به سهمیه ابلاغی از سوی نواحی، مناطق و شهرستان‌ها امضا و نهایی می‌شود.

زره کارگر با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای آموزشی در محدوده شهر و خیابان‌های اصلی واقع شده‌اند، گفت: این اجازه را داریم بحث تجاری‌سازی املاکی که در شرف احداث هستند یا در آینده احداث می‌شوند مد نظر قرا گیرد تا از قبل آن، درآمدهای حاصله صرف احداث و آبادانی مدارس شود.

*شهردار لوندویل پاسخ نامه‌ها را نمی‌دهد

بیژن خالقوردی‌پور نیز در این جلسه با بیان‌اینکه شهردار لوندویل مصوبه جلسه پیش را اجرایی نکرده است، اظهارکرد: شهردار لوندویل پاسخ نامه‌ها را نمی‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا افزود: متأسفانه شهردار و شورای اسلامی شهر لوندویل همکاری خوبی با آموزش و پرورش این شهرستان ندارند.

خالقوردی‌پور با بیان‌اینکه از آغاز سال تحصیلی تاکنون ۱۵ فقره سند تک‌برگ با همکاری ادارات عضو کمیته مستندسازی برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است، گفت: مراحل اداری ۱۵ سند دیگر نیز از انتشار آگهی در روزنامه تا صدور قطعی سند تک‌برگ در دست اقدام می‌باشد./شبستان