بازسازی و آبگذاری ۸۵ درصد از سردهنه های املاک کشاورزی

فرماندار تالش در جلسه تخصیص آب کشاورزی استان گیلان که به ریاست دکتر عباسی استاندار گیلان و با حضور مهندس کیا عاشوری به صورت ارتباط تصویری از طریق ویدئوکنفرانس برگزارشد اظهار کرد: ۸۵ درصد از سردهنه های املاک کشاورزی سطح شهرستان تا به امروز بازسازی و آبگذاری شده است.

به گزارش تالشان نیوز ، به نقل از روابط عمومی فرمانداری تالش ، مهندس کیا عاشوری گفت: شهرستان تالش با توجه به موقعیت آب و هوای بسیار مطلوب و حاصلخیز بودن زمین های کشاورزی بیش از ۷۰ درصد از مردم شریف شهرستان از طریق کشاورزی امرار و معاش می کنند، نگاه ویژه مسئولین استانی برای آماده سازی زیرساخت های کشاورزی را می طلبد.

فرماندار تالش گفت: با توجه به خارج بودن شهرستان تالش از شبکه آب سد سفید رود و سنتی و ناپایدار و خاکی بودن بیش از ۹۰ درصد سردهنه های سطح شهرستان از طریق مشارکت مردمی، پیمانکاران آب منطقه ای گیلان، بخشداری ها و شهرداری ها، دهیاری ها و برخی از ماشین آلات ادارات شهرستان اقدام به بازسازی و آبگذاری شده است.

وی افزود: ۸۵ درصد سردهنه ها تا به امروز بازسازی و آبگذاری شده و بیش از ۳۰ کیلومتر انهار کشاورزی درجه ۱و۲ برای افزایش بهره وری و جلو گیری از اتلاف آب صورت پذیرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بر شخم اولیه شالیزارها تاکید کرد و گفت: تا به امروز ۳۰ درصد از شالیزارهای سطح شهرستان شخم اولیه صورت گرفته و از کشاورزان گرانقدر درخواست کرد با توجه به بارندگی بسیار خوب که روز های گذشته صورت گرفته و بیشتر سردهنه ها آبگذاری شده است اقدام به شخم اولیه کنند.

فرماندار تالش ادامه داد: متقاضیان سوخت کشاورزی بویژه برای ادوات کشاورزی سوخت مورد نیاز خود را در سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سامانه سدف) ثبت کنند و بعد تائید نهایی قابلیت دریافت سوخت را دارند.

مهندس عاشوری گفت : شهرستان تالش دارای ۱۶ هزار هکتار شالیزار، ۴ هزار هکتار باغ کیوی و ۴ هزار هکتار سایر محصولات باغی می باشد که ۲۴ هزار بهره بردار به طور میانگین ۷۵ هزار تن شلتوک سالانه تولید می شود.