بازدید پدرام جدی مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تالاب جوکندان

صبح روز شنبه ۱۲ فروردین پدرام جدی مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور در پایگاه محیط بانی جوکندان از اخرین وضعیت تالاب جوکندان بازدید به عمل آورد.

به گزارش تالشان نیوز ، در این بازدید که تعدادی از فعالین زیست محیطی منطقه تالش که جدی را همراهی میکردند از سایت گردشگری معروف به پل چوبی تالاب جوکندان که مورد تخریب واقع شده بازدید به عمل امد.

بازدید از سایت محیط بانی تالاب جوکندان و ابشخور های تالاب همچنین برخی از نقاط تالاب که مورد تصرف و تخریب و اتش سوزی قرار گرفته جزو برنامه های مشاور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور بود.

تالاب جوکندان به جهت وجود گونه های جانوری به خصوص پرندگان و همچنین نقش مهم اکولوژیک در منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده ولی فعالین محیط زیست معتقدند در سالهای گذشته به سبب اجرای برخی طرح ها توسط اداره کل محیط زیست گیلان این تالاب در شرایط بحرانی قرار دارد.

بی توجهی به حق آبه تالاب ، تصرفات اراضی واقع در جوار تالاب ، کمبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری محیط بانان دیگر نقیصه ای است که حفاظت از تالاب و اراضی مناطق حفاظت شده را با چالش مواجه کرده است .

چالش تالاب جوکندان امروز به تریبون نماز جمعه هم رسیده و حتی مورد انتقاد فرماندار تالش هم قرار گرفته است

در پی این نگرانی ها اقداماتی در حد بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و همچنین تشکیل جلسه کارگروه احیای تالاب با حضور مسئولین امر برگزار شد.

اقدامات از این دست را باید به فال نیک گرفت که چرا که میتوان گفت با تلاش فعالین محیط زیست نهایتا صدای زنگ خطر از بین رفتن تالاب جوکندان به گوش مسئولین امر رسیده است و باید امیدوار بود تا سازمان حفاظت محیط زیست طرح تفضیلی احیای تالاب جوکندان را ارائه و اجرایی کند .