در راستای رایزنی برای جذب اعتبارات ملی صورت گرفت

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی با همراهی معاون عمرانی استاندار گیلان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و شهردار رشت از محور بازآفرینی تالاب عینک

به گزارش تالشان نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با همراهی مسعود کاظمی استاندار گیلان، محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و رحیم شوقی شهردار امروز چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ از پروژه لایروبی و بازآفرینی محور تالاب عینک بازدید کردند.
اجرای طرح ساماندهی و بهسازی محور تاریخی پیرسرا و همچنین بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع)، موضوع توسعه حرم و بهسازی آن محور از جمله پروژه های مورد بازدید مسئولان کشوری و استانی در راستای رایزنی شهردار به منظور جذب حداکثری اعتبارات ملی بود.
پروژه لایروبی، احیا و بازآفرینی تالاب عینک با مساحت حدود ۳۳ هکتار به عنوان بزرگ ترین تالاب شهری ایران قطب گردشگری شهر رشت محسوب می شود که دارای چهار پهنه آب بندان است.
مبلمان شهری، فضای سبز و فضای مکث شامل پارک، ایستگاه ماهیگیری، کلبه های استراحت، ایستگاه طبیعت نگری و ایجاد جزیره و رستوران دریایی از جمله طرح هایی است که برای پروژه تالاب عینک پیش بینی شده است.
ساماندهی و بهسازی محور تاریخی پیرسرا با کف سازی و آرام سازی این محور به منظور تردد وسایل نقلیه با سرعت کم و ایمنی لازم برای عبور عابر پیاده در حال انجام است.
بقعه خواهر امام رضا (ع) مهم ترین مرکز زیارتی شهر رشت است که پروژه کلان گردشگری رشت با محوریت این بقعه متبرکه در محله ساغریسازان آغاز و با امتداد آن در بازآفرینی بافت بازار و پیاده راه فرهنگی مرکز شهر به محله پیرسرا می رسد و در نهایت با فضاسازی حریم تالاب عینک به گردشگری ختم می شود.