مدیرکل راهداری گیلان اعلام کرد

بارش شدید برف در ۳ محور گیلان/ ارتفاع برف به ۲۵ سانتیمتر رسید

مدیرکل راهداری گیلان، از بارش شدید برف در سه محور اسالم – خلخال، پونل – خلخال و سیاهکل – دیلمان خبر داد و تصریح کرد: حداکثر ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال در محدوده گیلان به ۲۵ سانتیمتر رسیده است.

به گزارش تالشان نیوز ، غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۵۰ گردنه در گیلان به طول ۳۶۸ کیلومتر، از فعال شدن ۵۳ راهدارخانه در محورهای اصلی و فرعی و روستایی خبر داد.

وی افزود: ۶۰ اکیپ راهداری شامل ۳۹۱ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری و ۵۴۲ نیروی راهدار آماده طرح زمستانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه از بارش شدید برف در سه محور اسالم – خلخال، پونل – خلخال و سیاهکل – دیلمان خبر داد و تصریح کرد: حداکثر ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال در محدوده گیلان به ۲۵ سانتیمتر رسیده است.

نیک فهم با بیان اینکه حداکثر ارتفاع برف در محور پونل – خلخال ۱۵ سانتیمتر است، گفت: حداکثر ارتفاع برف در محور سیاهکل – دیلمان نیز پنج سانتیمتر گزارش شده است.

وی همچنین به بارش خفیف برف در دو محور قوشه لانه – کلیشم و ماسال – گیلوان در حد سفیدپوش شدن اشاره کرد و متذکر شد: محور پونل – خلخال به دلیل وقوع کولاک و احتمال ریزش بهمن از دو روز گذشته مسدود است.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه هم اکنون در اکثر محورهای مواصلاتی استان بارش باران داریم، خاطرنشان کرد: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان جریان دارد و لذا رانندگان برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند./ایسنا