مدیرکل راهداری گیلان:

بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی گیلان/ ارتفاع برف در اسالم – خلخال به ۶۰ سانت رسید

مدیرکل راهداری گیلان، با بیان اینکه در اکثر محورهای مواصلاتی استان برف می بارد، گفت: شاهد بارش شدید برف در ۱۲ محور کوهستانی هستیم.

به گزارش تالشان نیوز ؛ غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در راه های مواصلاتی استان گیلان، اظهار کرد: شاهد بارش شدید برف در ۱۲ محور کوهستانی استان هستیم.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال، سیاهکل – دیلمان و زیاز – شوک به ۶۰ سانت رسیده است، افزود: ارتفاع برف در محور بلوردکان – خصیب دشت نیز به ۷۰ سانت می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ارتفاع برف در محورهای بره سر – قوشه لانه – کلیشم، توتکابن – حشمت آباد، ماسال – گیلوان، پونل – خلخال، اشکورات – شویل و فومن – ماسوله را بین ۴۰ تا ۵۰ سانت دانست و تصریح کرد: در دو محور رودسر – لات محله و جیرنده – ویه نیز بین ۱۰ تا ۳۰ سانت برف باریده است.

نیک فهم با اشاره به بارش خفیف برف در چهار محور شفت – امامزاده اسحاق – امامزاده ابراهیم، شوک – ملکوت، اطاقور – خرما و لنگرود – بلوردکان، عنوان کرد: ارتفاع برف در محور شفت – امامزاده اسحاق – امامزاده ابراهیم به ۳۰ سانت رسیده و سه محور دیگر سفیدپوش شده است.

وی از بارش شدید برف در گردنه الماس و محدوده زندانه خبر داد و اضافه کرد: بارش برف در گردنه کوهین خفیف بوده و بارش در گردنه حیران متوقف شده است.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه در اکثر محورهای مواصلاتی استان برف می بارد، گفت: ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است؛ البته محور پونل – خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال به دلیل احتمال ریزش و نبود ایمنی کافی مسدود است لذا رانندگان برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.