اولویت توزیع متوازن خدمات درمانی در سطح شهرستان تالش

به گزارش تالشان نیوز : مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در گفتگویی با تالشان نیوز با اشاره گذراندن ۵ پیک بحرانی در شهرستان گفت : در طول حدود دو سال گذشته از زمان شیوع بیماری کرونا فشار بسیاری بر روی کادر بهداشت و درمان وارد شد.

اما با این حال با توجه به گستردگی جغرافیایی شهرستان تالش در مناطق جلگه ای و کوهستانی توزیع متوازن خدمات بهداشتی درمانی در کل شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : یکی از مطالبات مردم در سطح بخش های شهرستان با توجه به دوری از مرکز شهرستان تبدیل مراکز جامع سلامت به مراکز شبانه روزی و تجهیز آن بود که با پیگیری رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین شهرستان مرکز جامع سلامت لیسار به مرکز شبانه روزی تبدیل شد که تجهیز آن در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین ساخت مرکز جامع سلامت اسالم نیز در سال جاری با اعتبار یک میلیارد تومانی شروع شده که انتظار داریم در هفته سلامت به مرحله راه اندازی برسد.

دکتر حیدرنیا به کمبود داروخانه های شبانه روزی در سطح شهرستان در طول سالهای گذشته اشاره داشت و گفت : شهرستان تالش پیش از این دارای دو داروخانه ی شبانه روزی بود که با توجه به گستردگی شهرستان این نیاز را به مسئولین انتقال دادیم.

و توانستیم سه مجوز داروخانه ی شبانه روزی در سه بخش اسالم حویق و لیسار را از سازمان غذا و دارو کسب کنیم که تا کنون داروخانه اسالم با طی فرایند اداری موفق به راه اندازی شده است و پیش بینی میکنیم در آینده ای نه چندان دور داروخانه های شبانه روزی بخش حویق و لیسار و یک داروخانه در شهر تالش هم راه اندازی شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش در پایان با بیان اینکه بیمارستان قدیم تالش مطابق مصوبه شورای آموزش دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مجتمع عالی سلامت تبدیل خواهد شد عنوان داشت :

چندی پیش اخباری مبنی بر واگذاری بیمارستان قدیم به بنیاد مستضعفان در فضای رسانه ای شهرستان منتشر شد که باید اعلام کنم با توجه به پیگیری های به عمل آمده از سازمان ثبت و اسناد، ملک بیمارستان در تملک سازمان هلال احمر میباشد.

و مطابق مصوبه هیئت دولت تا زمانی که مراکز درمانی هلال احمر که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد قابلیت واگذاری ندارد و ضمنا اینکه مجوز راه اندازی مجتمع عالی سلامت و مرکز غربالگری سرطان و بیماری های غیر واگیر تیپ ۲ در غرب گیلان در محل بیمارستان قدیمی تالش اخذ شده که در حال رایزنی برای تامین اعتبار احداث آن میباشیم.