انهدام باند کلاهبرداری لوازم خانگی در تالش

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری اعضای باند ۱۱ نفره کلاهبرداری که با چک‌های بلامحل اقدام به خرید لوازم خانگی می‌کردند، خبر داد

به گزارش تالشان نیوز ؛ سرهنگ محمد رستمی با بیان اینکه در پی شکایت تعدادی از کسبه مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با چک‌های بلامحل و ارجاع پرونده‌ها به مرجع انتظامی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: در تحقیقات صورت گرفته از شکات مشخص شد، کلاهبرداران با ترفند خرید اقلام جهیزیه اقدام به ارائه چک‌های بلامحل کرده‌اند و فروشندگان بدون اطلاع از این موضوع لوازم خانگی را فروخته و در زمان وصول چک متوجه کلاهبرداری شده‌اند.

وی با اعلام اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، اعضای این باند ۱۱ نفره کلاهبرداری و مخفیگاه آن‌ها را شناسایی کردند، افزود: پلیس پس از هماهنگی قضائی نسبت به دستگیری متهمان اقدام کرد.

فرمانده انتظامی تالش از اعتراف این افراد به ۱۰ فقره کلاهبرداری به این روش خبر داد و با اشاره به شناسایی محل نگهداری لوازم خانگی کشف شده و پلمب این مکان تا زمان تعیین تکلیف، گفت: کارشناسان ارزش تقریبی کلاهبرداری‌های صورت گرفته را ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ رستمی افزود: متهمان با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند و روانه زندان شدند./صدا و سیما