مطالبه ای که پس از سالها در مدار تحقق قرار گرفت

انعقاد قرار داد دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت تهیه و تحویل دستگاه ” ام آر آی ” به بیمارستان شهید نورانی تالش

در پی پیگیری های مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه و فرماندار تالش سرانجام قرار داد تهیه و تجهیز بیمارستان شهید نورانی به یک دستگاه ام آر آی منعقد شد.

 

به گزارش تالشان نیوز امروزه در شرایط خاص اقتصادی کشور و با افزایش جمعیت و شیوع انواع بیماری ها توسعه خدمات درمانی به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده است.

یکی از این مطالبات مردم غرب گیلان در حوزه ی درمان تجهیز بیمارستان شهید نورانی تالش به دستگاه ام ار ای هست که در طول سالهای اخیر از سوی مسئولین مختلف شهرستان از نماینده و فرمانداران سابق تا امام جمعه و رییس شبکه بهداشت و درمان سابق شهرستان مورد پیگیری قرار گرفته است.

در حالی که گفته میشد مجوز ارسال دستگاه ام آر آی به بیمارستان تالش صادر نخواهد شد و احتمالا به شهرستان دیگری تعلق خواهد یافت تا حتی امام جمعه محترم تالش نیز در خطبه های هفته ی گذشته خود از این نگرانی پرده برداشت .

اما به هر ترتیب پس از همه این پیگیری ها روز گذشته قرار داد تحویل و تهیه این دستگاه بسیار مهم درمانی به بیمارستان تالش میان هیات امنای ارزی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان منعقد شد.

از زمان تحویل این دستگاه تشخیصی بسیار مهم اطلاع دقیقی در دست نیست اما به هر حال میتوان گفت این اقدام یک قدم مثبت به سوی تجهیز بیمارستان شهید نورانی جهت کاهش هزینه های سنگین درمان و ممانعت از مراجعه بیماران به مرکز استان خواهد بود

دستگاه ام آر آی یک ابزار تشخیصی بسیار مهم پزشکیست که با استقرار آن در بیمارستان شهید نورانی میتواند این مرکز را به قطب درمانی استان تبدیل کرده و مردم منطقه را از فواید آن بهرهمند کند.

گفتنیست دستگاه ام آر آی تخصیص یافته به بیمارستان تالش به دلیل تحریم های بین المللی جزو سهمیه های سازمان بهداشت جهانی به وزارت بهداشت و درمان میباشد که اعتبار آن از محل سفر ریاست جمهوری تامین خواهد شد.