انجام نخستین عمل جراحی با دستگاه لاپاراسکوپی در تالش

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش از انجام نخستین عمل جراحی با دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان شهید نورانی این شهرستان خبر داد

تالشان نیوز : سعید رستمی در گفت و گویی اظهار کرد: نخستین عمل جراحی با دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان شهید نورانی تالش با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در این نوع جراحی آسیب بسیار کمتری به بافت‌های بدن بیمار وارد می‌شود و احتمال بروز عوارض ناشی از جراحی مانند عفونت را کاهش می‌دهد.

رستمی با بیان اینکه این عمل جراحی کم تهاجمی‌تر و ایمن‌تر است، ادامه داد: در این نوع جراحی ریکاوری و بهبودی آن بعد از عمل سریع‌تر انجام شده و جراحی لاپاراسکوپی جای زخم بسیار کمتری به جا می‌گذارد و به لحاظ ظاهری نیز نتایج مطلوب‌تری دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش اضافه کرد: جراحی لاپاراسکوپی به روشی گفته می‌شود که جراح با برش‌های ریز با استفاده از دوربین به شکم بیمار وارد می‌شود و عمل جراحی را انجام می‌دهد و دستگاهی که با آن این عمل انجام می‌شود لاپاراسکوپی نام دارد.

رستمی با بیان اینکه این دستگاه به دلیل عدم تجهیزات لازم ۲ سال بلااستفاده بود، گفت: با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تأمین اعتبار دستگاه لاپاراسکوپی راه اندازی شد و قیمت این دستگاه نیز با تجهیزات ۳ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان است.