چرا در اختصاص آرد، جمعیت شناور و گردشگری آستارا در نظر گرفته نمی‌شود؟

انتقاد فرماندار آستارا از کمبود اختصاص سهمیه آرد | آستارا ۶ هزار کیسه کمبود سهمیه آرد دارد

به گزارش تالشان نیوز به نقل از دیارمیرزا، جلسه تنظیم بازار اقدام مشترک و آرد و نان شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان در این جلسه از تمهیدات ویژه ستاد تنظیم بازار شهرستان برای سامان‌دهی وضعیت آرد و نان خبر داد و گفت: مقرر شده است با تشدید نظارت بر وضعیت پخت و عرضه نان، امکان دسترسی آسان مردم به نان فراهم و از تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها جلوگیری شود.

عنایت رضایی‌پور افزود: تخصیص سهمیه متناسب به واحدهای با سابقه پخت با کیفیت، افزایش سهمیه نانوایی‌های امین، تشدید نظارت و بازرسی و برخورد قاطع با واحدهای متخلف تصمیماتی بود که برای سامان‌دهی وضعیت عرضه نان گرفته شد.

چرا در اختصاص آرد، جمعیت شناور و گردشگری آستارا در نظر گرفته نمی‌شود؟ 

رضایی‌پور با اشاره به لزوم توزیع مناسب آرد بر حسب سرانه مصرف، بیان کرد: انتظار از سازمان غله گیلان، توزیع عادلانه آرد بر حسب جمعیت شناور و تقاضای مورد نیاز شهرستان است، آستارا جمعیت شناور ثابت و نه موقت دارد و سرانه ۹.۸ درصدی توزیع آرد برای این شهرستان مناسب نیست، چرا در اختصاص آرد، جمعیت شناور و گردشگری آستارا در نظر گرفته نمی‌شود؟ باید حداقل ۶ هزار کیسه دیگر علاوه بر ۲۴ هزار کیسه آرد دریافتی اکنون به شهرستان مرزی بندر آستارا اختصاص داده شود تا با سهمیه ۳۰ هزار کیسه بتوان مشکلات حوزه آرد و نان شهرستان را به حداقل ممکن رساند.

وی تأکید کرد: نظارت بر نانوایی‌ها توسط گروه‌های بازرسی جهاد کشاورزی، صمت و بسیج به صورت مستمر و مرتب انجام می‌شود، اما این نظارت‌ها باید هدفمندتر و دقیق‌تر شود و مردم هم در این زمینه به دستگاه‌های مسئول کمک کنند.

هیچ مشکلی برای تولید و عرضه کالاهای اساسی در شهرستان نداریم

نماینده عالی دولت در آستارا درخصوص وضعیت کالاهای اساسی نیز گفت: هیچ مشکلی برای تولید و عرضه کالاهای اساسی در شهرستان نداریم و کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود و فروشگاه‌ها نیز باید از موجودی خود برای عرضه این کالاها به مردم مطمئن باشند.

وی با اشاره به حضور مداوم گردشگر و جمعیت شناور شهرستان تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم با آرامش و انبساط خاطر، خریدهای خود را انجام دهند و امیدواریم با تلاش دستگاهای مسئول در تأمین به‌موقع و کافی کالاهای اساسی، شاهد وضعیت آرام در بازار باشیم.

همه مسئولان پای کار مردم هستند 

وی رضایت‌مندی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه مسئولان پای کار مردم هستند و در تلاشند با مدیریت و نظارت، فضایی فراهم شود تا از قاچاق و هدر رفت یارانه‌ها جلوگیری شود.

فرماندار با اشاره به اینکه آستارا اولین شهرستان گیلان در حوزه نصب کارتخوان‌های هوشمند عرضه نان است، تصریح کرد: هم اکنون در ۹۰ درصد نانوایی‌های شهرستان دستگاه‌های هوشمند نصب شده و در این حوزه رتبه اول گیلان را داریم و تمام تلاش دولت در بهبود عرضه نان در این شهرستان مهم است.