انتصاب حمزه خلیلی به عنوان معاون رییس قوه قضاییه

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رییس کل سابق دادگستری گیلان به عنوان معاون اول قوه قضاییه کشور منصوب شد 

به گزارش تالشان نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران است که پیشتر در سالهای ۹۸ تا ۱۴۰۲ به عنوان رییس کل دادگستری گیلان مشغول به خدمت بود.

خلیلی که مدیری میدانی محسوب میشد درطول چهار سال خدمت خود در گیلان به دفعات زیادی در سطح شهرستانهای تالش ماسال و رضوانشهر حضور یافت و توانست در حل برخی مسائل همچون واگذاری اراضی ملی جهت احداث پست برق کرکانرود و رضوانشهر و برق رسانی به ییلاقات رضوانشهر و موارد بسیاری دیگر منشا اثرات مثبتی گردد و البته تعدادی از دستورات وی نیز همچون رفع موانع بندر تالش و واگذاری قلعه صلصال بلاتکلیف ماند.

خلیلی به سبب همراهی همیشگی احمد اقایی به عنوان معاون وی در دادگستری گیلان و خراسان رضوی در طول سالهای اخیر شناخت خوبی از مسائل تالش و گیلان دارد که انتظار میرود با حضور وی در بلند پایه ترین مقام دستگاه قضا مسئولین منطقه بتوانند از این ظرفیت جهت حل مشکلات بهره ببرند.

سوابق قضایی:

شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.

رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)

رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)

رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵)

رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶)

رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)

قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت.

وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است.

انتهای پیام/